Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 26, 2010

Maandag

Rick en ik ontbijten samen en dan gaat hij met zijn koffer naar zijn werk. Vanmiddag neemt hij dan van daaruit de trein naar New York. Gewoonlijk zou ik hem daarom benijden, want ik ben dol op New York City. Volgende week gaan we er echter samen voor drie dagen heen, dus ik kan nog even geduld hebben.

Het is een sombere dag vandaag, echt nog april, de ene dag heerlijk, de volgende dag koel. Sharon is in Miami, dus er is geen klas vandaag. In plaats daarvan doe ik een uur op de cross-trainer. Gelukkig blijft de knie meewerken.

Marjon vroeg, wat ik bedoel met armen en achteruit. Op de machines, die wij hebben, kun je je armen bewegen en in twee richtingen "lopen". Het "aerobics" programma geeft aan, wanneer je harder met je armen moet duwen of trekken, sneller moet lopen of achteruit moet gaan.

Het vervelende van donkerder haar vind ik wel, dat de uitgroei zo snel te zien is. Zo lijk ik wel een menselijk stinkdier, qua haarkleur dan althans, met die grijze streep in het midden. Snel heb ik dus maar een afspraak gemaakt met Mona. Anderhalf uur later ben ik weer mezelf. Ik neem me voor een van de uitgroeibedekkende produkten te kopen, waar de gymklasdames het vorige week over hadden.

De kappersafspraak heeft langer geduurd, dan ik had verwacht, en ik heb geen tijd om terug naar huis te gaan voor de lunch. Bij Whole Foods haal ik gauw een bakje sushi en wat groene thee en eet het in de auto op.

Om twee uur heb ik een afspraak bij Toyota om de van een beurt te laten geven. Op mijn vraag hoe lang het gaat duren, antwoordt de medewerkster een uur of minder. Ik heb mijn boek mee, dus besluit te blijven wachten.

Er is een grote wachtkamer, waar CNN staat te bleren en een paar moeders een groepje verveelde, gillende kinderen in bedwang proberen te houden. Niet bepaald een rustige leesomgeving, maar mijn boek is zo leuk, dat ik me van alle geluiden afsluit.

Het uur wordt wel anderhalf uur en dan krijg ik te horen, dat de van een "alignment" (geen idee, hoe dat in het Nederlands heet) nodig heeft. Wij hebben bij de aankoop een onderhoudsplan genomen, waarmee de gewoonlijke beurten al betaald zijn. Die alignment zit daar helaas niet bij en kost $110. Het moet maar, want onze veiligheid is het belangrijkst. De volgende keer neem ik toch hun shuttle maar weer naar de mall, want meer dan twee uur in die wachtkamer is wat teveel van het goede.

Het is alweer meer dan een maand geleden, dat ik mijn boze brief naar Continental Airlines stuurde. Dat die is aangekomen weet ik zeker, want ik kreeg een getekende bevestiging daarvan. Ik heb echter nog geen enkele reactie gehad. Tijd voor meer actie, dus, want ik wil het hier niet bij laten zitten.

Ten eerste dien ik een klacht in bij het Department of Transportation. Die bemiddelen wel niet tussen individuen en de luchtvaartmaatschappijen, maar dit soort dingen wordt de maatschappijen wel aangerekend. Ik hoop dan ook, dat het Congres zich eens gaat buigen over limieten op het aantal passagiers, dat teveel mag worden geboekt op een vlucht.

Verder zijn er hier via radio en tv zenders een aantal consumentenbedrijven, die in dit soort geval helpen. Ik schrijf Call for Action aan en zal binnenkort hopelijk een telefoontje van een van hun medewerkers krijgen. Het vervelende is, dat ik helemaal geen contactpersoon bij Continental heb. Ik heb dus geen idee, waar die brief gebleven is, voor hetzelfde geld ligt hij nog ergens ongeopend op iemands bureau. Hopelijk heeft Call for Action ideeen over hoe nu verder te gaan.

Saskia eet bij een vriendin, dus Kai en ik zijn alleen thuis met het avondeten. We besluiten Thais te laten bezorgen. Met dit sombere weer heb ik zin in Pad Thai (rijstnoedels met garnalen, ei en groentes) en Tara Thai heeft een heerlijke. Kai neemt de Pad See-Ew, een gerecht met dikke noedels. Het is gezellig zo alleen met hem te eten, want zo kletsen we eens rustig bij.

7 reacties:

José zei

Ik denk dat het iets van uitlijnen of balanceren van de banden is.
Even een google beurt aan gewaagd en het de meest oninteressante filmpje bekeken :)

Lekker naar NY! Leuk hoor! Ben jaloers dat je er een treinreis vanaf woont! Ben benieuwd naar je (foto)verslag van dat tripje!

Fijne dag vandaag!

Marion zei

Ah,je verhaal over de uitgroei kon niet meer op een tegelijk tijdstip komen hier. Hoe waar, donker haar laat zo enorm snel weer de uitgroei zien en het staat vooral midden op het hoofd zo slordig en onverzorgd.
Ik heb voor vanochtend weer een afspraak staan. Het erge is dat we vrijdag voor 2 weken naar de Spaanse kust vertrekken dus die kleur wordt meteen weer vaal en dus kan ik eigenlijk over 3 weken weer terug. Nou ja, over 4 weken begint de uitgroei me toch alweer te storen.

Ik zag bij je blog van dit weekend een foto van je kast met een la vol Chrystal Light. We hadden het een paar weken geleden over aspartaam m.b.t. Saskia. De hoofdsweetener van Chrystal Light is aspartaam en zou misschien kunnen zorgen voor de klachten van Saskia. Dat deed het in ieder geval bij mijn dochter, sinds zij gestopt is met spullen waar aspartaam in zit (Light frisdranken en kauwgum) zijn klachten als hoofdpijn, vermoeidheid en een slechte huid helemaal verdwenen.En we hebben wat afgedokterd voor we daar achter kwamen.

Veel plezier in NY!

Petr@ zei

Heerlijk apparaat, die crosstrainer. Ik heb er hier thuis ook een staan en maak er vaak gebruik van. Het is een van de weinige aparaten die niet snel vervelen!

Wat een fijn vooruitzicht: een paar dagen New York.

Petra zei

@Marion - Crystal Light wordt met Splenda gezoet. Maar het is vooral Katja, die het drinkt, en we gebruiken het voor de limonadestandjes van de Relay for Life, Saskia houdt er niet van. Toch bedankt voor je bezorgdheid, dat waardeer ik erg!

Bibi zei

oh jee, uitgroei, ik denk dat ik als ik zover ben, misschien mijn haar wel laat blonderen zodat de uitval minder snel opvalt. Heel goed dat je het er niet bij laat zitten, ik hoop dat Call for action wat kan doen.

Petra zei

@Jose - bedankt, sorry voor de saaie filmpjes ;)

Ineke zei

Vervelend dat je nog steeds niets van de luchtvaartmaatschappij gehoord heb, ben benieuwd of ze nu wel gaan reageren.