Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 07, 2013

Ieks, een muis!

Gisteravond zagen we al op het nieuws dat slechts een kilometer of vijftien hiervandaan dat pak van 25 centimeter sneeuw wel gevallen is.  Het verbaast me dan ook niet dat ons schooldistrict twee uur later begint vandaag.  Fijn ook voor Saskia, want dit valt op een vroege dag voor haar.

Zoals wel vaker na zulke stormen schijnt de zon vrolijk de kamer binnen en is er een staalblauwe lucht.  Het waait echter wel nog steeds flink en de verwarming beneden doet het weer eens niet.  Gelukkig komt daar vanmiddag de monteur weer eens voor, die zei wat ideetjes meegekregen te hebben van de fabrikant.  Ik ben benieuwd.

Nadat Rick en Saskia vertrokken zijn doe ik mijn 100-10 routine en rijd dan zoals op de meeste dagen Vienna in en naar de sportschool.  Daar doe ik een uur op de ARC Trainer.  Na afloop heb ik het gevoel flink gesport te hebben.

Zoals wel vaker kom ik tegelijk met de aankomst van de schoonmaaksters thuis.  Die beginnen altijd uitgerekend met onze badkamer en ik wil opwarmen onder de douche.  Ik probeer maar weer eens een beetje van mijn gebrekkige Spaans en vraag of ze beneden in de basement willen beginnen.  Ik krijg antwoord in het Spaans, dus ze waarderen mijn pogingen kennelijk.

Met een lijstje boodschappen ga ik naar Whole Foods.  Ik wil de schoonmaaksters ook het rijk alleen geven, want voel me altijd in de weg van hun stofzuiger.  Daarom besluit ik in het cafetaria lunch te eten en kies een van hun lekkere sushi's uit.  Na het eten blijf ik nog een half uurtje lezen. Mijn doel is bereikt want als ik thuiskom zijn de dames al vertrokken.

Ondanks de harde, koude wind wil ik Cosmo toch een langere wandeling geven, dus lijn hem aan.  Er ligt overal nog een laagje sneeuw, maar het smelt in de zon snel weg.  Ik zoek naar mijn dagelijkse primaire kleuren foto, maar vind geen goede.

Thuis zet ik die foto dan maar op.  Het thema is moeilijker dan ik had verwacht.  Vooral het vinden van alle drie de kleuren in een foto lukt me zeker niet iedere dag.  Het worden wel allemaal heel vrolijke foto's, dat wel.


Saskia komt thuis na het "mentoren" van haar first grade (groep 3?) meisje. Dat doet ze iedere week een uur op de basisschool.  Ze helpt het meisje, haar "Mentie", zoals Saskia haar noemt, met de vakken waar ze moeite mee heeft, veelal lezen en rekenen.  Het meisje is duidelijk ook dol op Saskia, want die komt iedere keer met allerlei tekeningen en knutsels thuis, zo schattig!

Vrijwel meteen nadat ze haar avondeten gauw naar binnen heeft gewerkt vertrekt Saskia alweer naar haar werk.  Ze is een van de drukste tieners, die ik ken, dat heeft ze wel gemeen met haar zus!

Intussen is de verwarmingsmonteur beneden in de basement bezig.  Na een half uur komt hij weer boven met een doosje in zijn handen.  Al onze problemen met de verwarming blijken daarin te zitten: een muis!  Die hing in een van de buizen en blokkeerde soms de luchttoevoer waardoor het systeem afsloeg, of zoiets, de hele uitleg volg ik niet zo.  In ieder geval denkt de monteur dat we nu van het probleem verlost zullen zijn.

Gek genoeg is dit al de tweede keer dat we problemen hebben met de verwarming doordat er een dier in zit.  In ons vorige huis was een kat er tijdens de constructie ingeslopen en de volgende winter deed de verwarming het dus niet.  Die monteur moest het uitgedroogde dier eruit trekken en zei dat niet snel te zullen vergeten.

