Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 25, 2011

Een dag vol "versieringen"

Na het ontbijt vertrek ik naar de sportschool voor mijn personal training sessie met Sharon. Saskia gaat niet mee, want ze voelt zich niet zo lekker. Sharon is meedogenloos vandaag en ik voel mijn spieren van de Max Capacity dit weekend. Tot mijn genoegen kan ik nu wel 40 lbs. opdrukken, terwijl een paar weken geleden 30 lbs. nog erg zwaar voelde!

Na het uur gewichten doe ik cardio op de crosstrainer. Ik stel hem in op een half uur, maar mijn boek is bijna uit. Het duurt nog ongeveer een half uur voor ik de ontknoping weet, dus heb zo even bijna twee uur gesport!

Thuis zijn Kai en Saskia op en wachten met smart tot hun zus ook in het land der levenden komt. Dat gebeurt rond het middaguur, eerder heeft ze Zorro al haar kamer uitgezet. Vervelend is wel, dat Katja flink hoest. Ze dacht, dat het een allergie was, maar het wordt (nog) niet beter. Morgen gaat ze ervoor naar de dokter.

Katja heeft enorme zin in een bagel met zalm en cream cheese. Ze heeft in Ecuador heel veel hetzelfde gegeten en kan even geen rijst meer zien. Ze zal nog geen week thuis zijn, dus heeft maar beperkt de tijd om haar favorieten van hier weer te eten.

Bij Manhattan Bagel haal ik de ingredienten. Als ik er binnenloop en een Fuze drankje pak, flirt een oude man met mij. Hij zou ook zo'n drankje kopen, als dat hem er zo goed als mij uit zou laten zien, fluistert hij me toe. Later nog even een zacht "you're so cute". Ik glimlach maar wat (ongemakkelijk) en zie hoe hij even later bij zijn vrouw aan tafel schuift. Ik heb met haar te doen, vies oud mannetje!

Inmiddels onweert het flink met vooral heel veel donder. Cosmo wordt er enorm zenuwachtig van en ik doe hem zijn Thundershirt aan. Helaas lijkt dat nog niet heel erg te helpen. In ieder geval betekent het onweer een minder hete dag morgen. Ik ben van plan Cosmo dan een flinke wandeling te geven, want daar doe je hem in de erge hitte geen plezier mee.

Kai wil al bijna een jaar heel graag een tattoo laten zetten. Hij heeft er een heel mooi ambigram voor gevonden, dat "BREATHE" zegt en als je het omdraait "MUSIC". We hebben gezegd, dat hij er erg zeker van moest zijn, voor hij het zou laten doen. Dat is hij ook helemaal, dus vandaag is de dag.

Ook Saskia wil al heel lang gaatjes in haar oorschelp en dat driehoekje naast je wang (de tragus). Katja wil ergens ook een tattoo, maar twijfelt nog over waar en hoe of wat. Ze gaat wel mee om te kijken en zien, wat ze ervan denkt.

Op het internet hebben we recensies gelezen over de verschillende tattoo shops. Daaruit kwam de oudste in Noord-Virginia, Rick's. Door de stromende regen rijden we erheen, maar het is gelukkig droog, als we aankomen.

Het moet gezegd, ik ben nog nooit in een tattoo shop geweest. We worden meteen geholpen en Kai en Saskia vertellen, wat ze willen. Saskia is nog geen zestien en er wordt ons medegedeeld, dat de wet in Virginia is, dat er onder de zestien geen piercings worden gedaan, zelfs niet met toestemming van een ouder. Saskia is flink teleurgesteld, maar we gaan door met Kai's tattoo.

Tattoo artieste Amy X. (zo staat er op haar diploma) gaat Kai's arm "versieren". Zij heeft een aantal zeer indrukwekkende foto's in haar kamer hangen, ik zou er bijna ook een laten zetten (grapje). Zelf is ze ook een wandelende tattoo advertentie, ze heeft ze zelfs in haar gezicht. Ze is wel superaardig en helpt Kai de grootte van zijn tattoo kiezen.

Hij wil hem op de binnenkant van zijn linkerarm. Eerst wordt de afdruk op Kai's arm geplaatst, die hij in de spiegel kan bekijken om zeker te zijn, dat hij zit, waar Kai hem wil. Ik krijg opeens het gevoel in Miami Ink of zo beland te zijn. Hier gaat een van mijn kinderen toch even een serieuze tattoo krijgen!

