Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juli 22, 2015

Ricks nieuwe auto is er eindelijk

Heerlijk, ik kan vandaag wat langer blijven liggen.  Alleen zit ik kennelijk in het vroeger wakker worden ritme, want om kwart over acht ben ik klaar wakker.  Maar goed ook, want het is superlekker weer!

Rick en ik drinken even samen koffie en thee (voor hem).  Als Rick naar zijn werk vertrekt vul ik de kolibrie buisjes en ook het voer van de andere vogels bij.  De bijen komen nog steeds op het suikerwater af, maar wat olie op het dopje zorgt ervoor dat er niet op kunnen gaan zitten.  Het kolibrietje komt dan ook herhaalde malen langs.

Voor mijn ontbijt maak ik mijn favoriete gepocheerde eieren met spinazie, geraspte kaas en Tabasco.  Daarbij een lekker bakje aardbeien, bosbessen en frambozen en ik heb al een portie groente en fruit binnen.  Het smaakt me prima.


Er is zo weinig luchtvochtigheid dat het zelfs in de volle zon goed uit te houden is. Ik zou hier zo kunnen blijven zitten, maar er moet gesport worden.  Ik ga naar Anytime Fitness en warm op op de elliptical.  Dan komt Sharon me halen voor drie kwartier gewichten en een kwartier rekken en strekken. 

Na dat uur douche ik gauw en kleed me in niet sport- of rondleidingkleding.  Saskia wil graag naar Whole Foods en daar koop ik ook de nodige boodschappen.  Voor mijn lunch neem ik hun lekker sushi mee, nooit verkeerd.

Vienna heeft tegenwoordig een "virtual yard sale" pagina op Facebook.  Daar kunnen mensen hun overbodige spullen verkopen.  Ik zag er een kennel voor kleine hondjes en besloot dat die ook goed zou zijn voor Flapjack, die bijna zestien pond weegt.  De verkopers wonen tien kilometer verderop op een adres dat nog steeds Vienna is!  De kennel ziet er goed uit en voor $15 kan ik hem niet laten staan.

De rest van de middag heb ik helemaal open, heerlijk!  Ik overweeg naar het zwembad te gaan, maar heb meer zin om te tekenen of kleuren.  Ik besluit het projectje waar ik vorige week aan dacht te gaan maken.  Namelijk een zentangle cardinaal in de stijl van Charley Harper.

Met rood, geel en zwart ga ik aan de gang.  Zo leuk om te doen!  Ik ga er al gauw helemaal in op en langzaamaan ziet het er erg leuk uit.  Het is bevrijdend dat je met Zentangle geen fouten kunt maken.  Het is wat jij tekent en ik moet mijn perfectionisme erbij laten gaan en dat is heel goed.  Het liefst zou ik het er natuurlijk uit willen laten zien alsof het gedrukt is.

Eigenlijk verwachtte ik Rick naar de BMW garage te moeten brengen om zijn nieuwe auto op te halen, maar Saskia biedt aan dat te doen.  Ik kan dus naar hartelust door tekenen en kleuren.  Ik vind het eindresultaat leuk en ben vastbesloten nog meer van dit soort projectjes te gaan doen.  Het heeft me altijd voldoening gegeven te tekenen.

Cosmo ziet als ik rondleidingen heb alleen onze achtertuin en pleintje, tenzij Kai hem een wandeling geeft.  Ik lijn hem dus aan voor een wandeling door de buurt.  Honden kunnen natuurlijk niet praten, maar zijn lichaamstaal laat zien hoe heerlijk hij die vindt.
De Eastern tiger swallowtails zijn er weer

Als we terugkomen staat Ricks nieuwe auto op de oprit.  Hij heeft een BMW i3 geleased.  Onze eerste electrische auto, dus, we hebben nu ook een oplaadstation in de garage.  Het is een leuke auto met alle nieuwste snufjes, ik vind vooral het zelf inparkeren een leuk iets.
Het avondeten bestaat uit gegrilde worstjes in brioche broodjes, mijn komkommersalade en verse tomaat uit de tuin van onze buren.  Die laatste is zo ontzettend lekker!  Ik zou er bijna tomatenplanten voor in onze tuin zetten, maar laten we eerst eens zien hoe het gaat met de door de eekhoorns geplante mais.

Morgen heb ik een halve dag rondleiding en vrijdag een onverwachte vrije dag. De mensen, die de volle dag rondleiding geboekt hadden, lieten vanavond weten dat ze morgen al vertrekken en zich dus hadden vergist met de datum.  Hoe dat kan als ik 2 juli nog bevestigd had is me een raadsel, maar het is niet anders.  Wel vervelend, want ik had de mensen van vandaag niet teleur hoeven stellen als ik dat had geweten.
Meike is weer mijn knuffelkat naast me

4 reacties:

Tineke zei

leuke tekening; mooie kleur en afwisseling. Geniet van je extra rustdag; je kunt hem goed gebruiken.

Anoniem zei

Leuke tekening hoor!
Zo valt je drukke week in één keer toch mee.
Aparte auto die I3. Twee weken geleden hebben we in Wolfsburg alle elektrische modellen gezien van BMW. Nu maar hopen dat deze auto minder kuren krijgt dan de vorige.
Fijne donderdag.
Anja L.

Marion zei

Prachtige auto, zeg! Parkeert hij zichzelf in? Dat is nog eens handig!

Ik vind je tekening een waar kunstwerk. Toch wel alsof het gedrukt is, hoor.

Mijn ouders hebben zich ook wel eens op de verkeerde dag op het vliegveld gemeld. Ongelooflijk, maar waar. Als je een beetje precies bent, kun je je dat niet voorstellen (ik niet, althans).

Petra zei

@Tineke - Ja, nu ben ik er wel blij mee, maar ik was wel even boos dat ze zonder veel verontschulden afzeiden

@Anja - Inderdaad, toch wel lekker een lang weekend

@Marion - Dank voor het compliment. Inderdaad, maar ik kan me nog voorstellen als je de verkeerde datum boekt, maar er dan drie keer aan herinnerd worden en het nog niet doorhebben? En dan zonder een "het spijt me heel erg" afzeggen vond ik onbeschoft. Alsof mijn tijd niets waard is.