Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 06, 2012

Toys for Tots

Saskia heeft een "late" ochtend, dus zij hoeft pas om half acht op. Maar goed ook, want ze kwam gisteravond pas na elven uit haar werk en moest daarna nog aan haar scheikundeproefwerk leren.  Zodra ik om half negen uit mijn bed rol, wil Saskia dan ook naar school, zodat ze in de bibliotheek daar verder kan leren. 

Gelukkig heeft ze voor vanavond voor vervanging kunnen zorgen, want morgen heeft Saskia nog een belangrijk proefwerk.  Scheikunde vandaag en psychologie morgen zijn haar AP (college niveau) vakken en die zijn dus extra moeilijk.  Ze heeft alle uren nodig om daarvoor te studeren.  Vanmiddag zal ze ook een paar uur na school blijven om met haar psychologieleraar te werken.

Aangezien ik letterlijk pas uit bed en snel aangekleed in de auto ben gestapt heb ik nog geen ontbijt of koffie op.  Nu ik hier toch midden in Vienna ben, besluit ik ontbijt te gaan halen bij Panera.  Hun power breakfast sandwich vind ik heerlijk, maar hun koffie niet zo. 

Een paar shopping centra verderop is Starbucks en daar haal ik een Americano en eet dan ontbijt in dit gezellige cafe.  Het valt me op dat hier heel wat mensen met hun laptops en tablets zitten.  Kennelijk prefereren zij hier werken boven thuis of op kantoor zitten.  Er valt wat voor te zeggen.

Voor mij roept de sportschool weer, dus ik rijd nog even naar huis om mijn Kindle en waterfles op te halen.  Het wordt een uur op de ARC trainer vandaag.  Ik heb het bizarre Sacre Bleu van Christopher Moore uit en kan het toch wel aanraden.  Het hield mijn aandacht en ik heb er weer wat over de Impressionisten van geleerd.  Moore raadt de boeken van Susan Vreeland aan voor (zijn woorden) betere fictie over deze schilders.

Voor mijn volgende boek houd ik het toch nog even bij Christopher Moore.  Hij heeft namelijk ook een Kerstverhaal geschreven, The Stupidest Angel.  Dit boek leest tot nu toe heel makkelijk en ik heb al een paar keer hardop moeten lachen.  Een heerlijke satyre is het over de Kersttijd hier in de VS.

De zonneschijn vandaag is misleidend, want het is ruim vijftien graden kouder dan twee dagen geleden!   Rillend laat ik Cosmo uit en ben stiekem blij als hij na een paar straten al niet verder wil.  Soms heeft hij van die buien dat hij maar een klein stukje wil wandelen.

Op mijn programma voor vandaag staat Tysons Corner Center.  Saskia's verjaardag is volgende week en ik wil een engel van de Salvation Army boom halen en daarvoor winkelen.  Maar eerst heb ik een coupon voor Seasons 52, die deze week gebruikt moet worden.  Die kan ik niet laten verlopen, natuurlijk! 

In de bar zijn nog tafeltjes vrij en ik neem plaats aan een ervan.  Voor degenen, die nog nooit in de VS zijn geweest, je kunt hier niet zomaar in een restaurant aan een tafel gaan zitten, behalve bij McDonald's of andere self service restaurants.  Overal anders zie je eerst de hostess, die je vervolgens naar een tafeltje leidt of een "beeper" geeft als er geen tafeltjes vrij zijn. 

Bij de bar zijn de tafeltjes echter meestal wie het eerst komt, die het eerst maalt.  Bovendien is de bediening er vaak ook een stuk sneller.  Rick en ik zitten daar dus bijna liever.  Ook nu wordt mij meteen gevraagd wat ik wil drinken en ik weet ook al wat ik wil eten.  Hun hele menu is heerlijk, maar die "spicy chicken chili relleno" is mijn favoriet en wordt het vandaag weer.


