Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 04, 2004

Na dit drukke weekend diende de maandag zich weer aan, met vroeg opstaan en alles. Ik werd om 6 uur met schrik wakker, me afvragend of Katja al op was. Gelukkig was dat het geval, want ze laat zichzelf maar net genoeg tijd om om 6 uur 40 het huis uit te rennen om de bus te halen!

Toch blijft ze high school ontzettend leuk vinden, er is zo ontzettend veel gaande. Ook Kai heeft het erg naar zijn zin op middle school. En zelfs Saskia begint zich in het vele huiswerk te schikken. De eerste schoolmaand is voorbij en het ritme is hervonden.

Vandaag zou mijn computer gemaakt worden, tussen 8 en 17 uur zou er een technicien komen. Rick bleef er speciaal voor thuis. Toen er om 14 uur nog niemand was, belde hij toch voor de zekerheid Toshiba op. Nee, het zou vandaag niet lukken, want ze hadden mijn keyboard niet in voorraad! Argh! Dus nog een paar dagen zonder enter, apostrophe of dubbele punt, zucht!

Zodra de maand oktober begint, gaan de gedachten hier naar Halloween. Dit is op Kerst na mijn favoriete feestdag hier in de VS. Vroeger met Koninginnedag mocht ik wel meelopen met de lampionnenoptocht, maar moest uit oude kleren een kostuum samenstellen en wij hadden nooit iets leuks (hoewel ik een keer een originaliteitsprijs won als straatschoonmaaksters, samen met een vriendin).

Misschien is het daarom, dat ik het verkleedfeest op 31 oktober zo leuk vind! Maar nu, in het begin van de eerste hele herfstmaand, is het leuk om de voortuin te versieren. Van voorgaande jaren hebben we nog allerlei materiaal, een spookje met BOO erop, enge skeletten, een grote heks voor op de bank, een kraai,een rat en een mat, die, als je erop staat, enge spookgeluiden maakt. Verder nog grafstenen met slimme opschriften, zoals HERE RESTS RICK R. MORTIS (Rigor mortis, doodsstijfheid) en meer. Op mijn Halloween webpage staan allerlei ideeen.

Zodra ik de zwarte "ketel" (van plastic) met Halloween spullen naar buiten sleepte zat onze tuin vol met kinderen! Wij zijn (ook volgens de buren) het absolute fun house. Er werd met onze automatisch "hand" gespeeld en kinderen hielpen mij het "spinneweb" uitstrekken over de bank en bij de voordeur. Een jochie zei met passie "Ik hoop, dat mijn moeder dit jaar eens meer doet voor Halloween, dan stickers kopen". Ik moet toegeven, dat ik het leuk vind, dat de kinderen er zo in opgaan. Saskia was duidelijk de heldin van de straat met al die leuke versieringen.
Nu nog de kostuums uitkiezen, dat is altijd een hele keuze. Saskia weet al, dat ze vampier wil zijn. De anderen en Rick en ik zijn er nog niet uit.

Heerlijke onbelangrijke beslissingen om te maken! Zo vaak trek ik me daaraan op. Er zijn zoveel rotte dingen gaande in de wereld, Halloween is precies het goede om dat allemaal even opzij te zetten!

0 reacties: