Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 13, 2013

Een nieuwe Paus

Al hoor ik Saskia al om half zes op, ze is nog thuis als ik opsta.  Zij heeft mijn Snuggie aan en heeft al die tijd nog huiswerk liggen maken.  Maar het is af en opgelucht vertrekt ze naar school.

Mijn dag begint met een bakje Kashi Go Lean met melk en natuurlijk een paar koppen koffie.  Op de radio op weg naar de sportschool hoor ik dat koffie meer gezonde ingredienten heeft dan thee.  Daar moet ik vanavond Rick, die een fervente theedrinker is en dan vooral Pickwick thee, mee plagen!

Voor mijn workout met Sharon en Tom warm ik even op op de crosstrainer.  Al een paar dagen heb ik last van mijn linkerknie en die speelt me nu ook weer parten.   Tijdens de gewichtenroutine voel ik hem steeds meer, echt balen.  Na afloop wil ik nog wat cardio doen, maar die knie voelt echt niet fijn.  Ik houd er na een tiental minuten dus maar mee op.

Thuis heb ik een knieband, die meteen omgaat.  Nu heb ik alleen nog bij lange na niet mijn tienduizend stappen gehaald.  Het is lekker weer, dus ik lijn Cosmo aan.  Die gaat natuurlijk maar al te graag mee. 

 
Hornsby is klaar voor St. Patrick's Day
 
Overal in de buurt zijn tekenen van de lente en dat betekent niet alleen de knoppen aan de maples of de al bloeiende narcissen, maar ook de vele huizen die te koop stonden en nu verkocht zijn.  Ik ben bijvoorbeeld heel blij voor onze kennissen, wier huis meer dan een jaar op de markt stond.  Daar staat nu een trots "SOLD" bordje voor.  Verder worden er ook allerlei oudere huizen met de grond gelijk gemaakt om plaats te maken voor leuke, kleurrijke nieuwe huizen.

Als ik thuiskom facebookt Kai mij.  Zij willen dit weekend met een groep naar Amsterdam met de auto, of ik goedkope onderkomens weet.  Dat niet en ik vind de gedachte dat tien 20- en 21-jarige Amerikanen en Australiers naar Amsterdam gaan met twee auto's ook niet zo prettig.  Visioenen van ongelukken met trams en fietsers doemen meteen voor me op. Maar ja, ze zijn volwassen, dus ik houd mijn bezorgde moedermond.  In plaats daarvan raad ik de Hostels.com website aan.

Na me opgeknapt te hebben ga ik Vienna in voor wat boodschappen.  Dit hele Amsterdam ding zit me toch eigenlijk niet lekker, dus ik bel Kai terug en vraag hem te sms-en als hij daar veilig is.  Dat zal hij zeker doen, maar vraagt dan welke datum dit weekend is.  Nou, 16 en 17 maart natuurlijk.  Oh, zegt hij, zij willen 22 maart gaan.

Ben ik even blij dat ik terug heb gebeld, want dat is het weekend dat Kai met ons in Muenchen door zou brengen.  Hij kan dan dus niet mee. Stiekem slaak ik een zucht van verlichting.  Kai vindt het ook niet erg, want hij is nog steeds van plan in april naar Amsterdam te gaan.  Het is wel erg leuk dat hij deel uitmaakt van een groep van tien jongeren, natuurlijk.

Onderweg naar Whole Foods sms-t Saskia mij een lijstje met benodigdheden voor haar.  Ik neem ook weer een nieuwe hyacint plant mee, de vorige rook heerlijk en ik wil die geur weer in huis.  Dit keer kies ik een roze bosje tulpen voor de keuken. 

Natuurlijk is het intussen ook weer ruimschoots lunchtijd geweest.  Ik bestel een van hun lekkere sandwiches op meergranenbrood met ham en zoveel groentes dat het een hele stapel wordt.  Ik eet hem in het cafetaria op en het valt me op hoe gezellig het hier nu is.  Rick en ik moeten echt eens naar een wijn- of bierproeverij hier gaan.

Al een tijdje heb ik naar San Antonio willen gaan om een aantal internetvriendinnen te bezoeken.  Annette en Tosca heb ik negen jaar geleden al ontmoet daar, maar Kate nog nooit.  Mijn rondleidingsinkomsten maakten het mogelijk om eind april een reisje daarheen te boeken.  Bij Suntrust zet ik dat geld op de bank.  Ik zie er ook enorm naar uit die leuke stad weer te bezoeken!

Eigenlijk had ik nog meer dingen op mijn lijstje, maar op de radio hoor ik dat er witte rook uit de schoorsteen van de Sixtijnse Kapel komt.  Een nieuwe Paus is verkozen.  Dit vind ik toch altijd wel een historisch moment dat ik niet wil missen, dus ik rijd gauw terug naar huis.

Wij zijn als gezin niet religieus, maar Rick is Katholiek opgegroeid en we zijn in een Katholieke kerk getrouwd.  De Katholieke kerk is ook verreweg de grootste in de VS met meer dan 65 miljoen volgers.  Groot nieuws dus hier en alle zenders volgen het live.  Ik kies NBC, want ik vind Brian Williams een fijne verslaggever.

Natuurlijk hoopt iedereen hier op een Paus uit de VS, maar men is ook realistisch dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren.  Het is ook leuk om het St. Pietersplein weer te zien en vreemd te denken dat wij daar bijna twee jaar geleden ook liepen.  Iedereen weet inmiddels dat de Paus Argentijns is, dus wel de eerste "Amerikaanse" Paus uit Zuid-Amerika.  De reacties hier zijn gemengd,  maar ik vond hem erg sympathiek overkomen op dat balkon.