Terwijl Amy aan het tekenen is, vragen we haar dingen over haar klanten. Vooral Katja heeft een paar zeer interessante vragen en opmerkingen. Inderdaad krijgen ze hier heel wat te zien. Ook vieze verhalen komen naar boven. Sommige mensen hebben vreemde reacties op het tatoeeren of piercen van hun "edele delen", laat ik het zo netjes mogelijk schrijven hier en de rest aan de verbeelding der lezers overlaten.

Kai heeft kauwgom om op te bijten, als het pijn doet. Hij ervaart het niet als heel pijnlijk, gelukkig. Hij bloedt ook helemaal niet en de tattoo ziet er meteen erg mooi uit. Amy vertelt, dat ze wel vaker ambigrammen tekent, maar deze vindt ze wel heel speciaal.

Na een uurtje is het klaar en doet Amy verband om Kai's arm en legt hem de routine, om er de komende week of weken voor te zorgen, uit. Kai is in de wolken, dat is duidelijk te zien. Nu heb ik dus een zoon met een tatoeage, vreemd gevoel. Ik ben opgegroeid met de gedachte, dat tattoos bij zeemannen horen. Duidelijk is dat een zeer ouderwetse gedachte.


Al pratend met Amy hebben we ook uitgevonden, dat het helemaal geen wet is in Virginia, dat Saskia geen piercing zou mogen. Dat is de regel van Rick, de eigenaar van deze shop. Omdat het in Saskia's oor zal zijn, weet Amy, dat Marlowe Ink in Fairfax het wel zal doen. Elders op het lichaam is het inderdaad onder de zestien niet toegestaan (begrijpelijk).

Saskia had zich er helemaal op ingesteld, dat ze vandaag haar piercings zou krijgen, dus ik rijd naar Fairfax. Inderdaad mag het hier wel, omdat het oren betreft, zolang ik maar teken. Dit is een veiligere manier om kraakbeen te piercen, dan de oorbellenwinkel in de mall, waar Katja het (zonder ons medeweten) liet doen.

Nadat de plekken om te piercen zijn aangetekend en Saskia ze heeft goedgekeurd, moet zij gaan liggen. Er wordt een of ander heel dun buisje met de oorbel erin door haar oor getrokken. Het lijkt geen pijn te doen en ze is binnen de kortste keren klaar. Ik vond mijn gewone gaatjes (die ik pas op mijn 42ste verjaardag kreeg) al zo'n pijn doen, dus niets voor mij.


Rick en ik hebben na heel veel met Kai en Saskia praten toestemming gegeven dit te doen. Beiden hebben het er al zeker een jaar over en het was duidelijk, dat dit echt was, wat zij wilden. Daarom heeft Katja niets gedaan, want zij is er helemaal niet zeker van, wat zij wil. Wel heeft ook zij al een aantal piercings in haar oren.

Voor mij is dit zo onvoorstelbaar, want ik zou zelf nooit hiervoor gekozen hebben en Rick ook niet. Wij vinden het echter belangrijk onze kinderen te laten zijn wie zij zijn, zolang hun keuzes weloverwogen zijn en hun gezondheid niet in gevaar brengen. Ik ben dus een toeschouwster met open mond bij dit alles en vind het ook nog een avontuur, zolang het niet bij mij hoeft.

Nu volgt een streng regime om alles goed te laten helen. Saskia krijgt de spray daarvoor al mee, maar Kai moet er spullen voor kopen. Ik zet Saskia af bij Alexandra en Katja gaat naar de mall om met een vriendin Harry Potter voor de tweede keer achtereen te zien.

Na even gecheckt te hebben of Cosmo ok is na al het onweer, gaan Kai en ik op weg om zijn spullen te kopen. Gelukkig zijn die gewoon bij de CVS te krijgen.

Ze hebben de tattoo en piercings trouwens net op tijd gekregen, want ze mogen twee weken niet zwemmen. Laat dat nu precies zijn, wanneer we naar Aruba gaan! De piercingsman noemde dat even terloops, toen de piercings al gedaan waren. Ben ik even blij, dat we het niet later hebben gedaan!

