Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, december 22, 2012

Stocking stuffers

Vandaag is het een week geleden dat de vreselijke moorden in de basisschool in Newtown, Connecticut plaatsvonden.  Intussen zijn de meeste slachtoffers begraven en iedere keer moest ik bij de beelden weer een flinke brok uit mijn keel slikken. 

Na mijn ontbijt rijd ik even langs Saskia's school om haar "rendiergewei" te brengen.  Ze zijn vandaag allemaal voor Kerst verkleed, Saskia in een van mijn Kersttruien.  Iedereen op school ziet er heel vrolijk uit daardoor.  Het schiet even door mijn hoofd hoe anders dit allemaal een aantal staten verderop moet zijn.

Omdat ik niet weet of ze maandag ook kan, ga ik proberen een Kerstcadeautje voor Sharon te vinden om straks voor de personal training aan haar te geven.  Daarvoor ga ik naar Black Eyed Susan op Church Street.  Die heeft allerlei snuisterijen en ik slaag er altijd leuk.

Net voor half tien loop ik erbinnen en om half tien zal er in het hele land een minuut stilte worden gehouden voor de kinderen en volwassenen in Newtown.  Er zijn aardig wat mensen aanwezig en de radio staat aan.  Net voor half tien herinnert de eigenaresse van de winkel ons aan de minuut stilte.

Op de radio wordt die ook in acht genomen en iedereen in de winkel staat stil met gebogen hoofd.  Indrukwekkend is het en ik voel de tranen weer opkomen. Om me heen hoor ik ook wat gesnuf.  Later horen we dat heel veel kerken, waaronder de National Cathedral in Washington hun bellen 26 keer hebben laten luiden.  Dat moet ook een heel indrukwekkend iets geweest zijn.

Voor Sharon vind ik een heel leuk mini receptendoosje met allemaal recepten met chocola erin.  Zij en haar dochter zijn dol op bakken, dus dit lijkt me helemaal prima.  Sharon is er inderdaad erg blij mee.

Eerst had ik voor het uur personal training nog cardio willen doen, maar bedacht me dat ik me nog steeds moe in de benen van de lange wandeling in New York ben en wel alles uit het uur personal training wil halen.  Sharon heeft weer een heftig programma voor me, maar het lukt allemaal goed.  Ik vind het daarna genoeg gesport voor vandaag, want ik heb een heel lijstje dingen af te werken.

Op weg naar huis stop ik bij Whole Foods.  Daar heb ik een vegan verjaarstaart voor Saskia besteld.  Zij zal vanavond haar verjaarsfeestje hebben.  Natuurlijk kan ik het niet laten mezelf op sushi voor de lunch te trakteren.

Ook kies ik vast wat chocolade repen voor Saskia's stocking uit.  Alleen zie ik tot mijn schrik haar favoriete Go Raw chocolade niet.  Een verkoper weet me te vertellen dat ze die uit het assortiment hebben gehaald.  Had ik het nu maar online besteld, want dit was haar expliciete wens.  Ik neem me voor Mom's Organic Market ook te bellen in de hoop dat ze het hebben (niet, dus). 

Na me thuis opgefrist te hebben begeef ik me met een lijst aan te bezoeken winkels als eerste naar Tysons Corner. Mijn hoop dat het er zo vroeg in de middag niet zo druk zal zijn vervliegt snel.  Ik heb geluk en vind een gunstige parkeerplek. 

In Barnes and Noble is het gezellig druk.  Kai is de enige voor wie we nog niet klaar zijn.  Rick en ik hebben bedacht dat hij wel een gids en kaart van Duitsland kan gebruiken.  Ik slaag meteen met een gids van Lonely Planet en een MapEasy kaart, die veel leuker is dan een gewone Rand McNally.
Ook voor Kai's stocking vind ik leuke dingen, Halo figuurtjes en een mini boekenlichtje wat aan zijn Kindle geclipt kan worden. 

Blij met mijn aankopen loop ik even later de boekenwinkel uit.  Op naar de Microsoft Store voor X-Box punten voor de stockings van Rick en Kai.  Daar ben ik gauw mee klaar.  Bij Starbucks wil ik behalve een ijspassiethee ook twee cadeaubonnen kopen, dit keer voor de stockings van Rick en Katja.  Daar staat wel een lange rij, maar ik ben hier nu toch dus wacht maar op mijn beurt.

