Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 28, 2011

En weg is ze weer

Alweer is Katja voor ik opsta vertrokken. Ze komt niet veel later met Katie terug naar huis. Het is een makkelijk baantje, op Katie passen, dat is zeker. Katie is gek op onze dieren en intussen kan Katja inpakken. Want, ja, ze gaat vandaag alweer terug naar Blacksburg.

Voor mij is het de tweede dag van de tweede week van Max Capacity en onder het streng toeziend oog van Kai volbreng ik met moeite de oefeningen. Ik heb om de een of andere reden vandaag meer pijn, dan anders en moet van mezelf eigenlijk ook nog wat cardio doen. Alleen heb ik daar absoluut geen zin in.

Een klopje op de voordeur is mijn redding. Daar staat Karin met een tas met Nederlandse tijdschriften voor mij. We kletsen lekker bij, want we hebben elkaar al sinds voor onze Italiereis niet meer gezien. Het komt mooi uit, dat ik thuis ben, want zij vertrekken volgende week voor een maand naar Nederland.

Net als Karin vertrekt, komt Katja thuis. Zij heeft Katie naar de mall genomen en daar hebben ze ook lunch gegeten. Katja is dus klaar om te vertrekken. Hopelijk kan ze heel wat inpakken, voor wij morgenavond aankomen. We nemen afscheid en zoals altijd zal ik weer blij zijn, als ze veilig de 400 km heeft afgelegd.

Mijn van heeft hard benzine nodig, dus ik ga Vienna in en gooi hem bij de Shell vol. Nu ben ik ook dichtbij Manhattan Bagel en het loopt opeens al bij enen. Ik heb enorme zin in een van hun "tuna thins", zo lekker, een dunne bagel dikbesmeerd met tonijnsalade.

Thuis peuzel ik die op en dan komen de schuldgevoelens over geen cardio doen naar boven drijven. Ik besluit toch naar Anytime Fitness te gaan en daar een half uur op de crosstrainer te doen. Ik heb alweer een superleuk boek van Laura Levine. Ik weet niet, of haar boeken in het Nederlands zijn vertaald, maar voor degenen, die Engels lezen, raad ik haar serie over Jaine Austen aan. Zo af en toe moet ik hardop lachen!

Op de terugweg haal ik bij Whole Foods meer appels voor Saskia. Op het moment zijn de bananen en appels niet aan te dragen, want zowel Saskia, als Kai eten ze. Maar goed ook, want met dit warme weer worden bananen vooral heel gauw overrijp.

Net op tijd voor Laura's massage ben ik weer thuis. Ik vind het fijn, dat ze vandaag komt, omdat ik dus onverklaarbaar me niet zo lekker voel. Zo'n deep tissue massage helpt dan meestal tenminste wat. Ik hoorde deze week op de radio, dat mensen met allerlei aandoeningen erbij gebaat zijn.

Laura vertelt, dat ze een zware operatie aan haar knie zal moeten ondergaan en niet weet, hoelang ze daarna uit de roulatie zal zijn. Ze kan nu ook nauwelijks lopen, dus het is zeer nodig. Wanneer het allemaal zal gebeuren weet ze nog niet. Ik hoop voor haar en voor mij, dat ze er snel weer bovenop zal komen, want zij is de beste masseuse, die ik heb ontmoet.

Het uur gaat snel voorbij en na afloop voelen vooral mijn schouders een stuk beter. Laura zorgt meestal voor onze katten, als we op reis zijn, maar is voor onze Aruba reis zelf ook niet hier.

Dat vindt ze vreselijk, want ze is vooral dol op Snickers. Ik stel haar gerust, dat ik ons buurmeisje al bereid heb gevonden voor ze te zorgen. De buren hebben zelf ook een heel aantal katten, dus Patricia zal een bekwame verzorgster zijn (en een stuk goedkoper, dan Laura, maar dat zeg ik er maar niet bij).

Saskia heeft een heel groepje vriendinnen op bezoek, die zich goed laten horen. Ik ga dus buiten zitten met mijn boek. Alleen is het daar wel weer flink warm en de muggen weten me meteen te vinden. Als ik een nadeel van zomer zou moeten opnoemen, zijn het die krengen wel!

Katja belt, dat ze veilig is aangekomen. Wij eten makkelijk pizza vanavond van Vocelli. Ik vind hun Olympian pizza met allerlei verse groentes, waaronder verse artisjok, heerlijk. Zo meteen zoek ik mijn bed op, want morgen en overmorgen zullen wel heel erg drukke dagen zijn!

En dit is voor mij blog nummer 2475! Nog 25 en dan zijn het er 2500, wauw!

