Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 29, 2017

Kai ziek, vlucht uitgesteld

Gisteravond net voor het naar bed gaan werd Kai misselijk en kwam zijn maaltijd eruit.  Wij hoopten dat het kwam omdat hij veel ronddraaide met Orion en gingen naar bed.

Vanochtend word ik wakker met heel wat pijn, terwijl het wel mooi weer is.  Het kost me dus flink moeite om op te staan als Rick om half negen weer met Orion de kamer inkomt.  De koude snuit en de likjes van Orion wekken me wel goed.


Beneden neemt Rick afscheid en vertrekt naar zijn werk.  Ik schenk een kop koffie in en dan komt Bea alleen naar boven.  Ze komt naast mij zitten en vertelt dat ze bezorgd is om Kai.  Hij heeft midden in de nacht nog een keer overgegeven en voelt zich allerminst lekker.

Als ik ga vragen hoe het is zegt Kai nog steeds wat misselijk te zijn en heel moe.  Hij komt wel naar boven, maar ligt als een vaatdoek op de bank.  Ik ga gauw naar Safeway om Gatorade te halen.  Dat is een sportdrank die wordt aangeraden bij maagaandoeningen.  Kai wil de gele.

Ook koop ik een paar anti-misselijkheidsmiddelen en geef Kai die als ik terug ben.  Dan bel ik Rick, want ik zie Kai zo niet reizen vanavond.  Gelukkig kost het niet heel veel om de vlucht naar morgen te verzetten.  Hopelijk krijgt Bea het niet en kunnen ze morgen weg, want ze hebben zondag treinkaartjes om naar Bea's ouders in Italie te gaan.

Bea is zelf ook niet lekker van haar verkoudheid.  Echt een vervelend einde van hun vakantie, maar stiekem ben ik blij het afscheid nog een dagje uit te kunnen stellen en voor de ziekenboeg te kunnen zorgen. Eindelijk zijn mijn moederlijke zorgen weer eens nodig!

Terwijl Kai en Bea uitrusten besluit ik op het deck op de plaats te gaan lopen.  Orion houdt me gezelschap, maar ziet dan eerst zijn vriendin Mia van de achterburen en daarna Phil van de buren buiten.  Hij rent langs het hek en komt onder de modder weer naar boven.  Het is zo'n boefje!

Om die modder er wat af te lopen en meer stappen te krijgen neem ik Orion mee voor een wandeling.  Het is hoog tijd dat ik de training wat dat betreft weer oppak.  Hij doet het goed, maar we zijn er nog lang niet.

Veel animo voor lunch is er bij Kai niet, maar ik raad Bea een gezonde salade van Chop't aan.  Die vitamines kunnen we goed gebruiken!  Ze geeft me haar voorkeuren en ik ga eerst naar Whole Foods voor wat kippensoep voor Kai. Dan haal ik salades voor Bea en mij.

We eten onze salades buiten op en Kai komt erbij zitten.  Hij heeft nu toch ook wat trek en ik warm de kippensoep op.  Die gaat weliswaar niet helemaal op, maar blijft er wel in, goed nieuws dus. 

Rick en ik bespreken dat het makkelijk zal zijn om thuis te eten.  Ik vertrek dus weer naar Vienna.  Eerst gooi ik de van vol, want die is bijna leeg.  Dan koop ik een thermometer bij Walgreens, de onzen werken niet meer en Kai wilde weten of hij koorts heeft (gelukkig niet, blijkt later).

Bij Petco ernaast haal ik wat dingen voor Orion.  Toen Cosmo nog leefde kon ik ze alleen maar kleine botjes geven, want Orion stal altijd dat van Cosmo. Ik neem nu een aantal grotere botten mee, want ik denk dat Orion daar zeer blij mee zal zijn.
Het is een enorm succes bij onze pup!

Bij Whole Foods bedenk ik me dat ik ook wel een paar nieuwe bosjes tulpen wil.  Dit keer kies ik paars en geel.  Ik kijk altijd welke nog het meest in de knop zitten en die blijven minstens een week mooi (en groeien in de vaas). Verder sla ik dingen voor het avondeten in.

Thuis zit Orion in zijn bench en zijn Kai en Bea dus waarschijnlijk gaan slapen.  Dat hebben ze beiden hard nodig! Ik neem mijn "baby" mee naar buiten aan zijn lange lijn.  Ik speel Candy Crush, maar als buren thuiskomen wordt er door Orion flink geblaft.
Genieten van de kersenbloesem in de tuin


Daar heb ik geen zin in en vul weer een paar "waterbommen" en gooi er een voor Orions neus.  Dat vindt hij maar niets en daarna hoef ik enkel zo'n "bom" te laten zien en hij stopt met blaffen.  Dat gaat de goede kant op!

Als de zon achter de huizen zinkt wordt het te koel en ga ik naar binnen. Kai en Bea zijn weer boven en Bea kookt rijst met worteltjes in kippenbouillon voor Kai.  De worteltjes heeft ze schattig in hart vorm gesneden.  Het is zo'n leuk stel samen, ik hoop dat ze samen blijven want ze zijn beiden nog erg jong.

Rick doet de barbecue aan en maakt lekkere worteltjes en kipspiesjes.  Daarbij hebben we olijfbrood.  Het smaakt ons alle drie erg goed.  Bea merkt op dat ze voelt dat wij zo goed voor hen zorgen.  Dat is fijn om te horen, natuurlijk.

Dat zorgen gaat nog even door, want Bea klinkt erg verstopt.  Ik geef haar een flesje Flonase om met de Sudafed te gebruiken.  Vliegen met een verstopt hoofd is gewoon helemaal niet fijn. Die combinatie hielp mij met mijn verkoudheid zonder problemen naar Hawaii te vliegen dus hopelijk voor Bea ook.

Na het eten vertrekt iedereen behalve ik naar het theatertje in de basement om een film te kijken.  Ik heb de hele dag al erge hoofdpijn en meer dus ik laat dat afweten en hang lekker op mijn favoriete stoel.

Hopelijk gaat morgen alles stukken beter en kunnen ze vertrekken, want ik weet uit ervaring dat het niet fijn is te moeten blijven als je eigenlijk naar huis wilt, hoe lief wij ook zijn. Ook voor Rick en mij is het beter om dat afscheid maar weer gehad te hebben.  Ik zag er gisteravond tegenop en vanavond weer, zucht!

3 reacties:

Anoniem zei

Beterschap voor Kai! Hoop daf ze vandaag kunnen vliegen...
Groetjes
Evelyn

Irene zei

Beterschap voor Kai. Ik hoop dat de kids vandaag wel kunnen vertrekken!

Petra zei

@Evelyn - Dank je!

@Irene - Het is gelukt vanavond.