Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 14, 2012

Happy Valentine's Day!



Met een zak vol verrassingen voor Jimmy vertrekt Saskia naar school. Wij hebben voor haar ook een kaart en een doosje chocolade, waar ze erg blij mee is. De twee oudsten hebben we ook een kaart met wat lekkers gestuurd.

Rick en ik wachten met onze kaarten en cadeautjes tot vanavond. Ik vind Valentijnsdag altijd zo'n vrolijke dag in het midden van de grijze winter. Al dat rood en bloemen maken het zo gezellig!

Voor ik naar de sportschool vertrek moet ik het mooie tulpen en irissen boeket op de gevoelige plaat vastleggen. Rick heeft helemaal goed gekozen, want ik ben geen grote rozenfan, maar deze bloemen vind ik schitterend!


Vandaag heb ik als sportroutine zeker ook de Stairmaster op het programma staan. Die staat helemaal achterin de zaal naast het raam. Tot mijn verbazing komt de vrouw, waar ik gisteren over schreef, naast mij dat raam opendoen. Ze mompelt wat dat het zo "sticky" is hierbinnen. Haar gezicht is helemaal wit van een soort creme. Het lijkt wel of ze een masker draagt!

Laf als ik ben laat ik haar het raam op een kier zetten, al is het flink koud buiten en krijg ik kippenvel in mijn t-shirt met korte mouwen. Ik zet de Stairmaster maar op een hoge snelheid in de hoop snel warm te worden.

De vrouw gaat op een fiets zitten, die nota bene ver van het raam verwijderd is. Zo'n tien minuten later komt ze weer naar "mijn" raam en wil het dit keer wagenwijd openzetten. Dat wordt me toch echt te gortig en andere sporters duidelijk ook.

De man, die op de roeimachine naast mij zit, draagt haar op het raam helemaal te sluiten. "Maar het is zo sticky hier", protesteert ze luid. Dan zegt die man wat een aantal bloglezers in de reacties op gisteren al zeiden: "Ga dan buiten sporten!"

Boos loopt de vrouw weg om op een loopband helemaal aan de andere kant van de zaal te gaan lopen. Daar had zij de "frisse" lucht van ons raam absoluut niet gevoeld. Over fris gesproken, ze draagt dezelfde kleding als gisteren, dat lijkt mij nou erg onfris!

Na een half uur intervals op de Stairmaster doe ik het tweede half uur op de crosstrainer. Inmiddels is de zon ook weer tevoorschijn gekomen en wil ik eigenlijk met Cosmo gaan wandelen. Net op tijd herinner ik me echter dat de monteur voor de verwarming vanmiddag zou komen.

De verwarming viel dit weekend de hele tijd uit, natuurlijk net op de koudste dagen. Rick heeft de afspraak gemaakt en zei dat wij de eerste afspraak van de middag zouden zijn. Ik durf er dus niet meer met Cosmo op uit.

Hun middag begint echter wel laat, want pas om half drie komt de monteur aanbellen. Het beloofde telefoontje om zijn naderende aankomst aan te kondigen bleef ook uit. Hij heeft al gauw door dat er een nieuw paneel moet komen en dat moet besteld worden. Binnenkort zal ik dus weer een middag moeten wachten.

Gelukkig heb ik de wachttijd nuttig besteed door mijn reeds geboekte rondleidingen voor het komende jaar in een Excel bestand in te voeren. Tot mijn verbazing zijn het er al tien! Dat gaat lekker, de eerste staat op het moment voor 22 maart geboekt.

Saskia en Jimmy komen uit school, zij met een boeket rode rozen en een enorm rood hart met chocolaatjes. De tortelduifjes gaan vanavond samen een Valentijnsmaaltijd koken hier.

Rick komt lekker vroeg thuis. Hij is heel blij met de dvd, die ik voor hem heb. Natuurlijk verwent hij mij weer schromelijk! Hij heeft een penguin voor mij gemaakt bij Build A Bear en die heeft een klein doosje bij zich. Daar zit een schattig ringetje met een diamantje in de vorm van een hartje in! Het past me nog precies ook.



