Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 06, 2013

Sneeuw vrij

Om vijf uur hoor ik een luide "Hurray!" vanuit Saskia's kamer.  In het midden van de nacht keek ik al naar buiten en zag een witte wereld.  De scholen zijn dus vandaag gesloten en we blijven alle drie nog een aantal uurtjes liggen.

Rick is er als eerste uit en meldt dat er een centimeter of vijf ligt, maar het sneeuwt hard.  Volgens het weerbericht gaan we de 20-30 centimeter voorspelde sneeuw ook krijgen.  Rick zou Rick niet zijn als hij er niet meteen door wilde rijden, dus hij gaat ontbijt halen bij Starbucks

Na de groente omelet sandwich en enorme bak Americano verzamel ik moed om naar de sportschool te gaan.  Sharon zei maandag dat ze hoe dan ook zou komen, dus ik vind dat ik ook moet gaan.  De wegen zijn nog niet heel slecht, maar ik vrees dat dat over een uur wel al erger zal zijn. 

Voor de zekerheid sms ik Sharon dat ik eraankom.  Rick gaat een halve dag naar zijn werk en achter elkaar aan rijden we de cul de sac uit.  Dan sms-t Sharon terug dat zij nog in bed ligt en niet van plan is te gaan sporten vandaag.  Meer is er niet voor nodig om mij weer rechtsomkeerts naar huis te laten gaan.


 
Mijn uitzicht vanaf de voordeur gistermiddag en vanochtend

Dan doe ik maar een 100-10 routine en besluit een lange wandeling in de sneeuw te gaan maken met Cosmo.  Later vandaag moet het onaangenaam hard gaan waaien, maar nu is het nog niet zo erg en de vallende sneeuw maakt voor een mooie witte wereld.  Mijn sneeuwbroek en laarzen gaan aan en op pad gaan we. 
Cosmo is helemaal in zijn element, want die is dol op sneeuw.  De vlokken zijn groot en nat en lijken niet te blijven liggen.  Het lijkt mij heel sterk dat we de voorspelde bergen sneeuw krijgen als het zo doorgaat.  Het is wel een mooie plaksneeuw, die tegen de bomen blijft zitten. 

Eenmaal weer terug thuis zijn mijn jas en broek wel kleddernat van de sneeuw, zoveel water zit er in de vlokken.  Gelukkig zijn beiden waterdicht.  De wind is inmiddels ook flink aangewakkerd, dus ik doe de open haard aan en besluit verder de sneeuw van achter de ramen te bekijken.

Rick komt tegen enen thuis met lunch van Noodles & Company.  Voor mij weer de Bangkok Curry met extra spinazie en garnalen, lekker warm en gezond op deze koude dag.  Het smaakt dan ook bijzonder goed.

Saskia gaat met een groep vrienden sleeen, Rick werkt thuis en ik ga verder met mijn Duits op Duolingo.com.  Wat is het toch een moeilijke taal om correct te krijgen met alle die, der, das, den, dem etc.!  Maar langzaam maar zeker komt er van alles terug in mijn brein.  Hopelijk kan ik me over een paar weken tenminste een beetje verstaanbaar maken daar.

Het sneeuwt de hele middag door, maar blijft niet liggen.  In plaats van 20 centimeter krijgen we er 7 en de storm eindigt zelfs met wat regen.  In Washington zelf ligt zelfs helemaal geen sneeuw, terwijl net ten westen van ons die twintig centimeter en zelfs meer wel gevallen zijn.  Het was in ieder geval een lekker ontspannen sneeuwdagje en Katja zal niet door de sneeuw terug hoeven rijden waar ik toch wel erg blij om ben.

Als het eenmaal droog is maken Rick en ik de oprit, stoepen en deck toch maar even sneeuwvrij.  Er ligt wel niet zo heel veel, maar we weten niet of het vannacht weer op gaat vriezen.  Als alles schoon is belonen we onszelf met een lekker Grolsch biertje.  Dat heb ik al lang niet meer gedronken en het smaakt me goed.

