Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juli 12, 2015

IKEA bezoek en lekker zomerse zondag

Zaterdag

Mijn barometer lichaam doet weer van top tot teen pijn als ik midden in de nacht wakker word.  Ik hoor de regen op het dak ratelen en de radar ziet er weer erg kleurrijk uit.  Gelukkig brengt de Icy Hot, die ik over mijn hele lichaam spuit, verlichting en is het wat beter als ik opsta.

De regen is weggetrokken en de zon probeert door te komen.  Na het ontbijt doe ik een tabata routine (20 seconden heffen, 10 seconden rust) met lichte gewichten voor mijn bovenlichaam buiten op het deck.  Intussen zie ik dat de mieren nu ook de grote kolibri voerhouder hebben gevonden.  Ook daar smeer ik Vaseline op wat perfekt werkt.


Na de gewichten ga ik boven op de elliptical "rennen" tot ik 5000 stappen bijeen heb.  Dan maken Rick, Saskia en ik ons klaar om naar IKEA te gaan.  We hebben een hele lijst mee voor meubelen voor Saskia's appartement in Richmond.  Haar huisgenootje heeft al een aantal dingen bij elkaar geraapt, zoals een bank en eettafel en stoelen, maar wij moeten ook bijdragen.

De dichtstbijzijnde IKEA is zo'n veertig kilometer verderop dus altijd echt een uitje, want we komen er niet vaak.  Al hebben ze een aantal veganistische dingen, Saskia besluit toch eerst thuis lunch te eten.  Rick en ik willen wel genieten van het goede en ook goedkope eten in het IKEA restaurant.

We kiezen beiden de gerookte zalm en ik neem daar een kop wortel gember soep bij.  Die laatste is heerlijk! Rick neemt een groot bord met gehaktballen en daar neem ik er ook een paar van.  Gesterkt beginnen we aan onze wandeling door de gigantische winkel.

Saskia en Rick hebben zich goed voorbereid met een lijst van meubelen van de website.  Het maakt dat we het gros heel makkelijk vinden.  Saskia wil een queen bed en we vinden een dat en een goede matras ervoor.  Verder een bureau dat ze met Bella zal delen, lampen, een makkelijke stoel, een ladenkastje en meer.

Na een paar uur hebben we drie volle karren bij elkaar en gaan we afrekenen.  Terwijl Rick en Saskia dat doen ga ik in het voedsel gedeelte kijken.  Ik neem wat van hun lekkere crackers mee en Zweedse koffie.  Eens kijken hoe die is.

Met vereende krachten krijgen we alle dozen en dingen in de van.  Alleen de queen matras moet op het dak.  Daar hebben we twee handige riemen voor gekocht.  Het lukt Rick echter niet ze strak te trekken.  Ik moet eraan te pas komen, want hij heeft ze helemaal verkeerd opgezet.

Eindelijk lijkt de matras er strak genoeg op te zitten en beginnen we aan de tocht naar huis.  We kunnen door de ruit van het dakraam zien hoe het de matras vergaat.  Zodra Rick de snelweg oprijdt slaak ik een gil, want het lijkt of het ding er door de wind zo af zal worden geblazen!

Rick stopt de auto en checkt de riemen.  Alles ziet er goed uit, maar het laatste wat we willen is de matras op de snelweg verliezen.  We besluiten de binnendoor route te nemen, ook al omdat het verkeer op de I-95 weer eens muurvast staat.  Rick rijdt niet harder dan 50 km/u en zo komen we met matras nog op het dak weer thuis.

We zetten de spullen zolang in de garage, maar er zijn dus veel uren van in elkaar zetten in Ricks en Saskia's toekomst.  Volgend weekend lijkt me een goede gelegenheid zeg ik tegen ze, want dan heb ik beide dagen rondleidingen.  Mijn ervaring is dat IKEA meubelen in elkaar zetten meestal niet zonder problemen verloopt en zo ben ik daar dan geen debet aan.

Rick en ik gaan voor we naar de bioscoop gaan eten bij Coastal Flats in Tysons Corner.  Daar vinden we met gemak een paar stoelen aan de bar.  We bestellen beiden kreeft.  Rick op een broodje en ik de salade, die werkelijk heerlijk is.

Saskia en Bella wachten ons al op bij AMC.  We gaan de Minions film kijken en die is enig!  We lachen regelmatig hardop en ik heb gelukkig gelezen tot het uiterste einde te blijven.  Meer dan de helft van de zaal is al leeg als er nog een heel leuk stuk komt.  Blijven zitten dus als hier lezers zijn, die nog naar de film willen gaan.

Zondag

Gisteravond heb ik veel te lang op het internet met deze en gene "gekletst" en lag daardoor te laat in bed.  Rick heeft dan ook al ontbijt gehaald als ik eindelijk beneden kom.  Het is prachtig weer en natuurlijk eten we weer buiten.

