Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 14, 2017

Katja is 27 en een sneeuwdag

Eerder vanochtend keek ik naar buiten en zag inderdaad een witte wereld. Wetend dat Rick niet op hoeft besloot ik lekker verder te doezelen.  Rick staat toch nog eerder op dan ik, want mijn pijnen zijn op een hoogtepunt en het neemt me even om de moed te vinden op te staan.

Intussen zijn Rick en buurman Chuck al bezig met sneeuwruimen.  De sneeuwblazer is fijn om te hebben, want we blijken tien centimeter (veel minder dan voorspeld) ijssneeuw te hebben.  Ondanks dat het niet zoveel is, is het wel heel zwaar. 


Het is inmiddels droog, maar heel koud.  Gisteren hebben we bij de mall ontbijt gekocht.  Mini kaneelbroodjes van Cinnabon.  Kai heeft ze al in de oven staan als ik beneden kom.  Ik heb ook extra frosting gekocht en het is smullen geblazen.

Rick gaat verder buren met sneeuwruimen helpen en Kai en Bea doen hun eigen ding. Ik klets met de jarige Katja, die vandaag alweer zevenentwintig wordt! 

De sneeuw die zij zouden krijgen is regen geworden, maar haar school is dicht dus ze heeft een lekker luie dag.  Jammer genoeg worden onze bloemen ook niet bezorgd, hopelijk morgen (voor het verhaal over Katja's geboortedag en meer klik je hier).

Het kan niet anders op pijndagen, ik moet mezelf weer tot de elliptical veroordelen. Gelukkig gaat het uur vrij snel.  Intussen vallen er weer mooie sneeuwvlokjes maar meer blijft er echt niet liggen.

Kai vindt het superleuk om de honden te trainen en dan vooral Orion, die daar zeer gretig in is.  Hij heeft Orion al zover dat hij "spreekt" op commando, maar nu wil ik ook graag dat hij "zwijgt" op commando en dat gaat nog niet zo goed.  Ook vinden de honden de tunnel erg leuk.

Als Rick weer binnenkomt is het lunchtijd.  Voor mij de Italian Style Wedding Soup, Bea kent die wel, maar hij heet "Italian style" omdat het niet authentiek is.  Ik vind hem heerlijk en smelt er een paar plakken Goudse kaas in, nog beter.  Kai en Bea maken een rijstgerecht met tonijn en avocado en Rick eet broodjes met Poolse worst.

Dan neem ik de honden de achtertuin in want Orion wil met Mia rennen. Ik heb mijn fototoestel mee en probeer de rennende honden op de plaat te krijgen.  Dat valt nog niet mee!  Ik vind het zo schattig hoe ze zo rennen en Mia gaat zeuren als Orion wegloopt.  Hij blaft alleen als hij haar buiten ziet. Het is een hondenromance achter hekken.




Bea en Kai gaan naar buiten om een sneeuwpop te maken.  Dat wordt Mickey en hij is echt goed gedaan!  Ik waag me ook even naar buiten, maar dat vinden mijn spieren maar niets.  Harde wind gaat door merg en been en ik haast me weer naar binnen. Ik heb me de hele winter niet zo slecht gevoeld!
De open haard gaat aan voor het eerst (of de tweede keer) deze winter.  Ik besluit mijn zinnen te verzetten en een kleurplaat in mijn Zen Coloring app te gaan doen. Ik kies er een met vlinders en het leuke aan de app is dat je zwarte of witte lijnen kunt kiezen.  Ik vind voor beiden wat te zeggen.
Vandaag is het ook Pi dag, iets waar Katja altijd blij om is.  Toevallig hebben we vanavond spinazie en kip quiche en salade als avondeten met als toetje frambozen en perzik pie.  Precies goed, dus, en het smaakt ons ook prima.