Tijd om me te verkleden voor yoga.  Met de zomertijd is het licht genoeg dat ik zelf naar de sportschool kan rijden, een heerlijke vrijheid die ik terugheb!  Mary Beth doet het altijd zo makkelijk lijken, maar zelfs Sharon zucht en steunt naast mij.  Het uur vliegt wel voorbij en dit is gewoon leuke yoga, omdat Mary Beth een gevoel voor humor heeft in tegenstelling tot de andere yoga lerares, die hier 's ochtends lesgeeft.

Mijn spieren hebben vandaag meer dan genoeg actie gezien, dus ik plant mezelf neer op de bank.  Vanavond zijn Rick en Saskia er wel en het is zeker gezellig met zijn drieen hier in de family room.   

Om te laten zien hoe wilde dieren hier zo vlakbij wonen.  Rick laat Cosmo nog even uit voor het slapen gaan en blijft langer weg dan gewoonlijk.  Er was een vos in de cul de sac en Cosmo vond het nodig er achteraan te gaan.  Daarom hebben we hem dus altijd aangelijnd.  Je weet maar niet wat je tegenkomt hier.
 
De koning op zijn troon, we zullen hem over een paar dagen weer missen
 


9 reacties:

Anoniem zei

Hier bij ons aan de rand van het bos lopen ook vossen, die vooral 's nachts bij buren die kippen en ander pluimvee hebben deze komen doodbijten.
Vossen zijn beschermd en mogen niet geschoten worden door de jagers.
Zo zie je maar dat de sterkere diersoorten de zwakkere altijd aanvallen, en dat is niet alleen in de dierenwereld zo maar ook in de wereld in het algemeen.
Nog groetjes van Hilde uit B.

jolanda zei

Amsterdam met de auto...ik heb het wel eens gedaan maar mijn theorie over trams is ver weg gezakt en als je dan ook nog de weg moet zoeken, is dat best een opgave. Ik ga liever met de trein of zet de auto aan de rand van de stad en ga met het ov verder.

Gaat Katja ook mee naar Duitsland of is de cruise haar vakantie en moet ze daarna weer naar school?

Familie Langens zei

Hoi Petra, dat is ook een goed idee, om de auto bij het transferium bij de Arena neer te zetten en dan kunnen ze zo met de trein/tram/metro (kom er zelden...) rechtstreeks het centrum in. Leuk dat je weer een reisje gaat maken naar San Antonio. Groeten, Anne-Marie

Anoniem zei

Ik ben ook katholiek opgevoed en in de kerk getrouwd maar nu niet meer gelovig.Belangrijke gebeurtenissen blijf je toch altijd wel volgen en zo ook het kiezen van een nieuwe Paus. Mij lijkt hij wel sympathiek hoewel toch weer behoorlijk conservatief.
Als Kai in april naar Amsterdam wil moet hij zich wel realiseren dat het heel druk kan worden.Met de trein gaan lijkt me het allerbeste.Met de auto ,ik denk dat je nauwelijks parkeerruimte kan vinden. De stad wordt, i.v.m. de veiligheid, zo hermetisch afgesloten.
Vandaag alweer de nodige sneeuwbuien en - buitjes gehad.Zie nog weinig van de narcissen die altijd onder de grote bomen bij ons in de straat uitkomen. Op een paar sprieten na.
Leuk dat je naar San Antonio gaat.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Hoi Petra, las je blog vanochtend en het bleef sudderen, waarom zie je het niet zitten dat 10 jongeren met autos naar amsterdam gaan maar wel rondhangen in Munchen? ;) Of gaat het je puur om het idee met de auto´s?
Groet, Ewa

Petra zei

@Ewa - Puur om met de auto. Dit zijn 20 en 21 jarigen, die nog nooit in Europa hebben gereden en dat is toch heel wat anders dan hier in de VS. Als ze met trein of vliegtuig zouden gaan zou het een ander verhaal zijn.

Anoniem zei

aha dank je. Kan ik me wat beter wat bij voorstellen. Maar inderdaad kunnen ze goed bij de Arena parkeren en de rest met OV doen. En ja het zal anders zijn maar tegelijkertijd heel leerzaam dat nederlandse verkeer :)
Ik vind het duitse snelweg verkeer enger trouwens.... groet, Ewa

Marion2 zei

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt als zo'n groep met de auto door Duitsland naar Nederland rijdt. Je bent dan toch altijd bang voor een onervaren chauffeur of dat ze stoer gaan doen. En wat gaan ze precies in Amsterdam doen? Dit zijn dingen, die je beter achteraf kunt horen (vind ik dan altijd).
Het is zeker leuk dat hij deel uitmaakt van de groep. Ik denk dat het een onvergetelijk tijd is!

Petra zei

@Hilde - Hier in de buurt wonen enorm veel vossen, gewoon in de tuinen van mensen. Herten en wasberen ook, ik blijf het bijzonder vinden in zo'n stedelijk gebied (daarentegen moet je om koeien en andere boerderijdieren te zien kilometers rijden ;)).

@Jolanda - Nee, Katja gaat helaas niet mee, die moet aan de laatste loodjes voor haar graduation.

@Anne-Marie - Ik zal het aan Kai doorgeven, al gaat hij nu dus niet mee met dat reisje.

@Wil - Ja, ala hij in april gaat zal Kai de trein nemen, die auto's waren nu met een grote groep.

@Ewa - Kai gaat nu dus niet mee, maar ik zal de suggestie doorgeven. Dat weekend komt hij dus met de trein naar Muenchen om ons daar te zien.

@Marion - Inderdaad, als het nu een auto met twee personen was of zo, maar die volle auto's vind ik maar niets. Teveel afleiding voor de chauffeur.