Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 08, 2013

De kou is voorlopig voorbij

Slaperig vraag ik aan Rick of hij Saskia naar school zal brengen.  Dat beaamt hij, dus ik hoef er nog niet uit en draai me nog eens om.  Om de een of andere reden was ik gisteravond doodmoe en had veel pijn en voel me nu nog niet uitgeslapen.  Pas om half tien ben ik echt wakker en voel me dan ook een stuk beter, gelukkig.

Dat zal er vast mee te maken hebben dat het zeer rustig weer is en de temperaturen ook een stuk lekkerder.  Als ik naar de sportschool rijd is het al negen graden en dat is het een paar weken al niet geweest.  Met de warme zon en geen wind is het zeer aangenaam.

Met dit weer zijn de wilde dieren ook weer een stuk actiever.  Dat is uitkijken geblazen, want ze rennen zo voor je wielen.  Op weg naar de sportschool moet ik eerst remmen voor een vos, die uit iemands voortuin komt sprinten.  Niet veel later rennen twee eekhoorntjes vlak voor me de straat over en kan ik ze ternauwernood ontwijken. 

Terwijl ik mijn uur op de ARC trainer volmaakt, komt mijn buurvrouw Jeanne bedanken voor het leuke Oud en Nieuw feest.  Zij ging die avond vroeg naar huis, omdat ze zich ziek voelde.  Later bleken zij en haar zoon, die ook op het feest was en niet lekker, griep te hebben.  Dat heerst hier enorm, op Facebook zag ik zelfs dat een school in Pennsylvania dicht was vandaag omdat er zoveel leerkrachten en leerlingen geveld waren.  Hopelijk gaat het ons huis voorbij!

Na de sportschool maak ik me thuis gauw klaar en ga dan met een lijstje boodschappen naar Wegmans.  Kai wil niet mee, dus ik ga alleen en bedenk me onderweg dat ik dan bij de grote Whole Foods lunch van de salad bar zou kunnen halen. 

Eenmaal op de snelweg zie ik tot mijn schrik dat er nog maar tien mijl aan benzine in de van zit.  Dat is wel een nadeel van de auto delen met mijn tiener, de benzine gaat veel sneller op dan gewoonlijk.  Gauw gooi ik hem bij een Shell station vol.

Inmiddels is het ver na enen en heb ik flinke trek.  Ik besluit Whole Foods maar te laten zitten, want bij Wegmans hebben ze ook ruime keuze aan lunchgerechten.  Eigenlijk kun je het zo gek niet bedenken of ze hebben het daar.  Tot mijn vreugde ook een heel ruime keuze aan het soort salades wat ik bij Whole Foods zou hebben gekozen.


Na de bak vol met lekkers verorberd te hebben, begin ik aan mijn boodschappenlijstje.  Het is net iets minder druk dan met Kerst en Oud en Nieuw, maar voor zo'n doordeweekse middag zijn er verbazend veel klanten in de winkel.   Ik heb mijn spullen, onder anderen ingredienten voor de zalmsalade, die ik voor vanavond ga maken, gauw gevonden en reken bij de Self Checkout af.

Volgende stop is het postkantoor om Naomi's magneten op te sturen.  Ik besluit naar dat in Vienna te gaan, omdat Saskia ieder moment kan bellen dat ze wil worden opgehaald van school.  Dit postkantoor heeft altijd te weinig medewerkers en ook vandaag staat er een lange rij, die niet snel vordert.

Het blijkt dat veel mensen internationale pakjes versturen en de nieuwe regel daarvoor is dat de baliemedewerkers zowel het adres van de verzender, als dat van de ontvanger en wat er in het pakje zit moeten intypen.  Dat duurt natuurlijk een heel stuk langer dan voorheen, toen je enkel een papiertje moest invullen (ook dat moet nog steeds, trouwens. 