Dit is absoluut een unieke dag geweest, die ik niet snel zal vergeten. Mijn eerste bezoek aan een tattoo shop, of eigenlijk twee, ooit en twee kinderen met nieuwe versieringen. Zoals Christine zo leuk schreef: "They will be more colorful and holier".

Als Rick thuiskomt vindt hij het toch wel jammer, dat hij er niet bij heeft kunnen zijn. Gelukkig heb ik foto's genomen van de tatoeage, zodat we erbij kunnen vertellen. Het piercen ging zo snel, dat ik alleen foto's van het resultaat heb kunnen maken. Ik ben wel benieuwd of Katja nog besluit iets te plaatsen. Het is duidelijk iets, waar je helemaal zeker van moet zijn en zij is dat niet en wijs genoeg om dan ook niets overhaasts te doen.

Nog even heel sentimenteel zijn, maar hier zat dus de jongen, waarvan we niet zeker waren, of hij zijn babytijd zou overleven, een tattoo te krijgen. Dat hij zo'n jong volwassene met heel unieke gedachten en interesses zou worden, durfden we 19 jaar geleden niet te hopen.

Het meisje, dat zo aan mij gehecht was, dat ik jarenlang nergens heen kon, bepaalde piercings te willen en de oudste, altijd al onafhankelijke, was wijs genoeg om te wachten. Ik ben trots op wie onze kinderen geworden zijn.

21 reacties:

Elke zei

't Zou hier ook even slikken zijn. En bv. een wachttijd van een jaar om er echt zeker van te zijn, vind ik een heel goede oplossing.
Zelf heb ik er nu spijt van dat ik meer dan 1 gaatje in mijn oren heb laten maken, want ondertussen vind ik niet dat het nog bij mijn leeftijd past om met meerdere oorbellen rond te lopen. Toch zie je nu na 5 jaar nog altijd heel goed die 2 extra gaatjes, en zijn ze nog helemaal niet dichtgegroeid (terwijl men mij vroeger heeft gezegd dat, als ik een paar maanden er niets meer in zou dragen, ze gewoon dicht zouden groeien). Vooral wanneer ik dan heel chique ergens op een feest sta, vind ik die zichtbare gaatjes in mijn oren helemaal niet leuk...

Hopelijk heelt alles heel mooi. En ik ben benieuwd naar wat Katja gaat doen. Zo lang je niet 100% zeker bent, is het goed om toch maar te wachten. Immers, je veegt het niet zomaar even terug uit.

Karin zei

Wow stoer van beiden hoor. Dat zou voor mij ook wel even slikken zijn. Vooral de plek van Kai zijn tattoo. Heel veel bedrijven willen geen zichtbare tatttoo's en moeten deze bedekken en zo op de arm is best moeilijk behalve altijd lange mouwen aan hebben :-)) Vind het wel een mooie symbolische tattoo omdat hij zo met muziek bezig is. Maar als moeder behoorlijk slikken. Goed dat je zo lang hebt gegeven om zeker te zijn.

Becs zei

Wat goed dat jullie er zo veel over gesproken hebben, en dat de kinderen zo lang gewacht hebben. Ik vind zowel de tattoo als de oorbellen van Saskia erg mooi!

Monique zei

Tja, het is een prachtige tattoo, maar inderdaad, een onderarm en zo groot. Ik vind het het persoonlijk jammer van een mooi gaaf jong lichaam, maar ik heb sowieso helemaal niets met tattoos. Meerdere piercings hoeft voor mij ook niet.

Maar wel knap dat je ze, ondanks je eigen bezwaren, hier goed in begeleid hebt.

Manon zei

Brrr zou niks voor mij zijn, vond het gaatjes prikken in mijn oor al heftig! Vind het knap dat jullie de kinderen er zo goed bij begeleiden, ze hebben er in ieder geval goed over nagedacht!