De wind huilt intussen om het huis en zelfs met de open haard heb ik het nog koud.  Morgen gaan we weer toeristje spelen, maar wel zoveel mogelijk binnen.  Hopelijk wordt het weer snel goed genoeg om ook buiten te lopen.  Er wordt gezegd dat de kersenbloesems misschien 90% gaan bevriezen.  Hopelijk valt dat mee.  Dit late winterse weer vindt vrijwel niemand leuk, dat is zeker.

8 reacties:

Sophie zei

Gefeliciteerd met Katja!
Wat bizar van de sneeuwval daar joh, en heel vervelend dat jij daar zo'n last van hebt. Hopelijk trekt het gauw weg. Ook zonde van de kersenbloesem natuurlijk! Succes met de kou!

Yvonne en Rob zei

Nog gefeliciteerd met jullie dochter!
Die kou en sneeuw zijn zeker niet fijn voor je, het is te hopen dat de temperaturen wat op gaan lopen zodat je minder pijn hebt.
De omgeving ziet er wel prachtig uit zo alles in een witte wereld.
Kai en Bea vermaken zich ook goed, zo zie je niet vaak een sneeuwpop, goede "look a like" ;-)
Grtz. Yvonne

Anoniem zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van Katja.
Gaan jullie nog binnenkort naar haar toe om haar verjaardag te vieren?
De sneeuwpop look a like van Mickey is gaaf geworden.

Groetjes,
Susan

Anja L. zei

Die kaneelbroodjes zien er heerlijk uit!
Wat is de sneeuwpop leuk geworden, weer eens wat anders.
Hier hoor je eigenlijk vrijwel niets over pi-dag maar dat komt waarschijnlijk dat wij de datum anders schrijven.
Fijne woensdag!

Anoniem zei

Ik zag de sneeuw gisteren op jullie webcam al - wat een hoop zo laat in het seizoen! Hier is het alleen maar heel erg koud, en in vergelijking met de rest van het land vallen de temperaturen wel mee (mid-40s), maar bij ons was het vorige week al high -70s/low-80s en dan scheelt het toch wel heel veel. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om steeds zo last te hebben van pijnen, ontzettend naar.Ik kan niet meer wakker worden tegenwoordig, maar dat is lang niet zo vervelend als je zoals jij te voelen. Sterkte ermee...

Grts,
Judith
p.s. Waar ik wel benieuwd naar ben is welke taal Bea and Kai met elkaar spreken? Als ik naar mijn vrienden kijk die allebei uit een ander land komen en elkaar hebben leren kennen terwijl ze in een derde land wonen, spreken die allemaal de taal van het derde land. Spreken Kai en Bea dus ook Duits met elkaar? Of iets anders? Ik weet het, none of my business, maar dat sort dingen vind ik altijd fascinerend.

Sandrah zei

Nog van harte gefeliciteerd met Katja!

Wat zonde dat de kersenbloesem het waarschijnlijk niet gaat redden. Het ziet er altijd zo mooi uit.

Ik ben ook wel benieuwd welke taal Kai en Bea met elkaar spreken. Sneeuwpop Mickey is in ieder geval goed gelukt.

Sandra

Petra zei

@Sophie - Dank je! Veel succes met de laatste loodjes van je zwangerschap! Ik kan niet wachten foto's van de kleine te zien!

@Yvonne - Kai en Bea vermaken zich zeker. Er is alweer een week voorbij en we moeten een lijstje gaan maken van wat ze nog willen gaan doen.

@Susan - We zullen Katja en Kevin volgende zaterdag in New York zien dus dan zullen we vast een glaasje heffen.

@Anja - Dat denk ik ook. Ik maakte laatst bij een rondleidingsboeking de fout per ongeluk "Amerikaans" ipv Nederlands de datum te lezen en bevestigde voor 10 april ipv 4 oktober, oeps!

@Judith - Ze zijn begonnen met Duits, maar inmiddels spreken ze alweer een tijdje Engels met elkaar. Dat is Kai's eerste taal en Bea's Engels is heel erg goed, waarschijnlijk haar tweede taal.

@Sandra - Engels dus :). De bruine bloesems zien er wel heel triest uit :(

Irene zei

Van harte gefeliciteerd met Katja!