Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 14, 2011

Lunch met een mede-blogger

Nog steeds heb ik last van jet lag. Heel ongewoon, meestal merk ik er deze kant op niets van. Gisteravond bleven we later op, omdat we gasten hadden, maar ik ben toch weer om vijf uur klaarwakker. Dat helpt helaas mijn spieren niet, die doen ongewoon veel pijn voor in de zomer.

Rick is duidelijk ook nog niet in het gewone ritme, want hij staat om kwart over zes al op. Ik rek het opstaan nog tot half acht, maar dan kan ik de felle zon in de kamer niet meer negeren en sta op. Ook Saskia is er weer vroeg bij, Kai lijkt de enige, die helemaal terug in deze tijdzone is.

De twee onverwachte loge's komen rond half negen naar boven. Ze hebben heerlijk geslapen, zeggen ze. Ik voorzie de dames van ontbijt en dan bedanken ze me heel hartelijk voor onze gastvrijheid. Ik weet, dat Katja een soortgelijk welkom zou krijgen bij Meghans ouders, met wie we goed bevriend zijn.

Na afscheid te hebben genomen van de meisjes, die nu onderweg zijn naar North Carolina en dan Atlanta vandaag, rijd ik naar de sportschool. Daar warm ik op op de crosstrainer tot Sharon komt. Vandaag hebben we maar 45 minuten tijd voor training, omdat ik een lunchafspraak in Washington heb, maar Sharon zorgt ervoor, dat ik extra hard werk.

Thuis maak ik me gauw klaar en vraag dan aan Kai, of hij me even naar de metro brengt. Dat scheelt ook weer wat tijd. De trein staat al klaar, maar is net aangekomen, dus het duurt een kwartier voor we vertrekken. Ik sms Cisca (die inmiddels een BN-er is, want ze staat in een artikel in de Kinderen van juli), dat ik onderweg ben.

Binnen het halve uur stap ik bij het Metro Center station uit en sms Cisca weer, dat ik er nu ben. Het restaurant ligt hier maar een paar blokken vandaan. We ontmoeten elkaar voor Zaytinya, waar we hebben afgesproken te gaan lunchen. Zoals altijd met mensen, waarvan ik het blog volg, is het meteen net of we elkaar al jaren kennen.


Zaytinya heeft een gezellig terrasje omringd door bomen en bamboe, zodat je niet gevoel hebt midden op straat te zitten (terwijl dat eigenlijk wel zo is, getuige de paar heel luide ambulances, die tijdens onze maaltijd langskomen). Het menu bevat mezze, kleine gerechtjes uit Griekenland, Turkije en het Midden Oosten.

De heel aardige serveerder stelt voor, dat we er ieder twee of drie van bestellen. Er staat zoveel lekkers op, dat we besluiten er vijf te kiezen en die te delen. We nemen falafels, feta met meloen, tomaatjes en gepekelde meloenschil (echt erg lekker!), zalm met een heel lekkere komkommersalade, lekkere courgettecakejes en meergranencouscous met groentes en champignons.

Werkelijk alles smaakt hemels, niet voor niets is dit een van de beste restaurants in de stad. Het gaat allemaal heel langzaam op, want we vinden enorm veel om over te kletsen. Het weer kan niet beter, warm, maar met een briesje en geen luchtvochtigheid, dus we zitten hier zalig.

Als al het lekkers op is, komt de serveerder met het dessertmenu. Cisca heeft een "bun in the oven", zoals we dat hier zo leuk zeggen, dus die mag wel iets lekker zoets. Ik houd het bij een koffie, die goed sterk is en gratis drie keer bij wordt gevuld, want zoveel hadden we nog meer te bepraten (eigenlijk nog heel veel meer, maar Cisca moet terug naar haar conferentie).


Bijna vergeten we nog te vragen om een foto van ons beiden te maken. Vandaar, dat er geen leuke bordjes met mooi opgemaakt eten voor ons op de foto staan. Maar de vriendelijke serveerder poseert ons met de exotische bamboe op de achtergrond, dus helemaal goed.


Het is al na tweeen, als we afscheid nemen, Cisca zal nog naar haar workshop moeten rennen. Ik loop terug naar Metro Center, waar het spitsuur (ja, net na tweeen) al begonnen is. Ik loop snel naar de voorste wagon, want de rest heeft geen zitplaatsen meer en dan zou ik tot in Virginia moeten staan weet ik uit ervaring. Dat is niet erg, ware het niet, dat ik nogal wat pijn heb. Gelukkig krijg ik hier wel een zitplaats.

Eenmaal uit de tunnels, waar mijn telefoon geen bereik heeft, bel ik Kai om te vragen of hij me over een kwartier kan ophalen. Dat vindt hij goed en als ik het station uitloop, staat hij al te wachten. Wel erg luxe, zo'n prive chauffeur!

