Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 05, 2009

Nog even herfstachtig Burke Lake

Allereerst heel hartelijk dank voor de lieve reacties op mijn blog van gisteren. Ik had er gisteravond erge moeite mee, dat Pat al zo snel terug gaat verhuizen. Natuurlijk wist ik altijd al, dat ze hier tijdelijk woonde, maar het oorspronkelijke plan was, dat ze na de graduation van hun jongste over tweeeneenhalf jaar zouden gaan. Na Thanksgiving dit jaar is dan opeens heel snel!

Monique schreef het al in haar reactie, Amerikanen verhuizen veel en ver weg. Ik meen ergens gelezen te hebben, dat de gemiddelde Amerikanen iedere drie jaar verhuist. In dit gebied is dat zeker het geval met alle militairen en State Department medewerkers. Wij hebben geluk, dat onze buurt vrij stabiel is. Zo wonen in onze cul de sac negen van de tien originele bewoners er nog.

Vanochtend word ik vastbesloten wakker. Vorig jaar ben ik, toen ik de sociale interacties met Christine miste, lid geworden van de sportschool. Daar heb ik Pat dus ontmoet en de leuke groep vrouwen in Sharon's klassen. Ik besluit eens online te gaan neuzen, wat voor groepen er verder in dit gebied te vinden zijn.

Het lijkt me toch, dat Pat en ik niet de enigen zijn, die het leuk vinden om doordeweeks dingen samen te ondernemen. Op de site Meetup.com vind ik twee groepen, die me erg leuk lijken, dus ik word er lid van.

Een ervan, Fairfax Ladies Travel Club, heeft iedere maand een uitje in de omgeving. Deze maand is het Middleburg, volgende maand naar Oatlands, waar ik nog nooit ben geweest. Middleburg gaat niet lukken, want dat is volgende woensdag al, maar december wellicht wel.

Van de andere vind ik de naam erg leuk: Real Housewives of NoVA, naar de "Real Housewives" serie op tv. Deze groep onderneemt ook dingen overdag, maar meer in de buurt. Zo gingen ze gisteren naar de bioscoop en volgende week shoppen bij het Outlet centrum in Leesburg. Ik ga het gewoon proberen, de uitjes zelf zullen leuk zijn en wie weet zit er nog een "Christine" of "Pat" tussen.

Nu ik wat gewerkt heb aan mijn sociale leven, heb ik zin er op uit te gaan met Cosmo. Het is een mooie, zonnige herfstdag en ik moet gewoon de natuur in. Hopend, dat er nog wat herfstkleur te zien is, kies ik Burke Lake. Daarvan weet ik, dat het pad 4,5 mijl rond het meer loopt. Een goede afstand voor vandaag.

Cosmo gaat natuurlijk maar al te graag mee. Er staat weinig wind, dus de weerspiegelingen in het meer zijn weer erg mooi. De felle kleuren zijn wel voorbij, nu zijn het de eiken en andere latere bomen, die kleuren, dus meer bruin en geel. Met de zon, die door de bladeren schijnt, is het een genot om door het bos te lopen.

We stappen flink door, zo af en toe stoppend voor foto's. Het is rustig op het pad en we komen dit keer maar een paar andere honden tegen. Cosmo gedraagt zich voorbeeldig. Ik geniet enorm van het in de stille natuur zijn en ben voor de zoveelste maal dankbaar voor mijn compagnon. Mensen komen en gaan, maar Cosmo is er gewoon en blij mij gezelschap te houden. Ik denk niet, dat ik lang zonder hond zou kunnen.


Christine emailde, of ik vier flessen knoflook olie van Wegmans mee kan nemen voor haar volgende week (we gaan elkaar in Asheville, NC, treffen). Wegmans ligt ongeveer op de terugweg van Burke Lake, dus ik besluit die meteen even te gaan halen.