Rick en ik koken warempel voor de tweede avond achtereen.  Het wordt nog eens wat met ons!  Ik bak weer de heerlijke krieltjes met olijfolie, zeezout en rozemarijn in de oven. Ik ben zo blij dat we ze hier nu kunnen krijgen!  Rick grilt moten zalm en als groentes hebben we asperges en spinazie. 

En nu is het wachten op Katja's thuiskomst.  Dat zal pas laat vanavond zijn.  Zij heeft Spring Break en morgen brengen we haar naar het vliegveld en vertrekt ze naar Miami voor een cruise met twee vriendinnen.  Lang zullen we dus niet van Katja's vrolijke gezicht kunnen genieten, maar gelukkig zal ze na de cruise nog een paar dagen hier thuis besteden.  Nu alleen even gespannen wachten tot ze weer veilig de oprit op komt rijden, want het blijft een hele rit zo in haar eentje.

7 reacties:

José zei

Oh bah! Die muis gaat nog, maar een kat? Brrr...
Hopelijk zijn de problemen nu voorbij!

Leuk idee een "Menti", wil Saskia het onderwijs in?

Fijn weekend alvast!

Anoniem zei

De kleuren van de scharen vind ik zeer geslaagd.
En nu nog even genieten van Katja's thuiskomst die maar kort zal duren, maar wat een prettig vooruitzicht voor Katja om te cruisen in Florida, maar ze werkt er het ganse jaar wel hard voor en verdient dan ook wel een tussendoorvakantie. Na haar cruise kunnen jullie dan haar vakantieverhalen meebeleven.
Wat een muis al kan veroorzaken aan onheil met de verwarming. Hopelijk zijn de verwarmingsproblemen nu opgelost.
Nog een fijn weekend en groetjes van Hilde uit B.

Sally zei

Tjonge een muis in de verwarmingsbuizen. Ik hoop dat de problemen nu dan ook verholpen zijn. Fijn dat Katja weer (even) thuis komt.

Anoniem zei

Jakkes, maar hopelijk is het probleem nu opgelost.
Ik zie dat des sneeuw ook bijna weer weg is.
Wij moeten ook weer even door een zure appel heen qua weer.
Fijn weekend, Bea

Tineke zei

Leuk jullie onderwijssysteem, kweekt heel verantwoordelijke scholieren lijkt me. Je kunt trots zijn op je kids. Ook heel leuk voor de kinderen die aandacht van hun 'menti'krijgen. Goed dat jullie het zelf koken gaan ontdekken. Een cruise op jonge leeftijd is dat in de vs gebruikelijk, zijn het speciale jongeren cruises? Hier heeft het meer een 'ouderen' imago.
Fijn weekend toegewenst

naomi zei

Ik vindt je scharen leuk gevonden. Ga morgen ook in huis op zoek naar de kleuren. Het is toch wel moeilijk ja maar ook een uitdaging.

Bizar dat een dode muis zulke problemen kan veroorzaken. Maar fijn dat het nu opgelost.

Ik ben wel wat jaloers op Katja op cruise ik hoop Roberto ooit nog zo ver te krijgen. lekker in de zon op een boot.

Liefs

Petra zei

@Jose - Nee, zij wil niet per se het onderwijs in, dit is een programma tussen de high school en basisschool.

@Hilde - Inderdaad hebben alle drie de meisjes een reisje best verdiend na het harde werken. De verwarming lijkt weer goed te werken.

@Sally - Het lijkt helemaal weer goed te zijn met de verwarming.

@Bea - Strekte met de laatste winterloodjes.

@Tineke - Er is hier inderdaad veel nadruk op begaan zijn met de medemens op school. Ik las dat dat in Nederland nu ook zo is? Vroeger bij mij op school absoluut niet. Wat cruisen betreft, Carnival is een maatschappij, die voor jongeren beoogt. Ik zou liever niet boven de dertig willen zijn op die cruise van Katja, omringd door enkel drukke studenten!

@Naomi - Ja, ik vind het ook een ware uitdaging, dit thema. Ik zou ook wel op een cruise willen, maar voornamelijk voor de warmte, verder heb ik er niet zo heel veel mee.