Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 03, 2013

Massagedag

Brrrr, het is koud als ik een teen buiten mijn bed steek.  Ok, in onze slaapkamer is het veertien graden, maar buiten vriest het sterk.  Ik hoop maar dat Saskia zich warm genoeg gekleed heeft om op de bus te wachten.  Ze heeft nogal de neiging het belangrijker te vinden hoe ze eruit ziet, dan dat ze gekleed is op het weer. 

Zoals altijd als het hier echt koud wordt, is het ook heel erg droog.  Alles wat ik aanraak geeft me daardoor een schok.  Ik weet dat het door mijn Crocs op tapijt komt, maar met deze kou vind ik die schoenen onontbeerlijk.  Nu heb ik online gelezen dat een stukje metaal vasthouden helpt.  Dat ga ik dus eens proberen, zodra ik een klein stukje metaal vind.

Rick en Saskia zijn dus al weg en Kai ligt nog in diepe rust als ik beneden kom.  Rick en ik hebben besloten dat we een loodgieter willen laten komen voor de misschien lekkende ijskast.  Liever vandaag dan morgen, maar ik ben al blij als ze zaterdagmiddag kunnen komen.  Ook maak ik een afspraak met de tapijtreiniger voor maandagmiddag, tegelijk met de verwarmingsmonteur, zo hoef ik maar een middag te wachten tot ze komen.

Na al deze afspraken gemaakt te hebben is het tijd om te gaan sporten.  Een uur op de crosstrainer staat op het programma.  Ik ben blij Kai thuis te hebben.  Die neemt Cosmo mee voor wandelingen op deze koude dagen.  Gelukkig worden voor volgende week mildere temperaturen verwacht, want ik heb wel weer erge zin de natuur in te gaan.

Het uur wordt vijftig minuten, want door de telefoontjes heb ik nogal wat tijd verloren.  Ik haast me naar huis en maak me klaar en eet lunch.  Dan haast ik me naar Lofty Salon voor een massage van Matthew.

Om eerlijk te zijn zie ik al dagen tegen de massage op.  Het is anderhalf uur bijna constant flinke pijn en wie wil dat nu eigenlijk hebben?  Maar ik weet dat het gaat helpen en vooral mijn heupen doen op het moment enorm veel pijn.  Ik vertel Matthew wel van mijn tegenzin en hij vraagt regelmatig of ik het nog vol kan houden.  Gelukkig kan ik dat.

Volgens Matthew is er inderdaad heel veel mis met mijn heupen, maar mijn schouders zijn er beter aan toe.  Hij werkt dan ook voornamelijk aan mijn benen en heupen.  Volgens hem ben ik een grote knoop en zo voel ik me de meeste dagen inderdaad ook op het moment.  Ondanks de pijn vliegen de anderhalf uur om.  Hopelijk voelen mijn heupen morgen een stuk beter aan.  Ik maak in ieder geval maar meteen weer een afspraak voor over twee weken, zodat ik niet van gedachten kan veranderen.

Nu ik dan toch bij Lofty Salon ben, vraag ik Carmen mijn uitgroei bij te werken.  Geen probleem, ze doet de kleur erop en zet de timer voor twintig minuten.  Maar na het uitwassen van de kleur is het haar eronder nog steeds grijs. 

Carmen snapt er niets van, ik krijg bijna het gevoel dat ze denkt dat ik het expres heb gedaan.  Met tegenzin doet ze de kleur er weer op en zet de wekker voor nog eens twintig minuten.  Gelukkig lukt het dit keer wel, ik begon me al af te vragen.  Met een nat hoofd (brrr!) rijd ik naar huis en droog het daar gauw.

Mijn blog heet "Massagedag" omdat ik na zo'n massage echt helemaal uitgeput ben!  Thuis maak ik een grote kop thee en gaan de (nog steeds pijnlijke) benen omhoog.  Rick weet dit zo ondertussen wel en komt heel lief met eten en mijn lievelingsmaal van Plaka Grill thuis.  Avgolemono soep en dolmadakia (gehakt in druivenbladeren), het is een heel goed Grieks restaurant.

Energie voor meer dan bankhangen heb ik dus niet.  Ik ben CBS dankbaar dat ze nieuwe afleveringen van The Big Bang Theory en Two and a Half Men hebben.  Lekker lachen om onzingrapjes, Two and a Half Men met Ashton Kutcher wordt steeds beter vinden Rick en ik.  We missen Charlie Sheen in ieder geval niet. 

Vandaag heb ik maar een foto genomen en wat is een blog zonder foto's, dus hier is hij, onze familie Kerstbal van 2006:



10 reacties:

José zei

Balen van zo'n dag, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen! Lief van Rick om,daar uit zichzelf aan te denken, maar hij lijkt mij sowieso wel attent en romantisch! ;) (Is dat "Amerikaans" of "Ricks"?)

Ik ken je gevoel wat je bij de kapper had, voel me ook gauw bezwaard en ik denk dat meer een gevoel is, dan dat Carmen dat zou denken! (En dan nog? Je bent een vaste klant, waar is de service?)

