Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 12, 2012

Vijfentwintig jaar samen

Zaterdag

Vijfentwintig jaar geleden deed ik de voordeur van het huis van mijn ouders open om voor het eerst Rick in levende lijve te zien. Twee dagen daarvoor hadden we al uren aan de telefoon gekletst.

Het werd onze eerste date van velen en we gingen naar de film From The Hip en naderhand aten we nachos bij Bennigan's. Het verhaal van hoe we elkaar leerden kennen staat hier.

Rick is nog even romantisch als een kwart eeuw geleden en maakt een lekker ontbijtje van gepocheerde eieren op beschuit voor ons klaar. Daarna gaat hij bij wijze van grote uitzondering met mij mee naar de sportschool. Het is berekoud buiten opeens en er ligt wat sneeuw. Het is dan ook superdruk bij Anytime Fitness en we kunnen nog net ieder een apparaat open vinden.

We sporten een uur, ik doe intervals op de crosstrainer. Als we klaar zijn en naar huis rijden, sneeuwt het weer, maar het blijft niet liggen. Het lijkt wel of ik de kou uit Nederland mee heb genomen.

We maken dan ook een lekkere warme lunch. Ik heb de van Evelyn gekregen saucijzenbroodjes door de douane gesmokkeld en daar smullen Rick en ik nu van. Ik neem er een kop mosterdsoep bij, heerlijk!

Het wordt een rustige middag thuis. Ik overleg met Katja en Kai over hun spring breaks. Zij zouden eerst allebei iets met vrienden gaan doen, maar dat gaat voor geen van beiden door. Ze hebben dus zeker oren naar een reisje met mij.

Vorig jaar opperde Rick dat ik mijn verdiensten van de rondleidingen hiervoor opzij zou zetten, dus ik ben blij dat ik ze nu ook ervoor kan gebruiken. Rick zelf kan helaas geen vrij nemen dan en ik vind het erg lief dat hij ons dit telkens gunt. Aan het einde van de middag zijn de reisjes geboekt. Met Katja ga ik begin maart naar de Bahamas en met Kai de week daarop een paar dagen (zijn keuze) naar Quebec City.

Intussen gaat de deurbel vrijwel constant. De hele buurt lijkt wel bij Saskia op bezoek te komen. Hoe die hele groep telkens in haar kamer past is ons een raadsel. Met een hele groep gaan ze weer bij Chipotle eten. Wel heel gezellig is het voor Saskia zo'n hechte groep vrienden.

Om ons vijfentwintig jarig samenzijn te vieren heeft Rick, toen ik in Nederland was, een reservering gemaakt bij Estadio. Dit restaurant ligt in een deel van Washington dat wij niet kennen, Logan Circle. Het blijkt een heel gezellige historische buurt met nog een aantal interessant uitziende restaurants.

Het restaurant is ook in een oud pand gevestigd en is erg gezellig van binnen. Het menu bestaat uit tapas, varierend in grootte van een hap tot groot genoeg om te delen. Het is werkelijk om je vingers bij af te likken allemaal!

We beginnen met een paar van de eenhapsgerechtjes. Zo is er een stokje met een plakje chorizo, manchego kaas en wat quince jam. Rick en ik delen roerei met foie gras en truffelolie, ook heel verfijnd. Ik vind vooral de gebakken spruitjes met uitjes en pijnboompitten super, dat kan Rick niet zo bekoren. De gevulde eieren vinden we wel weer allebei pareltjes van smaak.

Verder is er nog varkenshaas met gefrituurde boerenkool en scallops met gecaramelliseerde bloemkool. Rick heeft nog plaats voor dessert en neemt de chocolade cake met kaneelijs. Ik neem een paar hapjes voor de smaak. In ieder geval voegen we dit restaurant aan het lijstje met favorieten toe!


Thuis is de groep tieners ook weer bijeen. Er worden cupcakes gebakken en het is grote pret (en een lawaai van jewelste). Het ruikt ook heerlijk en de cupcakes zijn geen lang leven beschoren! Als ik naar bed ga is vrijwel iedereen er nog, maar gelukkig hebben we de basement, dus ik hoor boven niets.

Zondag

Alweer worden we met een witte wereld wakker. Rick zegt dat het rond middernacht, toen hij Cosmo uitliet, hard sneeuwde. Veel ligt er niet, maar het ziet er wel winters uit. Dat zijn de temperaturen ook, want het vriest tien graden en waait hard.

