Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, januari 25, 2013

Nog een beetje sneeuw

Als ik wakker word ruik ik de verse koffie, die Rick voor mij gezet heeft, al.  Hij weet hoe moeilijk het opstaan is voor mij op deze winterse dagen, dus heel lief dat hij de koffie klaar heeft.  Rick en Saskia hebben intussen al ontbijt gegeten en Rick neemt Saskia naar school. 

Op mijn gemak eet ik ontbijt en probeer dan moed te verzamelen om naar de sportschool te gaan.  Ik heb er helemaal en helegaar geen zin in!  Voor Kerst heeft Rick Nike + voor Kinect gekregen en was daar dit weekend erg over te spreken.  Ik besluit het eens te gaan proberen en bel Rick op voor instructies.

In het theatertje beneden in de basement begin ik aan het programma.  Ik heb gewichten en water mee naar beneden genomen.  Eerst moet ik testen doen om mijn fitness niveau te bepalen.  Helaas gaat dat niet zo goed, want er is eigenlijk te weinig plaats voor sommige oefeningen en de X-Box registreert mijn bewegingen niet allemaal goed.  Daardoor is mijn athletische score hoog, maar mijn fitness score niet.

Dit halve uur was al intensief, maar niet genoeg voor mij.  Ik doe er nog een half uur oefeningen bij en kies "moeilijk".  Ik vind het zeker niet moeilijk, maar heb wel het gevoel al mijn spieren goed gebruikt te hebben na afloop.  Ik zie mezelf dit programma wel vaker gebruiken als ik geen zin in de sportschool heb.

Als ik boven kom gaat de telefoon.  De scholen gaan twee uur vroeger uit vanwege de verwachte sneeuw.  Wij wonen in een enorm grote county en hier wordt weinig verwacht, maar verder naar het zuiden meer.  Men wil geen risico nemen met de schoolbussen op gladde wegen en ondanks de klachten, die ik op Facebook en elders lees, ben ik het daar toch wel mee eens.  Als er ook maar iets verkeerd zou gaan zou iedereen klagen dat het schooldistrict te laks was.

Saskia komt dan ook al snel binnenlopen.  Zij wil graag naar Lawrence, maar ja, mijn van is niet tot haar beschikking en ik ben bang dat het later vanmiddag glad gaat worden.  Ik weiger pertinent met gladheid te rijden.  Ook bij haar broer krijgt ze nul op het rekest, dus blijft ze maar thuis vanmiddag.  Lawrence is meer dan welkom hier, maar dat lukt kennelijk ook niet. 

Een paar weken geleden werd ons tapijt schoongemaakt door het eenmansbedrijfje, Virginia Floors, dat we al 15 jaar naar grote tevredenheid gebruiken hiervoor.  Alleen was ik, toen het eenmaal droog was, helemaal niet blij met de family room hier.  Dat is nieuw tapijt en toch was het nog net zo vies als voor hij was geweest.

Zondag liet ik een berichtje achter op het antwoordapparaat van zijn bedrijfje.  Dinsdag kreeg ik een heel verontschuldigend telefoontje, terwijl ik in Islands of Adventure rondliep.  We spraken af dat hij vanmiddag terug zou komen om het alsnog goed schoon te maken.

Inderdaad ziet hij meteen waar ik het over heb.  Hij snapt niet hoe hij dat heeft kunnen missen en gaat aan de slag.  Een uurtje later ziet het tapijt eruit zoals ik had gehoopt, alsof we het gisteren hebben laten leggen.  In al die vijftien jaren heb ik nog nooit een naam gehoord, dus ik noem het mannetje maar "hij".  Hij is dus blij dat we hebben gebeld en hem een kans gaven het goed te maken, in plaats van niets te zeggen en teleurgesteld te zijn in zijn service.

Intussen sneeuwt het inderdaad een beetje.  Er komt een klein laagje bij.  Saskia moet naar haar werk en Rick komt precies op tijd thuis om haar te brengen.  We betwijfelen dat er veel mensen yoghurtijs zullen komen kopen vanavond, maar Saskia moet tot sluitingstijd werken.  Ze vindt het er duidelijk heel leuk, want er is nog geen negatief woord over haar lippen gekomen.


Rick heeft Kai en mij intussen de opdracht gegeven een warm en gezellig restaurant te vinden om te gaan eten.  Wij vinden een Indiaas, een Ethiopisch en een Iers restaurant waar we of nog nooit zijn geweest of al heel lang niet meer.  Kai heeft geen zin in Ethiopisch vanavond en ik niet in Indiaas, dus we stellen het Ierse restaurant voor aan Rick.

Als bierliefhebber en ook dol op Iers eten komt er van zijn kant zeker geen protest.  Op weg naar The Old Brogue in Great Falls maakt Rick ook nog even een conference call af.  Gelukkig zijn we vroeg genoeg om nog een tafeltje te krijgen.  Naast het haardvuur is het gezellig en behaaglijk warm.

