Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 15, 2010

Tax Day

Ontzettend leuk om alle verhalen over huisdieren te lezen! Bedankt voor het opschrijven. Zo krijg ik het gevoel jullie ook wat beter te leren kennen. Cisca vroeg, wat wij met de hond en katten doen, als we op reis zijn. Cosmo gaat naar de kennel, waar ze dol op hem zijn, en mijn massagetherapiste Laura zorgt voor de katten. Zij is fantastisch met ze, blijft soms urenlang hier in huis om met ze te spelen!

Deze vijftiende april, waarop de Amerikaanse belastingsdienst verwacht, dat iedereen zijn belastingen instuurt, begint lekker zonnig. Wij hebben onze informatie electronisch ingestuurd, nu ik mijn naam heb verbeterd bij Social Security, maar Rick gaat toch nog naar het postkantoor om de cheque op te sturen (helaas moeten wij ieder jaar betalen en wachten dus tot het laatste moment). Volgens mij heeft Rick iets gemist, want het lijkt me, dat als je de formulieren electronisch op kan sturen, je ook electronisch kunt betalen.

Onderweg naar het W&OD pad, waar ik met Kirsten heb afgesproken om te gaan lopen, hoor ik, behalve van alles over belastingen, dat het luchtruim boven Noord-Europa zal worden afgesloten vanwege vulkaanas. Ik heb meteen met al die gestrande reizigers te doen. Het Houston avontuur zit me nog vers in het geheugen. Je zult ook maar moeten reizen om iets belangrijks bij te wonen. Maar ja, veiligheid gaat boven alles natuurlijk.

Het is werkelijk superweer en we lopen de drie mijl naar het westen. Nu het weer warmer is, lopen er ook weer meer mannen zonder shirt. Cosmo heeft daar iets tegen en voor ik het weet springt hij blaffend op een langslopende half blote man af. Ik kan hem nog net terugtrekken, voor hij de man bereikt.

Natuurlijk verontschuldig ik me enorm, maar de man noemt mij een "bitch". Dan zegt hij, dat het al de tweede keer is, dat Cosmo op hem afspringt. Het blijkt dezelfde man te zijn als een paar weken geleden. Op de terugweg dreigt hij de volgende keer de politie te bellen. Ik kan me voorstellen, dat hij boos is, en dat zeg ik ook, maar Cosmo reageert verder nooit zo. Kennelijk moet ik voortaan erg op gaan letten, als er een man zonder shirt langskomt!

Na tien kilometer lopen zijn we terug bij de van. Ik ga gauw naar huis, want ik heb voor de lunch met Pat afgesproken. Die is hier tot zaterdagochtend. Hun huis hier in Vienna is nog steeds niet verkocht. Er is zelfs nog geen enkel bod op gedaan en het loopt tegen het halve jaar, dat het op de markt staat.

We gaan naar Pats favoriete restaurant, Sweet Ginger, waar ik sinds haar vertrek niet meer geweest ben. Zij bestelt een van de lunch"boxes" met tempura, sashimi en sushi en ik de chirashi, die prima smaakt.

Na de lunch gaan we naar Meadowlark Gardens. Pat heeft hier vorig jaar een pas voor gekocht, maar nog nooit gebruikt. We kunnen er allebei gratis mee naar binnen. Helaas is er nog niet zoveel in bloei, maar we zien wel genoeg dieren. Een heel aantal zonnende schildpadden, een paar kikkers (en veel kikkervisjes!) en alweer een slang, die duidelijk op het moment het actiefst zijn. De foto's staan hier.


Na een paar uur rond te hebben gelopen hebben we het warm. Pats foto's van de Vienna Fotoshow staan nog bij ons thuis, dus die komt ze ophalen. We drinken wat op het deck en genieten van de heerlijke temperatuur. We bespreken, wanneer ik het beste naar New Jersey kan komen. Het ziet ernaar uit, dat dat 10 mei gaat worden.

Rick komt thuis en pakt in. Hij rijdt vanavond naar Blacksburg om een paar dagen met Katja door te brengen. Toevallig is morgen ook de herdenking van de slachtoffers van de gruwelijke schietpartij bij Virginia Tech drie jaar geleden. Om middernacht is er een kaarslichtceremonie, die Rick en Katja bij gaan wonen.

Pizza Hut heeft op het moment een special, dat iedere pizza, ongeacht hoeveel je erop doet, $10 kost. Die bestel ik voor Kai, Saskia en mijzelf. Samen eten we aan de tafel buiten.

Het fijne van dit jaargetijde is, dat er nog bijna geen muggen zijn. Ik blijf buiten lezen tot het er te donker voor wordt. Deze warme dagen zijn nu nog maar zo af en toe aanwezig, dus ik wil er alles uithalen, dat er inzit!

10 reacties:

Corry zei

Wat een belachelijke man om je "bitch" te noemen. Gewoon lekker een shirtje aan bij het rennen. Vrouwen gaan toch ook niet zonder? ;)

Petr@ zei

Inderdaad een idiote reactie van die man. Natuurlijk weet hij niet dat Cosmo niet op iedereen zo reageert, maar dan kan hij toch anders op jou reageren. Misschien reageert Cosmo niet op zijn ontblote borst, maar straalt hij gewoon wat onaardigs uit.

