Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, december 31, 2005

Happy New Year!!!

Recipe for a Happy New Year
Author Unknown

To leave the old with a burst of song
To recall the rights and forgive the wrong;
To forgive the thing that binds you fast
To the vain regrets of the year that's past;

To have the strength to let go your hold
Of the non-worthwhile of the days grown old;
To dare to go forth with a purpose true;
To the unknown task of the year that's new,

To help your brother along the road
To do his work and lift his load;
To add your gift to the world's good cheer,
Is to have and to give a Happy New Year


Terwijl ik hier zit te wachten op onze eerste gasten is in Nederland het nieuwe jaar al begonnen! Ik heb mijn moeder en Petra al telefonisch Gelukkig Nieuwjaar gewenst, helaas was Wendy niet te bereiken. De rest van mijn lezers en lezeressen wens ik een heel fijn en gezond 2006 toe!

De laatste dag van het jaar begint al goed in huize Engle, want om negen uur rijdt een grote FedEx Express truck onze oprit op en daaruit kwomt, eindelijk, Kai's step! Rick en Kai hebben hem meteen in elkaar gezet en Kai is de koning te rijk ermee.


Eindelijk!




Intussen maak ik het oliebollen beslag van drie pakken Atlanta oliebollenmix en zet die in de oven om ze te laten rijzen. Het deeg van dit merk rijst enorm en er komen heerlijk luchtige oliebollen uit. In voorgaande jaren mixte ik er altijd vruchtjes doorheen, maar die werden niet lekker gevonden, dus heb ik ze dit jaar helemaal achterwege gelaten.


Ze zien er goed uit en smaken dat ook!


Om toch nog wat beweging te krijgen vandaag stel ik mijn nieuwe GPS speeltje zo in, dat ik 5 km tegen een virtuele tegenstander moet rennen. Ik zet hem op een half uur en ik win met 20 seconden voorsprong! Met alle heuvels, die ik op mijn parcours had gekozen, ben ik heel blij met die uitslag!

De schorten gaan voor en de schalen komen te voorschijn en bijna drie uur lang zijn we met zijn vijven bezig met hapjes en slaatjes maken! Op het menu staan onder anderen:
- hamsalade, aardappelsalade, pasta salade en zalmsalade
- gerookte zalm, zure haring en "caviaar"
- spiesjes met mini tomaatjes en mozzarella bolletjes
Prikkertjes met:
- ham met asperge rolletjes
- meloen met rauwe ham
- salami met augurkjes
- bologna met druiven
- kaas met ananas
- dadels met cream cheese
- appel schijfjes met pate
- tortilla rolletjes met kalkoen en boursin
en ik ben vast nog wat vergeten!

Hopelijk komen er veel hongerige mensen om ons dit alles te helpen opeten! Ik hoop, dat iedereen een heel gezellige Oudejaarsavond heeft gehad en dat de kater morgen niet te erg zal zijn!

0 reacties: