Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 16, 2013

Mijn zwager op bezoek

Gisteravond heb ik een vreselijk leuke app over logo's gespeeld met Kai en ging daardoor veel te laat naar bed.  Gelukkig kon ik Kai overhalen Saskia vanochtend naar school te brengen, zodat ik langer kan blijven liggen vanochtend.

Natuurlijk word ik toch wakker als Saskia opstaat en even later hoor ik Kai ook naar beneden gaan.  Dan hoor ik ze in de keuken samen kletsen en lachen.  Het is misschien zelfs nog wel een stuk leuker voor Saskia om door haar broer naar school gebracht te worden.

Na nog een tijdje gedoezeld te hebben moet ik er toch ook uit van mezelf.   Brrr, ik vind het maar kil en koud in huis.  De verwarming gaat wat hoger en gauw maak ik een warme pot koffie.  De schoonmaaksters komen net binnen als ik mijn ontbijt op heb. 

Kai komt daarover klagen, want hij wilde net aan zijn Max Capacity beginnen.  Ik bied hem aan hem mee naar de sportschool te nemen, maar daar wil hij niets van weten.  Ach, de dames zullen de sportkamer snel genoeg klaar hebben voor hem. 

Onderweg naar Anytime Fitness hoor ik iets op de radio over winterse neerslag morgen.  He?  De laatste keer dat ik naar het weerbericht keek zou het zonnig winterweer worden.  Ik had me al voorgenomen eindelijk weer eens naar Great Falls te gaan met Cosmo.  Nu wordt er zelfs een "winter storm watch" afgegeven.  Nou ja, we zullen zien, maar wel heel vreemd zo minder dan een week nadat we in korte mouwen liepen!

Gelukkig heb ik vandaag geen onappetijtelijke mannen voor me op de loopband.  Het uur cardio gaat lekker snel.  Even overweeg ik nog gewichten erbij te doen, maar ik wil vanavond ook nog naar yoga, dus besluit het bij cardio te laten vandaag.

Thuis maak ik me gauw klaar en ga dan terug Vienna in.  Mijn zwager komt vannacht logeren en ik heb nieuwe matjes nodig voor de gastbadkamer beneden.  Daarvoor ga ik naar Bed, Bath and Beyond.  Ook koop ik eindelijk eens een yoga mat, want ik vind het zo vies om op de matten van de sportschool te liggen.  Ze hebben een vrolijke blauwe, helemaal goed.

Met dit sombere weer wil ik graag verse bloemen in de keuken hebben.  Bij Whole Foods hebben ze tulpen uit Virginia en dit keer neem ik een geel bosje mee. Ik bedenk me dat we weinig keuze voor ontbijt in huis hebben voor mijn zwager, dus ik neem wat cereal en Griekse yoghurt mee.

Inmiddels is het alweer ver na lunchtijd.  Kai wilde graag een Indonesian peanut saute van Noodles en ik vind hun Bangkok curry altijd heerlijk met lekker veel groentes.  Ik bel de bestelling in vanuit Whole Foods, dus hij staat al klaar als ik het restaurant binnenkom.  Gelukkig, want ik verga inmiddels en rijd zo snel mogelijk naar huis om op mijn lunch te kunnen aanvallen!

De rest van deze sombere en kille middag werk ik aan een lijst van bezienswaardigheden en tips voor Washington DC voor het Alles Amerika forum.   Ook vermaak ik me met het dierenleven in onze achtertuin wat nu door het gemis aan bladeren goed te zien is.  Een eekhoorn kijkt me brutaal aan en een hele schare robins vliegt in de esdoorn. 

 

Tegen vijven rijdt Kai me terug naar de sportschool voor yoga.  Vandaag doen we, behalve een heel aantal andere oefeningen, ook de zonnedans.  Die laatste hebben we al sinds het weekend niet gezien en jullie Nederlanders en Belgen lachen er misschien om, maar dat is dus heel lang voor ons.  Ik vrees dat de dans vandaag ook geen invloed gaat hebben op het weer van morgen, maar wie weet vrijdag.

Net als ik thuiskom belt mijn zwager dat hij is aangekomen.  Rick belt juist dat hij vastzit in St. Louis, vanwege het winterweer in New Jersey.  Hopelijk gaat Rick morgenavond geen last hebben van winterweer hier!  Ik hoop dat we een mooi klein laagje sneeuw zullen krijgen, genoeg voor leuke foto's, maar niet genoeg om alles te ontregelen, zoals dat hier zo makkelijk gebeurt.

Zodra mijn zwager hier aankomt gaan we naar Bazin's om te gaan eten.   Daar staat al een tafeltje voor ons klaar.  Kai is ook gezellig mee, maar Saskia maakt huiswerk bij haar vriendje Lawrence.  Het wordt een heel gezellige en lekkere maaltijd.  Mijn zwager vertelt van alles en Kai ook.

