Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, november 18, 2009

"Waiting for Godot"

Saskia voelt zich alweer niet lekker en blijft thuis. Rick en ik weten niet goed, wat we ermee aanmoeten. Als het morgen of zelfs volgende week weer zo is, wordt het weer tijd voor de dokter. Iemand opperde, dat het hormonaal zou kunnen zijn. Dat is heel goed mogelijk.

Het moeilijke vind ik, dat ze niet aanwijsbaar ziek is en ik ben daar extra gevoelig op, want ik heb persoonlijk ervaren, dat mensen mij daarom niet serieus namen. Rick is bang, dat Saskia dat weet en er gebruik van maakt, maar ik zie haar ook echt leuke dingen niet doen, omdat ze zich niet lekker voelt. Pfff, soms vind ik het ouderschap maar ingewikkeld!

Na mijn Wii Sports Active intensieve uur sporten belt Claudia of ik met de honden naar het hondenpark wil gaan. Helaas, ik verwacht Laura, de massage therapiste, en moet nog boodschappen doen voor het avondeten. Gauw, gauw ren ik door de Safeway en gebruik de self checkout.

Safeway heeft die heel hinderlijk opgezet. Bij andere supermarkten worden de dingen op de lopende band gewogen en kun je ze gewoon in je eigen tas stoppen. Bij Safeway moet je de spullen in een van hun plastic tassen stoppen of "skip bagging" kiezen.

Als je dat laatste vier keer heb gekozen, moet een medewerker het goedkeuren. Ik heb dertien dingen, dus heb drie keer hulp nodig. Gelukkig is er net een mechanicien, die gewoon naast me blijft staan en iedere keer de code intypt. Hij kan het niet nalaten een opmerking te maken over mijn grote tas (de "Delfts blauwe" uit Nederland). Die is echt een goede conversatiestarter!

En dan begint het wachten. Op de middelbare school las ik het toneelstuk van Samuel Beckett "Waiting for Godot". Dat heeft indruk gemaakt, ondanks het feit, dat het doodsaai was. Twee mensen, die op Godot wachtten, die nooit kwam.

Hoe zij zich gevoeld moeten hebben, begrijp ik wel. Ik ben namelijk "Waiting for Laura", die maar niet opdaagt. Ik heb de massage afspraak op de kalender geschreven, dus ik weet zeker, dat ik het niet verkeerd heb. Ik laat een berichtje achter op haar mobieltje, die ze niet opneemt. En ik wacht, en wacht, en wacht nog even. Intussen voel ik me compleet nutteloos, want ik kan niets productiefs beginnen, omdat Laura ieder moment kan komen.

Om twee uur arriveert de tapijtreinigingsservice wel keurig op tijd. Ik geef de hoop, dat ik vandaag een massage kan krijgen, op. De "kabouter", zoals Rick de man, die onze tapijten schoonmaakt, liefhebbend noemt (hij is heel klein en ontzettend aardig), doet zijn best op de vele vlekken, die vooral de katten hebben gemaakt. Een van hen plast in de basement op het tapijt (volgens mij Meike, het vrouwtje), heel vervelend en onmogelijk te voorkomen.

Als er iets is, dat ik anders had gewild aan dit huis, is het de hoeveelheid vast tapijt. Ik wilde veel meer parket, maar Rick is gehecht aan tapijt en die won het "gevecht". Alleen in de foyer en keuken hebben we hout, verder overal tapijt. Ik heb er een grondige hekel aan gekregen! Vooral met huisdieren vind het een ramp. Nieuwere huizen hebben veel meer houten vloeren, daar kan ik echt jaloers op zijn.

Intussen heb ik nog niets van Laura gehoord, dus neem maar aan, dat die vanmiddag niet meer komt. Terwijl ik wacht, tot de tapijtmeneer klaar is, ben ik voor de zoveelste keer dankbaar voor het internet. Ik begin gewoon alvast aan mijn Sint- en Kerstinkopen. Of althans, de voorbereidingen daartoe. Sinterklaas, vooral, komt opeens zo dichtbij! Ook zoek ik een cadeau uit voor mijn zwager in Massachusetts, die dezelfde verjaardag heeft, als Rick, ThinkGeek heeft zoveel leuke dingen!