Rillend komt Rick van Starbucks terug met ons zondagse ontbijt. Ik ben er vorige week toch wel meer aan gewend, want hij had het gisteravond ook kouder, dan ik. Lang zal het gelukkig niet duren, morgen worden alweer warmere temperaturen voorspeld.

Saskia en ik gaan boven sporten. Zij doet een half uur interval op de loopband en ik op de crosstrainer. Ik ben blij dat Saskia me aanspoorde vanochtend, want ik voelde me wel heel lui, maar mijn nek en schouders zitten vast, dus ik heb de beweging hard nodig.

We smullen weer van een saucijzenbroodje en een kop soep als lunch. Daarna gaan we met zijn drieen naar Tysons Corner. Saskia rijdt erheen en ik blijf erbij dat ik vind dat Rick haar al in erg moeilijke posities plaatst. Het gebied rond de mall is erg druk met veel baanverwisselingen. Saskia heeft dan ook een paar hachelijke momenten. Rick is echter van mening dat ze moet leren door te doen.

Terwijl Rick een nieuwe spijkerbroek gaat kopen bij Macy's, loop ik met Saskia mee naar American Eagle. Daar vindt zij een leuke perzikkleurige broek met topje en ik zie tot mijn genoegen dat ik weer 15% korting krijg via FourSquare.

Bij Delia's slaagt Saskia opeens niet meer zo makkelijk. Rick vindt ons weer bij PacSun. Kennelijk is perzik een lentekleur dit jaar, want Saskia slaagt hier met maar liefst drie topjes, die goed bij haar nieuwe broek staan.

Dan splitsen we weer op om Valentijnsdag cadeautjes voor elkaar te gaan kopen. Saskia en ik lopen naar Barnes and Noble, waar ik een dvd voor Rick uitkies. Niet erg geinspireerd, maar hij is nu eenmaal dol op films, dus ik weet dat hij er blij mee zal zijn.

Saskia koopt chocolaatjes voor Jimmy en bij Hallmark zoeken we kaarten uit. Dat valt nog niet mee, want vooral die voor "husbands" zijn vrijwel uitverkocht, alleen nog van die heel sentimentele kaarten zijn over en die vind ik niet leuk. Na veel zoeken kies ik toch een lieve en grappige kaart uit.

Terug wil Saskia niet weer rijden. Het arme kind is natuurlijk ook nerveus in die grote auto, terwijl mensen links en rechts langs haar racen. We halen Jimmy op, die een tijdje zijn auto kwijt is, omdat zijn cijfers van het afgelopen kwartaal niet goed waren. Dat betekent dat Saskia morgen ook weer met de schoolbus naar school moet. Wel een goede stok achter de deur voor Jimmy om het dit kwartaal beter te doen!

De open haard gaat aan en ik zit er zo dicht mogelijk bij. Vanavond bestellen we makkelijk Zpizza, waar Saskia als kersverse vegetarier ook dol op is. We gaan naar de Grammy's kijken en ik ben benieuwd wat ze hebben gedaan met de dood van Whitney Houston.


Ik ben niet de enige, die de warmte lekker vindt!

Rick was een paar weken geleden op tv in San Diego, hier de video van zijn interview:

16 reacties:

Becs zei

Gefeliciteerd met jullie 25 jaar samen zijn!! Dat zijn heel wat jaren :)Je hebt weer 2 leuke reisjes in het vooruitzicht. Wat leuk om Rick zo te zien

Margreet zei

Heerlijk,die reisjes in het vooruitzicht. En gefeliciteerd met jullie 25 jaar samen! Leuk hoor.

Bente zei

Gefeliciteerd met jullie zilveren bruiloft!

De video is niet beschikbaar helaas...

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie jubileum.
Gezellig dat je reisjes met de "kids" gaat maken.
En twee heel verschillende.
Leuk filmpje van Rick.
Groet, Bea

Anja zei

Leuk filmpje van Rick. Gefeliciteerd met jullie 25 jaar samen, wat vliegt de tijd voorbij he.

marianne zei

25 jaar samen, niet slecht :-), van harte! Grappig verhaal van jullie kennismaking trouwens.

Jolanda zei

Van harte met jullie jubileum! En weer wat reisjes in het vooruitzicht, ga je ook nog wat met Saskia doen?

Petr@ zei

25 jaar samen, gefeliciteerd! En dat hebben jullie goed gevierd met een heerlijk etentje. Klonk lekker en ziet er ook lekker uit op de foto's.

Wat een heerlijk vooruitzicht, een reisje met Katja en Kai. Heerlijk van de zon en het strand genieten op de Bahamas en cultuur snuiven in Quebec City (een supermooie stad, vind ik).

Je hebt inderdaad de kou meegenomen, want voor het eerst vriest het hier niet meer.

Annemiek zei

Leuk filmpje. Nu heb ik niks met de nieuwste foefjes, maar zal er binnenkort toch aanmoeten.
Gefelciteerd nog met 25 jaar.
Alweer een paar reisjes in het verschiet, leuk.

Bibi zei

Van harte met jullie jubileum, ik heb genoten van je verhaal over jullie ontmoeting. Het is duidelijk 'meant to be':-).

Ineke zei

Gefeliciteerd met jullie 25 jaar! Wat lief dat Rick nog zo romantisch is. Heerlijk vooruitzicht over een paar weken naar de Bahama's, als je met Kai op pad gaat zal het wel wat frisser zijn :-)

Sandrah zei

Nog van harte gefeliciteerd met jullie jubileum!

Heerlijk, de Bahamas en een leuke city trip. Lekker afwisselend, ook.

Sandra

Marjon zei

Van Harte gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk. En wat een leuk filmpje, kan ik Rick ook eens in "het echt" zien i.p.v. op een foto.

naomi zei

Hallo

Gefeliciteerd met jullie 25jarig zijn. Bedacht me vandaag dat Roberto en ik op 31/1 12,5 jaar samen waren. Ach de tijd vliegt. Maar bijzonder via een soort contactadvertentie buro dat jullie elkaar hebben leren kennen. Wij zijn gekoppeld en ook met goed succes.

2 leuke reisjes weer in het vooruitzicht. Het wordt nu bijna elke maand een reis januari/ fenruari/ maart. Gaat goed zo. Bahamas lijkt me erg mooi en lekker warm en Quebec weer heel iets anders een city trip. Leuk om met elk kind iets te doen. En een goede besteding van je verdiende geld.

Ik vondt het een leuk filmpje van Rick en een ander stem geluid dan ik bij hem had verwacht. Wel leuk om nu een stem bij de foto's te hebben.

Leuke kado's voor valentijns dag gescoord. En wordt voor Saskia weer vroeg op met de bus. Maar wel een goede motivatie van Jimmy zijn ouders om hem betere cijfers te laten halen. Hoop dat het werkt.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Becs - Dank je wel!

@Margreet - Bedankt, de tijd is omgevlogen :).

@Bente - Anderen zien hem kennelijk wel, vreemd.

@Bea - Inderdaad, heel verschillende reizen, ik ben benieuwd.

@Anja - Inderdaad, het lijken echt geen 25 jaar!

@Marianne - Leuk, he? En dat terwijl ik helemaal niet bij een dating service wilde.

@Jolanda - Eerst wilde Saskia niet, want zij verveelde (!) zich vorig jaar bij Disney World, maar nu hadden we het er gisteren toch over naar Myrtle Beach te gaan voor een paar dagen tijdens haar vakantie.

@Petra - Ik ben heel benieuwd naar Quebec City.

@Annemiek - Die nieuwste foefjes zijn wel erg leuk, hoor!

@B. - Inderdaad, allemaal heel toevallig was het.

@Ineke - Ja, dat was wel eerst mijn bedenking toen Kai dat opperde, maar mijn nieuwsgierigheid won.

@Sandra - dat zal het zeker zijn!

@Marjon - Hij staat er goed op, he? Helemaal niet zenuwachtig of zo.

@Naomi - grappig dat jullie gekoppeld zijn. Het was weer even wennen voor Saskia, de bus.

Petr@ zei

Op mijn FB staan een paar foto's van Quebec City van mijn studiereis in 2009.
Ik vond het echt een schitterende stad. Wel is het minder een 'echte' stad omdat het op de werelderfgoedlijst van Unesco staat. Daarmee bedoel ik dat het er erg (lees: overdreven) netjes en geordend uitziet. Winkels moeten ook aan bepaalde voorwaarden voldoen wat betreft hun gevels e.d. Een stad als Ottawa of Montreal leeft meer. Maar voor fotografen zoals jij is Quebec City een lust voor het oog!