Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juli 31, 2011

Katja verhuizen en een gezellige zondag

Zaterdag

We staan bijtijds op, want zowel voor Rick, als voor mij is het een Max Capacity trainingsdag. Dat is ook zo handig van dit programma. Je kunt het overal doen. Rick loopt een dag achter op mij, dus we doen onze verschillende oefeningen.

Daarna pakken we in en checken uit het hotel. Bij Starbucks halen we koffie en Rick een ontbijtsandwich. Katja en ik willen liever ontbijt van Panera, dat aan de overkant ligt.

Katja heeft haar bestelling, een French toast bagel met sausage en ei en een chai thee, gisteravond al aan Rick doorgegeven. Ik heb nog nooit eerder ontbijt bij Panera gegeten en kies de "power breakfast sandwich". Meergranenbrood met ei, ham en kaas en ik vind hem heerlijk!

We bellen Katja, dat we eraan komen, maar gaan eerst de Uhaul trailer ophalen bij Price's Service Center. Gelukkig heb ik die een paar dagen geleden al gereserveerd. Ik hoor de man achter de balie iemand anders vertellen, dat hij er geen meer beschikbaar heeft.

De trailer wordt achter de van gehaakt en we rijden voor de laatste keer naar Windsor Hills, waar Katja al druk is geweest. Gisteren en vanochtend heeft ze haar hele kamer ingepakt. Alles moet nu dus nog ingeladen worden.

Terwijl Katja en Rick zich met het grote spul bezig houden, laad ik doos na doos in de van. Wat kan daar toch lekker veel in! Het zweet gutst wel weer van me af. Volgens mij heb ik nog nooit zoveel getranspireerd, als deze zomer! Het is gelukkig geen 40 graden vandaag, maar warm genoeg.

Door mijn pas- en meetwerk in de van kan alles verder in de trailer en Katja's auto. We hoeven dus maar een keer te rijden. Haar kleren en wat andere kleine dingen had Katja gisteren al gebracht, dus dat scheelt. Binnen twee uur rijden we naar haar nieuwe kamer in het townhouse.

Katja's nieuwe onderkomen ligt wat dichterbij het centrum van Blacksburg. Ze gaat dit huis met drie andere meisjes delen en ziet daar erg naar uit. Haar kamer is wel nog kleiner, dan die van vorig jaar, dus ze hoopt, dat alles erin past.

Voorlopig staan alle meubelen van de vier meisjes in de woonkamer en keuken. Er is net tapijt gelegd (beneden is er tegelvloer) en Katja vooral moet haar muren schilderen. Die waren knaloranje, dieprood en groen gestreept. Wie dat heeft bedacht? Katja gaat ze limoengroen schilderen.

De van en trailer uitladen is dus makkelijk, want alles blijft gewoon beneden. Alleen Katja's bed, bureau en ladenkastje gaan naar boven en blijven even op de gang staan tot ze klaar is met verven.


Het is al na enen, als we klaar zijn, helemaal verhit, dorstig en met een beetje trek. Na bij de 7 Eleven Big Gulps te hebben gehaald, brengen we de trailer terug.

Daarna is het even stemmen voor een restaurant om te gaan lunchen. Het wordt uiteindelijk Poor Billy's Sushi. Helaas is hun ceviche nog niet klaar en die wilde ik nu net. Katja en ik delen de lettuce wraps, die erg lekker zijn, en wat sushi.

Rick heeft spijt van zijn hummus keuze, want de pita's zijn gefrituurd. De manier om van een gezond gerecht een vet gerecht te maken, natuurlijk. Duidelijk is bij dit restaurant, zoals de naam ook al zegt, de sushi het best.

Na het eten gaan we nog bij Home Depot meer verfbenodigdheden kopen. Dan zetten we Katja bij haar nieuwe thuis af en nemen afscheid. Zij zal dit weekend en maandag aan haar kamers (de oude moet nog schoongemaakt) blijven werken en dinsdag weer thuiskomen.