Anoniem zei

Grappig die sjans met zo'n ouwe snoeperd, daar moet je toch om lachen.
Stoer van Kai en Saskia. Tattoo's zijn niet mijn ding maar ergens heeft het wel wat.
Wij hebben toen ook met onze dochter 6 maanden gewacht of ze het echt wilde.
Groetjes, Bea

Nina zei

Wat een mooie blog! :-)

Ik zou zelf geen tattoo willen, heb niet eens gaatjes in mijn oren en mis dat ook niet. Vind het niet zo bij me passen - geloof ook dat ik dan een jaar of zo (absurd lang) geen bloed mag geven. Vind de tattoo van Kai ook wel echt groot...wel een mooi plaatje, op zich. En wat Karin zegt: lastig met verschillende banen, want vaak mag je geen zichtbare tattoo(s) hebben.
Mijn grootste bezwaar is dat je die tattoos ook nog hebt als je heel oud bent. Uit ervaring kan ik zeggen: dan is het echt niet meer mooi.

Dat Katja er nog even over nadenkt, vind ik wel verstandig. En Saskia met haar traguspiercing: een vriendin van mij heeft die in september laten zetten en ze vertelde dat het erg pijnlijk was. Ik hoop dat Kai en Saskia hun nieuwe lichaamsversieringen goed verzorgen. Wel gek in die tattooshop, dat ze niet gewoon zeggen over piercings onder de 16: "Dat doen wij hier niet/willen wij niet doen, ook niet met toestemming van de ouders." ipv dat ze een wet verzinnen, dat vind ik vuil.

Grappig wat je schreef over het flirtende vieze oude mannetje, ik moest er erg om lachen. Heb je Sharon verteld over de maxcap-training?

Karin (dh) zei

Die tattoo van Kai vind ik echt heel bijzonder en mooi! Fijn dat het geen pijn deed.
Saskia's piercings zijn heel fijntjes, staat sjiek!
Zelf heb ik 3 gaatjes in beide oren en wissel nog regelmatig van oorbellen, ondanks mijn gevorderde leeftijd ;-)blijf ik het leuk vinden. Oorspronkelijk was ik van plan er elke 10 jaar 1 bij te laten maken, maar ook ik ben geen held met dat soort dingen, anders had ik er nu (bijna) 5 in elk oor gehad.
Ha, mijn vader was ooit zeeman en had inderdaad een flink aantal tattoos, maar tegenwoordig zijn ze wel een stuk beter hoor, die van hem waren flink vervaagd toen hij ouder was.

Sandrah zei

Ach, tegenwoordig horen piercings en tattoos erbij. Het is een manier om te laten zien wie je bent.
Ik heb zelf geen tattoos, maar zo nu en dan wel getwijfeld, want er zijn zoveel mooie tattoos. Het is bijna kunst!
Ik geef je gelijk dat je er wel 100% achter moet staan. Het is niet 'maar voor even'. :-)

En ik moet eerlijk zeggen, ik werk als personeelsadviseur en het is toch echt niet het eerste waar ik op let bij gesprekken met mogelijke kandidaten. Tenzij de tattoo duidelijk zichtbaar is (in het gezicht bijv., maar die zullen niet zo snel bij ons solliciteren!), kies ik toch echt voor de 'best man/woman for the job', met of zonder tattoo. Vaak hebben kandidaten zelf ook wel door dat een werkgever er problemen mee kan hebben. Het is bij ons in ieder geval nooit een probleem geweest.

Het is een mooie tattoo, Kai.

Sandra

Anoniem zei

Leuke blog : ik 'volg' jullie al een tijdje..... Ik las je relaas over de tattoo bij je zoon en de oorpiercing bij je dochter. Iedereen heeft daaromtrent zijn eigen mening maar ik ben heel blij dat gene van onze kinderen ooit afkwam met het idee een tattoo of extra oorpiercings te laten zetten. Een tattoo vind ik nog steeds een vrijwillige mutilatie van het lichaam en je hebt die voor altijd. De tekening mag nog zo mooi en kunstig zijn (wat in sommige gevallen wel zo is) maar eens de persoon ouder wordt en de huid niet meer zo elastisch is of bij de 'plaatsing', ziet een tattoo er vaak allesbehalve mooi uit.Ik denk dat vele jongeren die zich nu een tattoo laten zetten daar geen rekening mee houden. Mijn dochter heeft in haar oren één gaatje op de 'gewone' plaats in de oorlel. Meerdere oorpiercings vind ik ook niet mooi en vaak veel te overdreven. Sommige meisjes zien er met al hun piercings in het gezicht uit als een versierde kerstboom. Maar ja, elk zijn zin hé.... Een piercing kun je er nog uithalen maar zowiezo blijft het gaatje zichtbaar... Ik denk ook dat het hebben vna tattoos of piercings op zichtbare plaatsen invloed kan hebben op je kansen om later een job te vinden. Ik zag nog nooit een leerkracht of een verpleger met zo'n grote tattoo op de arm of andere zichtbare plaats. Ik denk trouwens dat bij aanwervingen zichtbare tattoos of piercings vaak een reden zijn om iemand niet te aanvaarden voor een job....

