Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 18, 2016

Pokemon Go

Rick is al op als ik net na achten naar beneden kom.  Het belooft vandaag een zeer hete dag te worden, zo vroeg is het al over de dertig graden! Ik vrees dat de rondleidingen deze week wel heel erg warm gaan zijn.  Vooral donderdag en vrijdag zien er ronduit tropisch uit met temperaturen tegen de veertig graden!


Vandaag heb ik echter geen rondleiding en na mijn ontbijt vertrek ik naar Anytime Fitness voor het eerst weer in weken. Daar doe ik om te beginnen bijna een uur cardio voor Sharon me komt halen voor personal training.  Ik heb twee weken geen gewichten gedaan dus het is hard nodig. Het halve uur vliegt dan ook voorbij.

Thuis zie ik mijn kans schoon om Pokemon Go te gaan spelen.  Ik doe mijn SIM kaart in Ricks iPhone en lijn Cosmo aan voor zijn wandeling.  Als ik de hoek om wandel zie ik al mijn eerste Pokemon, nu heb ik er vier van de 250, het gaat de goede kant op.  De kerk tegenover ons huis blijkt een Pokestop te zijn dus ik laad mijn Pokeballen op.

Een half uurtje later ben ik terug met vijf nieuwe Pokemon.  Tijd voor een snelle douche, want het is enorm plakkerig weer.  Rick heeft vanochtend van huis uit gewerkt en we gaan samen lunchen voor hij naar Chicago vertrekt.

De keuze valt op Panera.  Ik zie dat ze een meloen met feta salade hebben en die kan ik niet aan me voorbij laten gaan.  Ik neem een you pick two met ook een kop van hun lekkere kippensoep.  Rick heeft een sandwich met rosbief en kaas. Terwijl we op ons eten wachten vang ik nog een aantal Pokemon in het winkelcentrum.

Dan is het weer eens tijd om afscheid van elkaar te nemen.  Gelukkig dit keer maar voor een nacht, want Chicago is relatief dichtbij. Toch vind ik het altijd maar saai, want Saskia moet vanavond en morgenavond werken dus het wordt weer twee avonden alleen eten voor mij.

Er worden vanmiddag onweersbuien voorspeld en ik ga meteen naar het zwembad om die voor te zijn.  Ik ben er nog voor tweeen en tot mijn genoegen zijn drie bekenden uit de buurt er ook.  Bets, Michele, Chris en ik dobberen eerst lekker in het koele water.

Dan gaat Chris haar baantjes trekken en ik besluit eindelijk mijn zwemvinnen eens uit te proberen.  Die zijn heel fijn en daar ga ik zeker meer mee zwemmen!  Helaas moeten we na drie baantjes het zwembad uit omdat het keihard begint te regenen.

Op de radar zie ik dat er nog een hele lijn met onweersbuien aankomt.  Zodra het droog wordt spring ik dus het bad weer in en zwem nog eens twintig baantjes.  Donkere wolken pakken zich samen en ik klets nog wat verder met Michele en Bets, maar als het hard begint te waaien ga ik huiswaarts.

Net voor het onweer losbarst ben ik thuis.  Arme Cosmo is weer zo bang!  Hij springt naast Saskia op de bank wat hij anders nooit doet en trilt helemaal.  Er is niets wat we kunnen doen om hem gerust te stellen.  Gelukkig duurt het niet heel lang, maar wel intensief weer! Wat kan het hier toch huishouden soms.

Als het droog wordt en Cosmo weer eet, zodat ik weet dat hij tot rust is gekomen, neem ik hem en de Pokemon Go iPhone mee voor nog een wandeling.  Dit keer vind ik geen nieuwe Pokemon.  De servers zijn nog erg onbetrouwbaar, want als ik probeer opnieuw in het spel te komen lukt dat niet.  Cosmo geniet nu  meer van de wandeling dan vanmorgen, de temperatuur is zeker tien graden gedaald en nu zie ik aan hem dat dat echt verschil maakt.

Het is inmiddels na zessen en tijd om te gaan eten.  Ik besluit de sushi bar bij Yama weer eens op te zoeken.  Daar bestel ik sashimi en wat sushi.  Na afloop krijg ik nog een lekker sushi hapje aangereikt omdat ik alleen ben.  Zo aardig!

Nog steeds krijg ik geen Pokemon te pakken, maar als ik net thuis ben en de SIM kaart alweer heb verwisseld zie ik er een in de straat achter ons huis.  Tja, die moet ik toch gaan vangen dus ik doe de SIM weer in de iPhone en ga op jacht.  Er blijken er zelfs twee te zijn dus een goede oogst vandaag.  Ik kan me wel voorstellen dat mensen helemaal in dit spel opgaan, zo leuk gedaan!

Vanavond gaan mijn voeten omhoog en hoop ik mezelf zover te krijgen vroeg naar bed te gaan, want ik moet morgen naar de metro lopen en dat neemt extra tijd.

4 reacties:

Marion2 zei

Poeh, dat wordt een pittige week met zoveel rondleidingen in de extreme hitte!

Vind je het misschien niet gezelliger om samen met Saskia iets veganistisch te koken en het dan samen op te eten? Hoewel, met die bloedhitte zou ik, denk ik, totaal geen zin hebben om te koken.

Anja L. zei

Dat zullen warme rondleidingen worden!
Succes met Pokemons vangen :-), ik snap er niet zoveel van. Hier is er voornamelijk overlast van mensen die zomaar oversteken en nergens op letten om zo'n ding te vangen.
Fijne dinsdag!

Anoniem zei

Onze zoon kon een paar dagen geleden maar net stoppen voor twee kleine jongetjes die van tussen twee geparkeerde wagens ineens de straat oprenden. Mijn zoon heeft de jongetjes er even op attent gemaakt dat ze moeten uitkijken voor ze een straat oversteken of dat ze zouden kunnen worden aangereden. Ene van die twee ventjes antwoordde : ' ja, maar aan de overkant van de straat zit een Pokemon en we willen die vangen'..... Ik vind het totaal onverantwoord dat die figuurtjes op allerhande plaatsen verstopt worden die gevaarlijke situaties met zich kunnen meebrengen. Een straat is geen speelplaats en sommige kinderen (en wellicht ook volwassenen) gaan zodanig op in het spel dat ze totaal niet meer op het verkeer letten. Veroorzaken ze daardoor een aanrijding dan is het de chauffeur van de wagen die een probleem heeft want die moet maar kunnen stoppen voor een zwakke weggebruiker.
Kinderen worden door dat spel misschien gestimuleerd om meer te bewegen maar bewegen kan op een meer verantwoorde en veiliger manier zonder zichzelf en anderen in de problemen te brengen.

Petra zei

@Marion - Dat zou ik gezelliger vinden, maar Saskia werkte gisteravond en vanavond weer. Anders waren we samen sushi gaan eten.

@Anja - De app werkt vaker niet dan wel dus dat haalt het plezier er wel van weg voor mij

@Anoniem - Ja, onverantwoord een spel spelen (wat voor spel dan ook) is natuurlijk niet goed. Maar er staat duidelijk aan het begin om op je omgeving te letten. Vroeger hadden we speurtochten en toen herinner ik me ook wel dat we naar bepaalde plekken renden om maar de eersten te zijn. Het is gewoon zaak te blijven opletten. Als iets aan de overkant is moet je natuurlijk wel uitkijken met oversteken. Die Pokemons blijven wel wachten.