Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 22, 2004

Flip-flop weer

Maar liefst dertig graden verschil was er in temperatuur tussen vanmiddag en maandagochtend!!! Van -14 naar +16, wat een verschil! Ik heb gelijk alle ramen opengegooid en lekker het huis even gelucht. Van de Noorse Dale trui, die ik maandag aanhad, naar puffen in een t-shirt met korte mouwen, want na zo'n kou voelt 16 graden tropisch. Natuurlijk zal het niet blijven, maar we hebben er toch even van genoten, want het was ook nog eens staalblauwe lucht en zonnig.

Het was de laatste schooldag voor de kerstvakantie, die dit jaar helaas maar 10 dagen is, voor de kinderen en had Rick had vandaag al vrij tot in het nieuwe jaar.

We zijn gezellig samen gaan wandelen in het historische gedeelte van Vienna, het zogenaamde Windover Heights district. Het was weer eens wat anders, dan onze eigen buurt, hoe leuk die ook is.

Na afloop haalden we een Peppermint mocha bij Starbucks en reden daarna naar Reston om het laatste gedeelte van ons testament te tekenen, wat met een notaris en twee getuigen moest. Nu is alles wat dat betreft geregeld, dat geeft toch een rustig gevoel.

Bij een gigantische Safeway in Reston kochten we de laatste benodigdheden voor ons buffet op Kerstavond en een veel te dure Kerstster, omdat degene, die ik had helemaal dood was. Die had een te grote klap gekregen van de keiharde wind op de dag, dat ik hem kocht.

Die enorme Safeways en Giants zijn net Luilekkerland en natuurlijk kwamen we er voor 4 dingen en gingen met een karretje vol weg. Ze weten de supermarkten precies zo op te zetten, dat je ergens langs loopt en denkt "Oh ja, dat had ik ook nog nodig".

Vanmiddag heb ik buiten zitten lezen om maar zoveel mogelijk vitamine D, oftewel zonneschijn, binnen te krijgen. Ik kan er nog niet over uit, buiten zitten op 22 december!

Rick installeerde intussen een camera op het huis, waarmee we de hele cul de sac kunnen zien. Ik zal binnenkort, als alles goed werkt, de online webcam link ook hier neerzetten.

Vanavond waren we door vrienden uitgenodigd om een glas van "Christmas Cheer" te komen drinken bij That's Amore. Er was een leuke groep bij elkaar, zo'n 40 man en het werd erg gezellig.

Daarvoor hebben Rick en ik bij het Franse restaurant "Le Canard" gegeten. Dat heet niet voor niets "De Eend", want er staan we 8 verschillende eendengerechten op het menu!!

Ik bestelde filet mignon, maar het eerste stuk, dat ik kreeg zat vol zenen. Toen ik de serveerder daarop attent maakte, vroeg hij of ik een ander stuk wilde of iets anders van het menu. Heel netjes! Ik vroeg om een ander stuk filet mignon en binnen 5 minuten (ik vraag altijd om "rare" biefstuk, helemaal rood van binnen, dus) stond er een perfect stukje voor mijn neus.

En nu is het dan alweer minder dan twee dagen voor Kerst! Ik heb vandaag ook onze online Kerstkaart afgemaakt en wens daarmee alle lezers en lezeressen van mijn blog een heel fijne Kerst en een fantastisch Nieuwjaar!

0 reacties: