Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 30, 2016

Middagje kerstwinkelen in de mall

Het plenst werkelijk als ik wakker word.  Rick is al sinds zeven uur op met de honden.  Gelukkig voor hem was het toen nog droog.  Mij lukt het niet goed wakker te worden en ik blijf tot kwart voor negen liggen. 

Het gaat op het moment gewoon niet goed en ik haat het dat toe te moeten geven.  Ik wil zoveel, maar vooral op dagen als vandaag nemen de pijnen gewoon over.  Gelukkig duurt dit weer hier nooit zo lang.

Rick vertrekt naar zijn werk en na een paar lekker sterke koppen koffie en wafels rijd ik naar de sportschool.  Al meer dan een week gaat het lichtje dat een of meer van de banden van de van opgepompt moet worden meteen aan.  De banden zien er goed uit dus ik negeer het nog maar even.

Omdat het blijft regenen parkeer ik in de garage onder de sportschool.  Het is gezellig binnen, want veel mensen die ik ken zijn aanwezig.  Ik haal mijn inspiratie dan ook van Carline, die over de tachtig is en herstellend van een gebroken heup.  Ze geeft toe nog veel pijn te hebben, maar ze is toch bijna dagelijks hier aan het sporten.  Echt bewonderenswaardig!

Na het uur cardio is het in ieder geval droog.  Ik haast me naar huis en neem de honden de achtertuin in.  Het is idioot warm met zo'n achttien graden en ik sta op 30 november zonder jas in de tuin!! Jammer dat het niet ook nog zonnig is, maar ik mag niet klagen. 


Voor vanavond wordt er meer regen verwacht, ten zuiden van ons bij Christine en Chuck hebben ze een slapeloze nacht doorgemaakt vanwege tornado's.  Ook woeden er in Tennessee enorme branden, allemaal zeer angstwekkend.  Op het moment vind ik de wereld sowieso zorgwekkend en dat heeft veel met onze aankomende president te maken.  De mensen met wie hij zich omringt zijn zeer angstaanjagend!

Tijd om mijn hoofd weer in het zand te steken en iets leuks te gaan doen.  Ieder jaar ga ik tenminste een keer naar de mall om in persoon kerstinkopen te doen.  Vanmiddag is daar de perfecte kans voor. 

In het weekend is het bij Tysons Corner een gekkenhuis, maar vandaag valt het alles mee. Ik vind dan ook een parkeerplek vlak bij de ingang.  Het is inmiddels half twee dus absoluut tijd om iets te gaan eten!  Aan de bar bij Seasons 52 bestel ik een bowl met boerenkool en chorizo soep.  Die smaakt me zeer goed! 

Na het eten begin ik aan mijn winkelen.  Als eerste loop ik helemaal naar de andere kant van de mall en koop een heel aantal dingen bij Bath & Body Works.  De meisjes en ik zijn allemaal dol op hun lekkere luchtjes.  Ik koop ook een nachtlichtje met lekker ruikende olies voor in de basement.

De tas is vrij zwaar en ik heb geen zin daar mee rond te blijven lopen.  Langzaam, rondkijkend in andere winkels, loop ik terug naar de van.  Ik zet mijn tas erin en ga verder door de mall lopen.  Intussen houd ik de schoonmaaksters via onze webcam in de gaten, als hun auto vertrekt kan ik terug naar huis.

Eigenlijk ben ik op zoek naar de kerstwinkel, die hier ieder jaar weer is, maar ik kan hem niet vinden.  Bij de Microsoft Store schrik ik van de prijs van het XBox spel dat Kevin graag wil.  Ik sms Rick en die kan dat voor de helft van de prijs krijgen als Microsoft medewerker.  Dat scheelt heel wat!

Bij de Lego Store koop ik een ding van Kai's lijst en bij Sephora wat voor Saskia.  Als laatste ga ik naar de Disney Store.  Daar zoek ik leuke dingen uit voor Toys for Tots, zoals ieder jaar.  Ook Disney heeft goede koopjes en ik koop voor een jongetje en een meisje.  Zulke leuke dingen hebben ze hier toch altijd!
Het varkentje en de kip van Moana!

De schoonmaakdames zijn nog niet klaar en ik besluit mezelf eens te verwennen.  Ik koop een Diet Coke bij een van de standjes en loop dan naar een van massage stoelen.  Voor $5 krijg ik een werkelijk heel fijne  massage van een kwartier.  Het begint aan de basis van mijn hoofd en gaat naar mijn benen. Wauw, ik zou hier wel een uur in willen zitten!
De massage stoel en het uitzicht in de mall

Intussen zie ik dat de dames klaar zijn met ons huis dus na het kwartier genieten rijd ik huiswaarts.  Onderweg breng ik de Toys for Tots speeltjes naar Coldwell Banker.  Dat is de dichtstbijzijnde locatie om ze te brengen.  Ik mis het wel dat we niet voor een specifiek kind winkelen, zoals vroeger met de engeltjes, maar er komt hier ook altijd iemand mij bedanken en vertellen dat vijf kinderen (hoeveel cadeautjes ik breng) heel blij zullen zijn op Kerstochtend.

