Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 07, 2013

Huishoudelijke zaken

Bah, ik heb vanochtend echt een "maandag" gevoel.  Waarom weet ik eigenlijk niet, want er is niets anders dan andere maandagen.  Waarschijnlijk is het omdat ik vrij slecht geslapen heb.  Hoe schattig Flapjack ook is, hij vindt mijn bed nu wel heel erg lekker en ik moet hem er telkens vanaf gooien.

Natuurlijk speelt ook dat mijn laptop stuk is.  Rick heeft hem vanochtend nog even aan de praat gekregen, maar dat was van korte duur.  De machine is niet de nieuwste en Rick haalt me over (heeft hij niet veel overredingskracht voor nodig, hoor) om op de site van Lenovo te kijken of er een nieuwe laptop is, die me aanstaat. 

Eerst staat echter personal training op het programma.  Ook tijdens dit uur ben ik moeier dan gewoonlijk.  Sharon merkt dat ook, al maakt ze het er niet makkelijker door.  Prima, want daarvoor doe ik het.  Alleen ben ik er heel goed in om dan toch maar minder hard te werken.

Na het uur personal training doe ik een half uur op de crosstrainer.  Intussen klets ik met mijn zus.  Dat moet ik vaker doen, want voor ik het weet is het halve uur om.  We bespreken wanneer ik bij hen op bezoek zal komen.  De US Airways shuttle prijzen naar Boston zijn namelijk op het moment spotgoedkoop.

Uiteindelijk besluiten we dat ik de week na Kai's vertrek naar Duitsland zal komen.  Zo heb ik alle tijd met Kai voor die voor een aantal maanden naar het buitenland gaat en iets om naar uit te kijken in midden februari.  Voor het geval hier iemand meeleest, die misschien van Washington naar Boston wil reizen, de midweek retourtjes kosten tussen de $110 (!) en $150.  Voor die prijs kun je er zelfs niet heen rijden.

Kai en ik eten samen lunch en dan is het wachten op de tapijtreiniger en de verwarmingsmonteur.  De eerste komt al gauw en na een paar uur zijn de tapijten weer schoon.  Zoals altijd zou ik weer willen dat we overal hout hadden, maar ja, dat is te koud voor Rick.  Ik heb het gevecht allang opgegeven.

Tijdens het wachten op de verwarmingsmonteur neem ik de Soft Scrub uit de kast en ga de deuren en muren witter maken daarmee.  Die zien er, zeker na de feestdagen, weer groezelig uit.  Soft Scrub is een wondermiddel en alles blinkt weer zo goed als het kan.

Ook haal ik de winterspullen van zolder.  Dat is maar heel weinig, maar net genoeg om de family room weer gezellig te maken.  Het is een mix van sneeuwpoppen en Valentijnsdag hartjes.  Gezellig veel rood, dus. 

De verwarmingsmonteur zou tussen een en vier komen, dus een minuut na vieren bel ik om zeker te zijn dat hij er nog aankomt.  Oh ja, hij is onderweg.  Het blijkt dezelfde man als de vorige keer te zijn, die me streng toespreekt dat het al te lang geleden was dat hij hier was.  Ja, ja, maar de tijd vliegt en de verwarming en airconditioning zijn niet onze eerste prioriteit zolang ze goed werken. 

Hij vindt dan ook niets mis.  Eigenlijk had ik ook graag dat hij onze gashaard zou schoonmaken, maar daar heeft hij niet de juiste gereedschappen voor mee.  Dat is niet zijn fout, want ik zag pas toen ik belde waar hij bleef dat ze ook gashaarden deden.  Hopelijk wordt dat later in de week gedaan dan, want die haard is al jaren niet schoongemaakt.

Rick belt vanaf de Microsoft Store, want hij heeft een nieuwe laptop voor mij gevonden.  Weer een Lenovo, maar met touch screen en een heel grote hard drive.  Die van mijn oude laptop zat bijna vol en met mijn foto's is veel meer ruimte wel erg fijn.  Het is heel fijn om zo'n "computer"man te hebben, want Rick krijgt natuurlijk een flinke korting.