Thuis gaat Kai verder met het gras voor Rick maaien. Ik vind, dat ik dit seizoen nog maar weinig naar het zwembad ben geweest, dus verkleed me en loop naar de overkant. Zin om te zwemmen heb ik niet, maar ik kies een ligstoel en lees lekker lui (al mensenkijkend uit een ooghoek) een paar tijdschriften. Zo af en toe geniet ik ook gewoon van de kleuren om me heen, het felblauwe zwembad en dezelfde kleur parasols, de donkerder blauwe hemel en de felgroene bomen eromheen.

De tijd vliegt hier altijd, dus al gauw moet ik terug om Saskia naar Tysons Corner te brengen. Weken geleden al kocht zij kaartjes voor de premiere van Harry Potter een minuut na middernacht vannacht. Met een groep vriendinnen gaat ze erheen. Een aantal van hen staan al sinds 12 uur in de rij en daardoor zullen ze een goede zitplaats hebben, want ze staan vrijwel vooraan.

Rick en ik willen ook naar die film, maar zo'n middernachtvoorstelling is aan ons niet besteed. Hopelijk lukt het dit weekend of volgende week ergens, als de grote menigtes het al gezien hebben.

Op de terugweg van de mall hoor ik de weerman op de radio zeggen, dat het een "koele" 83 graden is (28 graden Celsius). Na alle Nederlandse en Belgische klachten over het weer op Facebook gelezen te hebben, moet ik daar toch even om lachen. Natuurlijk is voor ons 28 graden na de vochtige 35 van gisteren "koel", maar dit illustreert weer hoe relatief alles is. Het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt.

12 reacties:

Margreet zei

Oh, leuk, lunch met Cisca!
Ik moet inderdaad ook nodig eens weer naar het zwembad,maar alleen gaan vind ik moeilijk als de kinderen geen zin hebben.

Petra zei

Gewoon lekker leesmateriaal mee en luieren. Ik heb er geen moeite mee ;).

Cisca zei

Jaah, het was zo leuk, zo lekker en zo gezellig!

Petr@ zei

Wat leuk om met Cisca te lunchen. Ik lees haar blog ook al enige tijd. Jullie eten klonk heerlijk, echt zomers voedsel!

Hier is Harry Potter ook in première gegaan en ik las dat het systeem, voor online kaarten bestellen, helemaal was vastgelopen door de grote animo. Dus ook wij wachten nog een paar weken.

28 graden, wat klink dat hemels! Vandaag een zon-dagje (jammer dat ik moet werken) en dan is het weer afgelopen. Ach, nog een weekje en dan lekker twee weken naar Griekenland.

Marie zei

Gezellig, zo'n blog-lunch! Het lijkt me heel erg gezellig in Washington, daar moet ik echt weer eens naar toe (ben er 1x geweest, zo'n jaartje of 20 geleden. Wat een mooie stad zeg! Groet vanuit BVI ;-)

Annemiek zei

Leuk om Cisca te ontmoeten. Zo zien we haar ook eens in een foto, want die staan geloof ik nergen op het blog :)

naomi zei

Hallo bedankt voor de zon vandaag.
Heb ervan genoten lekker gehandeld.
Leuk z'n lunch ontmoeting logisch daut de lunch zo lang duurt je wil lekker bij kletsen.
Fijn weekend

groetjes naomi

Sandrah zei

Het klinkt weer als een gezellige lunch, met lekkere zomerse gerechten.

Hier was het inderdaad een mooie zomerse dag met een lekkere temperatuur. Heerlijk om met een wijntje op een terrasje te gaan zitten! :-)

Sandra

Petra zei

@Cisca - Ja, he!!!

@Petra - Het klimaat is toch eerlijk gezegd wel een van de hoofdredenen, dat ik niet weer in NL zou willen wonen.

@Marie - Veel plezier daar in de Cariben!!

@Annemiek - Volgens haar staan er wel foto's van haar daarin, ik kan me ze ook niet herinneren.

@Naomi - Met sommige mensen raak je nooit uitgepraat, jij was (bent) er zo een en Cisca ook.

@Sandra - Heerlijk, he! Gewoon genieten van lekker weer.

Petr@ zei

Ha ha, het klimaat is een van de redenen dat ik hier wel graag weg wil. Dus ik begrijp je helemaal.

Kids Vaessen zei

Wat fijn dat het zo´n gezellige lunch is geworden.
Hier volgen we Cisca ook al geruime tijd op de blog, maar inderdaad kan me geen foto van haar herinneren tegen te zijn gekomen, dus hartstikke leuk om deze op je blog te zien.

Vind je het goed als we hier af en toe een kijkje komen nemen?

Petra zei

@Kids - Natuurlijk, graag zelfs!