Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juli 01, 2015

BMW aansluiting, maar nog steeds geen BMW

Midden in de nacht word ik wakker geschrikt door een enorme donderklap.  Het flitst en dondert constant achtereen, zo hard heb ik het in lange tijd niet gehoord.  Tot mijn verbazing lijkt Rick er doorheen te slapen.  Cosmo is in Kai's kamer, die hem hopelijk gerust stelt.  Later lees ik dat het het ergste onweer sinds 2012 was met windvlagen van meer dan 70 mijl per uur (113 km/u)!


Eindelijk werd het stil en viel ik weer in slaap.  Ik schrik dan ook wakker als om acht uur de bel gaat.  Rick is al op, want het is de electricien, die de aansluiting voor Ricks nieuwe BMW komt installeren.  Rick had gehoopt dat de auto deze week zou aankomen, maar hij is nog niet eens in het land.  Intussen gebruikt hij Kai's auto.

Om mijn lidmaatschap deze maand tenminste eens te gebruiken ga ik bij Lifetime sporten.  Het is altijd weer een genot hier binnen te lopen.  Die keuze aan allerlei machines, je zou er bijna van willen gaan sporten.  Ik heb het gevoel echt hard gewerkt te hebben als ik een uur later klaar ben met de laterale machine.

Saskia en ik gaan naar Noodles & Company om op hun terrasje te lunchen.  We smullen van onze "buff bowls" met spinazie in plaats van pasta.  De mijne is met garnalen en Bangkok kerriesaus, zo lekker en gezond!

Na het eten gaan we naar Whole Foods waar Saskia haar boodschappenlijstje afwerkt.  Ze ziet er ook een vroegere vriendin van high school en maakt plannen weer met groepje bijeen te komen.  Intussen is het weer goed om met mijn jongste op pad te gaan, want zo krijg ik weer haar gedachten, problemen en plannen te horen. 
De eekhoorn komt nog steeds zodra wij niet buiten zitten

Als de boodschappen zijn weggelegd rijd ik naar Pro Nails.  Daar maakt Thu mijn nagels weer keurig.  Ik kies dit keer afwisselend rood, wit en blauw voor onze grote feestdag zaterdag, the 4th of July.  Omdat die in het weekend valt heeft Rick ook vrijdag vrij dus een lekker korte week deze week.

Het is weer heerlijk weer en ik besluit aan het zwembad te gaan lezen.  Het water is mij te koud, maar onder de parasol op de ligstoel is het goed vertoeven.  Ik klets ook bij met Chris en Mary voor het begint te spetteren en ik weer naar huis loop.

Als ik de straat oversteek valt me een flink diep gat in het wegdek op.  Als een auto daarin rijdt zal dat flinke schade opleveren en het lijkt erop dat niemand er nog vanaf weet.  Ik bel het Vienna politiebureau en zij beloven iemand te sturen.  Later zien we inderdaad een politieauto en oranje pionnen, want het is best gevaarlijk, zeker in het donker.

Net als ik onder de boom voor ons huis loop barst de zondvloed los!  Ik ben nog droog en schuil onder het gebladerte van de boom.  Dat is zo dicht dat ik slechts spatjes voel, terwijl het zo hard regent dat Rick op zijn maaier binnen een paar minuten doorweekt is.  Tot nu toe is het een natte zomer voor ons en alles is prachtig groen.

Voor het eten maak ik mijn zentangle bijtje af.  Ik vind het erg leuk om te doen en neem me voor ook andere dieren te gaan tekenen.  Het zwart-witte vind ik mooi, al zou ik er eventueel ook wel kleur in aan willen brengen.
Het eindresultaat

We eten zalm, "fireworks slaw" (koolsalade in een pittige dressing, erg lekker) en olijfbrood als avondeten.  Dan komt Laura om me een zeer nodige massage te geven, al voel ik me zoals altijd een stuk beter met dit warme weer. 

7 reacties:

Anja zei

Ook ik ben door het onweer heen geslapen, Marcel heeft alleen enkele flitsen gezien. Ook vandaag geen regen gehad hier.
Vervelend dat Rick zijn auto er nog niet is. Hier ook een korte week, Marcel ik vrijdag ook vrij.

Anoniem zei

Wat heerlijk dat het zwembad zo dichtbij is.
Die sportschool ziet er heel mooi uit, ik ben heel blij met mijn sportschool maar zo veel keus als bij Lifetime heb ik niet. Maar wat voelt het goed als je bent geweest hè.
Wat vervelend dat Rick z'n auto er nog niet is.
Die 'fireworks' slaw klinkt lekker.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Hi Petra,

zelf een week vakantie gehad dus nu pas alles beetje bijgelezen. Mooie vakantie hebben jullie gehad zeg! Lekker met zijn 2en.... Hier vallen de mussen van het dak met temperaturen van 30+ zelfs 40 misschien. Een grote plensbui zou hier welkom zijn. Een collega heeft ook een electrische auto en is er erg blij mee! Dus hoop voor Rick dat hij ook zoveel plezier ervan heeft.

Gr Ron

Tineke zei

Wij zijn op vakantie op Texel en met de hittegolf is dat een prima plaats om te verblijven (zonder ook trouwens). Fietsen , wandelen, zwemmen , lezen , lekker eten, plaatselijk concertje bezoeken ; genieten.

Marion2 zei

Wow, dat wordt vast een heel mooie auto! Ik ben benieuwd.

Je kunt mooi tekenen! Ik kan het alleen maar, een beetje, als ik een voorbeeld heb.
Deze manier van tekenen lijkt me ook wel ontspannend, omdat je patronen herhaalt.
Of is het meer als een ingewikkeld breipatroon, met tellen.

Ah, ik heb met dit mooie weer ook zin om mijn nagels weer eens te laten doen! Helaas hadden van de week, toen ik er tijd voor had, meer mensen hetzelfde idee. Er zat zelfs een complete wachtrij.

Anoniem zei

Dat mmoet een heftig omweer zijn geweest.
Wachten op de nieuwe auto duurt lang. Hopelijk duurt het niet lang meer.
Wij wachten inmiddels 3 maanden op een nieuwe bank.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - Het was over ons gebied ook niet het ergst dat onweer gelukkig

@Anja - Dat zwembad zo dichtbij is inderdaad heerlijk, want het is al leuk om er te gaan liggen lezen, hoef niet eens te zwemmen. Ik zou de ingredienten van die slaw willen weten dan zou ik het vaker maken.

@Ron - Nou, plensbuien hebben we hier genoeg, ik zal er een de oceaan over sturen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn om een electrische auto te hebben!

@Tineke - Geniet er maar lekker van! Wat is de zomer toch heerlijk :)

@Marion - Het is maar een kleine auto, maar wel leuk. Inderdaad is het een ontspannende manier van tekenen, want je kunt ook geen fouten maken (hoewel mijn A persoonlijkheid het natuurlijk zo perfect mogelijk wil ;))

@Bea - Jee, dat is wel heel lang om op een bank te wachten! Wij zijn gewoon niet aan wachten gewend. Hier bestel je iets en dan heb je het de volgende dag