Op het moment typ ik dus op mijn nieuwe touch screen laptop, terwijl Rick de hard disk uit mijn oude laptop heeft gehaald en daar de data vanaf haalt.  Eerder vandaag heeft hij Lenovo opgebeld en uitgevonden dat het laten maken van die laptop net zoveel zou kosten als deze nieuwe.  Ik ben Meike bijna dankbaar (nee, hoor, want die kosten hadden we niet verwacht, natuurlijk).  In ieder geval ga ik nog voorzichtiger zijn met drankjes dichtbij de electronica!

10 reacties:

Elke zei

Dat was dus een geluk bij een ongeluk. En ondertussen heb jij weer een super laptop.
En dan nog een reisje in 't verschiet, maar je zus. Dat is nou werkelijk eens een 'goed begin'!

Gabriëlle zei

Die soft scrub is precies wat we hier thuis ook nodig hebben :-) Ik ga eens kijken of we het hier in NL ook ergens kunnen kopen.

Anoniem zei

Het is inderdaad heel handig dat je een computer man hebt.
Ik vind normaal eigenlijk dat de tickets in Amerika best wel duur zijn vergeleken met Europa, daar vlieg ik bijvoorbeeld in april van Amsterdam naar Lissabon voor 100 Euro.
Groet, Bea

Anoniem zei

Hopelijk ben je niks kwijt geworden met die laptop. Dat is nog het ergste, als je er dingen op hebt staan waar je geen back-up van hebt.
We hadden hier vorige week de verwarmingsketel onderhoudsbeurt en de man vroeg of we hem wel gebruiken, hij was zo schoon! Hij brandt blijbaar erg schoon.
Misschien moet je eens kijken naar vloerverwarming en kun Rick daarmee overhalen voor hout. We hebben het hier zelf niet maar je kunt onder hout of laminaat gemakkelijk leggen.
Annemiek

Margreet zei

Super, die Rick! En zo'n korting is altijd fijn. Heerlijk het vooruitzicht om je zus te zien, vooral als Kai net weg is.

Anja zei

Leuk om binnenkort naar je zus te reizen, inderdaad iets om naar uit te kijken.

marianne zei

Vroeger was ik ook nogal tapijterig, maar inmiddels ben ik helemaal om, en ligt er vrijwel overal hout bij ons in huis. Dus misschien is er nog hoop:-).

naomi zei

Wat heerlijk weer een reisje in het vooruitzicht. Lekker weer even bij je zus langs is ook al weer een jaar geleden.

Ik ben mijn hout in huis zat veel onderhoud, ik wil nu laminaat lekker makkelijk in onderhoud met Stitch.

Wat een mazzel en lieve man is Rick toch om een nieuwe lap top voor je te kopen en 2013 zal al een duur jaar worden. Met al je jubileums. Maar touchscreen is wel echt genieten en meer geheugen ook fijn. Ik heb een externe harde schrijf voor mijn foto's. Zo houdt ik mijn laptop redelijk leeg en snel.

Liefs Naomiu

Petra zei

@Elke - Inderdaad, hoewel ik nog niet van plan was mijn oude laptop snel op te geven is het nu ook wel erg fijn op een ultranieuwe te werken.

@Gabrielle - Het spul is ideaal!

@Fredje - Rick en ik spreken voornamelijk Engels met elkaar. Hij spreekt wel, zover het lukt, Nederlands met de kinderen.

@Bea - Het hangt een beetje van de maatschappij af en de tijd van het jaar, hoewel ik denk dat je gelijk hebt dat het hier over het algemeen duurder is. Ook voor de overzeese vluchten is dat helaas het geval.

@Annemiek - Vloerverwarming heb ik ook al voorgesteld, maar tot nu toe zonder succes

@Margreet - Inderdaad, dat zal de zinnen goed verzetten

@Anja - Ja, zeker omdat het dan alweer meer dan een jaar geleden is dat ik ze zag

@Marianne - Ha ha, dat hoop ik dan maar!

@Naomi - Ik wil mijn foto's vaak zien en ga hier een screensaver op zetten, zodat het net een digitale fotolijst wordt.

Anoniem zei

Happy New Year, goed begin is het halve werk met zo een nieuwe laptop.
Tip van Flip: ook Jetblue haalt de $150 voor een retourtje niet!!
Groetjes uit Soesterberg