Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 15, 2013

Schone haard en ijskast

Koud en regenachtig daagt de dag van vandaag.  Onvoorstelbaar dat we een paar dagen geleden nog liepen te puffen.  Het is alleen wel helaas weer net te warm voor sneeuw.  De plaatjes uit Nederland vind ik wel erg mooi, hoewel de eindeloze files natuurlijk minder waren.  Voorlopig ziet het er niet naar uit dat wij een sneeuwstorm zullen krijgen.  Er komt wel droge kou aan, ook goed, zolang het maar niet dit sombere,  funest voor mijn spieren,  weer blijft!

Rick is dan ook allang op als ik mezelf uit bed hijs.  Hij blijft vandaag thuis werken, want gaat vanmiddag op reis.  De koffie staat al klaar voor mij.  Rick weet hem altijd precies de goede sterkte te maken.  Ik houd van sterke koffie, maar ook weer niet te. 

Na mijn ontbijt haast ik me naar de sportschool.  Daar doe ik vijftig minuten cardio.  Voor mij loopt een man op de loopband, die ronduit vies gekleed is.  Ik kan me helemaal voorstellen dat je niet je mooiste kleding aantrekt om te sporten, maar het hoeft toch ook weer niet je alleroudste plunje, die allang in de prullebak had moeten liggen, te zijn.

Zijn t-shirt hangt aan flarden om hem heen en er zitten gaten in zijn broek waardoor er meer te zien is dan wie dan ook wil.  Hij is nog bezig aan het bouwen van een gespierd lichaam, zullen we maar zeggen, dus niet appetijtelijk.  Ik kijk maar zo min mogelijk op van mijn Kindle. Later zie ik hem in een Ferrari stappen, nota bene, dus aan zijn inkomen kan het niet liggen.

Thuis maak ik me gauw klaar, want Rick wil samen gaan lunchen, maar dat moet wel vroeg.  Hij is nog niet bij Le Pain Quotidien geweest, dus dat wordt de logische keuze.  Dit keer neem ik me voor echt niet weer de gerookte zalm tartine te nemen, want er staat zoveel ander lekkers op het menu.  Het wordt dit keer de linzensalade en daar krijg ik geen spijt van!  Ook Rick smult van zijn ham en gruyere tartine en Belgische chocolademelk.  Ik ben zo blij dat we dit restaurant nu dichtbij hebben!


Na de lunch gaat Rick meteen weer aan een zakentelefoontje en ik zet Kai aan het werk.  Vandaag staat de ijskast schoonmaken op het programma.  Ook die is hard nodig en er komen een aantal interessante wetenschappelijke experimenten uit.  Voedsel dat onherkenbaar is na een jaar in de ijskast.  Dat is wel een nadeel van de diepe Amerikaanse ijskasten, dingen worden gauw achterin vergeten.

Rick neemt afscheid en ik ga Saskia van school halen.  Als ik terugkom is de technicien voor de open haard er.  Die gashaard is al zeker tien jaar niet schoongemaakt, dus weleens nodig, want hij ging telkens uit.  De technicien zegt dat dit de makkelijkste haard is, die hij ooit heeft schoongemaakt.  Tegenwoordig is het een puzzel met de "houtblokken", vertelt hij  Onze "blokken" zitten gewoon aan elkaar vast.  

Na zo'n anderhalf uur brandt de haard weer helemaal goed en werkt de afstandsbediening ook weer.  Ik kan dus heel decadent de haard vanaf mijn stoel bedienen.  De katten ontdekken de warmte meteen en ik maak een schattige foto van een heel ontspannen Flapjack. 

Een ding moet gezegd worden van Kai, als hij eenmaal aan de schoonmaak gaat, doet hij dat ook zeer grondig.  De ijskast blinkt gewoon en ziet er van binnen zo goed als nieuw uit.  Volgens mij vindt Kai ook wel dat hij eer van zijn werk heeft na afloop.

Als Kai zijn e-mail checkt is er eindelijk een berichtje van de mensen in Leipzig.  Zij bevestigen de data en meteen boeken we Kai's vluchten.  Hij zal 8 februari naar Leipzig vertrekken en 17 juni terugkomen uit Frankfurt.  Wij hopen in Saskia's Paasvakantie op bezoek te gaan bij Kai.  Die week heeft hij van donderdag tot en met zondag vrij en de dagen daarvoor willen wij Duitsland wat gaan verkennen.  

Saskia vertrekt naar een voorlichtingsavond over colleges op school.  Kai en ik bestellen van Zpizza en eten die gezellig bij de open haard op.  Ik vind het heerlijk die weer helemaal werkend te hebben.  Het maakt de winteravonden wel zo gezellig!