Het eten is ook weer verrukkelijk.  Mijn zwager trakteert en bestelt eerst een paar voorafjes.  Het is restaurant week en een prix fixe voor een voorafje, hoofdgerecht en dessert. De tonijn tartaar en de portobello champignon met blauwe kaas zijn beiden heerlijk.  Ik neem de crabcakes als hoofdgerecht met spinazie en rijst.  Ook die zijn perfect, heel veel crab in de cakes.  Kai en mijn zwager  hebben filet mignon, die er ook heel goed uitziet. 

Als dessert nemen we alle drie de creme brulee.  Ik eet er, zoals altijd, alleen de harde korst van, de pudding kan me gestolen worden.  De andere twee likken hun schaaltje nog net niet schoon.

Thuis ziet mijn zwager ook na vele jaren Saskia weer eens.  Zij is natuurlijk verreweg het meest veranderd van onze kinderen.  De open haard gaat aan en een wijntje erbij.  Het is erg gezellig weer eens zo bij te kletsen, alleen jammer dat Rick er niet is.  In februari als ik naar mijn zus ga zal mijn zwager ook weer op reis zijn, dus dit is helemaal leuk!

6 reacties:

Tineke zei

Bij yoga heb je de zonnegroet, bedoel je dat of is de zonnedans iets anders?
Ik vind yoga ook heerlijk ontspannend om te doen.
Fijn om bijgepraat te hebben met je zwager, ik vind het moeilijk om voor te stellen en zwager die een paar jaar je kids niet heeft gezien; echt amerikaans waarschijnlijk ;door de afstanden.

Anoniem zei

Hier is de Elfstedentocht in aantocht zegt men..... Dus bij jullie is bij sneeuw ook alles ontregeld? Dacht dat dat alleen in NL kon, 1007 km files bij paar centimeter sneeuw (winterbanden verplichten net als in Duitsland lijkt me dan ook geen overbodige luxe) en de NS bakt ze helemaal bruin: 1 nachtje een paar cm sneeuw en vervolgens rijden ze deze hele week op halve kracht en dan nog is het een drama met de treinen die wel rijden, onvoorstelbaar....., kan de NS nou echt geen voorbeeld nemen aan bv Zwitserland oid???Zo blij dat ik nooit met de trein hoef te gaan.....
Ik vind dit weer wel lekker, tenminste echt winter en beter dan die 10 graden met die afschuwelijke motregen......
Benieuwd of jullie nog veel sneeuw krijgen.....wij wellicht weer wat in het weekend.....
Fijne dag,
Groetjes, Evelyn

Petr@ zei

Fijn dat Kai's vluchten nu geboekt zijn. Voor hem ook fijn om duidelijkheid te hebben over zijn verblijf in Duitsland.

Leuk om je zwager op bezoek te hebben. Op die manier zie je elkaar tussendoor ook nog eens (zag je hem ook niet in San Francisco?).

Anoniem zei

Veel plezier samen!
Annemiek

naomi zei

Hallo

Wat leuk dat je je zwager nu alweer ziet na SF. En gezellig dat hij is komen luchen en dat Kai ook mee ging. Leuk dat Kai nog thuis is heeft hij hem ook gezien.

Mooie lijst heb je gemaakt over Washington. Daar staat bijna alles wel in. Je zou het battlefield nog kunnen benoemen bv. En misschien hoe werkt de metro (kaartje kopen). Dat is echt anders.

Ik was vorige eer hard op zoek naar zo'n lijst over SF, is vast de volgende. Goed dat je ook lekker 2x gesport hebt.

Ben benieuwd wat het weer bij jullie maar ook hier weer gaan doen. Hadden vannacht -10. En ik heb nachtdienst dus best koud om er heen te lopen, maar ja gaat door he.

Is Rick met de auto op reis eigenlijk?

Liefs Naomi

Petra zei

@Tineke - Ja, en naarmate de kinderen ouder werden gingen ze ook steeds minder mee op familiebezoek.

@Evelyn - Nou, er is geen vlok gevallen, dus niets ontregeld, gelukkig. Ik herinner me dat van de spoorwegen van vorig jaar.

@Petra - Ja, inderdaad ook in San Francisco

@Annemiek - Het werd vandaag wat minder plezierig voor David, helaas, maar toch leuk hem weer gezien te hebben.

@Naomi - Ik heb getwijfeld over het Battlefield, maar dat is toch 45 minuten buiten de stad. Rick is met het vliegtuig, hij ging naar St. Louis, MO en Newark, NJ, niet te berijden afstanden.