Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 02, 2009

Eigenlijk best een saai dagje...

...maar ook weleens lekker! Er staat absoluut niets op de kalender voor vandaag en ik heb ook geen zin er wat op te zetten. De kinderen en ik slapen uit. Rick staat ook later op, dan gewoonlijk, maar kon geen vrij nemen. Hij heeft het druk met de nieuwe Windows 7 overal installeren. In deze onzekere tijd met allerlei ontslagen heeft Rick het maar al te graag druk.

Als ik mijn luie ogen eindelijk opendoe, zie ik tot mijn grote genoegen zonneschijn! De afgelopen week was een ongewoon sombere voor dit gebied en ik hoop, dat de rest van de herfst zonniger zal verlopen. Al ligt de tuin bezaaid met bladeren, er is nog genoeg herfstkleur te zien, dat het een genot is.

Terwijl ik mijn Sports Active routine doe, neemt Saskia haar anti-allergie neusdruppels. Een beetje angstig vertelt ze mij, dat ze niets meer kan ruiken. Ze wil juist vandaag naar Bath and Body Works, maar ruikt haar spray niet. Zelfs de sterkste geuren, zoals menthol, ruikt ze niet.

Dat maakt mij ook wel een beetje bezorgd. Online zoek ik naar bijwerkingen van Fluticasone (Flonase) en vind daar bij "serieuze bijwerkingen" inderdaad het verlies van geur en/of smaak. Gauw bel ik de kinderarts, waar de vriendelijke verpleegster in alle jaren, dat ze er werkt, er nog nooit van heeft gehoord. Ze gaat het aan de dokter, die het voorgeschreven heeft, vragen (later belt ze terug, we moeten ophouden met de spray en kijken hoe het gaat).

Saskia heb ik inmiddels gerustgesteld, dat het waarschijnlijk tijdelijk is. Echt zeker daarvan ben ik natuurlijk niet, maar Saskia maakt zich zo gauw heel druk om zoiets. Dat heeft geen zin, want er is verder niets aan te doen.

Nu vindt Saskia het wel interessant. Ik breng Laura, Shannon en haar naar Fair Oaks Mall, waar ze wat coupons hebben voor Bath and Body Works. Saskia draagt Laura en Shannon op voor haar te bepalen, of het lekker ruikt. Die dames doen dat graag. Ik hoop van harte, dat dit een tijdelijk iets is, want niets kunnen ruiken is natuurlijk helemaal niet leuk voor een tiener (of wie dan ook)!

Thuis doe ik allerlei achterstallige administratieve dingen. Daarbij zit een factuur sturen naar de Nederlandse ambassade voor de rondleiding van vorige week. Nu was ik ooit secretaresse en maakte facturen, maar dat is meer dan een kwart eeuw (dat klinkt altijd langer, dan vijfentwintig jaar, vind ik, en daardoor een beter excuus om iets vergeten te zijn) geleden. Gelukkig vind ik online een perfecte voorbeeldfactuur. Hopelijk wordt dat geaccepteerd.

Intussen gaat de telefoon constant. Morgen zijn de verkiezingen en Virginia en New Jersey zijn de enige staten, waar nieuwe goeverneurs zullen worden verkozen. Als ik de media moet geloven, is dat heel belangrijk voor de Democraten, want als een van beiden Republikeins wordt, zou dat een stem tegen Obama zijn.

Hier in Virginia staat de Republikein redelijk ver voor, volgens de pollen. Dat resulteert in een eindeloze stroom telefoontjes van beide kanten. Heel ergerlijk en ze doen zeker niets om mij van mijn stem te overtuigen. Integendeel!

Het vergt al mijn geduld om netjes te blijven tegen de persoon aan de andere kant van de lijn. Ik realiseer mij, dat zij dit doen vanwege hun overtuiging, maar voor mij voelt het hetzelfde, als iemand (en dit gebeurt heel soms, zeker niet tien of meer keer per dag), die mij op een parkeerplaats probeert te bekeren tot zijn of haar geloof. Het zou echt niet mogen, deze inbreuk op onze privacy, zelfs niet een keer per jaar!