Na het eten loop ik naar boven naar Urban Outfitters.  Lang leve smart phones, de Amazon.com wenslijst en het internet.  Ik ben op zoek naar leggings op Saskia's lijstje, maar die hebben ze niet in de winkel.  Via de Amazon lijst laat ik de twee jurkjes, die Saskia graag wil, aan de verkoopster zien.  Een daarvan hebben ze en die neem ik dus mee, of voor haar verjaardag of voor Kerst, daar ben ik nog niet uit.

Bij de kassa zie ik ook grappige boekjes met vieze woorden en gezegdes in vreemde talen.  Duits en Italiaans zitten er ook tussen.  Perfecte "stocking stuffers" (in hun Kerstsok) voor Saskia en Kai, dus die gaan ook mee.  Ik zie ze op Kerstochtend samen giechelen.  Ik vind online winkelen het makkelijkst en via Ricks familietraditie gaat dat meestal door middel van een lijst met wensen, maar soms vind ik het ook gewoon leuk om iets onverwachts in de winkel te vinden waar de ontvang(st)er geen weet van heeft.
 
Zelfs het plafond van de mall heeft Kerstkleuren

Dan loop ik helemaal naar de andere kant van de mall in de hoop daar de "Angel Tree" aan te treffen, die daar ieder jaar staat.  Alleen staat hij er vandaag niet.  Geen boom te bekennen, ook niet elders in de mall.  Vroeger was deze boom heel groot en stond voor Macy's in het midden van de mall.  De afgelopen paar jaar was het een veel kleinere in een uithoek en nu is er geen. Bah, humbug!

Op weg naar de concierge van de mall stop ik nog even in Bath and Body Works.  Niet alleen is ons huis van binnen en van buiten voor Kerst versierd, de zeep in de badkamers heeft ook Kerstluchtjes.  Alleen in de keuken was dat nog niet het geval.  Nu dus wel, want er staat een lekkere fles Bath and Body Works "Candy Apple" schuimzeep.

De concierge beaamt inderdaad dat er dit jaar geen Angel Tree staat.  Wel is er zaterdag een speciale inzameling van tweedehands jassen voor kinderen.  Maar ja, daar hebben we er geen van.  En ik heb helaas geen tijd om te gaan zoeken naar een andere boom. 

Ter plekke besluit ik dus dit jaar te gaan winkelen voor Toys for Tots.  Ook een heel goede organisatie, al is er geen naam bij de cadeautjes, maar ach.  Wij willen toch wel graag een of twee kinderen een fijne Kerst bezorgen.  Een voordeel van Toys for Tots vind ik dat het geen religieuze organisatie is, zoals het Leger des Heils. 

Op weg naar de Disney Store word ik aangesproken door een van de dames bij een van de mini boetiekjes.  Ze vraagt me of ik Duits ben, gewoon zomaar, terwijl ik langsloop.  Wauw, dat verbaast me toch even.  Ze vindt dat ik er Europees uitzie (ze is zelf Ethiopisch vertelt ze).  Ik heb een jurk en maillot en korte laarzen aan, misschien daardoor? 

In ieder geval heeft ze me wel te pakken en smeert zeezout op mijn handen.  Die voelen na afloop inderdaad heerlijk zacht aan, maar ik bedank haar en loop door. Uit ervaring weet ik dat ik zulke dingen in de praktijk toch nooit gebruik.

Bij de Disney Store leef ik me helemaal uit.  Ook weer zo leuk om voor kinderen te shoppen.  Ik kies een pluche Mickey en Minnie, want die kent ieder kind.  Voor een meisje neem ik een Belle pop uit Beauty and the Beast mee.  Voor een jongetje kies ik een zestal autootjes uit Cars.  Voor mezelf zie ik een Tinkerbell boomversiering, die halve prijs is, en er is een grappig Donald t-shirt voor Rick.  Helemaal blij reken ik af.   Disney heeft zoveel leuke dingen!

Het is wel heel droog in de mall, mijn keel en lippen voelen aan alsof we in de woestijn zijn.  Naast de Disney Store ligt een Starbucks en ik bestel een shaken iced passion tea met caramel siroop.  Heerlijk!  Het merendeel van mijn winkelen is klaar, maar ik kan het niet laten nog even Barnes en Noble in te gaan.

