woensdag, oktober 31, 2018

Dag 13 Cruise: Snorkelen en shoppen in Grand Cayman

Om half zeven gaan onze wekkers maar we zijn beiden al wakker. We kleden ons in badkleding en maken onze snorkelspullen klaar. We gaan bijna voor anker voor Grand Cayman. We zien van ons balkon twee Carnival schepen en een Viking schip. Bovendien weten we dat de Disney Fantasy later vanochtend zal komen.

Een regenboog!

Boven in Cabanas eten we ontbijt. Ik bestel dit keer een omelet van eiwitten. Dan halen we onze spullen van de kamer en gaan naar Azure. We moeten hier om acht uur voor onze excursie zijn. We krijgen een baddoek mee en worden dan naar het bootje naar het eiland geleid.
Daar gaan we met een snorkelboot mee. We stoppen op twee plekken, het rif en een wrak vlak langs de kust. We hebben deze excursie gekozen omdat er voor Cozumel morgen geen snorkel excursies meer open waren, nadat de onze werd geannuleerd.
Het rif is mooi en helder, maar aan het wrak vinden Rick en ik niet veel nadat we er een paar keer overheen zijn gezwommen. Ik zet mijn Fitbit op zwemmen en ga dan maar zo wat goede beweging krijgen. Als we weer aan boord gaan heb ik een halve kilometer gezwommen.
Eenmaal weer aan wal haasten Rick en ik ons naar het bootje terug naar het schip. Daar verkleden we ons in droge kleding en nemen een bootje terug naar George Town. Daar lopen we naar de Cayman Cabana Oceanside Restobar.

Daar zondigen we, want we zijn beiden dol op conch fritters en ook hier zijn ze weer heel erg lekker! Ik heb verder een heel lichte ceviche en Rick neemt het broodje grouper. Het uitzicht is ook super!

We hadden gedacht dat het overal super druk zou zijn met vijf cruiseschepen, maar er zijn nog tafeltjes open. Waarschijnlijk omdat mensen niet ver lopen, wij liepen een kilometer om bij dit restaurant te komen. Het is helemaal de moeite waard!

Na het eten hebben we nog een uur en een kwartier voor we weer aan boord moeten. Of eigenlijk anderhalf uur, maar we willen niet het laatste bootje nemen. Rick en ik willen hier kijken naar een mooi sierraad voor mij als cadeau van hem voor onze huwelijksverjaardag.

We lopen een van de vele Diamonds International winkels binnen. Daar laten ze me van alles zien, maar ik wil iets ongewoons. Claudia en Amir zijn goede verkopers en laten wat dingen zien, die ik erg mooi vind, maar bijna tienduizend dollar is niet in ons budget.

Dan gaan ze juist te goedkoop met zilver en halfedelstenen. Dat is ook mooi, maar niet wat Rick in gedachten heeft. Dan kijk ik naar mijn regenboogring en weet opeens wat ik heel graag zou willen: een regenboogsaffieren armband. Daar hebben ze er een van en die is het voor mij (saffier is mijn geboortesteen).

Van Amir krijg ik er ook nog een ketting met een bedel met tanzaniet gratis bij. Het slotje van de saffieren armband werkt niet goed dus ik ga met Claudia mee naar boven naar de juwelier. Die maakt het weer helemaal goed en maakt mijn ringen bovendien schoon. Die zien er weer als nieuw uit.

Nog een paar indrukken van George Town (waar we een aantal jaren geleden op vakantie waren)

Rick heeft intussen wat rum gekocht. Als we weer aan boord gaan moet hij die inleveren, want je mag alleen maar wijn of bier meenemen. Die rum mogen we vrijdagochtend ophalen voor we van boord gaan. Dat moeten we dus wel even onthouden!
Op de kamer doen we onze zwemkleding aan. We haasten ons naar het zwembad voor een verkoelende dip. Het is namelijk 32 vochtige graden. En toch zou ik hier de hele winter wel willen blijven!
Rond half vier varen we weer weg. We blijven nog een tijdje lezen en naar de Rapunzel film kijken op het grote scherm. Dan is het tijd om terug naar de kamer te gaan. Daar douche ik en dan nemen we onze laptops mee naar de Crown & Fin.
Daar praten we met een officier van de Disney Fantasy, die deze cruise als vakantie neemt. Zijn vrouw is hier de cruise director en werkt anders ook op de Fantasy. Hij weet heel veel en ook dat er twee Nederlandse kapiteins zijn. Een ervan werkte op de Wonder, maar tegenwoordig op de Disney Dream.
Dan is het alweer tijd voor ons avondeten. Dit keer in Triton's, ons minst favoriete restaurant. Hoewel het menu vandaag wel erg lekker is. Rick en ik kiezen beiden de prosciutto met Parmezaanse kaas, zongedroogde tomaatjes en knoflook als voorafje.
Het is moeilijk kiezen vandaag en mijn volgende keuze is een venkel en erwten salade met gerookte makreel en gerookte zalm. Ook verrukkelijk, maar Ricks ossenstaartsoep ziet er ook verleidelijk uit. Ik bestel daar ook een kopje van en eet de tortellini niet. Ik heb vandaag genoeg gezondigd!
Als hoofdgerecht heb ik de kreeft. Ik was bang dat die droog zou zijn, maar het smaakt heel goed. Rick heeft de hertenbiefstuk, die er ook goed uitziet. We vallen nu beiden bijna in slaap dus laten dessert en kaasplankje gaan voor vanavond.
Bij dit schrijven kan ik mijn ogen al bijna niet meer open houden. Gelukkig hoeven we morgen niet zo heel vroeg op.