9 reacties:

Gabriëlle zei

Heerlijk, de poezels zo voor de open haard ! Het is dat ze er niet in kunnen kruipen ;-)

Hier liggen onze katten vaak op de cv ipv in het mandje ervoor. Ziet er altijd erg oncomfortabel uit, maar warmte gaat bij hen voor op ligcomfort denk ik dan maar ;-)

Sally zei

Fijn een schone koelkast ;-) . De laatste keer dat ik die bij ons heb schoongemaakt (euh laten schoonmaken) was dat echt nodig. Schattige foto's van de katten zo voor de warme openhaard. En super dat Kai nu eindelijk antwoord uit Duitsland kreeg en dus nu zijn tickets kon boeken.

Gernand zei

Die sneeuw hier mag je zo van mij hebben. Ik ben er nu al helemaal klaar mee.

Die salade ziet er heerlijk uit. Ben je ook al zo dol op linzen? Je kan er ook heel lekkere soep van maken. Vreemd genoeg vind niemand die ik ken het lekker.

4,5 maand in Duitsland zal wel een heel avontuur zijn voor Kai. Hij zal het ook vast een beetje spannend vinden denk ik.

Anoniem zei

Hahaha, Petra, ik zat zo hard te lachen om je zeer goede beschrijving van een mede sporter dat de honden kwamen kijken wat er aan de hand was.
Prachtige foto's van de poezen. Wat een leventje hebben die.
Ik heb net met de hondjes de gladde weg getrotseerd, met mijn nieuwe spikes onder mijn laarzen was het een makkie en het weer is echt geweldig, helemaal wintersport, blauwe lucht en een mooie sneeuwlaag.
Groet, Bea

jolanda zei

Linzensoep of linzenstoofpot vind ik wel lekker, maar in een salade vind ik ze minder. Maar wel lekker al dat soort lunches. Al was mijn tosti ook lekker vanmiddag.

Gaat Kai nog een blog bijhouden over zijn avonturen in Duitsland... ben er wel nieuwschierig naar.:-) Is dit jaar het laatste highschool jaar voor Saskia of moet ze nog een schooljaar?

Anoniem zei

Ik vind de woordkeuze als ; interessante wetenschappelijke experimenten uit de ijskast heel mooi gevonden van je.
Ik vind bij Cathy ook weleens zoiets.
Sommige mensen zijn te krenterig om geld aan kleding uit te geven.Ik ken er ook zo een. Schoenen voor nog geen $ 10 maar miljoenen op de bank.
Fijn voor Kai dat hij bericht heeft ontvangen.Leuk vooruitzicht voor hem.En voor jullie ook dat je hem kan opzoeken in Duitsland.
Heerlijk he die open haard. Ik heb er helaas geen een.
Groetjes Wil

Tineke zei

Heb je naast deze electrische openhaard ook nog een echte openhaard in je basement? zo heeft mijn dochter het.
Wij hebben een echte openhaard en het echte vuurtje stoken , vind ik in de winter een gezellige sfeermaker.
Fijn dat alles rond is voor Kai's reis, kan hij nog even genieten en jij ook van zijn schoonmaakkunsten.
Het is volgens mij gewoon een vorm van discrinatie dat er bij jullie voor Kai geen werk is; als saskia reageert is er vast wel werk, je moet eigenlijk de proef op de som nemen.

Petra zei

@Gabrielle - hier gaan ze ook regelmatig op de luchtverwarming liggen, maar dat is niet zo ongemakkelijk als jullie verwarmingen.

@Sally - Ja, wel een opluchting dat Kai nu bevestiging heeft.

@Gernand - Ja, ik ben ook dol op linzen. Helaas vindt de rest ze hier ook niet lekker, dus bestel ik ze zo vaak mogelijk buitenshuis

@Bea - Wat is het dan mooi, he? Vind ik ook altijd.

@Jolanda - Een blog zouden wij ook heel leuk vinden, maar zelfs sociale Katja hield dat niet vol, dus ik betwijfel dat dat bij Kai wel zo is.

@Wil - Ja, er komen soms dingen uit die ijskasten, brrr!

@Tineke - Nee, we hebben alleen deze hier. Bewust voor gekozen. Buren hebben wel een echte, maar Rick wist al dat er niets van zou komen als hij hout moest sprokkelen en aansteken ;).

naomi zei

hallo

Het zijn echt de rot klussen waar je nooit tijd voor hebt die Kai nu mooi doet. Zoals de ijskast schoon maken of de schuur/ garage opruimen.

Fijn dat zijn Duitsland avontuur vast staat. En tickets geboekt zijn. Wel een flinke periode. leuk dat jullie in de spring break naar hem toe gaan. Zijn Duits zal wel flink verbeteren.

Met dit koude weer gaat Stitch ook graag bij de verwarming liggen op zijn kussen, die hij anders nooit aankijkt. Of op de vloer waar de leiding loopt.

Liefs Naomi