Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, januari 06, 2013

Captcha weer aan

Beste lezers en lezeressen,

Helaas zie ik mij genoodzaakt de captcha (nummer en letters invullen) voor dit blog weer aan te zetten.  Zonder krijg ik dagelijks minstens 20 en soms wel meer dan 40 spam berichten op de verschillende blogs.  Ik heb het een tijdje aangezien, maar het worden er steeds meer en nu loopt het werkelijk de spuigaten uit, waardoor ik de hele dag onzinreacties weg moet halen.  Natuurlijk hoop ik dat jullie toch zullen blijven reageren, want ik stel iedere reactie enorm op prijs.

4 reacties:

Tineke zei

Ik op je webcame je kerstboom liggen, wij hebben hem vanmorgen ook opgeruimd, viel nog bijna niet uit. hebben de stam bewaard voor de openhaard.
In huis is het opeens weer heel licht, de kerstboom stond voor de schuifpui.
Vervelend al die spam, ik zie nu al dat het 1e woord niet te lezen is; apart.

Margreet zei

Ojee, dat is balen. Ik zal proberen vaker te reageren, soms gooit dat captcha ding mijn reactie wel een paar keer weg en geef ik het op (ik ben wat kippig ook, misschien ligt het daaraan).
Gelukkig nieuwjaar!

Petra zei

@Tineke - Inderdaad, daar ligt de boom. Ik heb het een paar weken aangezien om jullie te ontzien, maar het was echt belachelijk hoeveel spam er kwam :(

@Margreet - Ik weet dat het vervelend is, maar ik wil dit blog ook schoonhouden en ik kreeg bijvoorbeeld vandaag wel tien dezelfde spam op verschillende blogs, dus dan moet ik die allemaal af om ze weg te halen. Teveel werk :(

Bente zei

Deze catcha is inderdaad erg vervelend, maar je heb met Blogger natuurlijk niets te kiezen.

Tip: kopieer je reactie eerst voor je op Publiceren drukt. Als Blogger dan moeilijk doet heb je je tekst tenminste nog.

En Petra, ik weet hoe irritant die spam is. Heb daarom de reactiemogelijkheid op mijn eigen (professionele) site maar uitgezet.