zondag, augustus 28, 2022

Over de reis naar San Diego

De taxi naar het vliegveld zal pas om tien uur komen, dus we staan op ons gemak om kwart voor acht op. Na Orions wandeling gaan we ontbijt halen. Rick is opeens gecharmeerd van McDonald's en haalt daar een paar broodjes.

Bij Starbucks staan onze koffies klaar en Kiki overhandigt mij mijn dubbel gebakken egg white egg bites. Na het eten ga ik mijn klaarmaken. Dat duurt niet lang, want ik heb gisteren de meeste van mijn spullen al ingepakt.

Rick heeft wat meer tijd nodig, maar om vijf voor tien zitten we in de taxi. Een minuut of twintig later stappen we bij Dulles Airport uit. We geven onze bagage af bij de Premier balie en gaan door de TSA Pre veiligheidscontrole. Daar wordt mijn tas eruit gepikt en wat blijkt: er zit nog een Frans flesje water in. Helemaal vergeten!

Met de trein gaan we naar de C gates. We installeren ons bij gate C23 en kopen wat water en snacks.

We checken ook telkens onze zitplaatsen, want tot nu toe zit er niemand tussen ons in. Dat blijft zo en we vinden een rij met extra beenruimte en niemand tussen ons in net zo gerieflijk als eerste klas, op binnenlandse vluchten althans.

De vlucht verloopt verder rustig. Rick en ik nemen een doos met snacks als lunch. Voor mij de Tapas en Rick kiest de Takeoff. Die ziet er ook goed uit, misschien ga ik die op de terugweg proberen.

De flight attendants komen twee keer langs met drankjes. Verder heb ik wifi gekocht en doe spelletjes en schrijf dit deel van het blog alvast.

Na ongeveer vier uur en drie kwartier landen we in San Diego. Onze bagage komt al gauw en dan sluiten we aan bij de lange rij voor de bus naar de verhuurbedrijven. Mijn voet doet nogal veel pijn en ik neem ibuprofen, dat helpt goed. Gelukkig duurt het niet lang voordat wij in de derde bus kunnen plaatsnemen.

Bij Avis moet Rick een paar dingen veranderen in zijn reservering. Wij denken ook mij als tweede chauffeur toe te moeten voegen, maar dat hoeft niet als je een getrouwd stel bent. Onze auto zou op plaats M12 moeten staan, maar die plek is leeg. Zo vreemd, maar het duurt niet lang voor we een andere auto toegewezen krijgen.

In een Kia rijden we eindelijk naar de Sheraton in La Jolla. Daar logeren we de komende vier nachten. Rick begint morgen met zijn conferentie en ik ga ontdekken. We leggen de bagage in de kamer en begeven ons dan naar de Whole Foods vlakbij. Daar kopen we wat snacks en Rick ziet opeens een fles Buffalo Trace bourbon.

Daar zoekt hij al maanden naar in ons gebied. Daarvan gaat dus een fles mee naar huis en Rick sms-t onze bourbon kenner buurman dat het eindelijk gelukt is. Zo raar dat het hier gewoon voorradig is en in ons gebied moeten mensen erom "vechten" om een fles te krijgen.

Door al het gedoe met de huurauto is het later dan we zouden willen. We brengen de Whole Foods boodschappen naar de kamer en gaan dan naar Duke's in het gezellige deel van La Jolla. Daar heb ik voor kwart over vijf een tafel gereserveerd.

Tot onze vreugde is die buiten en met schitterend uitzicht over de Pacifische Oceaan. In de verte zien we zeeleeuwen op de rotsen liggen. Voor ons gevoel is het 20:15 dus we hebben flinke trek. We delen een voorafje van macademia noten gemaakte humus, erg lekker.

Het restaurant heeft een Hawaiiaans thema en Ricks cocktail ziet er leuk uit. Mijn hoofdgerecht wordt de overheerlijke ahi tonijn biefstuk met bok choy en Rick heeft de vis en garnalen, die in bananenbladeren zijn bereid.

We zijn beiden zeer te spreken over het eten en de bediening is ook super aardig. Natuurlijk steelt het uitzicht wel de show. Dit is een goed restaurant om onze eerste avond in San Diego door te brengen. De komende avonden zal ik waarschijnlijk alleen eten, maar dat is prima.

Terug in het hotel ontspannen we ons en nadat ik dit blog afmaak ga ik nog een show kijken. Daarna zoek ik zeker mijn bed op! Allemaal een heel fijne week gewenst!