Van onze Ierse vriend Niall krijg ik een berichtje, dat hij in februari misschien een groep van 25 studenten zal moeten rondleiden. Niall verzorgt vakanties in zijn thuisland Ierland, maar kent dit gebied niet zo goed. Net zaterdagavond vertelde ik hem over mijn ambitie om rondleidingen te gaan doen, dus hij vraagt om mijn hulp. Dat gaat snel! Ik ben benieuwd, wat hiervan gaat komen.

Shannon blijft vannacht hier logeren en eet ook mee. Gelukkig heb ik een crockpot maaltijd gemaakt, dan is er altijd wat meer. Online vond ik een lekker recept voor Hawaiiaanse kip. Zoals altijd is het even afwachten, of het in goede aarde zal vallen.

Gelukkig vindt iedereen het heel smakelijk. Ik serveer er bruine rijst en boontjes bij en iedereen, behalve Saskia (altijd een moeilijke eetster, maar ze deed haar best), is er zeer over te spreken. Shannon is een goede invloed, want zij vindt het wel erg lekker. Saskia kan niet achterblijven en eet ook een vol bord.

De dames spelen vanavond Beatles Rockband. Het goede van die muziekspelletjes vind ik, dat de kinderen de meer "klassieke" liedjes leren kennen. Het is wel niet echt klassieke muziek, maar ook belangrijk, historisch gezien.

En nu ga ik The Big Bang Theory kijken, tot slot van deze saaie, maar toch lekkere dag.

Oh, en een van mijn blog"vriendinnen" heeft (had eigenlijk, maar nu is iedereen getraind) bij haar reacties "Ik ben dol op aandacht" staan. Helaas geeft Blogger niet zo'n gelegenheid tot individualiteit bij het commentaar, maar als ik zoiets leuks zou plaatsen, zouden er vast meer dan tien van de 325 lezers reageren? Dus: reacties houden me gaande (echt!).

25 reacties:

Petra S. zei

Jullie Halloween was super zo te zien. Blogger onthoudt mijn aandacht voor jou niet hoor, ik heb al dagen dat de boel vastloopt na de code ingetoetst te hebben. Lekker een paar dagen vrij, even niet zo vroeg opstaan en genieten van je gezin. Heerlijk.
Er zijn diverse programma's om te factureren, maar dat weet je vast wel, in excel gaat het ook super makkelijk. Heb je al een naam en moet je je registreren bij een kamer van koophandel?

José zei

Toch ongelofelijk, hoe jij over een saai dagje nog zo'n verhaal kan schrijven.. Verwonder me er elke keer over.. Ik zei al eens tegen je; Ik heb een te 'saai' leven voor een dagelijkse blog. Maar het is natuurlijk maar net wat je er van schrijft!

Leuk die rondleidingen.. Wat Petra hierboven al schreef. Moet je, je niet als bedrijfje inschrijven?
En een bedrijfsnaam?

Cosmo zag er weer schattig uit in zijn Halloweenkostuum. Volgensmij kan het hem niet schelen hoe 'ie er bij loopt of wel? Leuk beest is het toch!

Monique zei

Ha, ik reageer ook niet dagelijks, maar ik lees elke dag je blog hoor! Ik krijg het zelf ook niet voor elkaar om elke dag te schrijven, maar probeer het wel een paar keer per week.

Saskia zal de kip misschien ook niet lekker gevonden hebben omdat ze hem amper kon proeven? Wie niet kan ruiken is ook de smaak meestal kwijt he. Vaak is het tijdelijk, zoiets. Albert heeft het met bepaalde medicijnen en dan smaakt hem helemaal niks, heel vervelend is dat.

Hier is het inderdaad een heel gedoe voor je rekeningen mag uitschrijven voor verleende diensten of verkochte goederen. Ik heb wet papierhandel gehad toen ik net begon en nu zijn we een jaar bezig en komen al die kosten weer terug.

Jacqueline zei

Lees nu een paar weken deze blog en vind het erg leuk om over het gewone dagelijks leven in de VS te lezen.

Nog bedankt voor het recept van de Mountain Dew cupcakes ze waren heerlijk.

Petr@ zei

Wat leuk dat je via Niall nou ook weer werk krijgt aangeboden. En zo gaat het vanzelf lopen. Je moet het uiteindelijk toch vooral hebben van mond op mond reclame.

Wat vervelend dat Saskia haar geur kwijt is. Hopelijk komt dit gauw weer terug.

Marion2 zei

Als ik niet hoef te werken, heb ik vaak zulke "saaie"dagen. Vind het heerlijk!

Leuk dat het professionele rondleiden op gang aan het komen is. Ik denk dat het je op het lijf geschreven is!

Anoniem zei

Wat vervelend zeg dat Saskia haar geur kwijt is. Hopelijk komt het snel terug.

Groetjes,

Marieke

Anoniem zei

Zóveel lezers die jou door je dagelijkse verhaaltjes "kennen", ik kan me wel voorstellen dat jij ook wel eens iets van je lezers wilt horen...
Groetjes uit 'n prachtig door de herfst gekleurd Breda,
Lian

Sandra Blom zei

Hallo Petra,

Nu je zo duidelijk aangeeft een reactie op prijs te stellen, trek ik de stoute schoenen maar aan; sinds je interview op www.thuisblijfmoedres.nl ben ik een trouwe volger (en fan!) van je blog. Ik vind het heel leuk een kijkje in je dagelijks leven in Virginia te krijgen! Zelf ben ik kleindochter van een geemigreerde en genaturliseerde grootvader. Mijn moeder heeft de jaren 60 ('61-'69) in de VS gewoond en is toen geremigreerd naar Nederland. Volgens haar door heimwee naar het kleine en gezellige! Mijn moeder heeft een halfzus, een stiefzus en twee stiefbroers wonen in de VS (Grand Rapids MI), dus wij pendelen regelmatig heen en weer (en vice versa). Met enige regelmaat denk ik tijdens het lezen van jouw blog, dit had mijn moeder kunnen beleven, als ze had verkozen in de VS te blijven. Dank je voor je dagelijkse leesvoer en alle goeds voor jou, je echtgenoot en kinderen!

Hartelijke groet, Sandra

Petra zei

@Petra en Jose -- Ik ben nog bezig uit te zoeken, hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Zo'n "baantje" hier en daar kan ik gewoon zwart doen, maar als het echt regelmatig gaat worden, zal ik me ergens moeten inschrijven. Het is niet erg duidelijk allemaal.

@Sandra en Lian -- Leuk jullie te leren kennen!

Anoniem zei

Ik sluit me aan bij José aan, wat jij saai vindt is voor ons hardstikke leuk.
Ik hoop dat de rondleiding van de Ieren doorgaat.
Groetjes, Bea

Dizzymisslizzy zei

Ik lees je blog wel altijd, maar reageer niet al te vaak. Maar als jij een aai over je bol wilt dan wil ik er wel eentje geven hoor! Of wil je andere aandacht? Volgens mij had jij afgelopen weekend al genoeg aandacht op dat buurtfeestje met je mooie outfit, haha.

Jeanny zei

Hoi,
Heerlijk te lezen, dat jij ook geniet van zo'n "saai" dagje. Geen afspraken: heerlijk. Wij hebben hier net de herfstvakantie achter de rug en nu weer in het "dagelijke" (afspraken)leventje. Ik vind het knap zoals je je blog bijhoudt en geniet daarvan ook bijna iedere dag van.
Ik hoop voor je dat je nog zeker 250 reactie erbij krijgt.
Groetjes uit het regenachtige Oisterwijk.

Petra zei

@Dizzy -- Ha ha, ja, een virtuele aai is precies, wat ik nodig heb ;).

Marleen zei

Omdat reacties je gaande houden, ga ik ook eens reageren!
Ik ben Marleen uit Vlaanderen, 30 jaar oud en heb 1 kindje en eentje onderweg.
M'n man en ik zijn enorme USA fans en zodoende heb ik je blog leren kennen via het alles amerika forum (dat denk ik toch want lees toch al enkele jaren mee en kan vergeten zijn hoe ik hier precies ben beland).
Ik vind je verhalen en avonturen super om te lezen en je foto's zijn heel mooi!
Je doet een mens zin krijgen om te emigreren!

