Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 16, 2015

Mijn "weekend" begint

Vandaag en morgen heb ik vrij en ik ben van plan daar volop van te genieten.  Om te beginnen slaap ik wat uit.  Niet te lang, want Rick komt voor hij naar zijn werk vertrekt al melden dat het schitterend weer is.

Het is inderdaad heerlijk buiten!  Een graad of 23, maar geen vochtigheid en ik installeer me weer met mijn ontbijt op het deck.  Dat ontbijt is op zichzelf al een traktatie, want ik maak de laatste cupcake (banana, walnoten en ananas) van gisteren soldaat en heb daar knalrode zoete kersen bij.


Intussen zie ik de bijen zoeken naar de kolibri buisjes.  Zo ergerlijk!  Ik vind het net zo leuk die vogeltjes zo dicht bij huis te krijgen.  Ik hoop dat de strategie van het internet om een paar dagen niets buiten te hangen gaat werken.

Sharon is deze week op vakantie dus ik doe vanochtend mijn eigen gewichtenroutine.  Ik neem mijn acht pond gewichten mee het deck op en doe een bovenlichaam tabata.  Mijn benen laat ik met rust, die krijgen tijdens de rondleidingen genoeg te verduren.

Na afloop doe ik een half uur cardio tot 5000 stappen.  De deurbel gaat en de dakmensen staan op de stoep.  Het lek wordt gemaakt en meer dingen op dat dak (boven de family room, garage en sportkamer).  Hopelijk kan het hierna nog een aantal jaren mee, want een nieuw dak is heel erg duur.

Saskia wacht beneden geduldig tot ik klaar ben.  We halen boodschappen voor de week.  Of het Saskia is of gewoon een feit, maar veganisme is duur!  Natuurlijk gaan we naar "Whole Paycheck" (hele salarisstrook), zoals Whole Foods ook wel genoemd wordt, maar toch!  Al die nagemaakte kazen etc. zijn een stuk prijziger.
Overal staan de gladiolen in bloei, zo mooi!

Thuis eet ik restjes van het avondmaal van gisteren als lunch en kleed me dan in mijn zwemkleding.  Ik loop naar de overkant het zwembad binnen.  Daar is het rustig en ik vind meteen een ligstoel in de buurt van een parasol.  Het is vandaag ook lekker wel in de zon te liggen af en toe.  Het zwembad water is lekker koel, maar niet koud. 

Voor de verandering zijn er ook een aantal mensen, die ik ken en we kletsen gezellig met zijn allen.  Ik moet mezelf met moeite aan het gesprek onttrekken om half drie.  Eigenlijk baal ik daarvan, want het is zo zelden dat er bekenden bij het zwembad zijn.

Maar ik heb een afspraak om mijn nagels netjes te maken wat weer hard nodig is.  Thu haalt de rode, witte en blauwe afgebladderde nagellak er weer af en ik vertrek met keurige nagels met een blauwgroene kleur en glittertjes.

Rick komt vroeg thuis en we rijden naar UBS in Tysons Corner.  Daar hebben we een vergadering met onze financieel adviseur Geoff.  Na afloop neemt Geoff ons mee naar Chef Geoff's
 (toevallig dezelfde naam, ze kennen elkaar niet) in hetzelfde gebouw.  Daar trakteert hij ons op een drankje en delen we een kleine pizza als voorafje. 

We zitten buiten op het terras en het is een heerlijke temperatuur.  Geoff neemt na een paar uur afscheid en Rick en ik bestellen avondeten.  Na de pizza heb ik niet veel trek meer dus bestel het tonijn tartaar voorafje wat inderdaad meer dan genoeg is.  Rick heeft een salade.

Toch nog moe van de dag van "niets doen" kijken we met de voeten omhoog tv vanavond.  Jammer genoeg hebben we zoveel muggen nu dat ik niet buiten kan zitten.  Ik zag vandaag de Mosquito Squad bij de overburen en denk er ernstig over eens te kijken hoeveel die kosten.

6 reacties:

Anja zei

Ohh, al die muggen, ik zit ook niet buiten want ik ben "lek" gestoken, grrrr.

Pauline P zei

Is er geen mogelijkheid een andere voedingsplek voor de bijen te maken? Het is jammer dat ze het kolibrivoer pikken, maar aan de andere kant zijn bijen wel erg belangrijk voor het leven op aarde en sterven ze momenteel bij bosjes uit...

Anoniem zei


Heel lastig die muggen bij dit zomers weer,
zorg dat je nergens water hebt staan buiten,of je moet het bedekken met materiaal.
want daar leggen muggen hun larven in en krijg je nog veel meer muggen.
Jezelf instrijken met antimug creme e.d

Hierbij de 10 beste antimug tips:
https://www.salusi.nl/wat-helpt-tegen-muggen/

Bijen ruiken van ver waar zoetigheid is,dus weren kun je ze niet,
maak ergens een plekje zoetigheid voor hun,waar je geen last ervan hebt!
Fijn weekend
groetjes Joke

Anoniem zei

Ik ben zelf geen vegetarier, maar eet momenteel wel veel gerechten zonder vlees en veel groenten vanwege die farm share die ik heb. Hun website heeft ook heel veel recepten, als Saskia geinteresseerd is om zelf te koken. Dan hoeft het niet zo duur te zijn. http://www.earlymorningfarm.com/recipe-index/

Annemiek

Anoniem zei

Ohhh, die muggen dat is echt zo jammer.
jij moet wel heel zoet bloed hebben dat ze jouw zo vinden.
Die kersen zien er heel lekker uit. Ga straks eens kijken of ze hier ook al te kooop zijn.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Het is veel erger dan andere jaren! Waarschijnlijk door alle regen

@Pauline - Dat is de reden dat ik geen val zet voor de bijen. Ik heb nu gelezen wat olie op de randen van de voederbuisjes te doen en vandaag leek dat te werken

@Joke - Bedankt voor het meedenken, helaas helpen al die dingen niet tegen onze muggen. De vele regen en vochtigheid heeft voor een ware explosie gezorgd!

@Annemiek - Dank je voor de link, die ga ik doorgeven aan haar!

@Bea - Inderdaad ik heb muggenbloed, terwijl Rick bijna nooit wordt gebeten