Dan ben ik klaar in de mall en baan me een weg naar buiten.  Dat valt nog niet mee, want er zijn nu "verkeersleiders" in de parkeergarages en we mogen er niet bij mijn gewoonlijke uitgang uit.  In plaats daarvan kom ik in een heel klantonvriendelijke file terecht. 

Gelukkig weet de automobilist voor mij een van die leiders over te halen een pion te verzetten, zodat wij er bij de dichtstbijzijnde uitgang uitkunnen.  Die totaal onlogische routes in de parkeergarages tijdens de feestdagen zijn een van de redenen dat ik de mall zoveel mogelijk mijd dan.  Naar mijn mening dragen ze eerder bij aan het probleem dan dat ze helpen.

Meestal ga ik voor Europese chocolade voor de stockings en onze Kerststol naar World Market.  De dichtstbijzijnde daarvan zit in Fair Lakes, met dit Kerstverkeer flink ver weg.  Maar vanochtend vertelde Sharon mij dat Bed, Bath & Beyond World Market heeft gekocht en er nu een groot levensmiddelen gedeelte daarvan in de enorme Bed, Bath & Beyond in Vienna ziet.  Hoera, want die ligt precies op mijn route! 

En inderdaad, er hangt een grote aankondiging dat ze nu ook voedsel en wijn verkopen.  Ik vind er alles van mijn gading.  De stol, lebkuchen voor Kai's stocking, verschillende chocoladerepen voor de drie niet veganisten.  Heerlijk om dit alles weer zo dichtbij te hebben!

Vrolijk ga ik verder.  Ik haal een paar lekkere mini flesjes Baileys voor Rick en Katja, die daar dol op zijn bij de ABC winkel.  Ernaast heeft Big Planet Comics mijn jaarlijkse stapeltje stripboekjes voor Rick en Mad Magazine voor Kai.  Voor Saskia's verjaarsfeestje neem ik van Party Mania bordjes en kaarsjes voor de taart mee.

Puf, puf, langzaam wordt het lijstje korter.  Nog vier winkels te gaan en het begint al te schemeren.  Bij Pure Pasty Company hebben ze allemaal Engelse Cadbury repen waar Rick dol op is.  Katja heeft me gezegd dat ze chocolade truffels zo lekker vindt.  Die hebben ze bij Whole Foods, dus ga ik daar voor de tweede keer vandaag nog even heen.  Maar goed ook, want wat ziet mijn verbaasde oog?  De Go Raw chocolade, die er vanochtend niet was.  Dus toch niet uit het assortiment en blij neem ik er een mee.

 
Mijn Kersttruien, ik neem me voor ze de komende dagen aan te trekken
 
Nu alleen nog even wat pennen (wij hebben thuis een soort Bermuda Triangle waar pennen in verdwijnen) en een leuke Kerstkaart voor Rick uitzoeken bij Walgreens en als laatste naar Petco.  Voor Cosmo en de vier katten komt de Kerstman natuurlijk ook met lekkers en een speeltje.  En nu is Santa Petra helemaal klaar!

Thuis tref ik Saskia en Laura aan, die de basement voorbereiden op hun feest.  Rick komt helemaal enthousiast thuis, hij heeft nu tot 3 januari vakantie.  We bestellen makkelijk pizza van Zpizza voor ons tweeen en Kai.

Om half zeven beginnen de tieners binnen te stromen.  Voor we het weten zit de hot tub buiten vol.  Het blijkt dat vrijwel niemand zwemkleding mee heeft, dus ze zitten gewoon in hun ondergoed in het water.  Zij liever dan ik, want het is koud en winderig buiten.  Maar dat voelen de tieners niet.

Zo te horen hebben ze flinke lol.  Er wordt pizza besteld (natuurlijk niet door Saskia gegeten) en daarna horen we Happy Birthday to Saskia hard gezongen worden.  De cake snijden ze zelf aan en veel hebben ook een cadeautje mee.  Tegen elven vertrekt iedereen weer en verklaart Saskia dat het een zeer geslaagd feestje was. 

Foto's van de tweede dag (dinsdag) in New York:

10 reacties:

naomi zei

Zo herkenbaar jouw verslag zo liep ik de laatste paar dagen ook met een lijstje wat ik nog moest qua kado's voor de kerst. Voor mijn oduers en zusjes en mijn oma en de dieren natuurlijk. En dan nog iets voor mijn schatje ga zo maar door. Dapper van je dat je alle kadootjes benoemd je weet dus zeker dat niemand mee leest.

