Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 07, 2009

Ai, mijn knieen!

Al om iets na zessen hoor ik Saskia onder de douche gaan. Ze hoeft pas om kwart over zeven het huis uit, dus ik vraag me af, waar dit vroege tijdstip voor nodig is. Als ik even na zou denken (moeilijk, zo vroeg in de morgen), zou ik begrijpen, dat Saskia eind deze week veertien wordt en nu een ochtendroutine nodig heeft. Om van die ingewikkelde routine vooral geen stap te vergeten, hangt dit nu naast haar bed:


Nadat ze zich voldoende "deoderized" heeft, vertrekt Saskia warm aangekleed naar de schoolbus. De lekkere lucht van haar Bath and Body Works spray blijft nog even hangen. Die winkel heeft een goede klant aan haar en haar vriendinnen! Vrijwel al hun zakgeld gaat op aan sprays en lotions. Laura's moeder grapte er ook al over.

Het is koude vriesmorgen en dat voel ik aan mijn spieren. Sneeuw is erg mooi, maar met de lage drukgebieden en kou komen de pijnen ook op volle sterkte terug. De core training en het halve uur op de Stairmaster helpen gelukkig wel wat.

Na Cosmo zijn wandeling gegeven te hebben, ga ik op pad naar Fair Lakes. Daar zijn o.a. Petsmart en Target, waar ik vandaag heen wil. Op weg ernaartoe ligt ook de enorme Whole Foods en ik heb beloofd vanavond dessert mee te nemen naar het maandelijkse Nederlandse etentje.

Bijna was ik daarvoor naar de Whole Foods in Vienna gegaan, maar bedacht me net op tijd, dat de grotere zaak precies op mijn weg ligt. Als dessert kies ik een nog warme, er heerlijk uitziende kersentaart.

Nu ik hier toch ben, besluit ik als lunch een bak van hun voortreffelijke salad bar te nemen. Er zijn twee "bars" met allerlei bijzondere salades. Vooral de gebruikte granen vind je nergens anders. Er zijn salades met verboden rijst, quinoa, wheatberry en nog veel meer. Het is moeilijk mijn bak niet te overladen met al dat lekkers! Heel langzaam peuzel ik het op, want dit zijn allemaal dingen, die ik ons gezin niet voor hoef te zetten, maar waar ik echt van kan genieten.

Bij Petsmart heb ik eten en botjes voor Cosmo nodig. Ze hebben allerlei Kerstspeeltjes en snacks voor zowel honden als katten, dus ik besluit hun stocking cadeautjes vast uit te zoeken. Dat scheelt weer een rit en iets, wat ik van mijn lijstje kan strepen.

Het is echt onvoorstelbaar, de selectie Kerstspeeltjes! Het lijkt wel of ik in een speelgoedwinkel loop. Ook zijn er natuurlijk de Kerstjasjes voor honden, ook in Cosmo's maat. Hem even verkleden voor Halloween was leuk, maar om hem zoiets aan te doen gaat me veel te ver!

Met leuke catnip speeltjes voor de katten en een piepende eend voor Cosmo, plus de nodige snacks, loop ik naar de kassa. Ook heb ik een enorm bot met pindakaassmaak in de vorm van een candy cane mee voor Cosmo straks. Pindakaas is zijn favoriete smaak.

Het is druk in dit winkelcentrum! De Kerstdrukte is duidelijk begonnen. Bij Target koop ik twee t-shirts om in te sporten voor $9,99 per stuk. Hopelijk zijn die eens lang genoeg, want degenen, die ik heb zijn veelal te kort. Verder kijk ik naar leuke Kersthebbedingetjes om naar Nederland te sturen.

Terwijl ik zo rondloop, beginnen mijn knieen enorme pijn te doen. Ik vind alles bij Target, behalve blauwe lichtjes voor buiten. Die heb ik nodig, want een van de snoeren rechts is half uit. Bij Michaels hebben ze gelukkig nog een paar dozen.

Inmiddels doet lopen echt pijn. Balen! Ik had hier bij het opstaan al last van, maar het sporten leek het opgelost te hebben. Nu voelen mijn knieen echter zo stijf en pijnlijk aan, dat ik maar gauw naar huis ga. Daar doe ik er gauw ijs op en neem ibuprofen. Hopelijk helpt dat een beetje, want ik moet er vanavond nog wel op uit!

