Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 29, 2019

Over Kai's verjaardag en een rustige maandag

Rick heeft weer veel schouderpijn en staat al om half zeven op. Eigenlijk ben ik ook al wakker, maar doezel nog een uurtje verder. Toch sta ik voor mijn doen ook vroeg op om half acht.


Het is vandaag Kai's 27ste verjaardag. Onvoorstelbaar, in mijn gedachten is hij nog dat schattige kleine jongetje. We wensen hem via Facebook Messenger een heel fijne verjaardag en zijn van plan hem vanmiddag op te bellen via WhatsApp. Tegenwoordig hebben de kinderen liever geld dan een verjaarscadeau dus Kai krijgt een kleinigheid op zijn rekening gestort.
April is Kai's maand in onze fotokalender

Rick vertrekt naar zijn werk en dan zijn Orion en ik weer samen alleen. Ik maak mijn ontbijt van de Noorse cracker met alle zaden, brie daarop en twee mini komkommertjes. De door Rick gezette koffie smaakt daar goed bij.

Sharon sms-t dat ze tien minuten verlaat zal zijn, maar ik rijd toch op mijn gewoonlijke tijd naar Anytime Fitness. Daar doe ik mijn uur op de ARC trainer, een soort crosstrainer. Maar goed dat ik op tijd ben gegaan want Sharon staat klokslag tien uur toch voor mijn neus. Haar vorige afspraak ging niet door.

Tijdens het halve uur gewichten vertelt Sharon over haar nieuwste klant, die MS heeft. De medicijnen van die vrouw zijn vrij recentelijk veranderd en nu is ze bijna verlamd. Zo erg! Sharon vindt het zwaar werk maar wil de vrouw toch graag helpen.

Eigenlijk wil de vrouw Sharon iedere dag laten komen maar dat vindt Sharon te zwaar. Begrijpelijk. Dan ben ik opeens dankbaar dat ik "maar" fibromyalgie heb. Ik weet tenminste dat de ziekte niet erger zal worden.

Voor we het weten is het half elf en doe ik mijn minuut planken. Dan ga ik al Pokémon Go spelend af en toe huiswaarts. Daar wacht Orion me geduldig op en we gaan even de tuin in, maar dat is me te koud bezweet en al. Orion heeft toch niet veel zin want hij heeft binnen een van zijn favoriete botjes.


De grote witte en paarse azalea van de buren is zo mooi, ik kan het niet laten er meer foto's van te nemen

Het is vandaag dus een stuk koeler dan de andere dagen en ondanks de zonnige voorspelling bewolkt met af en toe zon. De weersvoorspelling voor deze week verandert constant. Iedere keer dat ik op mijn Weatherbug app kijkt is het weer anders. Kennelijk is de lente extra moeilijk te voorspellen.

Het is alweer lunchtijd en ik besluit eens iets nieuws te gaan proberen. Bij Zoe's Kitchen hebben ze bloemkoolrijst bowls met feta, tzatziki en een soort Israelische pesto. Ik bestel hem met een zalm spiesje en het super lekker! Die houd ik erin.

Orion is mee omdat het niet zo warm is en wacht geduldig op  me in de van. Iedere keer dat ik terugkom krijg ik allemaal hondenzoentjes van hem. Mijn maatje!

Bij de Suntrust bank breng ik mijn verdiensten van de afgelopen maanden om op mijn rekening te laten zetten. Rick vindt het altijd onverantwoordelijk dat ik met zoveel geld in mijn tas rondloop en daar heeft hij gelijk in. Ik zou het vaker moeten doen, maar goed, nu staat alles keurig op de bank.

Op mijn boodschappenlijstje heb ik dingen van Giant en Whole Foods nodig. Ik begin met Giant en dan Whole Foods. Eenmaal weer thuis merk ik dat ik een blikje champignons ben vergeten te kopen. Het stond op de lijst dus dom, dom, dom. Het is voor morgen dus ik kan het dan ook even halen.

Na het vele lopen van de afgelopen dagen heb ik even rust nodig. Ik bel Kai via WhatsApp en ben blij te horen dat hij voor zijn verjaardag uit eten gaat met vrienden van zijn muziekgroep. Hij klinkt gelukkig en dat is fijn.

De rest van de middag kijk ik onder anderen The King and I, waar ik gisteravond aan begonnen was, af. Het is de originele film met Yul Brynner en die vind ik verreweg de beste. Ik was wel vergeten dat het einde nogal verdrietig is. Vroeger hadden de Amerikanen kennelijk minder moeite met zielige eindes van films.

Als Rick thuiskomt maken we avondeten. Ik maak de verschillend gekleurde mini tomaatjes, olijven en augurk salade. Daar hebben we krabcakes en bloemkoolpuree bij. Het smaakt allemaal weer prima.

De komende dagen krijgen we zomerse temperaturen, ik kijk ernaar uit!

5 reacties:

Anja L. zei

Wat ik Kai een leuke man geworden! Fijn dat hij het naar zijn zin heeft en lekker met vrienden gaat eten voor zijn verjaardag.
Die azalea bij je buren ziet er schitterend uit zeg.
Tjee, The King and I, dat is lang geleden dat ik die heb gezien. Ik weet het eind eigenlijk niet meer, ik denk dat ik hem opzoek en ook weer eens ga kijken.
Wat erg trouwens voor die klant van Sharon.
Fijne dinsdag!

Petr@ zei

Gefeliciteerd met Kai! Fijn om hem gesproken te hebben, dan ben je toch nog een soort van dichtbij hem.

Een vriendin van mij heeft MS en inderdaad, het niet weten hoe het verloop zal gaan is het ergste.

Anoniem zei

Proficiat met de verjaardag van Kai. Tijd gaat snel.

Van de week hoorde ik van Nederlandse toeristen die onlangs in New York waren, dat het voedsel en de spullen stukken duurder zijn geworden dan 2 jaar geleden. Hebben de Amerikanen meer salaris gekregen of wat is er aan de hand?

Irene zei

Van harte gefeliciteerd met Kai!

Petra zei

@Anja - Ja, Kai is zeker echt een leuke volwassene geworden (was ook een leuk kind, daar niet van).

@Petra - Het helpt zeker om even via WhatsApp Kai's stem te horen. MS lijkt me vreselijk, ik ken ook een paar mensen, die het hebben, maar daar gaat het tot nu toe goed mee.

@Anoniem - Nee, beslist niet meer salaris, eerder het omgekeerde. De tarieven, die Trump op producten uit andere landen heeft gedaan hebben ermee te maken. Verder natuurrampen in agrarische gebieden. Nu is New York ook niet de beste maatstaf als een van de duurste steden in het land.

@Irene - Dank je wel!