Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 14, 2020

Over een druilerige en rustige dag

Het is maar somber buiten en ik heb de neiging helemaal niets te doen. Rick vertrekt naar zijn werk en ik bak een ei en eet er wat komkommertjes bij. Als dat op is begin ik aan mijn uur op de elliptische machine. Met dit weer is dat zeker nodig want mijn spieren zijn niet blij. 

Als ik klaar ben ga ik iets vrolijks doen terwijl Orion vlakbij me ligt. Ik ga onze Disney reis plannen. D.w.z. de fast passes en restaurant reserveringen. Dat kan maar beter zo snel mogelijk gebeuren want anders vis je achter het net. Dat gebeurde nu al terwijl het bijna twee maanden van tevoren is! 

Saskia en ik bespreken waar we willen gaan eten en welke fast passes we voor ieder park willen. Limiet is vier voor je er meer kunt vragen dus we kiezen er een per park. Een website heeft heel handige informatie wat voor veganistische keuze ieder restaurant heeft en zo bepalen we waar we zullen gaan eten. Voor de Disney kenners, we logeren dit keer in het All Star Music resort. 

Dit alles neemt een paar uur in beslag en mijn maag begint te rommelen. Met Orion in de van rijd ik Vienna in. Zo krijgt hij ook eens wat anders te zien dan onze straat en omgeving. Ik haal Orions medicijnen van de Walgreens en vind ook een leuke bedankkaart met een hond erop voor de buren. Zij doen zoveel voor ons met Orion en willen er nooit iets voor terug dus ik ga deze kaart met een cadeaubon erin geven. 
Voor de lunch loop ik van Walgreens naar Noodles & Company en bestel een Griekse salade met biefstuk. De slasaus vraag ik er apart bij. Die is heel lekker, yoghurt met sriracha saus, maar als zij die erdoor doen proef je niets anders dan slasaus. 

Als ik naar buiten loop valt er een gestage motregen. Het is mistig en koud en ik ga naar huis om de rest van de middag nergens meer heen te gaan. Ik bedenk een zwart-witte thema foto van twee potloden en ga dan afleveringen van The Crown kijken. Ik ben blij dat ik eindelijk Netflix heb want het is een heerlijke serie! 
Rick heeft een afscheidsborrel van een collega, die met pensioen gaat en komt laat thuis. Hij brengt salades van Plaka Grill als avondeten. Dan gaan de kaarsen en het presidentiele debat aan. Ik hoop van harte dat het morgen weer beter weer is!

6 reacties:

Antoinnette zei

Ik probeer het een laatste keer en anders geef ik op. Raak elke keer mijn tekst hier kwijt?

Klinkt als een lekker rustig dagje en lief dat je iets aan de buren geeft als bedankje.
Volgens mij moet ik bij jou zijn voor tips bij Disney! Wij zitten eraan te denken een midweek te gaan eind juni met de 2 meiden. Hebben geen heel groot budget maar ik ben al uren kwijt online en dan nog kom ik er niet uit wat nu wel en niet te doen? Tips? In een resort of buiten in bijv Kissimmee logeren? En hoe besluit je dat met die fastpassen? Je ziet ,duizenden vragen terwijl het debat op staat 😊😉

Petra zei

@Antoinnette - Ik wil je met alle graagte helpen. Wij logeren dit keer in een van Disney's "economy resorts". Wat eenvoudiger dan de anderen, maar we slapen er toch alleen maar. Daarvoor heb je wel een auto nodig, maar ook als je buiten Disney gaat. In onze ervaring zijn die economy resorts ongeveer dezelfde prijs als een ketenhotel en je krijgt gratis parkeren bij de parken. Als je eenmaal boekt kun je de fast passes en dinner reservations maken.

Petr@ zei

Leuk om zo te puzzelen voor je vakantie. Ik ben ook druk bezig voor onze reis naar Thailand. Nadeel is wel dat je steeds meer tegenkomt dat leuk is en je kunt helaas nooit alles doen.

Anja L. zei

Wat lekker om alvast allerlei dingen te plannen samen met Saskia voor jullie reis naar Disney.
Hier hadden we gisteren ook een natte dag, nu is het even beter maar vanmiddag gaat heet weer regenen. Ik ga dus zo meteen maar even een rondje fietsen (ik heb mijn vrije dag slecht gekozen).
Wat een grappige kaart voor de buren.
Fijne woensdag.

naomi zei

Heerlijk om je reis te plannen. All stars music klinkt als een mooi resort. Ooit zou ik wel in Art of animation willen slapen. Ik geloof dat de restaurants al 6 maanden van te voren te reserveren zijn en FP 3 maanden. Ik vind het nadeel het spontane gaat ervan af. Welk park doen we vandaag. Zekers als je 2,5 week gaat kan je ook niet kijken hoe is het weer wat gaan we doen. Moet al gepland zijn. En wie weet kan je Rise of resistance doen DE ultieme unieke attractie.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Petra - Wat dat betreft is Disney makkelijk, we zijn er al vaak geweest dus als iets niet lukt dan de volgende keer wel. Ik ben dit keer alleen wat specifieker omdat dit Justins eerst keer is.

@Anja - Vandaag opeens weer heerlijk weer, maar van korte duur.

@Naomi - Het schijnt dat je daarvoor al voor dag en dauw bij het park moet zijn en dan nog geen garantie hebt. We zullen zien. Wat mij betreft hoeft het niet want ik ben niet zo'n Star Wars fan, maar de anderen wel.