Oef, minder om mijn vinger zo close up te zien, maar de ring is mooi

Eigenlijk zouden we het etentje zaterdagavond ook ons Valentijns diner maken. Maar dat vond Rick toch saai, dus hij heeft gisteravond nog een reservering weten te maken bij Sea Pearl.

Het wordt een heerlijke en gezellige maaltijd. We beginnen met een kir royal, ons feestdrankje dat ze bij het Spaanse restaurant niet hadden. Daarna delen we heel lekkere lichte "loempia's" met groentes en garnalen en krab. Als hoofdgerecht heb ik gamba's kung pao, want met edamame en pinda's wordt geserveerd en lekker pittig is. Ricks filet mignon smaakt hem ook goed.


Rick met zijn kir royal (hij heeft zelfs een halo, hi hi)

Rick haalt me over dessert te nemen. Ik kies het appeltaartje met caramelijs en hij de "chocolade" doos met donkere chocolademousse. Ik proef beiden, maar laat het merendeel aan Rick. Voor mij is een paar hapjes zoet meestal genoeg.


Het was zo weer een heel leuke Valentijnsdag! Ik ben benieuwd naar Katja's verhalen, want die zou uitgaan met "haar" politieagent. Saskia vertelt hoe Jimmy haar bloemen en chocolaatjes haar klas binnen had gesmokkeld. Het doet me denken aan mijn eerste Valentijnsdagen hier. Ik kreeg ieder jaar wel een boeket of kaart van anonieme bewonderaars. Van sommigen weet ik nu nog niet van wie ze waren!

11 reacties:

Anoniem zei

Dat klinkt inderdaad een hele leuke valentijnsdag ! Schattig hoor hoe Rick je steeds weer zo verwend.

Die dame in de sportschool lijk mij iemand met bepaalde 'issues'. Zou ze geen dwangneuroses hebben ? Of nog eerlijker , een psychiatrisch patient zijn ? Dat zou een hoop verklaren.

groetjes,
Gabrielle (otje)

Marieke zei

Gelukkig kreeg de dame op de sportschool nu ook de suggestie om buiten te gaan sporten ;-)
Blijft apart hoor, om in je gewone kleding te gaan sporten. Het lijkt mij in ieder geval niets.

Leuk dat je alweer een aardig aantal rondleidingen gepland hebt staan voor dit jaar!

Anoniem zei

Jeetje aparte dame. Inderdaad, misschien een beetje van het padje af?!

Ik zou bijna jaloers op je zijn, zo'n romantische vent. Heb al een eerder gedacht zal ik schrijven dat je wel een heel leuke man hebt, maar steeds toch maar niet gedaan ;-) Nu dan wel. Niet dat ik niet blij ben met de mijne hoor, echt klagen mag ik niet, maar echt romantisch of erg attent is tie niet.

Leuk dat je alweer rondleidingen hebt.

Groetjes Tine.

Petr@ zei

Wat een apart mens op de sportschool. Ik moest er weer erg om lachen, al is het waarschijnlijk minder leuk als je met haar de sportschool moet delen.

Wow, 10 boekingen alweer. Gaat lekker.

Leuk zoals Valentijnsdag in Amerika wordt gevierd. Hier is dat toch een heel stuk minder.

Anoniem zei

Ik kan niet anders zeggen dan dat je een schat van een man hebt!

Jakkes, ik moet er niet aan denken om in dezelfde kleren te blijven sporten. Ik wil toch wel "verse" spullen aan als ik ga sporten.

Leuk dat je alweer 10 rondleiding hebt.

Groetjes,
Anja L.

Annemiek zei

o jee, jij had ook al bijna de verwarmingsman gemist!
Fijne Valentijnsdag. Wij doen er nooit wat aan, hoewel Micky me gisteren mijn favoriete chocolaatjes meebracht. Ik ben al lang blij om hem weer thuis te hebben, dat was genoeg kado. Op mijn werk werd voor een paar collega's bloemen bezorgd, wel grappig.

