Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 10, 2013

Kwaliteitstijd met Kai

Het is schandalig hoe lang ik de laatste tijd uitslaap als ik de kans krijg.  Vroeger was ik zo'n ochtendmens, maar nu lijkt het het omgekeerde.  Ik ben Rick dan ook dankbaar als hij aanbiedt Saskia naar school te brengen. 

Pas om half tien begin ik aan mijn dag.  Ik weet niet waarom ik me daar schuldig om voel, want ik heb gemerkt dat ik me een stuk beter voel als ik genoeg rust heb gehad.  Natuurlijk ligt Kai nog in diepe rust, die heeft van zulke schuldgevoelens absoluut geen last.

Tot mijn verrassing heeft Rick al koffie gezet.  Hij drinkt zelf thee, dus dat is puur om mij een plezier te doen.  Op mijn gemak drink ik een paar koppen en eet ontbijt.  Buiten is het stralend weer en in de tuin zie ik de eekhoorntjes weer achter elkaar aanrennen, zo schattig!  Het belooft een bijna lenteachtige dag te worden.

Bij de sportschool is het nog steeds drukker dan gewoonlijk.  Gedeeltelijk omdat de collegestudenten nog thuis zijn.  Gelukkig vind ik nog een ARC trainer open en lees daarop mijn boek uit.  Naast mij zet Venus, een van de personal trainers, een van haar klanten op de ARC trainer.  Zij heeft een enorm gevoel voor humor en ik kan het niet helpen mee te luisteren.  Ik val bijna van mijn machine om haar opmerkingen.  Wat kunnen sommige mensen toch grappig zijn, dat bewonder ik echt!

Het uur is zo snel voorbij en rond het middaguur rijd ik weer naar huis.  Daar verwacht ik begroet te worden door Kai en Cosmo, maar geen van beiden zijn nog in zicht.  Net ben ik van plan Kai te gaan roepen, als Cosmo naar beneden komt en ik de douche boven aan hoor gaan. 

Zelf spring ook gelijk maar onder de douche.  Grappig is dat Kai er nog steeds onder staat, als ik al klaar ben.  Vroeger ben ik zo geconditioneerd om niet langer dan een kwartier te douchen dat dat er nog helemaal inzit.

Zolang Kai nog thuis is ben ik vastbesloten veel tijd met hem te besteden.  Hij was er meteen voor te vinden toen ik voorstelde te gaan lunchen bij Seasons 52.  We nemen een tafeltje in de bar bij de open haard, lekker warm in de koude mall.  Allebei bestellen we de spicy chicken chili relleno, die absoluut mijn favoriete gerecht is hier.  Vandaag is het extra "spicy", ik kan best wat hebben, maar heb flink wat water nodig.

Net heb ik Kai blij verteld dat mijn telefoon weer helemaal goed werkt als die raar gaat doen.  Opeens blijft hij telkens opnieuw opstarten.  Wat ik ook doe, niets helpt.  Gelukkig is de Microsoft Store vlakbij en na het eten lopen we daarheen. 

David helpt me meteen heel goed.  Hij vraagt of ik het erg zou vinden als er data verloren gaan, maar het belangrijkste staat ook op mijn laptop, dus nee.  Hij probeert van alles, maar moet tot de conclusie komen dat deze Samsung Galaxy niet meer te redden valt.  Ik heb er destijds ook geen verzekering op genomen, dus er zit niets anders op dan een nieuwe telefoon.

Daar was ik al op aan het wachten, want er zijn heel veel goede nieuwe telefoons uit.  Alleen had ik graag de Nokia Lumia 920 in het blauw gehad.  De kleuren van die telefoon zijn echter al maanden uitverkocht en ze hebben alleen nog zwart en wit.  Ik besluit dan maar de witte te nemen, het is tenslotte maar een kleur en deze smartphone heeft heel veel te bieden en is bovendien de goedkoopste AT&T "upgrade".

Een half uurtje later loop ik dus met mijn mooie nieuwe telefoon de winkel weer uit.  Mijn arme Samsung blijft maar opnieuw starten en vibreren, dus ik haal de batterij er maar uit.  Jammer dat ik niet kon wachten tot de blauwe Lumia voorradig was, maar wit is ook al anders dan het gewoonlijke zwart.

Met Kerst heb ik van Rick een nieuw Swatch horloge gekregen.  Alleen snapte ik niet echt hoe de sluiting werkte, want die kwam er los bij.  Bij de Swatch winkel vraag ik ze dus om het horloge op maat te maken en de sluiting te doen werken.  Het blijkt dat dat slotje dus kapot is.  Wel erg slecht dat Rick dat zo toegestuurd kreeg, maar gelukkig hebben ze nog een extra en met het horloge om verlaat ik de winkel weer.

Kai heeft nog zin in een yoghurtijsje en we lopen langs Yogen Fruz.  Kai neemt een red velvet met chocolade ijs.  Ik zie een groene thee lychee smoothie op het menu en dat lijkt mij erg lekker.  Inderdaad, heerlijk! 

Het is zulk mooi weer dat Kai en ik voor het huis gaan zitten.  Ik lees en Kai gooit stukjes eten in het gras voor Cosmo om te vinden.  We blijven meer dan een uur buiten, ongehoord toch voor 10 januari!  Voor dit weekend worden temperaturen van tegen de twintig graden voorspeld! Mij hoor je niet klagen.

