Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 19, 2017

Weer zo'n prachtige zomerse herfstdag!

Onze "Indian Summer" duurt maar voort en wat ben ik daar blij om! Als ik de lamellen open zie ik weer een staalblauwe lucht en volle zon. Nog steeds zijn er weinig herfstkleuren te bekennen. Ik hoop dat het mooi wordt want met deze droogte kan het weleens tegenvallen. Haast heb ik niet, groen is een prima kleur!


Rick heeft de koffie al klaarstaan voor mij en ik besmeer een paar crackers ruimschoots met mijn schoonvaders zalm dip. Dat maakt er een einde aan, helaas, maar ook wel goed want ik heb geen idee hoe lang houdbaar zoiets is.

Vandaag staat een interval op de elliptical boven op mijn programma. Ik monitor mijn hartslag tijdens het moeilijke gedeelte en die gaat goed omhoog. Orion gebruikt intussen de loopband als kussen en ligt schattig te slapen.

Al Wordfeud en Candy Crush spelend gaat het uur vrij snel. Het is inmiddels erg lekker buiten in de zon en ik neem Orion mee de voortuin in. Daar ga ik lekker wat vitamine D van die zon krijgen. Orion rent intussen langs het hek van de buren met die honden en komt daarna lief in het gras liggen.
Voor mijn lunch heb ik zin in de Mediterrane salade met kip van Noodles & Company. Daar smul ik op hun terras van. Ik vind de pittige yoghurt dressing zo lekker dat ik het bakje helemaal uitlik. Niet erg lady like, maar ach, niemand die erop let.

Dan werk ik een lijstje met winkels af. Om te beginnen Rite Aid waar ik deodorant en contactlensvloeistof (waarvan Orion later een van de flesjes te pakken krijgt en open kauwt, balen, want goedkoop is het niet) haal.
Tuinen onderweg, veel mensen hebben ook vooral Halloween opblaasbare figuren


Bij de Michaels zijn de Halloween feeentuintje spullen nu helemaal afgeprijsd en ik ga eens kijken wat er over is. Dat zijn nog best een aantal leuke dingen waaronder een skelet in een doodskistje, een doodshoofd met een kraai erop en meer.

Vervolgens ga ik naar Trader Joe's. Hier is alles pompoen te verkrijgen, je kunt het zo gek niet bedenken. Van pompoenchips tot pompoensoep tot pompoenboter en meer, de ingang ziet er ook gezellig kleurig en pompoenerig uit.
Deze winkel is altijd zo leuk en ik loop door de gangen. Maar het groentesap wat ik had gehoopt te vinden hebben ze niet. Hun orchideeeen zijn wel maar liefst $6 goedkoper dan bij Whole Foods dus ik neem daar een van mee voor in onze keuken.

Bij Safeway stop ik dan maar voor het groentesap en koop V8 met minder zout. Eigenlijk is dat net zo gezond als die superdure sappen. Dit bedrijf heeft om mee te doen met de competitie zijn sappen helemaal natuurlijk gemaakt.
De hele winkel is ook in de ban van Halloween, wil je nog een snoepje?

Thuis versier ik de rest van Fairyville voor Halloween. De linkerhelft heeft al een pumpkin patch en andere versieringen. Nu is heel Fairyville klaar voor de Trick or Treat feetjes. Ook wel leuk dat deze versieringen voor de kalebassen staan, van nature herfst"huisjes".

Als ik terug naar de garage loopt komt de zwager van Jeanne (twee huizen verderop) met een doos op me aflopen. Hij blijkt voor een zout en peper distributiecentrum te werken en voor ik het weet heb ik een armvol peper en zout potjes! Wij zouden daar jaren mee doen dus ik ga ze distribueren onder bekenden.

Orion en ik gaan ons in de achtertuin en op het deck vermaken. Ik heb het nieuwe boek van Dan Brown op mijn Kindle gezet en begin daarin. Als het me wat te koel wordt verhuizen we naar de stoep voor het huis.

Orion heb ik aan een lange lijn, maar het nieuwe buurjongetje komt naar buiten met zijn step en dan werkt die lange lijn niet. Alleen als ik hem persoonlijk kalmeer houdt Orion op met blaffen. Het lijkt wel een angstig kind! Omdat het jongetje duidelijk ook bang is ga ik toch maar weer naar binnen.

Als Rick thuiskomt stelt hij Vietnamees avondeten voor. Daar ben ik altijd voor te vinden! We geven Orion zijn diner en rijden dan naar Viet Aroma. Daar word ik als een oude bekende ontvangen, de serveerster weet zelfs dat ik meer van de zure geraspte worteltjes wil.

We delen eerst een paar van hun heerlijke Vietnamese loempiaatjes. Als hoofdgerecht bestel ik de "fantastic four", kleine spiesjes met kip, biefstuk, varkensvlees en garnalen met groentes en rijstpapier. Rick heeft een ook erg lekker uitziend kipgerecht.
Een van de rijstpapier rolletjes, die ik maakte, gevuld met vlees, groentes en een soort sambal.

Thuis is het tijd om te ontspannen. Rick krijgt bericht van zijn vader. De kanker is weliswaar geslonken met de immunotherapie, maar Dads kortademigheid komt door pneumonitis, een soort longontsteking. Ze hopen dat medicijnen daartegen aanslaan anders moet er (hopelijk tijdelijk) gestopt worden met de immunotherapie. Heel frustrerend, maar Dad blijft er nuchter onder.

4 reacties:

Anja L. zei

Wat ziet je Fayriville er leuk uit!
Goed nieuws dat de tumoren geslonken zijn zijn bij je schoonvader maar jammer van de pneumonitis.
Wat zielig voor dat jongetje dat Orion zo tegen hem blafte, hij schrok misschien van de step.
Vandaag een natte, winderige dag hier.
Fijne vrijdag!

Wentje zei

Goed nieuws van Dad, nu duimen dat de pneumonitis het snel opgeeft! Mensen zijn zo kwetsbaar tijdens (chemo) behandelingen dat ze zomaar van alles op kunnen lopen! Sterkte!

Anoniem zei

Hopelijk gaan de medicijnen aanslaan voor Dad zijn longontsteking.
Longontsteking komt ook vaak voor, doordat mensen te oppervlakkig gaan adem halen.
Vooral ook na een operatie bv.
Sterkte ermee,het is allemaal niet niks wat op zijn pad komt.

Wat heb je je feeentuintje leuk uitgebreid met die halloween figuurtjes.
Heb er aandachtig naar gekeken,heel erg grappig om te zien,
ook die kraai op dat doodshoofd,als het maar griezelig is he haha.
Fijn weekend voor jullie!

groetjes Joke

Petra zei

@Anja - Gelukkig hier nog mooi, maar dat gaat ook niet duren helaas.

@Wentje - Ja, die pneumonitis is zorgwekkend, vooral als die Keytruda dat blijft veroorzaken.

@Joke - Ze hebben de leukste dingen voor die feeentuintjes! Ik vind het echt een heel leuke hobby