Anja zei

Wat een bijzondere dag! Kleine kinderen worden groot!! Ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen, ik heb zelf ook helemaal niks met tattoo's en heb zelf in elk oor 1 oorbel. Ik vind het om die reden ook heel knap hoe jij en Rick hier mee omgaan en de manier waarop jullie je kinderen hierin begeleiden!

Hopelijk krijgen ze er weinig last van en heelt alles heel mooi bij beiden!

Annemiek zei

Ik heb zelf niks met tattoes of piercings, maar als ze het zelf echt willen kunnen ze dat wat mij betreft hiet ook. Je komt bijna geen jongere meer tegen zonder. Ik moet je de foto's van mijn nichtje eens sturen.
Ik hoor trouwens van OR verpleegkundigen waar ze de piercings van mensen vinden :)

Anoniem zei

Voor mij is het nog steeds onbegrijpelijk wat men aan een tattoo vindt. Ik heb er helemaal niets mee.Vind het reuze knap hoe jullie er weloverwogen mee om gaan.
Mijn schoonzoon wilde er ook een en het liefst zag hij ook dat mijn dochter hierin mee ging. No way.
Hoewel het in de entertainment wereld zeer gebruikelijk is. Sta eens on stage met zo'n tattoo ergens bovenuit stekend. Dat past gewoon niet. Hij dacht haar te kunnen overtuigen maar is daar niet in geslaagd. Iedereen moet zelf weten wat hij wil maar ik ben blij dat mijn dochter er niet mee loopt.
Gr. Wil

Floor zei

Die laatste alinea, Petra, is echt héél mooi! Super ook dat jullie op deze manier met de kinderen omgaan. Ze laten zijn we ze willen zijn met 'kloddertje' ouderlijke begeleiding! Super.
Dat zijn drie heel gelukkige kinderen, dat kan niet anders! :-)

Groetjes, Floor

Marion2 zei

Ik vind het bewonderingswaardig hoe jullie hiermee zijn omgegaan. De zin dat jullie vinden dat de kinderen moeten kunnen zijn wie ze zijn, vind ik interessant. Iets voor mij om over na te denken.

Zelf zou ik me zo niet kunnen opstellen, omdat ik tattoos en piercins verschrikkelijk vind.

Mijn 19-jarige is er ook bovenmatig in geïnteresseerd. Als ik haar een jaar de tijd had gegeven, had ze nu helemaal vol gezeten. Ik ben blij dat dat niet zo is. Maar ik besef dat ik natuurlijk niet haar leven lang wat dat betreft invloed op haar blijven uitoefenen.
Inmiddels heeft ze helaas wel een "tunnel" in haar oor.

Buiten dat ik het lelijk vind, kleeft er ook een behoorlijk gezondheidsrisico aan. Niet alleen qua infecties, maar bij oorpiercingen kunnen bijvoorbeeld ook bloemkooloren ontstaan. Brrr.

Maar nogmaals: ik vind het heel volwassen en dapper hoe jullie je opstellen.

syl zei

de extra gaatjes heb ik ook in mijn oren gehad, wel netjes naast de gewone die de meeste mensen hebben. en op een dag er gewoon geen oorbellen meer in gedaan. Je ziet er amper nog wat van.
Ik heb wel een navelpiercing gehad, maar toen ik 7 jaar geleden zwanger was heb ik die er uit gehaald en niet meer erin gedaan.
Tattoo's daar heb ik echt een haat-liefde verhouding mee. Ik weet voor mij zelf zeker dat ik gewoon er nooit 1 wil, totaal de behoefte gewoon niet.
Wat niet wegneemt dat ik bepaalde tattoo's met bewondering kan bekijken, omdat ik ze zo mooi ontworpen vind, of op een hele mooie plek vind zitten.