9 reacties:

Wendy zei

Bij het lezen van je blog kreeg ik toch een honger....heerlijk zoals jij al je maaltijden omschrijft! Nu bedenk ik me dat ik ook nog niet heb ontbeten dus dat zou ook de oorzaak kunnen zijn :)

Vanwege onze vakantie in Oostenrijk kan ik je een paar weken niet lezen (tenzij de camping Wifi heeft) maar ik "zie" je daarna weer! In ieder geval veel succes met verhuizen!

Anoniem zei

Ik moet zeggen dat wij tot nu toe bespaard zijn gebleven van muggen.
Ik heb wel een flinke joekel gehad van een paardevlieg, geen idee hoe die dingen in Amerika heten.
Ik ben er allergisch voor dus het worden flinke jeukende dingen. BAH!
Succes van het weekend met het verhuizen van Katja.
Groetjes, Bea

HennyB. zei

Dat wordt weer een druk weekend voor jullie door het verhuizen, Succes hiermee!
Toevallig heb ik gisteravond macaroni gemaakt met tonijn, hmhmhm, als ik lees over de bagel met tonijnsalade krijg ik spontaan trek, hihi.

Nina zei

Wat rot dat je onverklaarbare pijnen had, maar wel fijn dat Laura langskwam. Ik hoop dat de massage heeft geholpen en dat je weer even 'vooruit' komt. Ik heb er enorm veel bewondering voor dat je jezelf gewoon naar de sportschool stuurt!

Fijn dat Katja nu leuke huisgenoten lijkt te hebben, hopelijk verloopt het verhuizen vlekkeloos en is het een goede start van een nieuw, prettig 'woon'jaar.

Ik zie op jullie weerbericht dat het 's avonds gaat onweren. Daar had Cosmo toch iets voor, een soort 'pak'. (kan niet op het juiste woord komen, maar je snapt misschien wat ik bedoel?!) Merken jullie daar nog effect van?

Grappig dat Kai en Saskia zo achter het fruit aan zitten. In Spanje at ik veel Pink Lady appels, dat vertelde ik mijn ouders, omdat ik nog nooit van die appel had gehoord. "Ja," zei mijn vader, "dat is een appel speciaal voor jongeren." Beetje jammer! En belachelijk ook, dat fruit dus zo 'op de markt' wordt gezet. Niet dat je er iets aan hebt, maar dat schoot me zomaar te binnen.

Annemiek zei

Dat was maar even kort thuis. Begint school alweer zo vroeg?

Marion2 zei

Jee, wat is Katja maar kort thuis geweest deze zomer. Ik las dat jullie nog naar Aruba gaan, dus ik hoop maar dat ze dan nog met jullie mee kan gaan.

naomi zei

Hallo

Ik zou bijna willen zeggen arme Katja bijna geen zomervakantie, maar ik weet dat ze nog 1 week mee naar Aruba gaat.

Fijn dat massage zo goed heeft geholpen. Hoop voor je dat Laura snel herstelt van de operatie. En fijn dat je ook nog andere katten opvang hebt gevonden. Ik heb net 3 weken voor de vogels en de planten van de buren gezorgd.

Succes met verhuzien dit weekend en moet Kai straks ook nog?

Groetjes Naomi

Sandrah zei

Dat schuldgevoel als je niet bent gaan sporten herken ik! Maar ik blijf het knap van je vinden dat je ondanks dat je je niet zo lekker voelt toch gaat sporten.

Succes met verhuizen dit weekend. Hopelijk is Katja ver gekomen met inpakken en is het allemaal een fluitje van een cent.

Sandra

Petra zei

@Wendy - Ha ha, ik ben ook echt dol op eten, zal je niet verbazen ;). Fijne vakantie!

@Bea - Paardenvliegen zijn hier gewoon ook horse flies. Rotbeesten inderdaad!

@Henny - Lekker, maccaroni met tonijn!

@Nina - We zien eigenlijk niet zo heel veel verschil met dat thundershirt van Cosmo, helaas. Ik vind het wel grappig, dat die Pink Lady appels voor jongeren zijn. Bij Saskia werkt dat in ieder geval ;).

@Annemiek - Nee, maar ze moest per 31 juli uit haar appartement. Ze komt dinsdag weer thuis.

@Marion - Ze komt dinsdag weer thuis, gaat mee naar Aruba en blijft hopelijk daarna ook nog een weekje.

@Naomi - Katja begint nog niet met school, hoor. En in Ecuador heeft ze ook heel wat vrije tijd gehad. Kai moet inderdaad straks ook weer terugverhuisd, maar dat is niets vergeleken bij Katja ;).

@Sandra - Ze had inderdaad al veel gedaan, dus het ging lekker snel.