Zij zijn zo ongeveer de enige boekenwinkelketen, die nog daadwerkelijke winkels heeft.  Ik hoop dat ze overleven, want ik vind het toch heerlijk om er te neuzen en vrijwel altijd koop ik er ook iets.  Zo ook vandaag, terwijl ik op de roltrap naar de tweede verdieping sta, zie ik opeens een kookboek voor "Very Vegan Christmas Cookies".  Als die Saskia niet op het lijf geschreven is! Meteen neem ik de roltrap weer naar beneden en koop dat boek, perfect verjaarscadeautje!

Door het spitsverkeer dat tegenwoordig al rond drie uur begint rijd ik naar Vienna.  Ik weet dat de Coldwell Banker vlakbij ons Toys for Tots speelgoed inzamelt.  Inderdaad is dat het geval en ik word heel warm welkom geheten.  Van alle kanten wordt ik bedankt voor mijn bijdrage, ik word er bijna verlegen van.  Hopelijk vinden Mickey, Minnie, Belle en de Cars liefhebbende eigenaren en eigenaressen.

Net als ik bij de Shell de van vol sta te gooien met benzine sms-t Saskia of ik haar op kan komen halen.  Perfekte timing!  Saskia heeft wat vruchten nodig, dus we rijden meteen door naar de Safeway

Saskia is duidelijk ook opgelucht dat ze niet hoeft te werken vanavond.  Ze wil ook nog wel een beetje genieten van de Kersttijd.  Daarom gaat thuis de haard aan en kijken we Rudolph the Red Nosed Reindeer (48 jaar oud).  Die oude Kerstshows zijn helemaal traditie bij Rick en de kinderen.  Ik vind ze inmiddels ook wel leuk.
 
Rudolph op tv, de stockings hangend en de haard aan, zo gezellig!

We eten ook voor het eerst in lange tijd samen.  Saskia rijdt naar Yama waar we sushi besteld hebben.  Zij is dol op de vegetarische sushi en ik geniet van mijn gewoonlijke viseieren en andere sushi's. 

Na het eten vertrekt Saskia naar Panera om met vrienden te gaan studeren.  Deze studiegroepjes werken goed voor haar.  Rick skypet mij dat hij een vroegere trein terug heeft kunnen nemen.  Hij zal een uur eerder aankomen dan verwacht.  Super, want nu kan ik wakker blijven tot hij thuis komt. 

10 reacties:

Anoniem zei

Wanneer er in een restaurant geen tafels vrij zijn krijg je een "beeper". Wil je dat eens verder verklaren aub, want ik snap het niet.
Bij de beginfoto op jouw blog staat aan jouw oprit en ook bij de buren allerlei vuilnis dat opgehaald moet worden. Is er bij jullie ook gescheiden ophaling? Bij ons in Belgie is er voor alle vuilnis gescheiden ophaling: PMD (plastic, metaal en drankverpakkingen);
Groencontainer; Restafval; Papierophaling: deze fracties worden allemaal aan huis afgehaald tegen betaling met stickers.
Dan is er nog het containerpark waar je zelf alles mag brengen tegen betaling van 1 euro.
Zo te zien is er bij jullie geen gescheiden ophaling wat wel makkelijker is maar minder goed voor het milieu.
Voor het moment sneeuwt het hier en is het gevaarlijk op de weg en waarschuwen de weermannen om thuis te blijven indien je niet echt de baan op moet.
Koude groetjes van Hilde uit B.

Karla zei

Wij hebben dat al vaker gezien; mensen met hun laptop en studieboeken bij Panera. Kunnen ze daar dan de hele dag blijven zitten? Ik zag zelfs dat er aansluitingen zijn in de booths.

Sally zei

hier zie je tgenwoordig ook veel mensen werken bij de diverse coffeshops en (lunch)restaurantjes. Heel veel studenten ook, dus blijkbaar erg handig als je geen computer thuis hebt en/of rustiger dan op school/college.

