Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 05, 2011

Beetje saaie Sinterklaas

Ta da! Trots laat Rick zien, hoe hij de Sinterklaasstropdas naar zijn werk gaat dragen. Dat is zo ongeveer het enige, wat wij vandaag aan deze Nederlandse feestdag zullen doen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of we het ooit weer op 5 december zullen vieren. Misschien ooit, als we met zijn tweeen over zijn.


Als Rick met zijn mooie knalrode das om vertrokken is, eet ik gauw een ontbijtreep en drink een bak koffie. Dan is het tijd voor personal training. Sharon laat me vandaag heel zware gewichten gebruiken. Ik sta soms versteld dat het me lukt de tien repetities ermee te halen.

Na een uur flink hard afzien weifel ik of ik nog op de crosstrainer zal gaan of Cosmo direct mee naar Great Falls zal nemen. Sharon snapt niet dat de natuur ingaan met lekker weer niet meteen mijn voorkeur heeft. Haar opmerking geeft de doorslag en ik houd de gym voor vandaag weer voor gezien.

Op weg naar huis stop ik nog "even" bij het postkantoor. Mijn hemel, de Kerstdrukte is daar begonnen! De rij staat tot buiten de deur! Gelukkig zijn er wel veel medewerkers, dus het gaat sneller dan verwacht. Ik verstuur mijn laatste pakketje dit seizoen en koop de postzegels voor de Kerstkaarten.

Voor Cosmo en ik op pad gaan, frankeer ik de envelopen en leg de hele stapel in onze brievenbus. Ik blijf dat heel handig vinden. Vlaggetje omhoog en de postbode neemt ze vanmiddag mee.

Onderweg naar Great Falls kijk ik mijn ogen uit naar de Kerstversieringen. Vooral bij sommige landgoederen is het heel mooi en sjiek. 's Avonds zal het nog wel veel indrukwekkender zijn.

Het Great Falls Park is erg rustig. Ik loop een stuk langs de rivier, die heel vol staat. Het geraas van de watervallen begeleidt ons de hele weg. Het is bewolkt, maar zo'n 15 graden, dus lekker wandelweer. We komen enkel een statige blauwe reiger tegen onderweg.

Cosmo snuffelt er lekker op los, het is alweer even geleden, dat we de natuur in gingen. Na een mooie wandeling moet ik natuurlijk ook nog even een blik op de watervallen werpen. Die zijn prachtig. Er zit veel water in de rivier, inderdaad. Het raast en kolkt en zoals altijd krijg ik hier zo'n "eeuwig" gevoel. George Washington stond hier al naar te kijken (en Indianen voor hem, ongetwijfeld).

Op de terugweg stop ik bij Whole Foods. We moeten vanavond iets heel makkelijks en snel eten, want Rick en Saskia moeten weg. Mijn keuze valt op verse ravioli met champignon vulling en met spinazie en artisjokkenvulling. Dat neemt vijf minuten en is erg lekker.

Voor ik het weet is de middag voorbij. Wat ik heb gedaan, weet ik eigenlijk niet. Een beetje online Kerstgewinkeld, Saskia een peptalk over haar Engels gegeven en bergen was opgevouwen. Onderwijl ben ik helemaal bijgekletst met mijn zus en Christine, die beiden "manloos" zijn deze week.

Zoals ik al had verwacht heeft Rick nauwelijks tijd om te eten, als hij uit zijn werk komt. Vanavond gaan Saskia en hij naar dezelfde bijeenkomst over autorijden en tieners, als waar ze vorige maand toegang werden geweigerd, omdat ze twee minuten te laat waren. Natuurlijk willen ze nu absoluut zeker op tijd zijn.

Binnen de tien minuten heb ik de ravioli op tafel. Rick werkt een kom naar binnen en dan vertrekken ze. Zo zit ik op Sinterklaasavond alleen. Straks, als Rick en Saskia terug zijn, zullen we wat chocoladepepernoten en borstplaatjes delen. Ik hoop, dat iedereen een gezellige Sinterklaasviering heeft gehad, dit weekend of vanavond. Wat voor surprises of gedichten waren er?