Voor het avondeten maakt Rick zijn beroemde omelet.  Dit keer vult hij het, behalve met allerlei groentes, ook met gerookte zalm.  Erg lekker is het!   We eindigen deze hopelijk laatste winterse dag met lekker bankhangen voor de tv. 

12 reacties:

Anoniem zei

het ziet er wel erg gezellig uit met al die neeuw,maar kan me wel voorstellen dat je liever wat zonnestralen ziet.ik zal wat jullie richting uitsturen....
Karin uit Bonaire

Karin zei

Gelukkig werd het bij jullie niet de verwachte sneeuw hoeveelheid. Bij ons bleef het sneeuwen tot middernacht en was het over de 30 cm. Het ziet er sprookjesachtig uit vandaag hier maar morgen gaat het dooien.Groetjes uit Chicago!

Pascale zei

Ik hoop dat wij geen sneeuw meer krijgen, maar dat zal wel een ijdele hoop zijn.

Ik ben trouwens ook gek op die Bangkok Curry van Noodles & Co.

Sally zei

Ergens toch wel lekker zo'n sneeuw dagje (althans voor Saskia) en ik denk dat onze hond ook dol op de sneeuwvlokken zou zijn. Fijn dat de verwarming niet uitging met de wind erbij.

Marion2 zei

Lijkt me toch een lekker dagje zo.
Ik vind het ook wel grappig dat hier op teletekst stond: "Sneeuwstorm in Washington DC".

Anoniem zei

Het ziet er weer prachtig uit.
Het blijft ook zo leuk om de honden te zien die zo blij zijn in de sneeuw.
Groet, Bea

Jurgen zei

Hahaha, ik ben net als Rick! Als er sneeuw ligt wil ik er door rijden. (En dan liever niet richting mijn werk :-) )

Anoniem zei

Mooi wit!
Ik ken de duitse rijtjes nog steeds uit mijn hoofd maar toepassen wordt moeilijker ;-)
Groetjes,
BiancaF

Anoniem zei

Hi Petra, zo heerlijk een paar dagen bijgelezen van je (ik was even in het buitenland voor het werk).

Cystic Fybrosis is inderdaad een vreselijke ziekte waar mijn oudere zus aan overleden is....

Ik hoop dat jij inmiddels geen pijnen meer hebt. Hier was het 2 dagen prachtig weer met lekkere voorjaars temperaturen heb ik vernomen maar dit weekend wordt het weer nat met regen en sneeuw helaas.

Groetjes, Evelyn

jolanda zei

Het lastigste van de duitse taal is dat je moet weten of een woord mannelijk, vrouwelijk, onzijdig is voor je het goede lidwoord in de juiste naamval kunt gebruiken. Duitsers schijnen er zelf ook vaak fouten in te maken.

Fijn voor Saskia een dagje vrij en ontspanning. Daar was ze wel aan toe, als ik het zo lees.

marianne zei

Gaat vast wel lukken met dat Duits, je hebt zo'n gründliche basis, die ben je vast niet helemaal kwijt.

Mooi die 2 foto's naast elkaar, wat een verschil in 24 uur tijd! Het lijkt erop dat het hier ook zo zal gaan. Gister nog 14 graden, van het weekend waarschijnlijk weer sneeuw :-(.

Petra zei

@Karin - Bedankt, ze zijn aangekomen ;)

@Karin - Hier wordt het ook lekker warm dit weekend, ik kan niet wachten!

@Pascale - Lekker is die, he? Met lekker veel groentes erin.

@Sally - jullie hond heeft natuurlijk nog niets zo koud als sneeuw meegemaakt!

@Marion - De regen-sneeuw grens was enorm plaatselijk, 15km hier vandaan is 30cm gevallen!

@Bea - Zo vind ik sneeuw leuk, even mooi en dan weer weg.

@Jurgen - Dat is dan kennelijk iets mannelijks ;)

@Bianca - Het komt wel terug, gelukkig

@Evelyn - Oh, wat naar dat je je zus aan CF bent verloren!

@Jolanda - Het zou me inderdaad niets verbazen als Duitsers zelf ook niet perfect spraken.

@Marianne - Ha ha, ik moet inderdaad de hele tijd aan van der Hoeven denken