Al snel nadat we de I-81 opdraaien begint het te plenzen. Tussen de buien door zien we zon. Dat zorgt voor prachtige regenbogen tegen de bergen aan. Helaas lukt het niet er een foto van te nemen. Gelukkig wordt het na een tijdje weer droog en zonnig, want met zo'n harde regen en veel vrachtwagens rijden is geen pretje.


Precies om half acht zijn we thuis. We hebben flinke trek en Kai staat al klaar om mee te gaan. Bij Glory Days bestellen we heel hete buffalo garnalen als voorafje. Daarna nemen Rick en ik de vistaco's, die ook prima smaken. Op het hoofdscherm speelt de Herbalife wedstrijd tussen Manchester United en Barcelona (denk ik uit de afkortingen op te maken). Soms mis ik het wel om gewoon een spannende voetbalwedstrijd te kijken, hoe leuk ik de Amerikaanse sporten ook vind.

Zondag

We slapen lekker uit en staan pas om kwart voor tien op. De komende week zal zowel voor Rick, als voor mij, druk met vaak vroeg(er) opstaan worden, dus even helemaal uitrusten is wel lekker.

Rick haalt ontbijt bij Starbucks, voor mij een venti ijskoffie met een beetje melk en caramelsiroop en vooral weinig ijs en natuurlijk een spinazie wrap. Het is buiten wel al bijna 30 graden, maar de luchtvochtigheid vandaag is erg laag, dus we eten gezellig op het deck.

Iedere zondag geeft Sharon een aqua aerobics klas in het andere zwembad in Vienna, hier ook maar vijf minuten vandaan. Ook niet-leden zijn daar welkom. Vorig jaar heb ik er een paar gedaan, maar dit jaar is het voor het eerst, dat ik een rustige zondag heb. Ik besluit dus na een beetje intern overleg de stairmaster te laten rusten en in het zwembad te gaan sporten.

Als ik binnenloop komt Sharon meteen op me af. Ze is ook met de Max Capacity training begonnen. Kai zou commissie moeten vragen aan de schrijver daarvan! Als we eenmaal in het water staan vertelt Sharon de meer dan twintig (de klas is populair!) aanwezigen er ook over.

Aan aqua aerobics hangt altijd een beetje een "oude dames" kaartje, maar Sharons klas is allerminst makkelijk! Ik moet een beetje uitkijken, want er is veel schouderwerk en ik vrees voor mijn nek. Het is weer iets heel anders, dan anders, dus goed om te doen. Zo af en toe ben ik echt buiten adem! Het water is ook vrij warm, al is het iets minder, dan vorige week.

Het uur gaat snel voorbij en voor ik het weet is het tijd om te strekken. Dat doen we met een "noodle", dat moet ik vaker doen, ook in ons zwembad. Het is intussen alweer 31 graden, maar het voelt "koel" omdat de luchtvochtigheid vandaag heel laag is.

We eten dan ook weer buiten lunch en dan moet Rick even naar zijn werk. Eigenlijk dacht ik, dat hij vandaag op reis moest, maar dat blijkt gelukkig morgen te zijn. Rick heeft daar in ieder geval helemaal geen zin in, maar moet er wel van alles voor voorbereiden.

Als hij weer terug is, gaan we naar Tysons Corner. Rick en Kai hebben kaartjes voor Cowboys and Aliens en Saskia en ik voor Crazy, Stupid, Love. Doordat Rick verlaat was op zijn werk halen Saskia en ik onze film net. We missen de voorfilms, maar dat is niet erg. Rick en Kai's film begint later, dus Rick brengt ons nog gauw een paar flesjes water om tijdens de film te drinken.

Sas en ik (zij nog meer dan ik) zijn fans van Steve Carrell en hij stelt weer helemaal niet teleur in deze film. Het is een heel leuk verhaal met, zo tellen Saskia en ik, vier verschillende lijnen, die allemaal aan het einde bij elkaar komen. Een aanrader, wat mij betreft, is deze film.

