Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juli 28, 2017

Als het hier regent doet het dat goed!

Het is erg donker in de kamer en daardoor doezel ik wat langer dan gewoonlijk.  Pas als Rick en Orion om half negen weer boven komen lukt het me mijn bed te verlaten.  Het regent zo hard dat de satelliet het niet doet en Rick het dus zonder zijn geliefde HLN moet doen tijdens zijn douche.

Het licht in de keuken moet zelfs aan, zo donker is het! Er wordt heel veel regen voorspeld vandaag, jammer voor Kai's eerste dag hier.  Gelukkig zal het niet lang duren, want ik voel het ook meteen aan mijn pijnniveau.

Kai heeft al ontbeten dus ik maak weer een tosti met een glas groen sap als ontbijt. Jammer genoeg is er geen buiten eten aan vandaag.  Terwijl ik eet sms-t Sharon dat ze toch om kwart over tien personal training kan doen. Daar ben ik blij om, want het was eerst kwart over elf en dat is wel laat.

Na het eten ga ik dan ook gauw naar de sportschool. Ik doe eerst een half uur cardio en dan heeft Sharon weer allerlei oefeningen voor mij. Alle spiergroepen komen aan bod en ik eindig met nog een half uur cardio. Vandaag zit er helaas geen baantjes trekken in het zwembad in, dat is telkens gesloten vanwege donder als ik al wilde gaan.

Thuis tref ik Kai met een berg Suddeutsche Zeitung kranten. Hij moet een project doen voor school daarmee.  Een van zijn tassen blijkt er vrijwel vol mee te zitten. Orion is weer helemaal blij zijn vriend hier te hebben, hoewel hij zodra ik er ben enkel ogen voor mij heeft.

Nadat ik me opgefrist heb vraag ik Kai wat hij als lunch wil.  Taylor Gourmet komt als winnaar tevoorschijn.  We bestellen en halen het eten dan op.  Kai heeft een gigantische hoagie (die hij maar voor de helft op kan en geen wonder).  Ik geniet weer van de watermeloen en rucola salade, ieder hapje zo lekker.  Die is deze maand mijn favoriete salade!
Een "broodje" van 30 centimeter

Het plenst alweer en Kai heeft geen zin verder met mij mee te gaan om mijn lijstje af te werken.  Hij doet liever zijn schoolproject zo snel mogelijk en blijft bij Orion.  Erg fijn voor die laatste dat hij niet in zijn bench hoeft.
Hij is dol op zijn paddenstoel met kaasjes erin van BarkBox

Als eerste rijd ik naar het postkantoor om Saskia's Kindle en medicijnen op te sturen.  Ze hebben een nieuw douaneformulier wat men mij natuurlijk pas vertelt als ik het oude al in heb gevuld en aan de beurt ben, zucht!  Ik kan dus weer achteraan de rij plaatsnemen.  Het neemt allemaal veel langer dan ik zou denken, maar het pakje is eindelijk onderweg.

Bij Safeway haal ik wat boodschappen en realiseer me dan dat hier ook een Suntrust bank is.  Ik was van plan naar de bank in Vienna te gaan, maar kan hier net zo goed bankieren. Ik zet mijn rondleidingsverdiensten op mijn rekening en hoop er in september van naar Italie te kunnen reizen.

Alles heeft zo lang geduurd dat het tijd is om naar mijn kappersafspraak te gaan.  Daar kleurt Carmen mijn haar wat door de zon flink flets was geworden weer mooi bij.  Dit alles onder het genot van een lekker glaasje wijn.  Vooral op een dag als vandaag helpt dat mijn spieren ontspannen.

Met een net gekapt hoofd ben ik blij dat ik mijn paraplu meeheb, want het plenst nog steeds. Thuis haal ik Kai op en we gaan samen naar Whole Foods.  Daar koopt hij van alles wat hij heeft gemist voor zijn ontbijt en ook lunch. Jammer genoeg heb ik een aantal rondleidingen, die al geboekt waren voor hij besloot thuis te willen komen, dus hij heeft een viertal dagen alleen.

Kai koos voor Matchbox voor ons avondeten.  Daar heb ik via de Open Table app gereserveerd en we komen (gelukkig) in het bar gedeelte terecht. Gelukkig, omdat ze een nieuw happy hour menu bij de bar hebben van vier tot zeven uur.

De drankjes zijn veel goedkoper, maar ook de voorafjes en pizza's. Rick en ik delen drie mini tonijn taco's en alle drie bestellen we pizza. Ik kies de pizza met vijgen, prosciutto en gorgonzola, heerlijk! De rekening is ook zeer aangenaam voor drie personen met alcoholische drankjes, minder dan $25 per persoon. Dit happy hour houden we in gedachten!

Het plenst en plenst!  Grumpy laat zien dat er vandaag al 7,5 centimeter is gevallen (waren ze in Nederland niet ontdaan van 40mm, hoe klinkt 75mm?) en terwijl ik dit schrijf hoor ik de hemelsluizen weer opengaan. Ik hoop dat het morgen snel beter wordt!  De droogte is in ieder geval weer opgeheven!

2 reacties:

Yvonne en Rob zei

Nou dat is aardig wat regen zeg, gelukkig is het maar tijdelijk. Hoop voor je dat het met de rondleidingen snel weer opknapt.
Gelukkig kan Kai zich goed vermaken en blijft er genoeg tijd over om gezellig te kletsen en op stap te gaan.

Petra zei

@Yvonne - Gelukkig is het net op tijd weer mooi weer voor de rondleidingen.