Rick en ik delen een voorafje van gerookte zalm op een aardappelpannenkoekje, zo lekker!  Intussen is deze eetzaal ook helemaal vol en dat maakt het nog gezelliger.  Als hoofdgerecht heb ik de zalm en spinazie en croute.  Wat een ontzettend lekker gerecht!  Ook Rick en Kai smullen.  We houden van Iers eten en deze pub heeft een uitgebreid menu, dus we willen hier vaker heen.

Onze Ierse vriend schreef op Facebook dat het vandaag National Irish Coffee Day is.  Dat was een van de redenen dat ik hier wilde eten.  Opeens heb ik daar enorme zin in!  Het smaakt fantastisch.  Kai heeft een bosbessen "pie" als dessert en Rick neemt capuccino.

Een van mijn Facebookvriendinnen en Ricks collega, die hier in Great Falls woont, ziet mijn foto van de koffie op Facebook.  Het blijkt dat zij vlakbij uit eten zijn en ze stelt voor wodka te gaan drinken bij de Serbian Crown

Helaas zijn zij pas aan hun maal begonnen en wij zijn al klaar.  Als Kai niet mee was geweest hadden we waarschijnlijk gewacht, maar dat zou erg saai zijn voor hem.  We besluiten binnenkort weer eens af te spreken.

Thuis gaat de haard aan en kijken we tv met alle dieren om ons heen.  Het is weer vrijdagavond, wat gaan de weken toch snel voorbij!  Maar toch is het nog steeds januari, deze maand lijkt altijd eindeloos.  Ik weet niet waarom ik daar zoveel moeite mee heb, terwijl andere maanden net zo lang duren en daar sta ik niet eens bij stil.  Hm.

8 reacties:

Bente zei

Oh, ik herken dat helemaal: januari en februari zijn verschrikkelijke maanden voor mij. En dit jaar heb ik eigenlijk nog eens geen klagen. Gister en vandaag konden de porchdeuren open zo warm was het.
Maar toch zal ik blij zijn als maart begint.

Anja zei

Gelukkig heb ik niet zoveel hinder van de Januari maand. Fijn dat je tapijt nu echt schoon is.

naomi zei

Heerlijk in huis sporten groot gelijk de deur niet uit, heerlijk iers eten en dan een irsh coffe toe. Lekker warm. Ja ach januari gaat nog redelijks nel is bijna om en ach dan een korte maand met 28 dagen. Joh en je hebt nog een tripje in het vooruitzicht houdt die gedachte vast. En vanuit hier een cyberhug om je wat op te beuren in deze dagen.

Liefs

Ineke zei

Dit jaar vind ik de maand januari toch wel best snel voorbij gegaan. Nog even volhouden Petra, sterkte!

Hester zei

Wat apart dat voor de een de tijd langzaam gaat en voor de andere snel. Ik kan het eigenlijk niet geloven dat het al bijna februari is. Ik heb het gevoel dat het nieuwe jaar nog maar een paar dagen oud is.
Hopelijk wordt het bij jullie snel beter weer!
Hartelijke groet uit Utrecht
Hester

Petr@ zei

Ik ben ook altijd blij als januari voorbij is. Net alsof de 'ergste' winter er dan op zit, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Geen idee dus hoe dit komt.

Ik vind zelf Iers eten altijd zo zwaar, maar misschien ken ik alleen maar dat soort Ierse gerechten. Irish Coffee gaat er altijd wel goed in!

Marie zei

Wat knap dat je telkens weer de motivatie kunt vinden om te sporten, ook als je niet zo'n zin hebt. Hartstikke goed! Ik ben gewoon jaloers op het heerlijke buitenshuis eten wat jullie doen; de mogelijkheden bij jullie zijn natuurlijk ook ongelooflijk!

Petra zei

@Bente - Interessant dat je daar zo ver zuidelijk ook last van hebt. Ik vind het nu het moeilijkst, moet ik zeggen, moet echt dingen bedenken om uit bed te komen.

@Anja - Het is eigenlijk net begonnen, mijn januari "blues", nog zoveel winter te gaan!

@Naomi - Dank voor de cyberhug. Ik weet alles met mijn logische brein, maar de gevoelens zijn minder makkelijk te overtuigen

@Ineke - dank je

@Hester - Oh, je bent in mijn favoriete Nederlandse stad! Oh, nostalgie!

@Petra - Inderdaad, zo zie ik Iers eten ook altijd, maar bij dit restaurant viel dat erg mee.

@Marie - Als je bijna dagelijks sport wordt het een gewoonte. Niet gaan voelt dan niet goed. Maar inderdaad, het vergt soms flinke discipline. Ik ben ook erg dankbaar voor de varieteit aan restaurants, die we hier hebben! Hoe is de sneeuwsituatie bij jullie?