Tja, een Nederlands adres is niet makkelijk te begrijpen voor de Koreaans-Amerikaanse medewerker en ondanks mijn uitspellen gaat het tergend langzaam.  Eindelijk sta ik weer buiten en zijn de magneten eindelijk onderweg.

Thuis maak ik, omringd door drie katten en Cosmo, die ik er met moeite vandaan houd, de zalmsalade.  Ik probeer eens een beetje ander recept wat ik online vond.  Dit is met rode zalm, gesnipperde uitjes, gesnipperde bleekselderij en een sausje van mayonnaise en Dijon mosterd.  Hopelijk valt het in de smaak.  Om het op te sieren spel ik in kappertjes 2013 er bovenop.  Hij is voor het eerste Nederlandse vriendinnenclubje van het jaar, tenslotte.

Na Saskia van school gehaald te hebben, neem ik Cosmo mee voor een lekkere lange wandeling door de buurt.  Intussen ben ik op zoek naar winter foto's voor het maandelijkse thema.  Dat valt nog niet mee.  Uiteindelijk worden het deze siergrassen met de zon, die er doorheen schijnt.
 
 
Cosmo geniet van deze wandeling.  We lopen door het park en hij vindt er van alles te snuffelen.  Ook zien we in de verte een hert wegsprinten, waardoor Cosmo het op een blaffen van jewelste zet. 

 
 
Saskia vertrekt voor het eerst naar haar werk bij Zinga.  Kai is vanmiddag ook langs gegaan, maar ze hadden geen andere banen daar.  Ik betwijfel dat Kai voor de maand dat hij hier is iets gaat vinden, vooral ook omdat hij nu niet bepaald van winkel naar winkel rent.  Vind ik ook niet heel erg, want het is gezellig hem thuis te hebben, maar ik zou denken dat hij wel wat extra centen zou willen hebben voor zijn Duitse avontuur.
 
Tegen zessen zet Kai mij met zalmsalade en Nederlandse tijdschriften bij Karin af, met wie ik mee naar Lilian rijdt.  Daar toasten we met champagne op het nieuwe jaar.  Het wordt weer erg gezellig met een heerlijke spinaziesoep vooraf en allerlei salades en hapjes als hoofdgerecht.  De zalmsalade doet het gelukkig goed.  Als dessert hebben een fris citroendessert van Martine. 
 
Na een heel gezellige avond haalt Rick me weer op.  Helaas lijkt mijn telefoon ook aangedaan door het Meike debakel.  Gelukkig heb ik nog een ouder model liggen dat wel goed werkt.  Wat een glas water al niet teweeg kan brengen!

10 reacties:

Anoniem zei

Eigenaardig dat bij jullie 's morgens al een vos en eekhoorntjes de straat oversteken bij daglicht. Zij schijnen niet schuw te zijn.
Hier bij ons (wij wonen tegen een bos) zijn er ook vossen die vooral 's nachts kippenhokken aanvallen en eekhoorntjes in de zomer (ze houden nu hun winterslaap denk ik want ze zijn nu niet te zien), maar ik zie ze nooit de straat oversteken overdag.
Er zijn hier wel in mijn straat "paddenoversteekplaatsen", dit zijn een soort tunnels onder de straat zodat deze beestjes rustig de straat kunnen oversteken zonder last te hebben van het verkeer.
Er zou hier ook een griepepidemie uitbreken volgens de krantenberichten met de hervatting van de scholen.
Nog groetjes van Hilde uit B.

Anoniem zei

Hier komt de kou eraan (vrijdag), eindelijk... ik heb liever kou en strak blauw met lage temperaturen dan het zachte grijze depressieve motregen weer wat de afgelopen tijd hebben gehad....(maar begrijp waarom jij liever de kou niet hebt uiteraard)...

