Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 01, 2016

December alweer!

We hebben goed geslapen en al neemt Rick de honden weer vroeger mee naar buiten, ik ben dit keer ook eindelijk eens beter uitgeslapen en sta wat makkelijker op.  De zon, die vrolijk de kamer inschijnt, heeft daar waarschijnlijk ook mee te maken.

Als Rick vertrokken is naar zijn werk laat ik de honden de tuin in en warm een ontbijtquesadilla op in de magnetron.  Dit keer zorg ik ervoor dat Snickers er niet bij kan en met een flinke kop koffie geniet ik er in alle rust van.  Het is verleidelijk om te blijven zitten, maar de honden willen terug naar binnen en ik moet naar de sportschool.


Daar doe ik een half uur cardio voor Sharon me komt halen voor personal training.  We werken een routine af en eindigen met een minuut plank.  Een andere personal trainer zei gisteren dat dat een nutteloze oefening is tenzij je je armen of benen beweegt.  Sharon is het daar niet mee eens, zoveel verschillende meningen zijn er over bepaalde oefeningen, soms maar ingewikkeld.

Na nog wat cardio ga ik huiswaarts.  Daar lijn ik eerst Orion aan en die doet het eigenlijk prima tijdens zijn wandeling.  Alleen als er mensen dichterbij komen heb ik mijn "waterbom" nodig, maar ook dan blaft of gromt hij niet.  En gelukkig rent hij dit keer niet achter auto's aan, hij negeert ze keurig.  Ook Cosmo's wandeling gaat goed en dan maak ik me gauw klaar om te gaan lunchen.

Het is al half twee als ik bij Noodles & Company aankom.  De twee honden apart uitlaten na mijn sporten vreet wel tijd, maar ik vind het ook belangrijk om te doen.  De pasta met extra tomaat en spinazie smaakt er extra lekker door. 

Alleen zitten er maar vijf blaadjes spinazie in en dat lijkt me niet "extra".  Ik merk het op tegen een van de medewerkers en even later staat er een flinke bak met in dezelfde pastasaus gekookte spinazie voor mijn neus.  Er is nu meer spinazie dan pasta, maar daar klaag ik absoluut niet over!
Na het eten loop ik naar Petco en haal eten en nog maar weer wat meer speeltjes voor de honden.  Het doet me wel een beetje denken aan hoe ik voor de kinderen winkelde vroeger. Alles om ze maar wat bezig te houden!

In het Mosaic District haal ik een paar dingen bij Target en ga dan in de Adirondack stoelen buiten in de zon wat Pokemon Go spelen.  Overal in dit winkelcentrum staan groene rendieren in allerlei grappige (nette, dat wel) posities.  Ik moet erom grinniken en dan vooral om het "koppel" wat tegenover mij samen koffie drinkt.
Bij de Safeway haal ik boodschappen voor het weekend.  We krijgen kinderen over de vloer, die cereal lekker vinden.  Nu eet Rick dat wel iedere ochtend, maar niet het soort wat kinderen lekker vinden.  Volgens mijn zus zal ik ze heel blij maken met Lucky Charms dus ik neem een doos vol suiker mee naar huis zodat ik een letterlijke "suikertante" kan zijn.

Thuis neem ik de honden de achtertuin in tot het donker wordt.  Rick komt vroeg thuis, want er komt iemand om onze heat pump boven te maken.  Alleen is die persoon er bij het schrijven van dit blog (20 uur) nog niet.  Wel belde iemand van het bedrijf dat ze al hun afspraken nakomen.  Ik vind het zielig dat de monteur nog zo laat moet werken en zal echt niet boos zijn als de afspraak verzet moet worden.

De post brengt Kevins officiele "stocking".  Hij voelt toch echt wel een beetje als een vierde kind en Bea ook nadat we haar ontmoet hebben.  Of zij ooit een stocking zal hebben zal afhangen of ze hier Kerst zal komen vieren.  Katja en Kevin doen dat dit jaar en daarom is het leuk ook een "echte" stocking voor Kevin te hebben.

Voor ons avondeten bestellen we makkelijk Zpizza.  Voor mij de Thaise pizza met pindasaus, kip en veel groentes.  Het smaakt prima, al eet ik voornamelijk wat erop ligt en maar een beetje van de korst.  Eigenlijk heb ik dus kip in pindasaus met wat kaas en groentes.

"Mam, ik heb zo'n genoeg van dit joch!"

Zie je nu wel??

Het zal me benieuwen of de heat pump man nog gaat komen.  Op een gegeven moment moet het ook te laat worden voor hen, lijkt me.  Gelukkig is het niets urgents en kunnen we vanavond ook zonder zijn bezoek rustig gaan slapen. Edit: Hij belde net dat hij eraan komt en ongeveer kwart over negen hier zal zijn!

9 reacties:

Sandra zei

Wat een super grappige rendieren!! Volgende keer weer een foto van een andere die er staat? Stockings zijn prachtig, en goed idee om het zo te doen, dat als ze kerst bij jullie vieren dat er dan een sok hangt! Heb een beetje te doen met Cosmo, blik in zijn ogen is goed gevangen in de foto!

An zei

Die rendieren zijn echt grappig! En leuk dat de sok voor Kevin past bij de andere sokken want die heb je waarschijnlijk al een tijdje.

Anja L. zei

Ach, die arme Cosmo!☺
Wat een leuk stel die koffie drinkende rendieren.
Ik heb medelijden met die monteur, wat een werktijden zeg.
Fijne vrijdag!

Marion2 zei

Haha, Lucky Charms. Daar waren onze kinderen ook fan van als ze in Amerika waren. Achteraf onbegrijpelijk dat ik ze dat liet eten. Maar ja, zij hebben er leuke herinneringen aan.

Wat creatief bedacht van de rendieren. Smaakvol en grappig tegelijkertijd.

Leuk die sokken! Als ik ooit een open haard heb, neem ik ze ook. Het staat zo gezellig.

Anoniem zei

Dat hoofd van Cosmo. Te grappig, zo kijkt Beau ook als ze genoeg geknuffeld is door de kleinkids. Volgens mij denkt ze: En nu wegwezen, laat me met rust!
Mijn PT wisselt de plank af, soms gewoon plank en soms benen om en om intrekken.
Alvast een heel gezellig weekend met de familie.
Groet, Bea

Becs zei

Onze kinderen vissen de charms altijd uit hun cereal en dan laten ze de rest staan. Ik koop ze dan ook eigenlijk niet zo veel. Hopelijk is het probleem verholpen en kon de monteur na bij jullie te zijn geweest, ook naar huis

Petra zei

Sandra - Ik zal de volgende keer weer een foto van een ander rendier nemen voor jou :)

@An - Ja, ik was heel blij dat ze die nog maken!

@Marion - Inderdaad en het is ook zo leuk om te bedenken wat voor kleinigheidjes erin kan doen

@Bea - Sharon wisselt ook af, maar vindt de gewone plank ook een heel goede oefening en die andere PT niet

@Becs - Mijn nichtjes doen dat misschien ook, maar ach het is maar twee ochtenden

Petra zei

@Anja - Ja, hij ging hier pas na negenen weg!

Anoniem zei

Enige stockings/kerstsokken - ik heb ze zelf nu ook besteld (van hetzelfde bedrijf en dezelfde serie), verheug me erop!