 
Tulpen uit Virginia, een beetje lente in huis

Rick heeft in dit huis van alles geinstalleerd en buiten ook.  Er is bijvoorbeeld een speciaal piepje als iemand de oprit oprijdt.  Zo weet ik vanavond dat Rick thuis is, maar hij komt maar niet binnen.  Hij blijkt zijn autosleutel kwijt te zijn, al weet hij natuurlijk zeker dat die zich in de auto bevindt.  Een zaklantaarn brengt gelukkig uitkomst en opluchting, de sleutel is weer gevonden.

Vandaag zijn ook de film Oscar kandidaten bekend gemaakt.  Het valt me tegen dat ik maar een van de genomineerde  films heb gezien, Life of Pi.  Al had ik Lincoln en Silver Linings Playbook ook graag gezien, maar die kwamen net uit gedurende een van de drukste tijden van het jaar. Hopelijk komen die films terug nu ze Oscar materiaal zijn.

7 reacties:

Anoniem zei

Hallo Petra,

Ik heb in de kerstvakantie samen met Ellen ook de film Life of Pi bekeken! Erg mooie film, he?

Lekker dat het bij jullie zo zacht wordt. Hier krijgen we de komende dagen hele zonnige, maar koude vorstdagen. In de krant stond al dat we mogelijk eind van de week weer kunnen schaatsen. Ik hoop het, want dat is altijd zo leuk.

Groetjes,

Anika

Anoniem zei

De jongens hier zijn ook zo moeilijk uit bed te krijgen. 11 uur is nog vroeg tegenwoordig. En geen nuttige dagbesteding (al denken zij dat wel :)
Annemiek

Vita zei

Klinkt als een fijn dagje! Wat een lekker weer was het hè? Wij picknickten bij de Great Falls, gewoon met onze jas open in het zonnetje, daarna even de river trail gedaan.

Wij waren toen het eergisteren regende trouwens in Tysons Corner, want ik was na jouw beschrijvingen wel nieuwsgierig. Immens groot inderdaad, en Ootje heeft wel anderhalf uur met een ander meisje heen en weer gehold in de indoor playground, terwijl ik wat inkopen deed.

Daarna begingen we de fout om bij de sushibar (met de lopende band op de begane grond) te eten. We hebben heerlijk gegeten in Washington en Baltimore de afgelopen weken, maar dit was ronduit vies. Paprikapoeder als 'versiering' maar waar je alleen poeder proefde, slierten gekruide mayonaise overal overheen en alles zoet zoet zoet. We hebben maar snel betaald en aten vervolgens de frietjes in schil van onze dochter op :) Vanavond gaan we naar de Ethiopiër hier in de straat, ben zeer benieuwd!

En oh ja, vanmiddag naar een landhuis hier vlak achter dat opengesteld is voor publiek, dat ooit voor een Belgische dame gebouwd is. Ik zal je laten weten of het een bezoekje waard is.

naomi zei

Hallo

Over de oscars ik ben al blij bij een paar titels een idee te hebben. Wij hebben zojuist Lincoln gekeken (stiekem) komt pas over 1 maand in bioscoop. Een mooie film soms wel wat moeilijk te volgen beetje hak op tak. Wel heel mooi om te zien hoe hij de afschaving van slavernij voor mekaar heeft gekregen. Verder hoop ik nog spoedig Les miserables in de bios te zien. Ben benieuwd wie het wordt.

Ik heb vandaag ook heerlijk uitgeslapen tot 10.00 en daarna heerlijk in de rond vriespunt temperatuur in de haven van schevningen gewandeld richting zee en zo. Totaal 2,5 uur en heerlijk foto's gemaakt zulke mooie luchten. Heb echt genoten ook al was is alleen. Het weekend weer vroege dienst dus morgen de wekker om 6.15. Hoop dat krabben even uitblijft en misschien volgende week wel schaatsen. Kan ik mooie winter foto's maken.

Wat kan dat toch een stress zijn als je je huissleutel kwijt bent.

Liefs en een fijn weekend naomi

Petra zei

@Anika - Leuk inderdaad dat schaatsen! Ik was blij dat ik dat vorig jaar in Nederland zag.

@Annemiek - Ha ha, ja, heel herkenbaar!

@Vita - Ja, Wasabi is zeker niet het beste Japanse restaurant hier in de buurt. Gelukkig heb ik er nooit zo'n slechte ervaring gehad (maar heb er ook pas een paar keer een of twee sushi rolls gegeten. Kijk even op Washingtonian.com of Washingtonpost.com voor de beste Japanse restaurants in de omgeving.

@Naomi - Heerlijk even naar Scheveningen, ik benijd je! Met een fototoestel ben je nooit alleen.

Anoniem zei

Jammer van je gsm Petra, heeft het water waarschijnlijk toch je moederbord bereikt en dan gebeuren er soms inderdaad hele vreemde dingen. Desalniettemin zul je denk ik wel ervaren dat je nieuwe Nokia veel beter presteert dan je 'oude' Galaxy. Ieder nadeel'heb' zo z'n voordeel hè. Het verbaasde me trouwens dat jij nog een android telefoon had als Microsoft-echtgenote ;-). Nu klopt het weer voor mijn gevoel...haha

groetjes, Karin (uit den haag, ik was ook de anonieme tip met rijst)

Petra zei

LOL, Karin, laat wel zien wat ik weet, het was geen Galaxy maar een Focus, dus wel degelijk een Windows Phone