Eigenlijk rijd ik te laat voor mijn nachtblindheid en ik weet meteen weer waarom ik dat echt niet moet doen!  Een beetje nerveus baan ik me een weg naar huis, die ik gelukkig vrijwel blind kan vinden.  "Blind" is echter natuurlijk niet een woord wat je wil gebruiken voor autorijden.

Het is nog steeds droog als ik thuiskom al laat de radar zien dat dat ieder moment kan veranderen.  Ik neem de honden dan ook gauw de tuin in.  Net als het begint te regenen (en even echt tekeer gaat zodra we binnen zijn) gaan we weer naar boven.

Rick komt thuis en stelt voor Indiaas te gaan eten bij Turmeric.  Daar kunnen we nog een tafeltje krijgen, want het is er flink druk.  Ik begin met de heerlijke en lichte kippensoep.  Als hoofdgerecht probeer ik eens wat nieuws en krijg daar geen spijt van.

Voor mij is het de Malabar viskerrie en Rick is ook avontuurlijk en neemt een heel pittig kipgerecht.  Daarbij hebben we knoflook naan en uien kulcha als brood.  Het zijn allemaal goede keuzes, ik ga dit zalmgerecht vaker bestellen, de zalm is ook perfect, niet te droog zoals ik vreesde.

Voldaan gaan we huiswaarts en creeren dan samen onze Kerstkaart.  Ik doe dat meestal, maar zoals al gezegd voelen veel dingen, die zo eenvoudig lijken, nu net iets teveel.  Rick wierp zich op om het dit jaar te doen, maar de kaart zelf maken vind ik ook altijd leuk. Rick bestelde ze en zal ze adresseren (dat laatste is waar ik zo tegenop zie met de pijn in mijn handen).

Intussen druppelen de Sinterklaas lekkernijen langzaam binnen.  Dit jaar gaan we dat met een meiske dat nog gelooft vieren.  Mijn zus en gezin komen dit weekend logeren om het te vieren.  Ik wil het natuurlijk perfect maken voor waarschijnlijk het laatste jaar dat mijn nichtje nog gelooft (en ik ben ook wel wat bang dat ze het juist bij ons allemaal uitvogelt).  De laatste keer dat mijn zus en kinderen hier waren was met onze brand dus een bijzonder bezoek vind ik het.


8 reacties:

Anoniem zei

Ik hoop dat de pijnen afnemen voor het weekend zodat je ten volle kunt genieten van een weekend met je zus!
Groetje van Henny Breedijk.

Anoniem zei

Sterkte met de pijn en fijne Sinterklaas.....wij vieren t ook zondag met de familie maar niet met cadeaus maar gewoon met allerlei lekkers en het samenzijn! Goed weekend....
Groetjes,
Evelyn

Wentje zei

Sterkte met de pijnen en een super fijne Sinterklaas! het wordt onze eerste sinterklaas dat niemandmeer gelooft.....jammer vind ik dat!

Tineke zei

Wij vieren zaterdagmiddag sinterklaas met een meerderheid van gelovige; zo leuk.
Jij ook fijne sinterklaas toegewenst met je zus en gezin; bijzonder voor je.
Wijsheid en energie toegewenst; ik wordt al moe als ik lees hoeveel energie 2 honden je kosten; ik geniet van de rust die hier is , als we geen kids, kleinkids of vrienden op bezoek hebben.

Marion2 zei

Heerlijk zo'n middagje naar de mall! ik ben me een paar weken geleden bij Bath&Body Works helemaal te buiten gegaan aan kerstitems. De Sephora mis ik hier echt. Zo jammer dat ze hier niet meer zijn. Erg aardig dat je speelgoed koopt voor arme kinderen. Ze zullen er zeker blij mee zijn.

Ik denk dat we het meest te vrezen hebben van moslimterrorisme. Daar ben ik echt wel bang voor inmiddels.

Anoniem zei

Hier zijn de surprises bijna klaar, maandag gaan ze mee naar school.
Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen.
Marjon

Petra zei

@Henny - Dank je!

@Evelyn - Veel plezier zondag!

@Wentje - Ja, mijn zusje probeert haar jongste ook zo lang mogelijk te laten geloven

@Tineke - Inderdaad Orion vergt veel energie. Het is maar goed dat hij vaak zo schattig is.

@Marion - Bath and Body Works is zo leuk! Ik moet me altijd erg inhouden daar

@Marjon - Leuk, surprises, die hebben we hier in de VS nooit gedaan

Becs zei

Leuk dat je nichtje nog gelooft en wat een leuk vooruitzicht om je zus te zien!