Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 21, 2020

Dag 3 Austin: Hill Country

Christine wilde vroeg weg dus ik sta om half acht op en sta om acht uur paraat. Zij heeft echter niet zo goed geslapen dus heeft wat tijd nodig om zich klaar te maken. Met een kop koffie wacht ik al spelletjes spelend. 

Tegen negenen vertrekken we en stoppen even bij de Starbucks zodat ik egg bites en een nitro brew kan halen voor mijn ontbijt. Christine ontbijt gewoonlijk niet en eet later onderweg een proteine reep. 

Al gauw zijn we het stedelijke gebied rond Austin uit en rijden Texas Hill Country in. Het is een prachtige weg en het weer werkt nog redelijk mee. De voorspelling was bewolkt, maar we zien toch aardig wat zon. Alleen staat er een straffe wind, die mij blij doet zijn dat ik mijn warme das mee heb genomen. 

Onze eerste stop is de ranch van Lyndon en Lady Bird Johnson in Johnson City, genoemd naar de oom van de president. We halen in het bezoekerscentrum een gratis pas en horen daar dat we de ranch vandaag maar tot 12 uur kunnen bezichtigen.

Aangezien het al half twaalf is haasten we ons er naartoe. Dat is nog best een rit door het boerenland, maar we halen het. Helaas wordt de ranch gerenoveerd en kunnen we hem enkel van buiten zien. Het is toch de moeite waard en een vrijwilligster, Theresa, vertelt ons weer interessante weetjes over deze bijzondere man, die voor Christine en mij eigenlijk alleen bekend was als de opvolger van John F. Kennedy.




Air Force One uit die tijd staat in de hangaar en ik maak gauw een foto voor we gemaand worden het terrein te verlaten. Op de terugweg stoppen we nog even bij de plek waar Lyndon B. Johnson geboren is. Daar tegenover ligt ook de begraafplaats waar Lyndon en Lady Bird en veel van hun familie begraven liggen.


Deze ranch ligt langs TX 290, de Deutsche Weinstrasze maar dan in Texas. We rijden langs de ene na de andere leuk uitziende wijngaard. Ze zijn lang niet allemaal open en gisteravond hebben we opgezocht dat Messina Hof dat wel is.

Het ziet er leuk uit van buiten en we worden binnen heel vriendelijk ontvangen door London. We doen een wijnproeverij, maar voor mij komt dat eigenlijk neer op een glas rose. Christine probeert een aantal rode wijnen. Als lunch bestellen we het charcuterie plankje wat allemaal perfect smaakt bij de wijn.


Toen we hier aan kwamen rijden zagen we dat Grape Creek Winery praktisch aan de overkant ligt. Daar willen we ook gaan kijken. Hier is Christine lid van en dat betekent een gratis glas wijn. Voor mij wordt dat weer de rose. We nemen er ruim de tijd voor en kijken rond bij de enorme wijngaard.

Het geheel hier doet een beetje arrogant aan en de mensen zijn niet erg vriendelijk. Bovendien zijn er geen zitplaatsen binnen en buiten is het te koud om te zitten. We vinden beiden Messina Hof veel leuker en Christine is blij dat zij daar ook lid is geworden.


Het is inmiddels al na drieen en we gaan naar de Holiday Inn waar we vanavond zullen logeren. Die ligt dichtbij het centrum van Fredericksburg maar we hebben beiden genoeg van de koude wind en geen zin verder te gaan wandelen. Helaas is er ook veel dicht op dinsdag.

We brengen de bagage naar de kamer en gaan dan een tijdje op bed ontspannen. Tegen half zes maken we ons klaar om te gaan eten. We rijden eerst even door het oude plaatsje wat gezellig is, maar wij hadden ons er meer van voorgesteld. Het weer helpt natuurlijk ook niet mee want het miezert inmiddels.

Bijna alle restaurants zijn op maandag en dinsdag gesloten, maar gisteravond vonden we het Duitse restaurant Otto's en konden daar reserveren. Er is een grote Duitse aanwezigheid in dit plaatsje waardoor de meeste restaurants Duits eten hebben en velen ook een Biergarten.