Bibi zei

Wat heb je toch een romantische man, leuk hoor:-).
Toen ik je stukje las over die vrouw die het raam openzet in de sportschool deed me dat gelijk denken aan die vrouw die bij ons op de sportschool wel eens binnen komt banjeren in straatkleding en zonder het te vragen aan de anderen die al hard aan het sporten zijn, de tv channel omschakelt naar langzame country, waarna ze op gewone loopsnelheid verder banjert op de treadmill. Veel mensen durven daar niet zo goed wat van te zeggen. Ik zou er zeker wat van zeggen maar ik heb gelukkig altijd mijn mini ipod aan.

Ingrid en Michael zei

Wat een berg liefde bij jullie in huis en voor elkaar. Echt heerlijk om te zien en te lezen. Ik vind je ring erg mooi, Rick is echt heel attent!
Wat ziet het toetje er zalig uit!!
Ik geloof dat ik inwendig erg zou moeten lachen om die vrouw in haar rare kleren. Helaas dat ze zo irritant is dat het lachen je vergaat. Op mijn sportschool is altijd een man heel erg aanwezig. Heel irritant grommen en zuchten terwijl hij helemaal niet zwaar traint. Continue om zich heen en achter zich kijken en om de paar minuten beiden armen opzij strekken en rondjes ermee draaien.. Als je dan op een apparaat naast het zijne staat heb je er echt last van!

naomi zei

Hallo

Ik moest om je verhaal van gister en vandaag erg lachhen. Wat een vrouw, maar je hebt wel wat te vertellen. Zowiezo 2 dagen in dezelfde kleding is niet fris en dan het raam open en aan de andere kant gaan sporten. Gelukkig zeggen andere er wel wat van. Klinkt mij toch wel als een psychiatrische patient met dwang neuroses ofzo.

Je schreef van de week over de perzikkleurige topjes, ik zie hier in de winkel en lees in de mode bladen over de nieuwe trend kleur Tangerine lijkt op perzik/ oranje kleur. Grappig.

Wat een superman de mijne houdt niet van die verplichtte dagen en momenten om zijn liefde te tonen. Ik was ook de hele avond aan het werk. Maar wij gaan zaterdag uit eten bij een indoor BBQ ben benieuwd.

Ik heb 1x rozen van Roberto gehad en een paar keer een ketting en kaartjes met een gedicht erin. Dus ook heel romantisch.

Super al weer 10 rondleidingen. 22 maart is al snel. Begin van de bloesem. Leuk hoor. Zijn ze vooral in DC of ook er buiten.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Gabrielle - Er is zeker iets met die vrouw aan de hand, want ze durft ook geen auto te rijden en neemt overal de fiets heen en komt dus niet verder dan Vienna.

@Marieke - Vandaag ben ik dan maar naar buiten gegaan, had geen zin in een derde dag met die freak ;).

@Tine - Rick is er ook wel heel erg goed in, hoor, mijn broers grappen er weleens over.

@Petra - Ja, hier is het best een grote feestdag.

@Anja - Rick is een blijver ;).

@Annemiek - Fijn dat Micky weer thuis is!

@B. - Oh, daar zou ik ook pissig van worden! Wat is dat toch met mensen? Alsof ze alleen op de wereld zijn.

@Ingrid - Inderdaad, ik voel me altijd heel warm in dit gezin. Daar ben ik erg blij mee.

@Naomi - Het valt me vaak op dat de mode hier erg op die in Nederland lijkt. Alle rondleidingen zijn tot nu toe in de stad.

Kristel Holsbeek zei

Jij hebt echt wel geluk met zo een romantische man hoor!! Ik denk dat er menig vrouw jaloers is;-)))
Geniet er maar lekker van zo in de watjes gelegd te worden!!!