Fijne dag,

Groetjes, Evelyn

Anoniem zei

Heerlijk dat jullie weer beter weer hebben.
Hier gaat het vanaf morgen naar vriezend weer.
Het wild life hier zijn vechtende houtduiven die hetzelfde zaadje willen hebben!
Ook hier zijn er veel mensen ziek, vanochtend ben ik zelf opgestaan met een "06" zwoele stem!
Groet, Bea

Tink zei

Petra, weet je dat je je pakjes online kunt versturen met de post? Ik doe dat altijd. Je kan meteen het douane formulier invullen en je postagentschap betalen, je krijgt zelfs nog wat korting omdat je het zelf doet. Daarna kun je het laten ophalen door de postbode. Je kan er voor kiezen om het ergens neer te leggen of hem te laten aanbellen. Soms is het te kort dag om dat te doen en dan geeft hubby hem af bij UPS. Want die winkel zit dichterbij. Je kan.tenminste hier, pakjes voor USPS afgeven bij UPS, erg handig. Ik bestel altijd gratis dozen, douane zakjes en meer verzend spullen die ze altijd gratis brengen.

Maar ook grote dozen kun je op deze manier versturen. Voor Kerst en de nieuwe baby, deze week hopen we, had ik 2 grote Amazon dozen nodig. Waren met 1 week in Nederland. Ik vind de USPS website erg handig.

Anoniem zei

Petra,
Je kunt je telefoon wellicht als volgt redden:
Verwijder de achterkant en de batterij (indien mogelijk), verwijder de sim kaart en je eventuele sd kaart en plaats de telefoon zo voor ca 24 uur in (helemaal onder) ongekookte witte rijst (zilvervlies rijst neemt minder vocht op)

Hopelijk lukt het!

Ineke zei

>Wat een bijzondere foto van die siergrassen in de zon.

Petr@ zei

Hier gaat het eind van de week koud worden en misschien zelfs mogelijkheden tot schaatsen van het weekend. Liever dat weer dan regen! Het schijnt overigens maar van korte duur te zijn, een week ofzo.

Ook hier heerst een griepepidemie, maar gelukkig in ons gezin (nog) niets van gemerkt.

Hoe is Saskia haar nieuwe baan bevallen?

naomi zei

Hallo

Het winter thema is moeilijk maar ik hoop met de vrieskou in aantocht toch iets met ijs of wit te kunnen gaan fotograferen, maar aan de kust is het altijd minder koud.

Gezellig uitje weer met de dames en mijn magneten onderweg ben benieuwd. Wat een schade door 1 glas water. Ben benieuwd hoe Kai het in Duitsland gaat hebben zijn de tickets geregeld?

Liefs Naomi

Petra zei

@Hilde - We hebben hier allerlei wild rondlopen, ondanks dat we in een voorstad wonen. Ze zijn wel schuw, maar het is gewoon hun leefomgeving.

@Evelyn - Ja, ik heb ook liever strakblauw en kou dan dagenlang regen, dat wel.

@Bea - Beterschap! Hopelijk blijft het bij een schorre keel.

@Tink - Nee!! Dat wist ik niet! Ik dacht dat je voor internationale dingen naar het postkantoor moest. Bedankt voor de tip, die ga ik zeker gebruiken!

@Anoniem - Dat hebben we inderdaad vannacht gedaan en vanmiddag leek hij weer gewoon te werken. Bedankt voor de tip!

@Ineke - Dank je!

@Petra - Ze vond het erg leuk en mag er ook huiswerk doen, dus dat is meegenomen.

@Naomi - Kai is nog steeds niet helemaal zeker dat hij naar Leipzig kan, dus daar wachten we nog op.

Sally zei

Wat een handige tip van Anoniem. Hier hebben we ook regelmatig ongelukjes met huisdieren en glas water (of koffie). Fijn dat het weer beter weer wordt. Hier hebben we het hele jaar door van die kamikaze eekhoorntjes (al zien ze er vreselijk lelijk uit...niet zoals de nederlandse eekhoorn LOL) en die vliegen echt over de daken hier.