16 reacties:

Margreet zei

Hier hebben we het gisteren al gevierd, met z'n vieren. Ook ik ben manloos deze week en vanavond moesten Ruben en ik naar een concert van hem. Tja, zo gaat dat nu eenmaal.
Leuke stropdas hoor!

Corry zei

Ha Petra, hier geen Sint viering. Een lettertje van mijn werk had ik en Jeff wat strooigoed van zijn werk en dat was het.
Staat wel superleuk bij Rick die strop!!!

Marieke zei

Hier ook een rustige sinterklaasavond. Wij hebben het zaterdag gevierd met de familie. De volwassenen hebben lootjes getrokken waarbij tenminste een gedicht bij het cadeautje gemaakt moest worden en voor de kleintjes waren er meer pakjes. Geweldige om die blije gezichtjes te zien!

Theo zei

Bij ons bracht Sinterklaas de kadootjes al zondag (gisteravond dus erg rustig).

Met opa en oma's, en mijn broer (gelukkig is NL dan niet zo groot) was het vooral een feest voor mijn oudste van 4, maar ook mijn jongste van 1 jaar en 8 maanden had het concept 'kadootje' gauw door. Als er geroepen werd: "S, kadootje", dan kwam er een grinnik, en kwam mevrouw als een speer aanhobbelen, ha ha.

Voor al de oudste was er nu heel erg mee bezig, voor de 1e keer zo betrokken. Voordat de kadootjes er waren zat hij al bij mama op schoot, omdat hij het zo spannend vond...

Heel erg leuk dus.

Tja, als jullie kinderen t.z.t. een beetje in de buurt wonen, en 5 december in het weekend valt, zijn er mogelijkheden, maar anders zal het wel moeilijk worden.

Groet, Theo

Marie zei

Oh, wat jammer, Sinterklaasavond alleen op de bank! Heb je toch nog een beetje kunnen genieten? Wij hebben Sinterklaas helemaal afgezegd, vorig jaar al. Geen schoenen meer zetten, geen surprise avond. Het werd allemaal te veel, met ook nog een verjaardag van onze dochter eind november. We richten ons nu lekker op Kerstmis, ook leuk, toch? Ik wens je een goeie start in de week! Ik vind het zo ongelooflijk knap van je dat je je toch weer elke keer kan zetten tot een bezoek naar de gym, en een heerlijk wandeling buiten met de hond. Dat doet goed!

Nina zei

Grappig dat je schrijft dat je geen idee meer hebt wat je 's middags hebt gedaan, dat herken ik (soms) en eigenlijk vind ik dat heerlijk! Wat stoer dat Rick in zijn stropdas naar zijn werk is gegaan, ik ben wel benieuwd of hij nog leuke reacties heeft gehad. En de reactie van Sharon mbt dat buiten sporten begrijp ik helemaal!! Goed dat je met Cosmo op stap bent gegaan.

Hier was Sinterklaas erg gezellig; minder uitgebreid dan vorige jaren ivm 2 zieken in 1 gezin (nou ja, ik ben herstellend, maar mijn moeder is dus ernstig ziek...wordt overigens wel behandeld, chemokuren, maar hopen dat het aanslaat - en dat is de reden waarom ik minder lees en minder reageer, kom niet zo aan je blog toe, maar als ik lees, reageer ik ook) dus geen surprises deze keer en dat scheelt een hoop tijd. Wel 2 gedichten pp en veel cadeautjes. We vierden het zondagavond, op pakjesavond had ik gewoon hardlooptraining!

Petr@ zei

Ik vraag me af of je de ravioli zo eet of met een sausje erbij. Ik ga er altijd vanuit dat een saus erbij hoort, maar ik vind het soms zo moeilijk kiezen wat bij een bepaalde vulling hoort. Maar misschien smaakt het ook erg goed zonder saus.

Wij hebben Sinterklaas zondag al gevierd met(natuurlijk) mijn gezin, mijn ouders, broer, zus en zwager. Erg gezellig. De volwassenen trekken lootjes en maken een surprise en gedichtjes.