Na het eten lopen we naar de overkant het zwembad in.  Dat is vanochtend een uur eerder open alleen voor volwassenen.  Er zijn koffie en bagels, maar wij zijn er enkel om bij te kletsen met deze en gene.  Alweer bedenk ik me hoe leuk dit toch is en hoezeer ik dit buurtgevoel vorige zomer in het hotel miste.

Een uurtje later lopen Rick en ik terug naar huis.  Ons oorspronkelijke plan om een zipline avontuur t te gaan doen laten we varen, want Saskia voelt zich niet lekker en we wilden met zijn vieren gaan.  Kai stelt voor dan naar een waterval te gaan wandelen.

Dat wordt Scotts Run en natuurlijk mag Cosmo mee. Het is druk bij de waterval met allemaal zwemmers en pootje baders.  Eigenlijk mag dat niet, maar niemand, die zich daar wat van aantrekt duidelijk.  Kai en ik bedenken dat het leuk zou zijn op een doordeweekse dag als het niet zo vol is te gaan.
 
Wij lopen nog een stuk langs de rivier, maar Ricks enkel is nog opgezwollen van zijn val mt de fiets vorig weekend en we maken het daardoor niet lang.  Morgen heeft Rick een doktersafspraak ervoor, maar ik denk dat hem gewoon zal worden aangeraden de enkel rust te geven.
Op de terugweg gaan we bij Noodles & Company lunchen, want daar mag Cosmo ook op het terrasje.  Ik kies weer een buff bowl met groentes en geen pasta.  De "Japanese Pan" is op het moment mijn favoriet.  Kai neemt de Indonesian peanut saute en Rick een salade van het naast Noodles gelegen Chipotle.

Thuis zie ik dat een kolonie bijen de grote kolibri voerhouder nu helemaal heeft overgenomen.  Ik lees online dat daar niet veel tegen te doen is behalve hem verwijderen.  De buisjes werken sowieso beter en ik rijd snel naar Birdwatchers om te zien wat zij hebben.  Ik koop nog een houder met buisjes, want daar kunnen de bijen en mieren niet in.

Al sinds vanochtend verlang ik naar een frisse duik in het zwembad en die ga ik dan ook doen.  Ik vind een ligstoel naast onze buren drie huizen verderop en bespreek hun en onze internationale reizen met ze.  Hij moet in september voor werk naar Chili en zij wil mee dus ze hebben heel wat vragen over onze vakantie daar.

Rick komt ook en we lezen wat en zwemmen wat.  Wat een lekker ontspannen zondag is dit en mijn pijnen zijn ook een heel stuk minder, helemaal goed!  Zou het komen omdat er vandaag geen onweersbuien komen?

Als avondmaal hebben we sate van Ricks grill met pindasaus en daarbij geraspte wortelsalade en geroosterde maiskolven.  Saskia eet ook gezellig mee van de wortelsalade en maiskolven en rijst met pindasaus.  Een lekker einde van een leuk weekend is het.

Dit is het laatste blog dat ik voorlopig op deze laptop tik.  Hij moet terug naar Lenovo, want als ik het scherm beweeg valt hij uit elkaar.  Gelukkig heeft Rick een Surface die ik kan gebruiken, maar ik heb er altijd zo'n hekel aan niet mijn eigen machine te hebben! Hopelijk maken ze hem snel.

5 reacties:

Anja zei

Vervelend dat je het even zonder je eigen laptop moet doen. Ik heb dat met mijn fototoestel.
Sterkte met je pijnen, ik smeer ook veel icy hot op mijn nek en schouders.

Anoniem zei

Wat een heerlijk weekend, en slim dat je Saskia en Rick hebt voorgesteld om aankomend weekend de Ikea meubels in elkaar te zetten.
Gaat meestal niet zonder gemopper!
Zo even schrikken van de een na laatste regel, maar je gaat gewoon op Rick zijn surface.
Groetjes, Bea

Marion2 zei

Dat is ook toevallig: ik ga zo ook naar de Ikea. Daar kom ik, door de verhuizingen van de complete kinderschare, op dit moment veel te veel naar mijn zin;). Wat een gegoochel altijd met al die spullen! Ooo, wat zal het eng geweest zijn om te rijden met het matras op het dak!

Heerlijk om zo naar het zwembad te kunnen. Ik ben al een paar jaar niet meer in een zwembad geweest en kijk er heel erg naar uit om dat de komende vakantie weer te gaan doen! De tijdschriften liggen al klaar :).

Ann zei

Wij zijn ook naar Minions gaan kijken - het was idd een erg leuke film ;-) - en ook het einde natuurlijk ...

Petra zei

@Anja - Die Icy Hot is zo super!

@Bea - Dat gemopper hoop ik dus te ontlopen, hi hi

@Marion - Dat zwembad is inderdaad echt luxe

@Ann - Erg leuke film is het!