Voor een project voor Saskia moet ik een kinderfoto van mij en van haar vinden, waarop we ongeveer dezelfde leeftijd hebben. Gelukkig heeft mijn oma mij het fotoalbum, dat ze van mijn broers en mij had gemaakt, gegeven.
Zie hier een zes jaar oude Petra:


En een zes jaar oude Saskia:


Gelukkig voelen mijn knieen ietsje beter, dus ik zie ernaar uit weer gezellig Nederlands te kletsen vanavond.

PS: Net kom ik thuis van een heel gezellig avondje, is er een pakketje uit Nederland. Het komt van Anita, die ik eigenlijk helemaal niet ken! Zij las over mijn gemis aan Tijgernootjes en stuurde me niet alleen een paar zakken van mijn favorieten, maar ook een mooi borstkanker armbandje en gevulde speculaas! Zo ontzettend lief! Heel hartelijk bedankt, Anita!

13 reacties:

Anoniem zei

Briljant ochtendritueel!! Ik ga dat ook voor mijn jongens doen.

Annemiek zei

Leuk die oude foto's. Saskia is wel een goed georganiseerde jongedame met zo'n lijstje! :)

Anja zei

Leuke foto's!
Wat goed van Saskia 0m zo' n lijstje te maken, het is echt een tienermeisjes-lijst.
Veel plezier vanavond!

Bianca (Hollandranch) zei

Wat leuk die foto's !

Kan me voorstellen (een beetje) wat kou met je doet, ik ben gezond (denk ik ha ha) en heb al last van verkrampte spieren als het hier rond het vriespunt is.
Sterkte ermee !

Kristel Holsbeek zei

Dat lijstje is wel een goed idee voor mijn oudste (alleen op wat staat dat geschreven en hoe is dat geplakt op de muur?) Bedankt saskia of mama?!
Aiai zoveel pijn en dan in je knieën? Niet leuk, rust maar goed!!!
Geniet maar extra goed met je lekkere kersentaart vanavond!! Veel plezier!

An zei

Hier wordt de jongste bijna 15 en ik herken de routine van Saskia volledig! Alleen zo grappig dat ze er een lijstje van gemaakt heeft, dat heb ik hier nog niet gezien.

Petr@ zei

Geweldig, dat lijstje van Saskia. Helemaal om te zien wat echt belangrijk voor haar is (kauwgum en parfum!!).

Leuk die kinderfoto van jou. Je kunt jou er goed in herkennen.

Monique zei

Ha, zo'n briefje kan Esmee ook wel gebruiken! Die is ook voor dag en dauw op en waarom?

Vervelend, die pijn. Hier is het ook bingo hoor, zowel Albert als Esmee. Jullie zouden allemaal in een droog klimaat moeten wonen!

Marjon zei

Wat grappig dat lijstje van Saskia.
Je zult toch vergeten om kauwgum mee naar school te nemen. Bij mij thuis gaat die er ook in grootverpakking doorheen.Nick en Joyce hebben niet zo'n lijstje maar als Nick uitgaat hangt de lucht van zijn Eau de Toilette nog een half uur nadat hij weg is in de kamer (wel een lekker luchtje: Jean Paul Gautier)
Wat rot dat je zo'n pijn in je knieën hebt Petra. Ik hoop dat het vandaag wat beter gaat.

Ineke zei

Elke keer als ik lees dat je naar Whole Foods geweest bent, krijg ik weer een beetje heimwee.

Hopelijk gaat het morgen wat beter met je knieen, sterkte!

Petra S. zei

Super van Saskia!
Whole foods is een waanzinnige winkel...ik heb laatst hier in de 'groene' winkel quinoa gekocht, lekker!
Balen dat je knieën zo'n pijn doen, komt dat door de verandering van het weertype?

Martin zei

Haha, waar de blog al niet goed voor is! LOL! Wij hebben ook al een paar keer pakketjes ontvangen van mensen die ons helemaal niet kennen en ook lazen dat wij bepaalde dingen misten. Je hebt geen idee hoe leuk en lief dit is van de lezers van je blog.

Geniet maar van de nootjes! LOL!

HennyB. zei

Wat attent dat je zomaar nootjes per post krijgt, geweldig toch?
Grappig lijstje van Saskia zeg, 't is een hele ochtendroutine, geweldig!
PS: hopelijk gaat het inmiddels wat beter met je knieën.