Wat een leuke aankopen hebt je gedaan vandaag erg goed geslaagd. Wij hebben 2 kaarten van de wishing tree op school meegenomen en maken dus nu 2 lagere schoolkinderen van een plaatselijke thaise school blij. Fijn weekend.

Anoniem zei

Ik zat ook wel eens in de koffieshop van Barnes& Nobles om te leren, en ken ook anderen die dat doen. Geen afleidingen zoals de was die gedaan moet worden.
Ik geef aan het leger des heils. Ze mogen dan wel religieus zijn, maar met een praktische instelling. Ze zijn er bij rampen met voedsel voordat een ander er is.
Annemiek

Anoniem zei

Wat staan die kerstsokken leuk bij jullie haard! En helemaal leuk natuurlijk dat ze gevuld worden met sokcadeautjes. Echt Amerikaans.
Maar ook een ideetje voor mij voor hier thuis (als ik zulke grote kerstsokken kan vinden).

Wij hebben eergisteren uitgebreid ge-Sinterklaasd. Ook altijd erg gezellig en iedereen weer blij met de cadeautjes.
Mijn kerstbrief komt er aan.

Groetjes,

Anika

marianne zei

Leuk he, als je zo'n kadootje vindt dat iemand op het lijf geschreven is. Wij vieren morgen pas Sinterklaas, dus ik zit nog midden in de surprises en gedichten (en de sneeuw). Vanochtend laatste kadootjes gekocht, het feest kan (bijna) beginnen!

lotte hartman zei

Heerlijk is dat altijd, lekker rondsjokken in een mall...maar wat is de angel tree precies? Koop je iets of geef je iets? Hier ligt inderdaad een flink pak sneeuw...altijd weer mooi!

Petr@ zei

Jammer dat de boom er dit jaar niet staat. Het is altijd een leuke traditie. Maar het alternatief is ook erg leuk.
Een radiozender in NL organiseert ook zoiets; je kunt dan cadeautjes brengen of opsturen voor kinderen en/of volwassenen die hier zelf geen geld voor hebben. Ik vind dit een zoveel leuker alternatief dan geld geven. Nu koop je echt zelf iets voor iemand, dat voelt toch anders.

Leuk hè, die Disney winkels. Daar moet ik ook altijd even een bezoek aan brengen in Amerika.

Petra zei

@Hilde - Je krijgt dan een schijfje mee dat afgaat als je tafel beschikbaar is. En ja, hoor, wij scheiden ook ons afval en het ophalen zit allemaal bij de belastingen, die we aan Vienna betalen, inbegrepen. Ik zal er in mijn volgende blog wel even over schrijven, want je bent vast niet de enige die zich dat afvraagt.

@Karla - Volgens mij is er inderdaad geen tijdslimiet in die cafe's.

@Sally - Ik vind het toch leuker om zoals bij jullie wishing tree voor specifieke kinderen te shoppen, maar Toys for Tots is ook een goede organisatie.

@Annemiek - Tot dit jaar gaven wij dus ook aan het Leger des Heils via die Angel Tree en ik geef ook altijd mijn kleingeld aan de rode ketels.

@Anika - Leuk, ik zie ernaar uit. Heb je mijn kerstkaart al gehad?

@Marianne - Veel plezier met jullie Sinterklaasviering!

@Lotte - Aan die boom hangen de namen, leeftijden en wensen van kinderen op een engeltje geschreven. Je kiest dan een van die engeltjes en vervult de wensen op het lijstje, zodat zij een fijne Kerst kunnen hebben.

@Petra - Inderdaad, geld geven we het hele jaar door wel, maar ik vind het met Kerst nu net leuk om ook echt cadeautjes te geven.

Veerle zei

Dag Petra, de sterkte van je blog is juist de alledaagsheid ervan. Bovendien weet je het zeer onderhoudend te brengen. Wie jouw blog leest, krijgt een zeer goed inzicht in het dagelijkse leven van een Amerikaans gezin. Het feit dat je dagelijks blogt, maakt het ook zeer leuk. Prettige feestdagen gewenst. Veerle