Otto's is een wat luxueuzer restaurant met een gezellige atmosfeer. We genieten dan ook van hun eten want dat is werkelijk heel erg goed. Ik zondig op mijn dieet, Duits eten zonder koolhydraten is bijna onmogelijk.

Christine en ik delen een voorafje van zuurkoolballen. We hebben geen idee wat we ons daarbij voor moeten stellen, maar het blijken een soort bitterballen te zijn met een licht zurig smaakje, erg lekker!
Als hoofdgerecht bestellen we beiden de eendenschnitzel. Ook die smaakt prima en ik kan het niet laten ook wat van de kaas spaetzle te eten. Voldaan met onze keuze keren we terug naar het hotel waar we vast niet laat gaan slapen.

7 reacties:

Anoniem zei

Beste Petra,
Met veel interesse volg ik jouw reisje met je beste vriendin Christine.
Wat mij wel opvalt op de foto's van jou met Christine dat je koolhydratenarm dieet wel veel geholpen heeft om te vermageren. Je ziet er werkelijk schitterend uit.
Zou je aub een foto van vroeger waar jullie samen opstaan (uit jouw dikkere periode) willen publiceren om het verschil te zien.
Al bedankt daarvoor en geniet verder nog van elkaar.
Groeten van Hilde uit B.

Anja L. zei

Jammer dat de ranch zo vroeg dicht ging, het zag er leuk uit daar.
Wat een schattige Air Force One was dat.
Gezellig hoor, zo'n lunch op een wijngaard, en dan met zo'n lekker charcuterie plankje.
Die zuurkoolballen klinken wel lekker.
Fijne woensdag!

Petr@ zei

Leuk al die wijnproeverijen!

En inmiddels weet je heel veel van Lyndon. En ik ook want ook voor mij was het een relatief onbekende president.

Klinkt erg lekker, zuurkoolballen. Ik had er nog nooit van gehoord.

Anoniem zei

Erg mooie foto,s van de ranch van Johnson
waar die woonde..zo heerlijk rustig.
Maakt toch allemaal indruk in je gedachten
dat hij daar ooit gelopen en gewoond heeft..
Ook de lokatie van die wijnproeverij ziet er gezellig uit,
toch jammer dat die mensen niet zo vriendelijk waren...
Heel gezellig zo met z,n tweetjes dat alles te zien.
Echt genieten!

groetjes Joke


Emily zei

Air Force One-Half is dit ;-) Wij hebben 2 jaar geleden nog de tour in het Texas White House gedaan, dat was echt zo leuk. Jammer dat het nu dicht is, ze vertelden ons een paar weken geleden dat het wel 5-10 jaar kan duren voordat het weer open gaat.

Marion2 zei

Wat jammer dat jullie eigenlijk net te laat waren voor de ranch.

Ik las vanochtend een opiniestuk in de krant over het wapengedoe in Richmond
(had het verder helemaal gemist). Kan me nu heel goed voorstellen dat je bezorgd was.

Petra zei

@Hilde - Dank je voor het compliment. Ik kan geen foto's in het commentaar hier zetten en ik vind het niet in mijn blog passen, maar als je een foto wilt zien toen ik op mijn zwaarst was, kijk dan terug bij Katja's bruidsshower in maart 2018.

@Anja - ja, ze waren bijzonder van smaak.

@Petra - Het is grappig, ik weet veel over de geschiedenis van Virginia en wel wat over Texas, maar dat kregen de kinderen niet op school dus mijn kennis is zeer beperkt.

@Joke - Ja, daarom vliegt het ook voorbij, morgen alweer terug naar huis!

@Emily - Fijn dat jullie het nog van binnen zagen. We gaan er bij een volgend bezoek zeker terug als het weer opengesteld is.

@Marion - Het is gelukkig vreedzaam verlopen, maar al die blanke mannen met geweren, brr!!