Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 22, 2010

Dag van de Aarde

De sombere dag van gisteren gelukkig plaats gemaakt voor "schoongewassen" natuur zonder pollen en met felblauwe lucht en zon. De temperatuur is al vroeg lekker, dus ik neem mijn koffie en yoghurt mee naar buiten.

De knie lijkt wat minder opgezwollen. Ik hoop, maar dat de wens niet de vader van de gedachte is. In ieder geval heb ik maar weinig pijn, hij voelt alleen heel stijf aan. Hopelijk is er dus behalve een kneuzing niets verder kapot. Het ijs gaat er weer op en ik doe hem weer omhoog.

Daar zo zittend op het deck geniet ik van de natuur om me heen. In een van de bomen naast ons huis is een eekhoorntje druk bezig de "molentjes" uit de maples te eten. Bij iedere windvlaag dwarrelen die als helicoptertjes naar beneden. Onvoorstelbaar hoe dun de takjes zijn, waar meneer of mevrouw eekhoorn op balanceert. Die diertjes moeten zo licht zijn en een enorm evenwichtsgevoel hebben.

In de bijna uitgebloeide dogwood zingt een cardinaaltje uit volle borst. Zijn vrouwtje zit lager in de boom. Ik vraag me af, of hun nestje zich in onze tuin bevindt.

Het is vandaag Dag van de Aarde en ik was van plan om mee te helpen met de opruimingsactie langs het W&OD pad ter ere daarvan. Met een dikke knie gaat dat niet, maar zo op het deck naar mijn omgeving kijken en luisteren geeft me ook het juiste gevoel. Overal zijn activiteiten, die met "Earth Day" te maken hebben. Disney's Oceans kwam vandaag ook uit, wat er heel mooi uitzag in de previews, en dat hopen we dit regenachtige weekend te gaan zien.

Toen ik me gisteren afmeldde voor de wijnavond met een groepje Nederlandse vrouwen, e-mailde Karin of ik dan zin had vandaag te gaan lunchen met haar. En of ik daar zin in had, lekker even erop uit, zo lief van haar!

Karin komt me ophalen en we gaan naar Pho Thang Long, waar Karin nog nooit heeft gegeten. We delen een voorafje van de kleine loempiaatjes, die heerlijk zijn! Karin neemt een vermicelli bowl met gegrilde kip, die er ook erg lekker uitziet. Moet ik ook eens proberen, maar vandaag houd ik het bij mijn favoriete garnalensoep.

Het is weer heel fijn om bij te kletsen. Gebrek aan onderwerpen hebben we nooit. Erg jammer, dat ik er gisteravond niet bij kon zijn, want Karin vertelt, dat het erg gezellig werd. Volgende maand beter hoop ik maar.

Thuis wacht ik met smart op Laura voor een massage, want met dit stilzitten zitten al mijn spieren vast. Het meest opgezwollen gedeelte van mijn knie is erboven in mijn dijspier. Laura masseert de knie flink diep en rekt de spier ook een beetje uit. Pijn doet het allemaal niet, dus ik heb goede hoop. Na afloop voelt alles al wat minder stijf.

Pauline schreef, dat koolbladeren een goed idee zijn (bedankt!) en ik herinner me dat van eerdere kneuzingen. Bij Safeway haal ik een kool en tot groot vermaak van Rick en de kinderen is mijn knie daar nu in gezwachteld. Baat het niet, dan schaadt het ook niet is mijn motto! Ik wil zo snel mogelijk weer mobiel zijn, dit alles doet me teveel denken aan de jaren, dat ik meer bedlegerig was, dan actief.

Rick komt thuis met Thais eten. Het is zijn favoriete Aziatische eten, maar ik vind Vietnamees en Japans veel lekkerder. De reden is, dat vrijwel alle Thaise (en Chinese) gerechten in sauzen zwemmen. Ik heb liever gewoon gegrild eten zonder saus.

Mijn Thaise gerecht met calamari, scallops, garnalen en groentes is lekker, maar de saus overheerst. Dat is ook de reden, dat ik al mijn salades met de "dressing on the side" bestel. Anders overheerst de smaak van slasaus, terwijl ik liever zelf bepaal hoeveel saus ik ergens op doe. Misschien ben ik wat dat betreft heel vreemd, kan goed.

5 reacties:

Anja zei

Fijn dat het wat beter met je knie gaat. Het zal wel een vreemd gezicht zijn die knie in de kool.
Wij hebben in het weekend Thais gegeten, was erg lekker en gelukkig niet zoveel saus.

Bianca zei

Gelukkig gaat het beter met je knie, ik heb een tante die zweert bij koolbladeren dus hopelijk helpt het goed.

Dat vind ik ook niet lekker als iets zwemt in de saus, voor zoetzure sauzen of dikke sauzen brrrr

Petr@ zei

Gelukkig maar dat het wat beter gaat met je knie. Lastig als je zo aan de stoel gekluisterd bent terwijl je er liever op uit gaat.
Lief van Karin om je mee uit lunchen te nemen,nadat je de wijnavond hebt moeten missen.

Helemaal niet gek hoor, om de dressing apart te vragen. Ik hou zelf ook niet van zoveel dressing. Gelukkig valt het hier in Nederland altijd wel mee met de hoeveelheid.

Bente zei

Ik ben ook niet van die enorme hoeveelheden saus. Volgens mij is dat Amerikaans. Hier in huis weten ze al dat ik maar een beetje dressing op mijn sla wil, en ik weet dat ik altijd een ruime hoeveelheid saus bij mijn grill-gerechten moet maken.

Sterkte met je knie!

Ineke zei

En waarom heb je geen foto van je knie in koolbladeren gemaakt ??? :-) ?? Doe je die koolbladeren er rauw omgeen of maak je ze eerst wat zacht in kokend water?

Hopelijk gaat het vandaag weer een stukje beter met je, sterkte!