Ik heb zelf een surprise voor mijn zusje gemaakt (foto staat op FB) die slaat op haar ontmoeting met haar huidige vriend jaren geleden bij de scouting en haar recente verhuizing naar Zandvoort om met hem samen te gaan wonen.
Mijn zwager was heel creatief geweest voor mijn broer en heeft heel veel werk gestoken in het maken van een vrachtwagen.
Mijn broer is degene die heel goed kan dichten. Dus al met al is er veel leuks naar voren gekomen.

Ik vind het altijd erg leuk om zo te doen en hoop het ook te blijven doen als de kinderen allebei niet meer geloven.

Anoniem zei

Wij hebben Sinterklaas wel gevierd, bij mijn broertje thuis. De jongste van mijn broertje is nog half gelovig. Maar hoe dichter het bij Sinterklaasdag komt toch wel gelovig. LOL. De kinders waren erg blij met hun cadeautjes. Dus dat was fijn. We hebben gezellig samen gegeten en daarna nog lang nagekletst met de volwassenen.
Met de andere familie hebben we nog surprise volgende week. Daar zijn alle kinderen 16+. We eten allemaal samen en doen dan een soort dobbelspel om de mooist ingepakte en/of grootste pakjes te pakken te krijgen. Ieder brengt er 2 mee van € 7,50. Iemand zet dan de kookwekker en na deze tijd dobbelen pakken we alles uit en dan spelen we nog even om te pakken te krijgen wat je wilt hebben. Gaat altijd met veel lawaai en gelach gepaard en is elke keer weer zo gezellig.

Groetjes Tine.

ps ik vind de stropdas van Rick idd ook erg leuk staan.

Anoniem zei

Ik heb gesport op Sinterklaas avond (zondag dus al gevierd).

Superhandig systeem met die post zo in de brievenbus (vond ik ook toen ik in USA woonde), helaas zou dat in Nederland nooit werken, daar zou de post door iedereen behalve de postbode eruit gehaald worden.......triest gegeven maar waar....

Fijne dag!
Groet, Evelyn

Wendy zei

Sinterklaas hebben we gevierd bij mijn ouders en met mijn zus en zwager. Mijn vader bakte "echte" frietjes van verse aardappels. heerlijk maar veel werk zeker voor zoveel mensen dus dat doet hij alleen bij bijzondere gelegenheden!

Na het eten werd er hard aangebeld en gebonst op de voordeur en ja toen was de Sint geweest want er lag een berg kadootjes (wie zou die anders daar neerleggen??). Voor de kids veel speelgoed en voor de volwassenen ook allemaal een verrassing en een mooi gedicht over het afgelopen jaar.

Tja en dan vanmorgen ruim ik alles op en vind ik het jammer dat deze geweldige periode van het jaar weer voorbij is!

naomi zei

Hallo

Wat een drukke dag heb je gehad weer. Ideaal de kaarten in de brievenbus en dan de vlag omhoog. Ga ze vannacht op de bus doen in het ziekenhuis.

Ik denk dat je mdidag is omgevlogen omdat je al laat met Cosmo op pad ging. Zo'n drukke ochtend heb je gehad. fijn dat je bij gekletsts bent met iedereen.

Ik vindt Rick stoer met zijn stropdas. zou je hier niet snel zien. Hoe reageren zijn collega's erop?

Wij hebben sinterklaas zondag gevierd met mijn nichtje van bijna 4. Ze stond te springen en te juichen als er een kado van haar lijstje kreeg. Ze zei ook sinterklaas heeft goed gelezen wat ik wilde. Geweldig. Ook alle volwassenen zijn verwend met een kleinigheidje van rond 7 euro. We hebben met de kerst lootjes getrokken. En dan een kado van rond de 25 euro. Doen we via de website www.lootjestrekken.nl Super oplossing.

Ik was gisteravond aan het werk en zat Roberto ook alleen thuis. Volgende week nog een gezellige avond sintmis met gourmetten en daarna dobbelen. ieder moet 2 kadootjes voor totaal 7,50 meenemen. Erg gezellig.

Groetjes Naomi

Bibi zei

Wij hebben met schoonouders en -broer/zus/kids een dia avondje gedaan met gezamelijk koken/eten en ik heb chocoladeletters uitgedeeld op zondagavond. Meer niet.