Rick komt vroeg thuis om de rest van Saskia's bed in elkaar te zetten. We smullen van de ontzettend simpele crockpotmaaltijd. Vier ingredienten en het is zo lekker. Ik heb het recept al eerder geplaatst, maar hier is het nog een keer:
1 pond kipfilet in centimeter stukken gesneden
2 blikken (Am. maat 14,5 oz) tomaten, in stukjes gesneden (met jalapenos, maar zonder kan ook)
1 blik Cheddar kaassoep (geen idee, of je dat in Nederland kunt krijgen)
1 12 oz zakje bevroren mais

Doe alles bij elkaar in de crockpot. Kook 4-5 uur op laag of 2-3 uur op hoog. Serveer met geraspte cheddar en tortilla chips.

Saskia en ik kijken samen tv. Eerst de America's Next Top Model finale, geen van beiden zijn we het eens met de winnares. Daarna Glee, volgens mij de meest populaire nieuwe tv serie dit jaar, als ik het zo overal lees. Het is ook een erg leuke show met een groot "Fame" gevoel erbij.

10 reacties:

Becs zei

Wat naar dat Saskia weer niet lekker is. Hopelijk gebeurt dit niet veel vaker en anders hoop ik dat jullie snel uit zullen vinden wat er aan de hand is.

Glee is een geweldige show!! Ik heb hem vanavond opgenomen :D

Jacqueline zei

Hier een fan van Glee uit Nederland. Na op je blog te hebben gelezen over deze serie even op het internet opgezocht. En het is inderdaad ieder keer weer genieten.

Hoop dat Saskia snel opknapt. Niets vervelender dan een ziek kind. Groetjes, Jacqueline

Vita zei

Ik geloof niet dat cheddar kaassoep een groot succes zou zijn in Nederland :)

(Maar het recept klinkt wel lekker!)

Tink zei

Laatste research van Fibro en CFS heeft uitgewezen dat er een group patienten is waarbij het zg nieuw ontdekte retro virus aanwezig is. Er zijn maar 3 menselijke retro virusen en HIV is r 1 van. Het is een overdraagbaar virus dat heel lang slapende kan blijven bij 'gezonde' mensen. Het wordt overgedragen door oa het geboorte kanaal, lichaamsvocht, bloed en moedermelk. Het zou dus heel goed kunnen zijn dat Saskia jou Fibro heeft. Of CFS. Ze heeft de klassieke symptomen. Zoek eens op XMRV en Whittemore-Peterson Institute. Het was groot nieuws de laatste weken. Door een verzwakt immune systeem wordt het virus 'aan' gezet. Andere manier waarop het virus actief wordt is door hormonen, infecties en stress hormonen, cortisol. Het kan dus dat iemand zo als jij door actief sporten een gezond immune systeem hebt en dus het virus slapende houdt,

Misschien absoluut niet op jullie van toepassing maar ik wilde het je toch even laten weten.

Ineke zei

Wat vervelend dat Laura niet op kwam dagen. Dat gebeurt de laatste tijd wel vaker toch?

Petr@ zei

Moeilijk, dat ziektebeeld van Saskia. Je kunt soms zo lang doormodderen voordat duidelijk wordt wat iemand mankeert. En bijna niemand neemt je nog serieus in de tussentijd.

Wat vervelend dat Laura niet is komen opdagen. Je had zoveel leuke dingen in die tijd kunnen doen.

Nynke zei

ach ja, tapijt.. ik heb er ook een hekel aan.. we wonen niet in ons eigen huis (maar een huis op de campus van de boarding school waar mijn man werkt), anders had ik het er ook al uitgehaald.. gelukkig ligt het maar in een klein gedeelte van ons huis.. maar met kleine kinderen en/of huisdieren is het een ramp, ik weet er alles van..

Vervelend dat Saskia steeds niet echt lekker is.. ja, ik zou het ook serieus nemen.. Daniel (7jr) doet momenteel alsof hij pijn heeft of zich niet lekker voelt op het moment dat hij naar school moet.. en dat neem ik zelfs ook serieus.. er is blijkbaar iets wat niet lekker gaat op school..

Succes ermee en wat eten jullie trouwens altijd lekker!

Nynke (uit Connecticut)

HennyB. zei

Heel vervelend voor Saskia, hopelijk komt er een moment dat jullie er achter komen met de arts wat het precies is! Wens Saskia maar sterkte....

Cisca zei

Ik ben ook helemaal weg van Glee, heerlijke goed gevoel serie vind ik het.
En haha, ik heb zondag een crockpot gekocht. Bedenk me nu dat ik daar best even een logje over had kunnen schrijven... Ik heb jouw recept al eens geprobeerd, maar nog niet in de crockpot...

Petra zei

@Tink - dank je voor je informatie. Ik houd het allemaal bij, ook om naar voren te brengen bij een volgend doktersbezoek.