Wat betreft op een zichtbare plaats, is allemaal achterhaald tegenwoordig (zeker in NL). Denk niet dat je het jezelf er makkelijker op maakt door er 1 in je nek te plaatsen of in je gezicht, maar op alle andere plaatsen is het vaak niet zichtbaar en als het wel zichtbaar is, dan past het vaak ook wel bij de soort functie die je gaat vervullen.
Geen idee of het bij jullie met die warmte ook is, maar de mannen hebben hier op het werk als ze netjes gekleed moeten toch lange mouwen aan, ook met mooi weer, want je bevriest met de airco aan. Geen enkele collega die er dan ooit achter hoeft te komen dat jij een tattoo hebt, als dat al een probleem zou geven.
Dus komt vast goed! En aangezien tegenwoordig je eerder een uitzondering bent bij de jongeren wanneer je geen versiering op je lichaam hebt, zal dat allemaal vast wel goedkomen! Dat Kai er heel blij mee is en er elke keer weer met plezier naar zal kijken is het belangrijkste!

Petra zei

@Elke - Kai was er al heel lang heel zeker van deze tattoo te willen. Ik vind het hem sieren, dat hij gewacht heeft, tot we echt alles hadden besproken en Rick en ik ook vrede ermee hadden. Ik heb het voorbeeld van de zoon van een vriendin, die er stiekem een liet zetten en bij een slechte artiest ging. Dat ziet er nu niet uit. En die gaatjes, tja, het is op het moment erg populair en zolang het in het oor blijft heb ik er niet zo'n moeite mee.

@Karin - Het zichtbaar zijn bij solliciteren is uiteraard ook ter sprake gekomen. Als men echt op kantoor werkt hier, dragen de mannen, zelfs als het niet een pak is, toch altijd wel lange mouwen, hoe warm ook. Bovendien zijn tattoos hier nu wel veel meer geaccepteerd, dan een aantal jaren geleden.

@Becs - Ja en de kinderen zijn er heel blij mee, dus dat is het belangrijkste.

@Monique - Ik wist gewoon hoe graag ze het wilden en vooral Kai had ons er helemaal niet zo bij hoeven betrekken. Dat waarderen Rick en ik erg.

@Manon - Hier net zo, ik herinner me nog het onplezierige gevoel van gaatjes laten prikken. Meer hoeft van mij absoluut niet!

@Bea - Ha ha, ja die oude man, inderdaad lachen, hij lust nog wel een groen blaadje. Ik vind tattoos ook altijd wel mooi op anderen, maar, zoals mijn oma zei: Aan mijn lijf geen polonnaise ;).

@Nina - Wat die banen betreft denk ik, dat het wel meevalt. Kai gaat sowieso niet een erg conservatieve richting op met anthropologie. Ik denk, dat dat meisje bij de tattoo shop het wel makkelijk vond om te zeggen, dat het een wet was omtrent de piercings. Ja, ik heb Sharon verteld over de maxcap en zij is zeker ook geinteresseerd.

Petra zei

@Karin - Jij bent dus het voorbeeld, dat het ook later nog leuk is om meerdere piercings in je oor te hebben. Ik ben ook heel blij met de gaatjes, die ik acht jaar geleden liet prikken, maar meer dan in ieder oor een hoef ik niet.

@Sandra - Inderdaad ik zag gisteren een aantal heel mooie tattoos op de foto's. Ik zou een feetje laten zetten, mocht ik er een kiezen, maar ik denk niet, dat het ooit zover zal komen. Ik heb wel een paar vriendinnen, die er op hun vijftigste een hebben laten zetten. Zoals je schrijft zijn tattoos en piercings nu veel meer geaccepteerd. Goed te lezen, dat mensen daar niet op gediscrimineerd worden bij het sollicitatieproces.

@Anoniem - Voor ons was de grootste overweging, dat zij het echt wilden en er al heel lang over spraken en om vroegen. Ik waardeer het van Kai heel erg, dat hij ons er zo in betrok. Ik heb het voorbeeld van de zoon van een vriendin, die het stiekem ging doen en daardoor naar een slechte shop ging en nu een vreselijk lelijke tattoo heeft.

