Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, januari 18, 2013

Een zonnige vrijdag

Wat ben ik blij bij het wakker worden de zon weer door de lamellen te zien schijnen!  Het maakt het zoveel makkelijker opstaan al vriest het buiten. 

Jammer dat ik zoveel op het programma heb staan vandaag, anders had ik Cosmo zeker naar Great Falls genomen.  Vooral ook omdat ik op hun Facebook pagina zag dat het water in de watervallen heel hoog staat.  Hopelijk volgende week dan maar.

Saskia heeft het eerste uur weer vrij.  We eten samen ontbijt en dan neemt Rick haar naar school en rijdt door naar zijn werk.  Mijn eerste bestemming is natuurlijk de sportschool.  Ik ben aan het einde van een simpele roman, dus het uur gaat lekker snel.  Ik blijf zelfs nog wat langer sporten om het uit te lezen.

Dan zie ik met schrik dat het al tegen twaalven loopt en ik heb om een uur een massage.  Gauw haast ik me (zover het verkeer het toelaat dan) naar huis en spring onder de douche.  Ik heb ook helemaal zin in mijn lunch, want dat wordt iets dat ik al een tijd niet heb gegeten.

Bij Whole Foods heeft Saskia gisteren ezekiel brood gekocht en hun versgemaakte pindakaas.  Ik toast een paar sneetjes van dit heel lekkere brood en doe er pindakaas en sambal badjak op.  Zo ontzettend lekker!  Hapje voor hapje peuzel ik het op en neem me voor dit vaker te maken.  Een honeycrisp appel als toetje en ik ben klaar voor de marteling van de massage.


Matthew wacht me al op en bespreekt, zoals altijd, hoe ik me heb gevoeld na de laatste massage en hoe ik me nu voel.  Hij maakt ook allerlei aantekeningen na de massages.  Ik krijg bij hem een enorm professioneel gevoel.  Hij heeft een doel met de massages.  Zo wil hij mijn schouders op gelijke hoogte krijgen en vooral de linker schouder, die nu muurvast zit, loskrijgen.

Dat laatste is het pijnlijkst!  Mijn hemel wat kan zo'n massage pijn doen.  Ik vind het ook helemaal geen prettige pijn.  Het klinkt misschien vreemd om het over prettige pijn te hebben, maar het masseren van mijn heupen bijvoorbeeld doet ook pijn, maar dat vind ik een fijne pijn. 

De schouderpijn is echt misselijkmakend en ik ben dan ook heel blij als Matthew daar klaar mee is.  Ik zag echter vorige week dat mijn linkerschouder veel minder hoog is dan voorheen, dus het werpt wel zijn vruchten af.

Aan het einde van de massage gaat mijn mobieltje.  Ik weet gewoon dat het Saskia is, maar ja, ik kan haar nu niet van school halen.  Gelukkig is ze slim genoeg om te bedenken dat haar broer ook gewoon thuis is.  Kai en Saskia komen net aanrijden, als ik thuiskom.

Saskia en ik moeten vrijwel meteen weer rechtsomkeerts maken, want het is tijd voor haar tweede HPV injectie.  Bij de kinderartsenpraktijk moet ik het jaarlijkse formulier met informatie over verzekering en de kinderen invullen.  Althans, kinderen...ik bedenk dat Kai in april 21 wordt en dan hier geen patient meer zal zijn. 

Er hoeft dus dit jaar nog maar een kind op het formulier.  Vreemd, hoor, over niet al te lange tijd zullen we hier nooit meer komen.  De kinderen gaan al vanaf hun babytijd naar deze praktijk, die toen nieuw was.  De praktijk is met de jaren enorm gegroeid, maar drie van de oorspronkelijke doktoren zijn er nog steeds.

Vandaag hoeven we geen dokter te zien.  Saskia wordt een kamertje binnengebracht en krijgt de prik.  Binnen de tien minuten na aankomst staan we weer buiten.  Nog eentje in mei en dan heeft ze het trio HPV gehad.

Rick belt, opgelucht dat zijn drukke week voorbij is, op uit zijn auto.  Hij wil vanavond gezellig uit eten en daar zijn Kai en ik ook voor te vinden, natuurlijk.  Saskia moet vanavond weer werken, maar ze vindt het daar erg leuk.  Ze verdient er minder dan bij Michaels, maar gaat er zo graag heen dat ze woensdagmiddag zelfs een paar uur extra werkte. 

Voor het avondeten heeft Rick een voor ons nieuw restaurant gevonden, Harth, in het McLean Hilton.   Het restaurant heeft veel sfeer en er zijn meerdere open haarden, precies goed voor deze koude avond.  Het eten is ook erg lekker.  Ik bestel de lekkerste kippensoep ooit en garnalen met kaas "grits" (een soort griesmeel).  Die zijn eigenlijk een voorgerecht, maar meer dan genoeg voor mij.

Op de website las Rick dat ze hun eigen kruiden en honing hebben hier.  Hij is vooral geinteresseerd in de ghost peper.  Dat is de heetste peper ter wereld en de serveerster brengt er een klein beetje van.  Ik neem een minuscuul stukje, echt zo groot als een stofje, en de punt van mijn tong staat in brand!  Rick kan heel hete dingen goed aan en neemt er veel meer van.

Ook krijgen we een stuk honingraat druipend van de honing  Daar smullen Kai en ik wel van.  Zo lekker!  De bijenkorven staan op het dak van het hotel en achter het hotel is de tuin met kruiden en pepers.  Verder zijn al hun gerechten bereid van plaatselijke produkten en staan er lokale wijnen op de kaart.  Het is een heerlijke maaltijd en we zijn van plan hier zeker terug te keren.

6 reacties:

Sally zei

wat een aparte combinatie pindakaas met sambal. En fijn dat Saskia haar baantje zo leuk vindt want ze heeft best een vol programma zo met haar school erbij.

Bente zei

Waar koop jij de sambal badjak? Ik kan hier alleen maar sambal oelek vinden.

Lekker zo'n restaurant met open haarden. Kan je hier niet vinden. Lijkt net alsof ze in het Zuiden doen alsof de winter niet bestaat.
Je tocht hier weg in de restaurants in deze maanden.

Anoniem zei


Grappig, ik eet altijd toast met pindakaas, sambal manis en dan plakjes komkommer er op. Mijn man is in Indonesie geboren en zijn ouders aten dat altijd. Klinkt vreemd maar is erg lekker, probeer het maar eens. Ik koop alle sambal etc. in de Hollandse winkel.

naomi zei

Wat een drukke dag weer. Wel fijn dat je merkt dat ondanks de pijn de massages wel helpen. En je schouder lager komt te staan.

Gezellig restaurant waar jullie zijn geweest, maar zo heet kan ik echt niet eten. Vindt sambal al te.

Lief Naomi

Cardboard Fan zei

Wat interessant dat je schouders met een bepaalde massage gelijk kunnen komen te staan. Niets is zo lekker als superverse honing recht uit de honingraat:-)

Petra zei

@Sally - Zeker heeft Saskia heel wat op haar bord!

@Bente - Deze heb ik mee uit Aruba, maar ik heb ze ook van Holland's Best of Kaasnco besteld in het verleden.

@Anoniem - Goed idee, ik heb weleens komkommer met sambal en pindakaas op, maar niet op brood.

@Naomi - Ik kon vroeger heel heet eten, maar merk dat ik er nu minder tegen kan.

@Bibi - Inderdaad, het was heel erg lekker!