Wat leuk van Rick om een paar dagen met zijn dochter door te brengen.

Manon zei

Wat een idiote reactie van die man zeg, geef Cosmo wel gelijk hoor, vind het geen gezicht om een man zonder shirtje te zien rennen.

De tax waren we bijna vergeten! Gelukkig nog wel nog tijd verstuur.

Gezellig dat Rick tijd met Katja doorbrengt :)

Liefs, Manon

Anja zei

Mooie foto's heb je weer gemaakt. Leuk al die vrolijke kleuren.

Wat leuk dat Rick een paar dagen met Katja gaat doorbrengen!

DixieChick zei

Ik heb je blog niet eens "uit", maar toch wilde ik meteen iets kwijt over die man...sorry hoor, maar je noemt iemand toch niet zomaar een b***? Als Cosmo hem nou en omver gelopen had, en hem had gebeten, ok, maar zo maar? Dat vind ik dus echt niet kunnen, helemaal niet als jij je verontschuldigd.
Maar ja, als hij de politie belt, dan is dat natuurlijk ook niet echt leuk. Misschien toch maar eens oefenen met Rick met een ontbloot bovenlijf? :)

Bibi zei

Was die man tenminste wel om aan te zien zonder shirt? Anders geef ik Cosmo wel groot gelijk hoor hahaha, nee geintje, het is ook wel vervelend dat ie die tick heeft. Maar om jou nou gelijk uit te staan schelden vind ik ook niet erg netjes.

Veronique zei

Maak je maar geen zorgen over die idiote, halfblote man. Zolang Cosmo niet bijt, kan de politie niets doen. Hij probeert je gewoon bang te maken, omdat Cosmo hem ook schrik aanjaagt.

En inderdaad in't vervolg beter anticiperen, he. Ik weet uit eigen ervaring hoe genant het is als je altijd lieve honden plots in kleine cujo's veranderen. :-)

Nina zei

Wat leuk dat Rick bij Katja op bezoek gaat!! Misschien ook fijn voor Katja dat hij bij haar is met die herdenking, het lijkt me heel heftig. Maar vaak vind ik herdenkingen ook wel iets "moois" hebben.

Ik weet nog dat we hier in NL ook erg geschokt waren...drie jaar geleden...het voelt...niet als 3 jaar voor mij, maar ik weet niet of het langer of korter voelt.

Ik vind het eigenlijk wel grappig dat Cosmo iets tegen mannen zonder shirt heeft, waar zou dat vandaan komen...raar he dat je daar nou nooit achter kunt komen. Rick en Kai moeten dus uitkijken... Wat zou hij (ehh Cosmo dus!! niet Rick, noch Kai) doen bij topless vrouwen?? Wel bijzonder en goed van je dat je toch een soort van in gesprek gegaan bent - tenminste, dat maak ik op uit dat je weet dat die man ook al eerder de klos was met Cosmo. Je hebt er toen dacht ik ook over geschreven.

Bianca zei

Vreselijk die man die dan gaat schelden, daar heb ik zo'n vreselijke hekel aan, misschien inderdaad Cosmo maar zien af te leren dat hij uitvalt naar ze maar kan me voorstellen dat het misschien wel aan die man zelf ligt. Onze 70-jarige buurman maait het gras op zijn zitmaaier met ontbloot bovenlijf, gelukkig zien we het alleen in het voorbijrijden en kunnen we het hiervandaan niet zien brrrr

Petra zei

LOL over de opmerkingen over die man.

@Corry, inderdaad, gewoon shirt aan, hij rende niet eens!

@Petr@, beide mannen, waar Cosmo zo op reageert, komen uit het Midden-Oosten. Deze man straalt inderdaad wat onaardigs uit, maar misschien ben ik bevooroordeeld door zijn schelden.

@Manon, als ze nou lekker gespierd waren, maar het zijn oudere, niet bepaald appetijtelijk uitziende mannen

@Judith, hij blaft niet tegen Rick of Kai (die overigens vrijwel nooit met ontbloot bovenlijf lopen). Ook niet tegen de meeste andere mannen, maar de twee, waarbij hij het wel doet lijken wat op elkaar. Beiden zijn donkerder en dragen donkere zonnebrillen.

@B, dat schelden vind ik ook ronduit onbeschoft, maar misschien is dat cultureel?

@Veronique, mijn gedachten wat betreft de politie. Cosmo was aangelijnd en heeft de man verder niets gedaan. Ik ga zeker proberen beter op te letten, want ik ben banger, dat die man volgende keer een wapen heeft, of zo.

@Nina, ja, ik heb er de vorige keer ook over geschreven, omdat hij mij toen ook "bitch" noemde. Cosmo valt niet naar iedere "ontblote" man uit, enkel naar bepaalde types. Misschien moet hij bij het vliegveld gaan werken ;).

@Bianca, inderdaad, wij vallen dan wel niet naar ze uit, maar eigenlijk zien ze er walgelijk uit. Ik vind het ook opvallend, dat de meeste Amerikaanse mannen hier gewoon een shirt aanhebben, maar de mannen uit het Midden Oosten niet, terwijl de vrouwen in hun thuislanden zich zo moeten bedekken.