Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 28, 2013

Lang leve het internet!

Het is maar goed dat de scholen vandaag gesloten zijn in onze county, want als ik naar beneden kom zie ik de pegels van de stoelen en tafel op het deck hangen.  Het ijzelt.  Ik ben blij dat ik een uur later dan gewoonlijk met Sharon heb afgesproken, zodat we niet op gladde wegen hoeven te rijden.


Rick blijft thuis werken vandaag en we eten op ons gemak ontbijt samen.  Maar dan komt toch het moment om naar de sportschool te gaan.  Sharon wacht me al op.  Omdat ik me niet zo lekker voel wil ze mijn spieren niet verder pijnigen door heel zware gewichten te doen, maar het wordt ondanks dat toch een intensief uur.  Ik zou het in mijn eentje in ieder geval niet doen.

Na afloop doe ik nog twintig minuten cardio en ga dan weer huiswaarts.  Op Facebook heb ik gezien dat de koningin om 13 uur onze tijd een toespraak gaat maken en krijg ook de live feed van het NOS journaal toegespeeld. 

Terwijl Kai en Rick lunch halen bij Panera en voor mij ook een tonijnsandwich en soep meebrengen, luister ik live op mijn laptop naar de toespraak van de koningin.  Zoals vrijwel iedereen, die dit blog leest, weet geeft zij haar scepter over aan haar zoon. 

Het is bijzonder om dat zo live te kunnen zien op het internet.  De laatste live uitzending omtrent het koningshuis, die wij zagen, was het huwelijk van Willem-Alexander en Maxima op BVN, alweer bijna dertien jaar geleden.  Daarvoor stond ons hele gezin midden in de nacht op. 

Het feit dat Nederland een monarchie is heb ik altijd bijzonder gevonden.  En nu komt er na 123 jaar weer een koning, ook historisch en speciaal om mee te maken.  Toen Beatrix koningin werd, woonde ik nog in Nederland en studeerde in Utrecht.  Gek genoeg kan ik me van die dag niets herinneren.  30 April dit jaar hoop ik ook weer live online mee te maken.

Eindelijk heb ik weer eens tijd om door te gaan met mijn Spaanse lessen op Duolingo.com.  Kai zit naast mij en doet Duits.  Zo een paar uur met de taal bezig zijn is heel goed, merk ik.  Ik vind dit een heel fijne methode en moet er van mezelf gedisciplineerder in raken om de op gezette tijden te doen. 

Halverwege de middag trakteer ik mezelf op een kop DE kersenthee in een Marjolein Bastin mok en een stroopwafel.  Even een heel Nederlandse middag ervan maken.  De stroopwafel smaakt heerlijk, het is alweer even geleden dat ik er een op had.  Ik vergeet eigenlijk dat we ze in huis hebben, hi hi.

Saskia moet vanavond weer werken.  Ze verdient lekker zo.  Katja vraagt zich intussen af of haar baantje niet teveel van het goede is met het volle schema dat ze heeft.  Zij schreef haar schema van de afgelopen week op en hoe ze dat volhoudt is me inderdaad een raadsel!  Gauw heb ik een portie Campus Cookies voor haar besteld, die in grote dankbaarheid werd aangenomen.

Wij eten vanavond makkelijk taco's.  De open haard gaat weer aan en ik kijk naar de Bachelor.  Rick en Kai kijken af en toe mee en vragen zich af waarom die meisjes zich hiervoor inschrijven.  Nou, dat vraag ik me dus ook altijd af.  Toch zijn er wel een paar permanente relaties uit deze serie gekomen.  De meest bekende nog steeds Trista Rehn en Ryan Sutter, die dit jaar alweer tien jaar getrouwd zijn.

Tot slot heb ik vanavond uitgevonden dat Rick en ik een jaar illegaal hebben samengewoond hier in Virginia.  Met ons ongetwijfeld miljoenen anderen in de afgelopen 138 sinds samenwonen illegaal werd.  Nu probeert met gelukkig die wet terug te draaien, want dat is toch niet meer van deze tijd.  Bron

8 reacties:

Anoniem zei

Een bijzondere dag vandaag. Ik had 'm niet zien aankomen, alhoewel er al langer over gespeculeerd werd. Straks een koning op de troon, bijzonder!

jolanda zei

Waar ik echt aan moet wennen is koningsdag en dan 27 april. Verder zal het wel meevallen. Gisterenavond ging het in ieder geval nergens anders over op tv. Het een en ander is vast te zien via uitzending gemist.

marianne zei

Het is toch wat, zomaar illegaal samenwonen ;-). Schande, haha!

Goeie tip trouwens, die duolingo. Ga ik ook (weer eens) een poging doen m'n spaans op te halen. Dank!

Anoniem zei


De geruchten gingen al maar de koningin besluit toch uiteindelijk zelf de datum. Bijzonder dat we na 3 koninginnen ( die ik allemaal heb meegemaakt )nu een koning krijgen. Willem Alexander zal het vast goed doen en zeker met Maxima aan zijn zijde.Daar zullen we heel snel aan gewend zijn.
Groetjes Wil

naomi zei

Hallo

Ja dat was een heel bijzondere dag gister. kwam thuis om 18.30 van een overleg en had toen echt zo iets van ook nu vandaag wordt het bekend gemaakt. Maar de tv overdrijfde wel de hele avond alleen maar alles over de queen. Zelfs Goede Tijden Slechte Tijden (SOAP) ging niet door en ook bijna geen reclame op de commercieele zender. Heel uitzonderlijk.

Ik zou graag online nog wat Italiaans willen leren voor ik naar Rome ga. Zodat ik wat basis kan en me in een winkel kan redden. Want Engels kunnen ze daar niet zo goed.

Nog een vraag je zei gister ben benieuwd of je nog wat herkent van de 2 eilanden Kaui en Maui. heb je ooit iets over je huwelijksreis geschreven hoe dat toen was. Of zou je dat willen ben wel benieuw hoe je het toen hebt gehad en hoelang je er bent geweest. Snap als je het te veel prive vindt.

Liefs naomu


Petra zei

@Anoniem - Ja, zeker leuk om mee te maken.

@Jolanda - Ik vond het bijzonder de toespraak live mee te maken. Verder kende ik de meeste mensen, die erover spraken op tv, niet.

@Marianne - Het is alleen allemaal Spaans-Engels en ik merk na al die jaren zelfs dat ik af en toe in het Nederlands wil vertalen, ha ha.

@Wil - Wat bijzonder dat jij alle drie de koninginnen hebt meegemaakt. Mijn ouder ook, maar Wilhelmina toch niet bewust.

@Naomi - Helaas, ik heb een heel slecht lange termijn geheugen en herinner me alleen echt hoogtepunten van die reis. We waren er toen ook maar een weekje, dus heel veel indrukken in heel weinig tijd. Ik weet nog wel dat we de laatste dag heel verbrand waren, omdat we zoveel excursies hadden gedaan dat we nog helemaal wit waren in zo'n tropische omgeving ;).

marielle zei

Hoi Petra, ik heb even iets anders, ik zag in een tijdschrift een website van een blogger die veganist is.
Het is www.vegadutchie.nl
Misschien leuk voor Saskia. Er staan allemaal leuke recepten op.
Grt Marielle

Anja zei

Inderdaad petra........Lang leve het internet. Vandaag schreef ik: Geweldig dat internet.