@Anja - Gelukkig zie ik beiden serieus bezig de wonden, want dat zijn het toch, schoon te houden volgens de instructies. Ik ben gewoon blij, dat ze met ons erover wilden overleggen. Kai had het ook gewoon kunnen doen.

@Annemiek - Inderdaad, het is veel populairder, dan ooit en wordt daardoor ook niet meer "ordinair" gevonden (tot op zekere hoogte). Ik kan me de verhalen van die OR verpleegkundigen levendig voorstellen ;).

@Wil - Knap van je dochter, want zoiets moet je toch zelf willen en niet door iemand anders aangepraat krijgen. Het is nu wel een stuk meer geaccepteerd en zelfs populair, dan toen ik die leeftijd had.

@Floor - Nou, dat hoop ik maar ;). Inderdaad is het ook fijn, dat zij die begeleiding van ons accepteerden.

@Marion - De risico's zijn de grootste reden, dat wij het belangrijk vonden, dat ze bij een goed bekend staande shop gingen. Vooral de piercings worden ook in de mall gedaan en dat kan inderdaad gevaarlijk zijn. Er zijn zeker ook slechte tattooartiesten, getuige de verschrikkelijke tattoo van de zoon van een vriendin, die hem tot zijn ouders schok stiekem heeft laten zetten.

@Syl - Inderdaad dragen de mannen op hun werk hier ook lange mouwen, ongeacht of het warm is of niet. Als Kai dus zo'n functie zou krijgen, zal de tattoo niet opvallen. En, zoals je schrijft, het is nu zoveel "gewoner" om als jongere een of andere versiering op of aan je lichaam te hebben. Kai is er echt dolblij mee, dus dat zit wel goed :).

Bente zei

Begin ik met mijn 45 nou eindelijk ouderwets te worden? Ik vind tattoos maar niks. Ik heb wel het idee dat het hier in de US zo populair is dat het zo onderhand normaal is.
Ik vind Kai's tatoeage niet echt mooi en ook te laag op z'n arm. Maar goed, 't is zijn arm en als hij er happy mee is...
Saskia's piercings vind ik wel mooi. Maar heb dan zelf ook 3 gaten in 1 oor en een navelpiercing. Die laatste op latere leeftijd gezet en nog steeds erg blij mee.

naomi zei

Hallo

Ik had gisteravond in bed op mijn mobiel een reactie geplaatsts maar hij is niet verschenen. Dus doe het nu opnieuw.

Ik vindt het knap hoe jullie je kinderen hierin hebben begeleid en toch hun eigen wel overwogen keuze is.

Ik vindt de tattoo van Kai erg mooi. Heel bijzonder hoe 2 zulke verschillende woorden toch samen 1 kunnen zijn op de arm. En beide zeer belangrijk voor Kai. Ademen en muziek. Ik vindt het echt kunstig om naar te kijken. Alleen ik zou nooit voor die plek gaan. Ook qua mijn werk.

Mijn ouders hebben ons altijd vrij gelaten in onze keuze. Mijn zusjes hebben beide tattoo's en beide een navel piercing. Ik heb alleen maar meerdere oorbellen gehad maar nu nog maar 1 gaatje beide kanten. Wel getwijfeld over een tattoo en dan iets van Disney. Maar vindt ik dat over 20 jaar nog wel mooi is mijn twijfel. Dus nooit gedaan.

Ik vindt het ook goed van Katja dat ze zolang ze twijfelt ze wacht. Moet Kai zijn tattoo ook insmeren met vaseline en uit de zon houden?

Je hebt mooi weer geschreven vandaag. In het ziekenhuis bij mij zie je wel piercings bv. in de nek, maar geen opvallende tattoo's. Of daar naar wordt gekeken bij sollicitatie weet ik niet.
Groetje Naomi

Kristel Holsbeek zei

Wow tattoo en piercings op een dag, das wel even slikken voor de ouders ondanks jullie er toch wel goed over nagedacht hebben...
Kai ik vind je tattoo heel tof en mooi maar ik had ze wel ergens anders geplaatst...
Ik kan de tattoos van hier wel bewonderen want daar zitten echt wel prachtige exemplaren tussen...