Dus: doe zo voort en ik lees graag verder mee en als je wil reageer ik wat meer in de toekomst!

Wendy zei

Hoi Petra,
*schaam* ook ik laat veel te weinig horen de laatste tijd. Maar je weet hoe dat gaat. Druk, druk, druk.
Werk momenteel fulltime en daarnaast binnenkort weer de jaarlijkse toneelsvoorstellingen, dus druk in de repetities. Het lukt me niet meer om iedere dag te lezen, maar wel om de paar dagen. Dan lees ik even bij....
Verder kijk ik regelmatig op facebook, dus blijf op de hoogte van wat er allemaal bij jullie gebeurd.
Dikke kus voor jullie allemaal!!

Anja zei

Zo op zijn tijd is het heerlijk om een "saai" dagje te hebben.
Wat leuk dat je weer een rondleiding gaat doen.
Hopelijk heeft Saskia haar reuk snel weer terug.

Karin zei

hier nog een reactie naar aanleiding van je "oproep" hahaha
Ik, Karin, 27 jaar oud en net terug uit de States (helaas alleen voor vakantie) lees elke dag je blog. Het is het eerste dat ik doe als ik op mijn werk kom.
Je hebt gelijk hoor, wat betreft de reacties. Je wil tenslotte wel een soort van feedback op je verhaal. En hoe jij van zo'n saaie dag zo'n leuke blog kan maken hahaha voor jou is ie saai maar voor ons is het nog steeds heerlijk om te lezen.

groetjes
Karin

cloggie68 zei

Haha ...dol op aandacht, dat zou ik ook wel op mijn blog comments willen :) Maar goed, weer even een reactie omdat ik nog steeds zeer regelmatig bijlees op je blog en er iedere keer weer van geniet. Super dat je rondleidingen nu meer bekendheid krijgen en hopelijk gaat het bedrijfje echt goed draaien straks!!

Annemiek zei

Mijn vader heeft bijna geen reukvermogen meer door het gebruik van een neusspray. Ze mogen niet lang achter elkaar gebruikt worden. Hopelijk komt het een beetje terug.

Anne-Sophie zei

Heb sinds kort ook een crockpot, echt handig zeg. 's Avonds na het "spitsuur" leg ik alle ingredienten in de pot, zet die in de koelkast, en 's ochtends voor ik naar werk ga, zet ik de crockpot aan. Ben wel op zoek naar meer varieteit in de gerechten, want nu maak ik toch wel erg vaak hetzelfde stoofpotje. Je recept voor Hawaiiaanse kip klinkt erg lekker, die ga ik zeker proberen deze week.

Marjon zei

Sorry Petra, ik heb je de laatste week een beetje verwaarloost. Ik had het zo druk met andere dingen dat de weblogs er een beetje bij inschoten.
Maar ik ben weer helemaal bijgelezen en zal proberen je blog weer elke dag te lezen en een reactie te geven.

Groetjes Marjon

Inge zei

Heerlijk zo'n luie saaie dag. Balen dat het zulk somber weer is (ook hier in Ithaca) want dat is toch net wat we niet uit NL missen. :)

Anoniem zei

Leuk zeg, dat je al onmiddellijk je 2de opdracht binnen hebt!

Hopelijk is Saskia haar geur-probleem ondertussen opgelost! Krijgt ze nu een andere neusspray?

Bianca (Hollandranch) zei

Vreselijk om niets te kunnen ruiken, hopelijk is het snel over.
Ik kan me geen " saaie" dag herinneren geloof ik, veel te veel te doen hier en het is nooit klaar.
Kan me voorstellen dat je dag "bekeren" niet kan waarderen (goh rijmt nog ook ;-)

Misschien goed idee om eens je vragen voor te leggen aan een CPA, ik weet niet of je als je zaken op kleine schaal doet hier ook vrijstelling kan krijgen van het bijhouden van een administratie.