Als ik er dan toch ben, neem ik ook gelijk een lekkere lunch mee terug naar huis. De halve tonijnsalade sandwich en kop met rode linzen chili gaan er thuis heel goed in! Ik neem me meteen voor weer vaker naar Wegmans te gaan. Hun sandwiches en soep zijn heerlijk (en de prijzen in de supermarkt zeer redelijk)!

Een internetkennis heeft mij gevraagd eens te kijken naar patriotische feestartikelen. Zij wil een feest met Amerikaanse tint houden. Bij Party City vind ik een schap met van alles met de Amerikaanse vlag. Ik neem foto's, zodat ze kan kiezen, wat ze leuk vindt.


Saskia heeft in haar kamer een stapeltje Nederlandse kindercd's gevonden. Het schaamrood staat op mijn kaken, want die zijn voor kleuters, laat wel zien, hoe vaak we haar kamer opruimen! Mijn zus heeft nog lieve kleintjes, dus ik stop bij het Oakton postkantoor om ze naar haar op te sturen. Gelukkig kun je nu alles automatisch doen bij een machine, want er staat een flinke rij.

Als ik dan toch op de hoofdweg van Vienna ben, kan ik ook wel even bij Party Mania kijken voor patriotische spulletjes. Zij zijn maar een klein bedrijf en dus ook een stuk duurder. Maar ze hebben wat originele dingen, dus ook daar neem ik foto's van. Het verbaast me wel een beetje, dat niemand met tegenhoudt, trouwens.

Saskia is inmiddels thuis uit school en heeft een chiropractor afspraak. Ik vraag me echt af, wanneer we eens niet meer wekelijks hoeven te komen. Ik kan het niet helpen, ik blijf het dubieus vinden. Vooral als ik de verhalen van mijn massage therapiste Laura hoor, die jarenlang voor chiropractors heeft gewerkt. Maar Saskia wil graag blijven gaan en daar ga ik maar op af.

Laura komt om mij een heel nodige massage te geven. Ik werd vanochtend wakker met alle spieren in een knoop. Waarschijnlijk een reactie op de lange autoritten de afgelopen paar dagen. Laura zegt, dat mijn rugspieren aanvoelen, als verkeersdrempels, ze schieten onder haar handen weg. Ik lig intussen echt te creperen op de tafel, maar weet ook, dat het gaat helpen.

Totaal uitgeteld ga ik naar beneden. Rick is inmiddels thuisgekomen. Hij en ik eten gegrilde zalmspiesjes en de kinderen kipspiesjes met spinazie en rijst. Het smaakt prima! De rest van de avond hangen we voor de tv, zo'n massage neemt al mijn energie weg!




11 reacties:

José (aa-forum) zei

Petra, wat goed dat je, je al weer hebt aangemeld voor andere clubjes!
Altijd goed om eens nieuwe mensen te ontmoeten! D'r zit vast iemand tussen waar je het net zo goed mee kan vinden als Pat en Christine!
Jammer dat Pat zo snel al gaat verhuizen zeg! Kan me voorstellen dat je dan even moet slikken.

Dat van die massages kan ik (jammer genoeg) beamen. Ik ben ook na elk bezoek van de fysiotherapeut helemaal uitgeteld.
Een afhaalmaaltijd en een avondje voor de tv is dan het enige waar ik puf voor heb!

Ineke zei

Wat een goed idee om bij die site te gaan kijken en wat een leuke groepen zijn er.
Van zoiets zou ik ook best lid willen worden.

Marsha zei

Jammer dat Pat weggaat, maar jou kennende blijven jullie zeker contact houden! En supergoed dat je meteen al stappen hebt ondernomen om nieuwe contacten te leggen.
Wat de chiropractor betreft - als Saskia zich er goed bij voelt, dan is het de moeite en de kosten waard.
Marsha

Petr@ zei

Super zoals je gelijk actie onderneemt om nieuwe mensen te ontmoeten. Vooral het eerste clubje klinkt erg leuk en past volgens mij helemaal in jouw straatje. Ongetwijfeld zit er ergens een leuke vriendin tussen.