Tineke zei

Leuke traditie , die familiekerstbal. Ik herken het je te koud kleden om er 'mooier' uit te zien, kom het hier ook veel tegen.
fijn dat je massage wel helpt, vervelend dat het toch steeds weer nodig is; sterkte toegewenst.
Ik lees momenteel 'Herinneringen aan amy' van Roger Rosenblatt, speelt bij jullie in Bethesda; erg indrukwekkend boekje; liefdevol geschreven.
Ik wist ook niet dat zelfmoord bij ouderen zo veel voor komt, heftig verhaal over je oma, vreselijk voor je om mee te maken. Heel goed van Katja, dat ze haar 'mannetje'staat en het toch met je bespreekt

Anoniem zei

Ik hoop dat je je vandaag beter voelt, je ondergaat tenslotte die pijnlijke massages niet voor niets!
The Big Bang is onze favoriete serie, soms denk je: hoe verzinnen ze het.
Groet, Bea

Anoniem zei


Dag Petra

Heb zonet even tijd genomen om je blog van de laatste dagen van 2012 en de eerste dagen van 2013 te lezen. Met de voorbije feestdagen was mijn dagelijks ritueel van het volgen van jou verhalen even onderbroken.
Dat de warmte die kerst en nieuwjaar met zich brengen het hele jaar in jullie hart mag gloeien, met veel mooie momenten, warme liefde, bruisende energie, met tijd om te lachen en te dromen, om te genieten en van elkaar te houden. Een schitterend, sprankelend en boeiend 2013 !
En natuurlijk kijk ik ook dit jaar uit naar de gevarieerde verhalen op jouw blog, zoals de reisverslagen, de kinderen die evolueren naar (jong)volwassenen, de rondleidingen, de wandelingen met Cosmo, de mooie foto's (!!!), de dagelijkse beslommeringen, de warmte in jouw gezin, ...

Lieve groeten

Hilde

jolanda zei

Ik heb ooit Lyme's disease gehad en kon van de pijn in mijn gewrichten niet op of om. Wat ben ik blij dat dat maar tijdelijk was en de antibiotica aansloeg als ik jouw verhalen zo lees.

Qua leesvoer lees ik graag Nicci French, Saskia Noort en Esther Verhoef. Wat ook een geweldig boek is: Lelieblank, Scharlakenrood of in de orginele engelstalige titel, the crimson pethal and the white van Michel Faber.

Anoniem zei

Dat is een lange massage als het zo'n pijn doet. Hopelijk helpt het voor vandaag.
Annemiek

Tink zei

Mijn massage therapeute die onder andere Myofascial pain release doet zegt me altijd de dag voor en op de dag zelf veel te drinken. Hoe beter je lichaam hydrated(ik kan niet op het woord komen) is hoe minder pijn je zou moeten ebben tijdens en er na. Een lichaam dat uitgedroogd is kan de afvalstoffen die los komen door het masseren niet kwijt, en dat veroorzaakt allerlei pijn reacties. Misschien de moeite waard om te proberen?

Els zei

Jammer dat de massage zoveel pijn doet, en dat je er de rest van de dag zo moe van bent, maar hopelijk voel je je daarna beter!

naomi zei

Ik wildde je nog een paar boekentips geven maar is alleen allemaal in het NL.
Ik vindt de boeken van Heleen van Royen erg leuk en relax lezen en de roman van Daphne Deckers Alles is zoals het zou moeten zijn. Deze was ook erg leuk. Ik heb ze voor de e-reader.

Ik weet wat je bedoeld met een pijnlijke massage mijn probleem zit vooral in de schouders/ nek en is soms zo pijn dat ze het bijna niet kunnen aanraken, maar uiteindelijk is het heerlijk. Maar je wordt er wel loom van.

Heerlijk zo'n avondje bank hangen.

Liefs Naomi

Petra zei

@Jose - Ik krijg, ook met vriendinnen e.d. pratend, wel het gevoel dat Amerikaanse mannen vrij romantisch en zorgend zijn (maar dat is natuurlijk een grote generalisatie en enkel een indruk van de mensen, die ik ken).

@Tineke - Leuk, een plaatselijk boek, ik ga opzoeken.

@Bea - Inderdaad, zo'n grappige serie!

@Hilde - Dank voor de goede wensen en ik hoop inderdaad zo'n jaar te krijgen. Jij ook een heel goed 2013 toegewenst!

@Jolanda - Oei, Lyme, ook niet mis! Bedankt voor de boekentips.

@Annemiek - Ja, gelukkig wel.

@Tink - Dank je voor de suggestie. Met het sporten drink ik zoveel water dat ik soms denk weg te drijven ;). Na de massages ook.

@Els - Ja, ze helpen wel, hoewel helaas niet afdoende dat zou helemaal fijn zijn.

@Naomi - Nederlandse boeken lees ik eigenlijk vrijwel nooit, uitzonderingen daargelaten. Jij beschrijft de massages precies!