vrijdag, juni 07, 2019

Over een sociaal dagje

We slapen vanochtend uit, d.w.z. we staan om half acht op dus voor mij voorheen helemaal geen uitslapen. Rick moet wachten op de vertegenwoordiger van het bedrijf dat ons nieuwe dak gaat leggen dus hij heeft geen haast vanochtend.

Mijn maag doet not steeds een beetje raar, maar ik ben niet echt ziek dus waar het door komt weet ik niet. Als ik voedselvergiftiging zou hebben zou ik er veel slechter aan toe zijn. Ik eet toch maar een voorzichtig ontbijt van een ei en mini komkommers.

Terwijl Rick het dak bespreekt vertrek ik naar het Community Center. In de van overvalt me opeens een vlaag van extreme vermoeidheid en even overweeg ik Cory te vragen op een andere dag te gaan wandelen. Toch besluit ik het erop te wagen. We kunnen de wandeling altijd inkorten.

Bij het Community Center zie ik een aantal bekenden en vraagt Laurie, de burgemeester, of ik meega met hun fietstochtje. Dat lijkt me leuk, maar ik heb al met Cory afgesproken en bovendien geen fiets dus dat gaat niet door.

Als Cory aankomt gaan we dit keer de andere kant op op het W&OD pad. Het is druk en fietsers zoeven soms veel te snel en onverantwoordelijk langs ons. Een paar keer rijdt er een bijna tegen Cory aan, terwijl wij keurig op onze helft blijven. Er zijn teveel voetgangers om zo keihard te gaan fietsen.
Een niet zo druk stuk

Toch is het een mooie wandeling en ik voel me steeds beter. Het blijft voor mij nodig om te bewegen. Onderweg zien we ook drie herten waarvan er een heel nieuwsgierig vlakbij komt. Het blijft leuk, die wilde dieren zo tegen te komen.

Ons gesprek is interessant want Cory is getrouwd met een Italiaan en heeft jaren in Italie gewoond. Ik ben dol op Italie dus vind het interessant om over het leven daar te horen. Na een uur en zes kilometer zijn we terug op de parkeerplaats. We nemen afscheid tot wellicht volgende week.

Terwijl ik me klaarmaak bedenk ik wat ik wil eten als lunch. Mijn gewoonlijke opties staan me tegen en ik heb eigenlijk alleen zin in soep. Ik bestel een asperge en krabsoep van het Chinese restaurant Lotus Garden en dat is precies goed!

Om een uur komt Marielle en lopen we samen naar het zwembad. Het is weliswaar bewolkt maar een zeer aangename temperatuur met 28 graden. Het is rustig in het zwembad. We hebben geen van beiden zin om in het koele water te gaan dus we blijven gezellig op de ligstoelen over van alles en nog wat praten.

Rond half vier komt Chris er ook bij. Zij heeft vanochtend om half vijf al gezwommen dus haar baantjes hoeft ze niet meer te trekken. Voor we het weten is het half vijf en lopen we weer huiswaarts.

Als Rick thuiskomt gaan we naar Pazzo Pomodoro, maar daar is het veel te druk en we hebben geen zin om te wachten. Dan gaan we een nieuw restaurant uitproberen, Patsy's. Dat is van een heel populaire keten en het is daar ook flink druk, maar ik vind wonder boven wonder twee krukken aan de bar.

Dit is een gigantisch restaurant met twee heel lange bars en het zit helemaal vol! Rick en ik vragen ons af waar al deze mensen heen gingen voor dit restaurant opende. Er is een oneindige behoefte aan restaurants in dit gebied want er is maar zelden geen wachttijd tijdens het weekend.

Rick neemt de surf en turf, een krabcake en filet mignon met gegrilde asperges. Het ziet er goed uit, maar ik neem de kreeftsalade en die houd ik erin. Werkelijk heerlijk!! Zeker een restaurant waar we vaker heen zullen gaan. De atmosfeer is ook zo leuk en gezellig.
Een muurschildering met allemaal beroemde mensen

Saskia zou vanavond thuiskomen maar ze is te moe om te rijden. Dat had ik al verwacht en nu komt ze morgenochtend. We zien ernaar uit onze jongste weer even hier te hebben!

Wat naar die maagklachten, gelukkig ben je niet ziek.

Tineke zei

Gaan jullie het dak ook isoleren of alleen vervangen?
Wij hebben vandaag stormachtig weer.
Onze oudste dochter is met kleinzoon naar Rome, volgend schooljaar gaat hij naar gymnasium en dit is een mooie afsluiting van de lagere school periode.
Hier is pinksteren kastelendag , wij gaan er een bezoeken

Wij hebben besloten om zonnepanelen op het dak te nemen. Als het goed is komen ze voor het najaar.
Gezellig dat Saskia komt.
Leuk dat jullie weer een nieuw restaurant hebben gevonden.
Fijn weekend.

Wat vervelend dat je maag nog van streek was. Hopelijk gaat het nu weer beter.

Dat wandelt niet fijn met voorbij razende fietsers. Hier is de elektrische fiets sterk in opkomst en die gaan soms zo hard dat het me verbaasd dat het niet vaker mis gaat. Het maakt een fietstochtje op een gewone fiets een stuk minder leuk.

Fijn dat jullie een nieuw, goed restaurant hebben gevonden.

Goed weekend met Saskia erbij!

Heerlijk dagje zo.

Grappig om te lezen over de veel te hard rijdende fietsters. Herkenbaar.
Tegenwoordig word je op het fietspad op mooie dagen 'gebombardeerd' door groepen wielrenners. En soms ook door mensen op elektrische fietsen: je hoort ze niet aankomen, ik herken ze vaak niet als dusdanig en ze gaan veel harder dan je verwacht. Maar toch is het een handige uitvinding.

Hoe beviel het je vriendin in Nederland? Wat een geluk dat ze mooi weer had. Vandaag lijkt het wel herfst.

Origineel en sfeervol zo'n muurschildering. Ik herken alleen helemaal niemand (maar kan ook absoluut geen gezichten onthouden).

@Anja - Gelukkig lijkt het beter te zijn vandaag.

@Tineke - Onze zolder is niet geisoleerd, de isolering ligt op de vloer van de zolder. Dus die hoeft niet vervangen (is na de brand wel vervangen). Welk kasteel?

@Anja - Wij hebben gekeken naar zonnepanelen maar door de vorm van ons dak loont het voor ons niet, jammer genoeg.

@Petra - Die elektrische fietsen rijden nu ook door Washington en elektrische stepjes, ik vind ze hoogst irritant en gevaarlijk.

@Marion - Sara vond Nederland prachtig. Ze is o.a. naar de Keukenhof, Amsterdam en Giethoorn geweest. Op de muurschildering staan o.a. Abraham Lincoln, Elton John en Marilyn Monroe.