Vindt het wel altijd erg leuk om goed te slagen. Ben aan het na genieten van mijn SF foto's mijn digitale album aan het maken. Erg leuk maar ook flink puzzelen.

En dan ook nog online op zoek naar een nieuwe compactcamera. Ook zo'n dilemma. Ach luxe problemen ten opzichtte van die herdenking van de school.

Liefs Naomi

Bente zei

Nog gefeliciteerd met Saskia!

Hier gelukkig alle Kerstinkopen gedaan (incl eten!). Eindelijk rust! :-)

Anoniem zei

Het is pas 7.30 en ik zit nu al met tranen in mijn ogen na het lezen van het begin van je blog ,het is niet te bevatten dat iemand tot zoiets in staat is .
wij hebben niet zoveel kerstcadeautjes gekocht omdat we al sinterklaas hadden gevierd ,maar dat is volgend jaar anders want ze heeft na 5 dec.uitgevonden dat hij eigenlijk niet bestaat .

Vandaag nog maar een rondje supermarkt doen voor de laatste boodschappen .
Ik wens jouw en je familie alvast een fijne kerst .

Groetjes Gitta

marianne zei

Zo vreselijk voor al die mensen, dan ziet je kerst er wel heel anders uit.

Die Lebkuchen doen me onmiddellijk aan Van der Hoeven denken en de Deutschlandkunde. Heb jij dat nou ook?

Anoniem zei

Hoi Petra (en Marianne),

Grappig, ik moet bij Lebkuche ook altijd aan van der Hoeven en onze Duitse les denken! Ook als ik in Duitsland ben en ze daar tegenkom.

Anika

Brin zei

Bedankt voor je verslag en de vele mooie foto's!!! Ik heb het gevoel er zelf rondgelopen te hebben :) in ieder geval was het schitterend versierd. De prachtige grote rode kerstbaalen vond ik heel mooi met het contrast van het water.

Herkenbaar op het laatst nog enkele cadeautjes willen kopen en dan constateren dat het er niet meer is. Erg vervelend natuurlijk, gelukkig vond je het bij je tweede bezoek. Zal wel een opluchting zijn dat je alles nu hebt.

Hier heel veel regen, maar niet zo koud.

Wendy zei

Dank je wel voor de mooie foto's: ik was even weer in NY.
Voor nu: fijne feestdagen! Wij gaan naar Noord Frankrijk om de Kerst door te brengen!
Groetjes

Petr@ zei

Om de ergste drukte te vermijden koop ik het meeste al ruim van te voren. Vooral cadeautjes kan ik al langer van te voren kopen.
Maar natuurlijk wordt er nog wel eens wat vergeten en ook de verse dingen moeten op het laatste moment. Ik heb voor morgenvroeg de wekker maar gezet, zodat ik om 8 uur in de supermarkt kan zijn voor de laatste dingetjes. Dan is het nog niet zo druk.

Hele fijne kerstdagen voor jou en je gezin!

Petra zei

@Naomi - Grappig, op mijn wenslijstje staat ook weer een kleine camera.

@Bente - Jij ook hartelijk gefeliciteerd met je huwelkijk. Ik heb nog geen kans gehad je blog te lezen.

@Gitta - Inderdaad, iedere keer als ik die kindergezichtjes zie, schiet ik weer vol.

@Marianne - Ja, inderdaad, daarvan ken ik de lebkuchen ook. Ik herinner me nog haar zwabberende onderarm en mijn voornemen er nooit een te krijgen. So far so good ;).

@Anika - Grappig inderdaad, zij was een van die leraressen die je nooit vergeet. Voor mij zijn er zo nog een aantal: Rochat (Frans), Steenstra (Latijn), Blok (Grieks, herinner je je de lachbuien?), Blank (aardrijkskunde), van (der?) Veen (Nederlands) en Landzaat (biologie). Waar zouden ze vandaag zijn? Een aantal zijn vast overleden, helaas.

@Brin - Van mij mag het nu even koud zijn voor het echte Kerstgevoel. Daarna weer lekker 15 graden of meer graag ;). Fijne Kerstdagen!

@Wendy - Veel plezier in Frankrijk! Wij gingen vroeger voor Kerst naar Parijs, super.

@Petra - Die stocking stuffers zijn meestal snoepjes en de laatste stripboeken e.d. dus niet ver van tevoren te kopen. Maar ik vind het ook wel leuk, hoor. Ook voor jou en je gezin heel fijne Kerstdagen gewenst!

Ineke zei

Wat een leuke kadootjes heb je gekocht!