Anoniem zei

Ben heel benieuwd wat deze cubjes je gaan brengen, ik bewonder echt hoe je niet bij de pakken neer gaat zitten, maar direct iets anders onderneemt. Kunnen veel mensen (ik!!) een voorbeeld aan nemen.
Mijn man loopt sinds augustus bij een chiropractor want helaas heeft hij een hernia (zo erg dat hij niets meer kon, nog niet een ministukje lopen in huis, en geen pijnstiller nam de hevige pijn weg). Hier in Nederland is men heel erg sceptisch en is het geen erkende geneeskunde (dus helaas geen vergoeding, zelf betalen en veel vragen van mensen of je niet toch beter regulier kan gaan). Dus we hebben onderzoek gedaan naar waar de chiropractor zijn opleiding heeft gehad en of hij bij een beroepsvereniging is aangesloten. Ook via ervaringen van andere mensen navraag gedaan. En toen is hij bij een goede chiropractor terecht gekomen. Nu kan hij weer een uur lopen, stuk fietsen, deels werken (hadden we zo snel echt niet verwacht). En geen herniaoperatie!! Het is voor iedereen anders, en iedereen komt er ook voor wisselende klachten met andere aard. Als het voor Saskia goed voelt, zal er vast iets inzitten. Mijn man gaat nu om de week, want wekelijks is niet meer nodig (dat doet deze arts alleen bij hele heftige klachten, je lichaam heeft ook tijd nodig om te herstellen). En straks zal het nog minder vaak worden. Dus wellicht dat je daar wel kritisch naar kunt vragen?
Goed weekeind,
Ingrid
CadIJ

Annemiek zei

Niet leuk dat Pat opeens gaat verhuizen. Het zit er altijd in dat vrienden weer vertrekken, maar met de meesten houdt je dan toch contact. Een kans om weer nieuwe vrienden te maken.

Annemiek zei

Niet leuk dat Pat opeens gaat verhuizen. Het zit er altijd in dat vrienden weer vertrekken, maar met de meesten houdt je dan toch contact. Een kans om weer nieuwe vrienden te maken.

Petra S. zei

Goed van je, meteen actie om andere leuke mensen te leren kennen. Ik weet zeker dat er weer iemand je pad gaat kruisen.
Moeilijk als jij geen baat hebt bij de chiropractor en Saskia kennelijk wel. Het verhaal van Ingrid hierboven is zo duidelijk en herkenbaar. Juist als men een negatieve ervaring heeft, krijg je dat te horen, maar als er iets posities te melden is, hoeft dat op de één of andere manier niet. Heel jammer. Super vor Ingrid's man dat het hem dus ontzettend veel goed gedaan heeft. Ik had veel baat bij de voetreflexzone behandelingen, kreeg er enorm veel energie van.

Gezellig weekend!

P.S. gister gooide Blogger me er weer uit....

Bibi zei

Wat rot zeg dat Pat gaat verhuizen, zij is toch echt een goede vriendin van jou. Hopelijk blijft het contact even sterk na de verhuizing. Maar wel erg fijn dat je clubjes hebt daar, je zal er zeker weten wel weer nieuwe vrienden aan overhouden.
Ik weet eigenlijk niet zoveel over chiropractors. Gister was ik bij een kookshow in de stad en daar stond een chiropractor stand die gratis massages gaf, daar heb ik uiteraard gebruik van gemaakt. Heerlijk en te kort;-)

Marjon zei

Wat een leuke manier om nieuwe mensen te ontmoeten via die clubjes.
Ik hoop dat je er een paar leuke nieuwe vriendinnen aan overhoudt.

Monique zei

Geweldig dat je er geen gras over laat groeien en zelf actie onderneemt om weer nieuwe mensen te leren kennen. Het tekent je strijdlust, die je ook zo inzet in je ziekte. Top!