Sandrah zei

Ook hier geen Sint feest. Alleen een chocoladeletter van mijn werkgever, maar die zit nog netjes in de verpakking! lol

Leuk die stropdas. Heeft Rick nog reacties van collega's gekregen?

Sandra

Anoniem zei

Op 5 december niets meer aan 'sinterklaas' gedaan,
want de goede man kwam zondagmiddag al bij ons aan.

Heel veel blije kinderen, wel 9!
En iedereen heeft leuke cadeautjes gekregen.

Chocoladeletters, boterstaaf en borstplaat
Lekker, maar ja.... Je weet hoe dat gaat......

Wat snoepgoed betreft, ben ik blij dat het voorbij is.
Hoewel.... Voorbij.... Nu krijgen we kerstmis.... ;)

Marjon
Dat 'eeuwig gevoel' herken ik wel. Dat kregen wij oa toen we op de 'Independence Rock' (wyoming) stonden.

Petra zei

@Margreet - Ja, een maandagavond is niet de handigste voor een feestdag.

@Corry - Ik heb Rick al gezegd dat hij hem maar vaker moet dragen, hi hi.

@Marieke - Dat klinkt erg gezellig, met kleintjes erbij is het eigenlijk nog leuker.

@Theo - Ach gos zo'n ukkie en dan lekker cadeautjes en jullie vierjarige, zo spannend wordt het nu voor de komende jaren voor hem. Dat mis ik wel, maar zal ooit weer komen met kleinkinderen hoop ik ;).

@Marie - Ja, hoor, ik vond de chocolade pepernoten erg (te?) lekker! Rick en Saskia waren ook alweer eerder terug dan verwacht.

@Nina - Nee, niemand heeft iets over Ricks das gezegd :(. Wat erg dat je moeder zo ziek is! Veel sterkte!

@Petra - Ik had marinara saus met champignons hierbij, gewoon van Paul Newman. Ravioli zonder saus lijkt me niet zo lekker. Wat een creativiteit van jou en je broer! Het concept van de surprises heb ik er hier nooit in kunnen krijgen.

@Tine - Dat half-gelovige had Saskia vooral heel lang. Volgens mij denkt ze er nog steeds zo over! Zo'n dobbelspel lijkt me ook erg leuk.

@Evelyn - Hier is het dus illegaal om andermans brievenbus open te doen, ook om er pamfletten e.d. in te leggen. Er staat een flinke straf op.

@Wendy - Die frietjes klinken erg lekker! Zoals jij je vanochtend voelde, zo voel ik me altijd de dag na Kerst. Dan zijn die sokken weer zo leeg en is het allemaal weer voorbij.

@Naomi - Allereerst erg leuk dat je ook de "vijf dingen" hebt gedaan. Leuk om te lezen en weer wat nieuwe dingen over je te leren. Wat betreft het huishouden en de dvds ben ik net zo. Niemand heeft op Ricks stropdas gereageerd, helaas.

@B. - Maar het klinkt wel gezellig.

@Sandra - Een chocoladeletter is natuurlijk ook erg lekker. Geen reacties op de stropdas.

@Marjon - 9 kinderen! Wow! Ik weet wat je bedoelt met het snoepgoed e.d. Geen goede tijd voor de lijn!

Theo zei

Hoi Petra,

2e reactie, naar aanleiding van je antwoord aan Evelyn:

Is dat de reden dat krantenjongens de krant ook op de driveway gooien? Hier in NL mag je gewoon post, of indien er geen sticker op zit, reclame, flyers, huis-aan-huis-bladen e.d. in de brievenbus doen, of bijvoorbeeld het tijdschrift van een vereniging. Is dat laatste in de USA ook verboden? Mag alleen de postbode die bus openen, en zo ja, zijn er bij jullie ook meerdere postbezorgers, hier in NL tegenwoordig wel (ouderwetse postbode is tegenwoordig PostNL, maar ook Sandd, SelectMail). Overigens is het hier ook vast verboden voor gewone burgers om te neuzen in de brievenbus (zeker zo'n groene die aan de weg staat, kun je je misschien nog herinneren).

Kortom... Misschien een (deel)logje waardig?

Theo