Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 28, 2010

Winds-Day

"Gopher: If I was you, I'd think about skedaddlin' out of here.
Winnie the Pooh: Why?
Gopher: 'Cause it's "Winds-day.""
- Winnie the Pooh and the Blustery Day

Deze "Wednesday" is ook inderdaad echt een "Winds-day". Zoals altijd in de lente slapen we met het raam open, maar het lijkt vanochtend wel storm in onze kamer! Vaak klagen mensen hier, dat we van de winter naar de zomer gaan qua temperaturen (wat ik overigens prima vind) en de lente overslaan. Dit jaar is dat niet het geval, al hebben we al wat zomerse dagen gehad. Het heeft vannacht zelfs licht gevroren.

Die wind huilt om het huis en blaast de laatste maple "helicoptertjes" van de bomen. Daarvan lijken er dit jaar wel heel erg veel te zijn, de straten liggen ermee bezaaid. Dat wordt weer mini-mapletjes trekken uit de bloembedden straks. Die bomen groeien hier als onkruid (letterlijk).

Rillend rijd ik naar de sportschool. Ik heb boek nummer twee van de Amelia Peabody serie uit en begin meteen aan nummer drie. Gelukkig zijn er nog heel wat om te lezen. Na een half uur op de crosstrainer ben ik alweer zo in het boek, dat ik er nog een kwartier langer op blijf staan. Niet voor niets is deze serie zo populair!

Na nog zo'n twintig minuten gewichten houd ik het weer gezien voor vandaag. Bij Giant haal ik spullen voor het avondeten, want we willen sateh, rijst, komkommersla en asperges eten. Safeway is dichterbij, maar Giant heeft de pindasaus van Thai Kitchen, die wij het meest op satehsaus vinden lijken.

Gisteren zag ik in de spiegel, dat mijn uitgroei toch nog lichter is, dan de rest van mijn haar. Op maandag dacht ik het ook al te zien, toen Mona mijn haar foehnde, maar zij zei, dat ik het verkeerd zag. Ik liet het dus aan Rick en Kai zien, die het met mij eens waren.

Dit is al de tweede of derde keer en ik baal ervan, want ik vind bij de kapper zitten helemaal geen pretje. Mona is ook nogal een kordate dame, dus ik bel haar met wat tegenzin op. Het kost allemaal echter genoeg om er echt wat aan te willen doen. Gelukkig neemt Mona het goed op en kan ik vanmiddag langskomen.

Medewerkster Carmen brengt mijn kleur aan en daar ga ik weer onder de kap (wat ik dus het ongemakkelijkst van alles vind). Maar goed, wie mooi wil zijn moet pijnlijden, zei mijn oma altijd, en gelijk had ze. Na anderhalf uur sta ik weer keurig gekleurd op straat.

Nu ik toch in Vienna ben, ga ik ook meteen de ballonnen voor Kai's verjaardag morgen halen bij Party Mania. Ze hebben een hele muur met folie ballonnen, dus het is altijd even kiezen geblazen. Ik vind de ballonnen, waar je de naam en leeftijd op kunt zetten altijd leuk en neem daar een grote van. Ook de zingende ballonnen zijn altijd leuk, dus ik kies de Looney Tunes.

Bij Rite Aid haal ik de batterij van medicijnen, die de dermatologe voorschreef, op. Gisteren hadden ze daar een paar niet van, maar kennelijk andere filialen wel, zodat Kai vandaag met zijn regime kan beginnen. Ik hoop, dat het gauw gaat helpen.

Het avondeten gaat er bij allemaal heel goed in. Dit is een maaltijd, die iedereen lekker vindt, altijd makkelijk. Zo meteen komt Laura om mij een massage te geven en dan is deze "winds-day" ook weer voorbij. Hopelijk wordt het morgen lekkerder, aan het weerbericht te zien zal die wens in vervulling gaan.

12 reacties:

Anja zei

Groot gelijk dat je Mona gebeld hebt. Ik kleur mijn haar om de 4 weken, omdat het zo kort is valt de uitgroei(grijs haar) snel op.
Alvast felicitaties voor Kai en natuurlijk ook voor jullie!

Annemiek zei

Hier ook winds-day :)
Nog happy birthday aan Kai!

Natasja Valentijn zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van Kai! Die maple 'helikopters' zoals jij het mooi noemt, ben ik nu 3 x per dag uit ons zwembad aan het vissen! Jeetje, de hele tuin ligt onder. Zo verg je het op en achter je rug valt het weer naar beneden. Ach, zo blijf je lekker bezig...;-)

Petr@ zei

Zo moet ik altijd mini eikenboompjes uit mijn tuin halen.

Gelijk heb je om terug te gaan naar Mona. Het kost allemaal genoeg geld en dan mag je er ook wat voor verwachten.

Hele fijne verjaardag voor Kai!

Manon zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van Kai!

Bibi zei

Goed dat je toch terug bent gegaan naar de kapper. Ik ga ook zometeen weer voor een hoognodige kapbeurt.
(bij de walmart bij gebrek aan beter, maar het kan er mee door).
Bij ons krijgen die kleine maple boompjes geen kans om te groeien want Scott maait er altijd, dat scheelt, maar als ze tussen je planten terecht komen is dat wel wat minder inderdaad.

Nina zei

Hier is het al een tijdje 29 april...en bij jullie ook...dus van harte gefeliciteerd met Kai!! Jullie volwassen zoon! Een fijne dag!

Anoniem zei

Even een vraagje,hoe kan je een boek lezen op de crosstrainer?ik ben ook sinds kort aan het sporten,maar ik kan geen boek lezen als ik op de crosstrainer sta,je gebruikt toch ook je armen?b't'w ik ben wel jaloers dat jij 30 minuten op de crosstrainer kan hoor,ik kan het maar 5 minuten.....hahahaha.wat je haar betrefd,waarom verf j het niet zelf?net zo makkelijk joh,ik doe het elke 8 weken gewoon zelf,en gaat altijd goed.of je moet toch weer naar wat lichter haar,dat je je uitgroei minder ziet.

Groetjes Karin uit Bonaire

Ineke zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van je grote zoon!

Cisca aka Martha Stewart ;-) zei

Satesaus kun je ook goed zelf maken hoor. Dan is ie nog lekkerder dan die van de Thai Kitchen...

En gefeliciteerd met Kai natuurlijk!

Marjon zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van Kai en een hele fijne dag gewenst.

Ik ga nooit onder de kap met haarverf in. Ik heb een hele gevoelige hoofdhuid en het doet gewoon pijn als ik dan onder de warme kap of lampen ga zitten.
Dus ze doet er alleen wat plasticfolie om en dan laten we het zo intrekken.
zijn het luisterboeken die je "leest"tijdens het sporten?
Ik kan me niet voorstellen dat je een gewoon boek op een crosstrainer leest, daar beweeg je toch veel te veel voor?

Petra zei

Bedankt voor de felicitaties voor Kai!

@Natasja - er zijn er echt onvoorstelbaar veel dit jaar!

@Karin en Marjon - Het is wel een gewoon boek. Ik gebruik afwisselend een arm voor de crosstrainer en houd in de andere hand de pocket vast. Ja, het trilt wel een beetje, maar is goed te doen (en ik beweeg toch snel).

@Karin - mijn haar is heel dun en ik ben bang het te verpesten, als ik het zelf kleur. Een keer heb ik het geprobeerd en dat ging niet goed. Ik ga wel de wortels bijkleuren dit keer, heb daar net een goedje voor gekocht.

@Cisca - Ja, ik weet het, heb ik ook al eens gedaan, maar ik was lui