Wij zijn eerder klaar, dan de mannen, en we zijn in de mall. Raad dus even, hoe wij onze wachttijd gaan volmaken? Saskia wil even bij Delia's kijken en daar zijn de t-shirts afgeprijsd. Ze vindt drie leuke shirts.

Voor op reis wil ik graag een paar oorbellen en Icing heeft "sensitive solutions", die het goed doen in mijn voor nikkel allergische oorlellen. Ze hebben een sale van een paar volle prijs, het tweede 50% korting. Ik vind twee paar ringen, een paar knopjes in "mijn" kleuren (turquoise en blauw) en wat langere glitteroorbellen voor 's avonds.

Als we in de Gap staan, waar ik tevergeefs naar mijn favoriete sport bh zoek, belt Rick, dat hun film is afgelopen. We wachten aan de voet van de roltrappen op de mannen en lopen dan naar Gordon Biersch voor ons avondeten.

Het is nog vroeg, dus Rick hoeft zijn speciale kaart niet te gebruiken om een tafeltje te krijgen. Ze hebben een lekker zomers Caribisch menu en ik kies de taco's met kreeft en garnalen. Saskia neemt steak en Rick mahi mahi. Kai houdt het bij een kipsandwich. Zoals altijd is het eten hier erg goed en Rick heeft nu bijna genoeg punten om een gratis diner voor 10 te krijgen! Dat zou zeker leuk zijn!

Thuis probeer ik nog even buiten te zitten, maar word meteen opgegeten door muggen. Ik heb geen zin om mezelf weer plat te spuiten met Off!, dus vlucht maar naar binnen. De insekten nemen de wereld over!

7 reacties:

Corry zei

Heerlijk weekend met veel inspanning. Wel fijn voor je dat de temperatuur zo hoog is. Diner voor 10 dat wordt nog vechten!!!

XOXO

C

Marie zei

wat leuk, de foto's van Katja's nieuwe woning! Fijn dat de verhuizing nu achter de rug is. Klaar voor de Aruba trip? Groet uit Zug!

Sandrah zei

Wat lekker dat Katja alles al had ingepakt. Dat scheelt natuurlijk enorm met verhuizen.

Verder klinkt het als een lekker weekend!

Sandra

Suus zei

Ik ben eindelijk weer helemaal bijgelezen.

Ik hoop dat Katja het onwijs naar haar zin gaat krijgen op haar nieuwe plek!

Wat een hoge temperaturen bij jullie, we zijn hier nu blij dat we 24 graden halen...Morgen iets warmer, en dan woensdag alweer regen.

Aruba staat ook weer voor de deur?

Groetjes, uit een zeer zonnig Rotterdam
Suus

Sally zei

ben net weer in blogland en moet dus nog heel wat van je blogs lezen. Maar leuke foto's van Katja's nwe kamer en huis.

naomi zei

Hallo

Druk weekend weer gehad. Het verhuizen ging soepel en snel. Hoop voor Katja dat dit een fijn huis met de andere meiden wordt.

Leuk zo toch met zijn allen naar de bios en ieder zijn eigen film. Waneer gaan jullie nu naar Aruba is toch ook deze wek ergens.

Ik vindt aqua-robics een heerlijke manier van sporten echt intensief en toch leuk en uitdagend. Doe ook steps in het water.

Ik ben blij vandaag even van de zon te hebben genoten. Nu een paar dagen mooi en dan weer regen. Voor het geval dat we waren vergeten hoe dat eruit zag.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Corry - Ik ben heel benieuwd naar dat diner voor 10!

@Marie - Nee, nog niet klaar voor Aruba, maar we hebben nog een weekje ;).

@Sandra - Scheelt zeker! Dat is weleens anders geweest.

@Suus - 24 graden is hier op het moment gewoon koel ;). Ja, Aruba volgende zondag.

@Naomi - We vertrekken de 7e naar Aruba. Je kaart is op de bus!